Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:33

Cheetahfan schreef:
Eulogy: Thanks! :D Voornamelijk met eigen lichaamsgewicht. :j Ik gooi een matje neer en dan vaak buik/benen, squats wel met gewicht en soms ook met de bosu erbij. :)
Wat doe jij eigenlijk voor training?

Kimmie: wat fijn dat je weer gedraafd hebt! :D

Lijstje voor vandaag, weer tot laat uni. Mis echt dat ik thuis mijn lunch kan klaarmaken. :')

O: 200 gram magere kwark met vanille whey en kokossnippers, 1 khd arme boterham met notenpasta
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met een gekookt ei
T: klein bakje protein raspberry quark van melkunie
t2: banaan
A: 200 gram ijsbergsla met een halve komkommer en wat blokjes apetine feta light, 2 eiwit met kruiden en ui in de pan gebakken (restjes)

B: geen tijd om te sporten denk ik vandaag...
D: thee, water
Ah oké, een bosu is zo'n balansding toch? Ik doe zware krachttraining (als in, 3x8-15 herhalingen met een gewicht waarbij de laatste twee herhalingen bijna onmogelijk zijn) 3-4x per week waarvan 1 keer met m'n PT en elke dag een halfuur cardio op het moment :)

Net lijstje!

Jullie gaan zo hard haha, ik lees vanavond even bij :)

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:12

Ja, zo'n halve skippy! Ik heb snel last van mijn rug en met dat ding niet.
Oo, dat is ook tof! Ik denk dat ik binnenkort ook een krachttraining intro les ga doen bij de sportschool. :j Doe soms wel op apparaten, maar nieuwe oefeningen zijn altijd leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:39

Laura82 schreef:
Ook niet iedere arts is hetzelfde ook natuurlijk. Mijn huisarts weet ontzettend veel van voeding, maar raadt mensen dan weer niet zomaar aan dit soort stappen zelf te ondernemen, wel verwijst hij veel door naar dietisten. Hij heeft ook geen tijd om van alle nieuwe dingen op de hoogte te blijven, voeding is maar een klein onderdeel binnen zn vakgebied.

Daarentegen ben ik bij een internist onder controle geweest na zwangerschapsdiabetes die echt werkelijk geen idee had. En dan werk je toch in een vakgebied waarin voeding een erg grote rol speelt.

Wat goed van jouw huisarts! Zouden meer moeten doen, als we dan naar gezondheid kijken...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:09

Janine1990 schreef:
X_Michelle_X schreef:
Een plak zelf gemaakt "brood" met dadels vijgen noten en ei

En hoewel dadels en vijgen heel gezond zijn, eet je wel een plak met flink wat suikers, als ik mij niet vergis.

Dat inderdaad, en dan hebben we het nog niet over de vetten uit de noten. Gezonde vetten, maar wel vetten. Een plakje van dergelijk brood gaat al snel richting 300 kcal.

Vandaag 10 kilometer gemaakt bij de hondentraining, dus mijn beweging wel gehad :j

O: yoghurt met weetabix, banaan en honing
T: peer
L: 3 maisbroodjes met kalfsleverworst
T: 3 matzes met serranoham
A: wrapjes met kip tandoori (verspakket AH) - met paprika, aubergine en een avocadospread

Totaal 1600 kcal, dus vanavond nog lekker een bakje yoghurt met granola :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:11

Maar het is wel gezond. :D Beter dan een bakje Kellogs bij wijze van. :P Het is maar net waar je op let.

Lekker actief geweest dus? Net lijstje hoor. Hoe beviel het verspakket? Zie ze wel eens liggen maar nog nooit gehaald.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:20

Cheetahfan schreef:
Maar het is wel gezond. :D Beter dan een bakje Kellogs bij wijze van. :P Het is maar net waar je op let.

Lekker actief geweest dus? Net lijstje hoor. Hoe beviel het verspakket? Zie ze wel eens liggen maar nog nooit gehaald.

Absoluut, het is op zich gezond, maar als ik 2500 kcal per dag wegwerk aan heel gezond eten kom ik nog steeds wel aan :D Het is niet het meest handige eten als je af wil vallen, dat bedoel ik te zeggen.

