Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:41

Dan schijnt hij te lang op een plek te zitten. Had dat ook altijd toen ik nog nagels liet zetten. Toen zag ik er echt tegenop. Maar nu ik het zelf doe kan ik er veel rustiger mee over de nagel heen, meer bewegen, snelheid lager zetten. Je voelt het zelf dus je kan ook gelijk reageren. En nu vind ik het ideaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:36

Ik vind het ook maar eng :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:54

Frees jij dan ook rechts met links? Ik frees klanten wel, maar bij mezelf vind ik het echt drama

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:02

Ja. Maar ik ben aardig vast met beide handen. Ik zit alleen wel eens wat te knoeien met het snoer als ik hem in mijn linkerhand heb, die zit dan steeds in de weg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:46

Mijn frees staat me nog steeds uitdagend aan te kijken. Veeg zo nu en dan netjes het stoflaagje van de bovenkant af en dat is het. Durf het echt niet... Zéker niet op gel lak dat alleen op natuurlijke nagels zit. Op gel lak dat op een acryllaag zou zitten, zou ik het misschien minder eng vinden. Krijg nu alweer zweethanden bij het idee en helemaal na die foto van jou, LadyMadonna. Brrrrrr.... :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:12

Zelfde als Zorro, nu ik zelf frees is t veel minder gevoelig :j maar ik heb er ook een gel laag tussen idd

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:29

Afbeelding
Een lekker fel kleurtje dit keer!
Delighted Blue van Pink Gellac :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:38

Mooie kleur! Ik ben zelf altijd een beetje snel zat van blauw, hebben dat meer??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:40

Zo! Das best blauw zeg maar _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:54

Zo dan, hoi blauw! Wel mooi, Royal blue qua kleurslag?

Ik ben gechipt -O- iets met een vriendin helpen met een hoofdstel. Nu weet ik weer waarom ik dit niet deed toen ik nog met paardenspullen omging :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:05

Oh wauw wat mooi <3 Wat een knallende kleur blauw zeg. Echt 1 van m'n lievelingskleuren, ik kan er niet lang genoeg blauw op hebben :+

Afbeelding
Ik heb er een ander lievelingskleurtje op zitten, barbieroze <3 Hij komt eigenlijk nog niet eens mooi uit op de foto. Hier zit ie ook al bijna 2 week zonder top of base (had ik niet bij me, ben ook m'n cacaoboter vergeten waar ik normaal m'n nagelriem soepel mee houd :o ) met in de tussentijd een heleboel aangerommeld bij de paarden. En moet ze ook weer in vorm vijlen :+

Zie hier geloof ik ook wat mensen voorbij komen die lakken met die 'gel' nailpolish van essence? Hoe droogt die bij jullie? Dat is echt mijn miskoop van de eeuw namelijk, ze drogen bij mij echt voor geen meter, hoe dun ik ook lak. Duurt oprecht meerdere uren, ook met van die speciale droogdruppels. Hoor iedereen er altijd zo lyrisch over zijn dus vraag me af of ik iets verkeerd doe :+

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:09

Ja, haha. Ik ben blauw normaal ook wel gauw zat. Maar deze heb ik nu alweer 14 dagen op (de foto is oud, haha! ondertussen flink uitgroei) en valt me mee hoe snel die 'verveelt'.
In het licht is 'ie echt heel fel, maar met wat minder licht wordt 'ie best chique vind ik zelf :j

Balen Cee.. paardenspullen zijn idd wel funest voor je nagels haha :x

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:13

@Memories, gister een keer zonder de druppels gedaan,15 min na de topcoat kon ik weer dingen gaan doen.. wellicht pakt hij bij de een beter dan bij de ander? Ik doe geen dikke lagen, strijk ze altijd netjes uit aan de rand van het potje zegmaar, en dan in 2 of 3 vloeiende bewegingen erop :j

@anne, dan morgen maar weer een nieuw kleurtje <3

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:30

Elk nadeel heeft z'n voordeel! :)*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:26

Waanzinnig mooie kleur, AnneJ1995!!!! <3
Ik ben op weinig kleuren snel uitgekeken, maar wissel gewoon elke 3 weken van kleur. En dan ook totaal anders dan de 3 weken daarvoor. De foto is van een paar jaar geleden (moest even zoeken), toen ik niet kon kiezen welke kleur ik wilde. Dus had ik een hele rijtje maar gekozen en voor de 'break' de pink een afwijkende kleur. Het was toen gedaan door iemand die nog niet zo lang met nagels bezig was, wat de reden is dat er hier en daar op de nagelriemen en de vingers wat gel lak zit en de topcoat niet egaal gelakt is.

Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:39

Hebben jullie ook wel eens last van met gel lak dat er lucht onder komt? Ja een tijdje wipt ie zo op en kan je nieuwe op doen :( ik had dat nu voor het eerst geen idee wat ik anders als anders heb gedaan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:45

bedankt voor de tip van het buffen, wist niet dat je dat dus ook met eigen nagels deed maar zie er wel een logica in :j
Maar goed nou zeg ik eerlijk, ik weet echt nagenoeg zeer weinig over nagel verzorging maar ben bereid het nu te gaan leren :D :D

Welke remover gebruiken jullie? Is daar veel verschil in of is die low budget remover die ik haal in de supermarkt ook prima genoeg?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:46

Niet de huid geraakt? Dode huidcellen op de nagelplaat? Te dik gelakt? Niet goed ontvet/ontstoft?

Qua nagellak remover heb ik gewoon due van t kruitvat (met blauwe dop). Voor gelpolish pure aceton.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:19

@ Anne, wauw, ik vind hem gaaf hoor die kleur!

@ Memories, ook mooie kleur! Zit er nog netjes op

@ Shannavallie, wel slim als je geen kleur kan kiezen :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:00

Ojajoh schreef:
bedankt voor de tip van het buffen, wist niet dat je dat dus ook met eigen nagels deed maar zie er wel een logica in :j
Maar goed nou zeg ik eerlijk, ik weet echt nagenoeg zeer weinig over nagel verzorging maar ben bereid het nu te gaan leren :D :D

Welke remover gebruiken jullie? Is daar veel verschil in of is die low budget remover die ik haal in de supermarkt ook prima genoeg?

Ik heb altijd dat potje van de kruidvat waar je je vinger in moet steken en ronddraaien... super handig. Ook glitters vliegen eraf.
Afbeelding

[edit] mijn heerlijke chill broek met eenhoorns ook op de foto :+ :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:26

Oh dat ziet er idd wel handig uit! Ik ga eens kijken in de winkel hier. Ik doe het nu met wattenschijven en goedkope remover maar wat een bende geeft het :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:27

Oeh die pot heb ik ook gehad! Werkte inderdaad super, totdat ik het een keer mer rode nagellak had gedaan. Kon erna de pot weggooien, want de keer erna waren mijn hele vingers rood :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:29

hahaha ja dat wel :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:33

kusvoorjou schreef:
Hebben jullie ook wel eens last van met gel lak dat er lucht onder komt? Ja een tijdje wipt ie zo op en kan je nieuwe op doen :( ik had dat nu voor het eerst geen idee wat ik anders als anders heb gedaan

Heb je het op natuurlijke nagels? Dan kan het inderdaad wel eens gebeuren dat er lucht onder komt. Dit heeft dan meestal te maken met niet goed ontvetten, tegen de huid (nagelriemen/zijwallen) aan lakken of misschien niet goed uitgehard of iets teveel lak op één plek gedaan. Ook kan het zijn dat je zonder handschoenen hebt schoongemaakt of dat je je gestoten hebt. Misschien heb je ergens aan lopen krabben en is er een stukje losgeschoten? Of gebruik je medicatie, waardoor de lak sneller loslaat van de nagelplaat? Misschien had je je handen gewassen om de vijlresten weg te halen en heb je nog te natte handen/nagels gehad, waardoor de lak niet goed kon hechten? Het kan van alles zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:36

Ojajoh schreef:

Voor normale nagellak op natuurlijke en op kunstnagels gebruik je remover zonder aceton. Voor het verwijderen van gel lak gebruik je aceton (en als je het op acrylnagels hebt, dan kun je het beste vijlen om de kunstnagel heel te houden. De aceton maakt anders ook de acrylnagel week, waardoor die opnieuw geplaatst moet worden).