Ik maak regelmatig die verspakketten en ben er heel tevreden over, deze was ook erg lekker! Er zitten veel groenten in, meer dan ik normaal zelf gebruik, dus dat vind ik heel fijn. En een keer niet na hoeven denken over wat en hoe je kookt bevalt me ook wel haha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:33

Ah die wraps hebben wij niet in onze winkel.. heb wel de curry madras al een paar keer op en die is ook lekker :))

Zou zulk soort brood persoonlijk ook niet elke dag eten maar ik denk dat t voor een keer prima moet kunnen, en ook gerust elke dag, zolang je je rest van je dag er dan maar op aan past :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:41

xNavatu schreef:
Zou zulk soort brood persoonlijk ook niet elke dag eten maar ik denk dat t voor een keer prima moet kunnen, en ook gerust elke dag, zolang je je rest van je dag er dan maar op aan past :))

Precies, maar dan moet je wel weten wat erin zit, en dat is vaak niet het geval. Laatst ergens een stuk "gezonde taart" gekregen. De maakster is ook bezig met afvallen en had dus een recept uitgekozen voor iets wat gezonder is dan de gemiddelde monchou taart. Dat was het ook, maar na een beetje rekenen bleken er meer kcal in te zitten dan een stukje monchou :D En ze nam nog een stuk, en nog eentje... want gezond.

Kan best een keer, maar wees je er wel bewust van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:42

Dat is voor veel mensen idd een grote valkuil. Denken dat ze onbeperkt kunnen eten van 'gezonde' dingen en zich dan afvragen waarom ze niet afvallen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:50

Ik zie het dichtbij ook gebeuren. Iedere dag een hele avocado, flink veel ongebrande noten, flinke plakken bananenbrood, lekkere (enorme) scheut olijfolie over de salade met heel veel feta etc, iedere dag weer. En maar gefrustreerd zijn dat ze alleen maar aangekomen is, want ze eet zo gezond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:55

Janine1990 schreef:
Nee, dat weet ik wel. Maar als je googlet kom je toch meer fora tegen dan specifiek alternatieve zaken.
En ik weet van dat huisartsenplatform, ik heb heel vaak een printje daarvan meegekregen. Dat is zo awkard naar mijn idee _O-

Maar ik denk dat wanneer je een patiënt hebt met een lastig ziektebeeld, dat je thuis wel eens wat verder gaat kijken dan dat platform. Dat komt volgens mij voort uit de wil om iemand te kunnen helpen.

Mwah, ik ben ontzettend tevreden met mijn huisarts. Scheelt ook dat hij weet dat ik dietist ben, dus hij zal me eerder om advies vragen dan adviseren over voeding. Bovendien heeft hij destijds aangegeven er niet zoveel mee te kunnen en me eventueel door te kunnen sturen maar ook gewaarschuwd dat er nog geen officiele behandeling is dus dat het zkh wellicht ook hiet veel zou kunnen, behalve ondersteunen bij klachten of een kinderwens. Er IS gewoon geen officiele behandeling tegenPCOS en ik ben zelf ook alleen met proberen en zoeken wijzer geworden. Dat was hem niet gelukt met wat inlezen.

Ik krijg ook wel eens een printje maar dat is meer om na te lezen dan om me daarmee te adviseren.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:55

Ja dat is idd wel lastig. Ik merk het ook wel aan mezelf hoor. Eet zo twee smart bars weg op een dag 'want veel eiwit :Y) ', maarja dat is ook niet de bedoeling (en duur). Noten ook, elitehaver etc daar kan ik van blijven dooreten. :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:12

Dat is inderdaad wel een grote valkuil voor veel mensen ja, zo'n periode heb ik ook gehad toen ik 16 oid was :+
en maar enthousiast blijven bakken met amandelmeel en noten.. goh wat vreemd dat ik niet af viel haha.

Lijstje van vandaag;
O: Banaan (124)
L: 2 vk boterhammen met 160gr garnalen in knoflook en 225gr optimel kwark koffie (442)
T: combat crunch bar (210)
A: 200gr krieltjes, 150gr brocolli, 270gr zelfgemaakte kofte balletjes, 13gr yofresh, 7gr ketchup (775)
T: 100gr b en en jerrys :o (259)
B: 5:45-16 werken, half uur cardio

Totaal 1811 kcal, 169gr khd, 70gr vet, 127 gr eiwit

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:05

Jullie gaan echt goed, probeer het topic bij te benen, maar lastig haha. Ik had mezelf vandaag 'getrakteerd'op broodje subway en cookie erbij (oke, 2 stiekem) maar had ik beter niet kunnen doen geloof ik, want door de suikers wou ik gelijk meer. Ben maar gevlucht naar de manege waar een vriendin werkt en heb daar 2 uurtjes gezeten, dus niet doorgeslagen in het eten, dus stiekem weer beetje trots op mezelf! Maandag wegen na een maand niet te durven.. Pas een week gezond aan het eten, dus verwacht het ergste.. maar moet toch soort van begingewicht hebben, dus maandag is DE dag..

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:11

Spannend imka! Komt vast goed. Ik zou alleen wel aanraden ook te meten. Soms zie je op de weegschaal geen verschil terwijl je wel cm bent verloren :j

Ik heb woensdag weer een officiële meting zowel cm als vet percentage en weegmoment, spannend altijd afbouwen.. :=

Lijstje vandaag:
Ontbijt: banaan + stukje havermout taart en dun laagje pindakaas
Middag: 3 bruine boterhammen met verrassend Huttekase, pesto en tomaat
Avond: lekkere pasta met pijnboompitten kruiden, knoflook, tomaat en wat kaas
Tussendoor: 2 speltcrackers met humus en een appel geen idee waar k dat inplan.

Beweging; uur groepsles en vanavond eigen training.

Ik reken mijn paarden niet mee.. heb ze aan huis dus moet wel 2/3x p dag heen met water slepen, hooi en stro balen sjouwen ect (ben te lui om de tractor aan te zetten... of juist te actief haha) _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:33

Jeee wat gaan jullie hard.

Patat - frietjes dus - eten wij hier gemakkelijk 1x/week.
Gisteren zelfs van de frituur gehaald, met burger erbij. Maar ik had gelukkig ook een uur een erg intensieve dressuurles gehad. Dus dat valt mee dan haha.
Ben ook hele dag niet thuis geweest dus dan is t snaaien wel wat minder.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:23

Ik doe nu thuis oefeningen. Heb een soort schema opgesteld, moet nog wel zwaardere gewichtjes dan 1 kg hebben, maar daar is het geld er even niet voor :=

Klopt het dat je het best sets van 3x 8-12 kan doen en dan je oefening steeds zwaarder maken?

Gisteren:
O: 2 volkorenboterhammen, 1 met jam en 1 met 2 plakken kipfilet+boter
T: Koekje
L: 3 speltboterhammen, 1 met jam, 1 met pindakaas+boter, 1 met 30+kaas+boter
T: Appel
D (uiteten): 5 stukken stokbrood met kruidenboter, ceasar salade met kip en bacon en een beetje dressing, banaan+aardbei smoothie
T: Appel, 2 chocoeitjes, aardbei margarita (lekker :9)
B: 40 minuten fietsen

Heb me geprobeerd om in te houden bij uiteten en geen popcorn bij de bios te nemen :D Anders was het een burger of een uitsmijter geworden.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:23

Eske_B schreef:
Ik doe nu thuis oefeningen. Heb een soort schema opgesteld, moet nog wel zwaardere gewichtjes dan 1 kg hebben, maar daar is het geld er even niet voor :=

Klopt het dat je het best sets van 3x 8-12 kan doen en dan je oefening steeds zwaarder maken?

Gisteren:
O: 2 volkorenboterhammen, 1 met jam en 1 met 2 plakken kipfilet+boter
T: Koekje
L: 3 speltboterhammen, 1 met jam, 1 met pindakaas+boter, 1 met 30+kaas+boter
T: Appel
D (uiteten): 5 stukken stokbrood met kruidenboter, ceasar salade met kip en bacon en een beetje dressing, banaan+aardbei smoothie
T: Appel, 2 chocoeitjes, aardbei margarita (lekker :9)
B: 40 minuten fietsen

Heb me geprobeerd om in te houden bij uiteten en geen popcorn bij de bios te nemen :D Anders was het een burger of een uitsmijter geworden.

Hebben ze bij de aldi geen gewichtjes voor een kleine prijs? Zie namelijk wel eens dat soort dingen staan daar. Zou fijn zijn toch? Vind het zelf altijd lastig om mezelf te motiveren oefeningen thuis te doen.. klim zo maar weer eens een half uur op de crosstrainer, altijd net als ik denk dat ik het niet meer haal, en enorm sta te puffen, is het half uur voorbij. :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:24

Ik heb bij Body en fit van Walden farms weer mijn favoiertje besteld... pasta saus met knoflook en kruiden geen kcal.. Die is zooooo lekker <3
Kan niet wachten tot vanavond en morgen.. Dan heb ik pannekoek met Walden farms chocolade saus, ook lekker :9

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:25

jaimy10 schreef:
Spannend imka! Komt vast goed. Ik zou alleen wel aanraden ook te meten. Soms zie je op de weegschaal geen verschil terwijl je wel cm bent verloren :j

Ik heb woensdag weer een officiële meting zowel cm als vet percentage en weegmoment, spannend altijd afbouwen.. :=

Lijstje vandaag:
Ontbijt: banaan + stukje havermout taart en dun laagje pindakaas
Middag: 3 bruine boterhammen met verrassend Huttekase, pesto en tomaat
Avond: lekkere pasta met pijnboompitten kruiden, knoflook, tomaat en wat kaas
Tussendoor: 2 speltcrackers met humus en een appel geen idee waar k dat inplan.

Beweging; uur groepsles en vanavond eigen training.

Ik reken mijn paarden niet mee.. heb ze aan huis dus moet wel 2/3x p dag heen met water slepen, hooi en stro balen sjouwen ect (ben te lui om de tractor aan te zetten... of juist te actief haha) _O-

Zo'n meting is wel heel fijn zeg, weet je gelijk echt hoe het zit qua spieren/vocht/vet. havermouttaart? Klinkt goed! Ben gek op havermout. Heb je recept toevallig?

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:26

jaimy10 schreef:
Ik heb bij Body en fit van Walden farms weer mijn favoiertje besteld... pasta saus met knoflook en kruiden geen kcal.. Die is zooooo lekker <3
Kan niet wachten tot vanavond en morgen.. Dan heb ik pannekoek met Walden farms chocolade saus, ook lekker :9

Oeh, klinkt goed allemaal haha, misschien ook maar eens kijken wat ze hebben!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:33

Ik ga eens kijken bij de de Aldi of Decathlon ofzo :j

Maar daar moet ik echt even voor sparen, woon net op kamers, wat even veel geld heeft gekost.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:42

Receptje staat paar pagina's terug! Super lekker en per punt 330 kcal. Ik heb vandaag een punt uit de vriezer door midden gesneden 10gr pindakaas totaal en halve banaan.. even tussen de grill.. jammie <3

Ongeveer 450 kcal, eet t als ontbijt vult goed :j

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:49

Action heeft ook goed betaalbare gewichtjes.

Ik heb vanochtend weer gesport, lekker begin van mn weekend :D pak er steeds meer buikspier oefeningen bij, zodat ik straks hopelijk klaar ben voor de buikspierchallenge *\o/* gaat steeds beter +:)+

O: 2 volk boterhamnen met chorizo
T: kaneelbroodje :o
L: waldkornbol met rosbief en klein beetje mayo
A: moet ik nog bedenken
T: 2 glazen witte wijn, klein zakje chips

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:13

Bij de action heb ik idd ook weleens wat gekocht :j

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Calzini :+ + glas drinkyoghurt en een peer
T: Eitwitreep
T: klein blikje ice tea green (150 ml)