Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:41

Ik vond die juist helemaal niet leuk. Hij duurt zo lang en wel veel herhaling.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:51

Ik moet eigenlijk nu de shred nog doen, maar ik ben zoooo moe!! Ik wil echt niet.. Maar dan zie ik de foto's van Kel2004 en zie je echt dat ze strakker is geworden.. Dat motiveert. Dus we gaan maar.. Met veel moeite..

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:13

Ziet er goed uit Kel! En super tof dat je foto's met ons deelt, geeft ons weer een zetje in de richting waar we het voor doen! Ik ben al 2 weken bezig met level 1.. want ik wil echt die 10 dagen afmaken, maar heb het steeds zo druk dat het er bij inschiet! Van t weekend maar beginnen met level 2, ben benieuwd!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:28

En dag 6, level 1, is een feit. Pfft, had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou gaan vinden... Maar ik heb mezelf net opgemeten en ik ben nu al, na 6 dagen(!), 2 cm bij mijn heupen kwijt en 1cm bij mijn borst (dat is dan weer wat minder :P)

Maar goed, doe dan ook andere sporten erbij en niet alleen shred... Maar alsnog.

Je kan het myrt3! Anders sta je sochtends een halfuurtje vroeger op? Het is in principe maar 25 minuten. Die tijd moet te vinden zijn toch. Want als je heel veel skipt, dan ontgaat het zijn werking, lijkt me?

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:32

Toevallig kwam ik ook de 30 Day Shred tegen en na het lezen van jullie berichtjes allemaal, heb ik m direct maar eens gedownload. Ik ben al een hele tijd bezig met Beachbody Insanity, vanaf augustus, maar dan op mijn eigen manier ;-) Officieel moet je het ook ongeveer elke dag doen, maar ik probeerde het ong 3x per week te doen. Helaas was mijn ritme rond de feestdagen door spit in mijn rug helemaal weg. Ik krijg hem ook niet meer goed opgepakt dus lijkt het me wel fijn om eens iets anders te doen.
Vanavond meteen maar uitgeprobeerd, heeerlijk! Dit is voor mij denk ik ook wel goed vol te houden, vergeleken met Insanity is het maar een korte workout en goed in te plannen.
Leuk hoor, ga ook meten en wegen. Ben ook bezig met Weight Watchers dus hopelijk kan ik hierdoor mijn overtollige vetjes na de bevalling (bijna 1,5jr al) van mijn zoontje eindelijk van me af schudden...

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:46

Ik heb dag 7 van level 1 erop zitten en het was heerlijk!

Gezellig Miramar! Ik moet ook zwangerschapsvetjes kwijt, heb minder gewogen maar door een val van mn paard en een zware hersenschudding ben ik weer 9 kg aangekomen. Ik zou wel 16 kilo willen afvallen maar denk dat dat een beetje hoog gegrepen is. Dus heb geen doel maar vind het gewoon al heerlijk
Om bezig te zijn en me gezonder en fitter te voelen.
Dochterlief zei vandaag wel tegen me dat mn buik al platter was en hunbie vandaag ook maar dat was op de facetime, die ziet mij pas bij dag 16 weer. Ben benieuwd of hij verschil ziet :j

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:22

Haha dat zal vast wel na 16 dagen trainen! Op zich zijn die 16 kilo wel te doen, maar daarvoor moet je natuurlijk ook heel strikt op je eten letten en er gewoon kleine behapbare doelen van maken, dus er langer voor uittrekken. Succes ook!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:23

Even een vraagje aan de 'experts'.

Ik ben enkele weken terug aan dag 15 van 30 day shred geraakt. Midden in level 2 ben ik ziek geworden. Na een weekje uitzieken ben ik maar opnieuw begonnen met dag 1 van level 1.
Maar nu... durf ik niet naar level twee -O- Ik heb level 1 nu al langer dan moet gedaan, en ondertussen ook de gewichtjes verzwaard en probeer alles op de moeilijkste manier te doen.
De oefeningen in level 2 lukten me immers bijna niet - die dreadful planks! Dus ergens zit ik met het idee... Als ik nu eerst eens wat meer spieren aanmaak, dan wordt level 2 leuker!

En dan nu de vraag: is dit interessant, of moet je echter kort overschakelen?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:55

Ik denk dat die 3 levels zijn om steeds bepaalde spiergroepen te doen. Ik zit op dag 7 van level 1 maar doe nog steeds op de anitamanier push ups. Het lukt me gewoon niet anders. Dat ben ik straks ook van plan bij level 2. Het ziet er wel leuk uit maar ook zwaar!!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:24

Zo, ik ben gister begonnen, heb echt motivatie en vind het superleuk! Beetje jammer alleen dat ik vandaag echt verga van de spierpijn in mijn benen en armen/schouders.
Maar we gaan gewoon door, zo weer!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:28

Dat heb ik dus ook Guccio, die push ups blijven een ellende bij mij. Ik kan het gewoon niet( ook nog nooit gekund ook)

Mariska85 die heb ik gisteren ook gedaan, ik moet niet elke keer dezelfde workouts doen want dan begin ik het saai te vinden en haak ik af. Ik ben nu ook begonnen met kettlebel training na shred of anders workout en moet zeggen dat ik daar nog meer spierpijn van heb als van jilean. Nu heb ik ook gelijk een 8 kilo kettlebel :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:45

Vanochtend weer even alles opgemeten, gewogen en foto's gemaakt (die ga ik niet op internet zetten :o )

Hier m'n lijstje tot nu toe:
Afbeelding
(bij taille staat ''b'' en ''hpl'' maar dat komt omdat ik steeds op 2 plekken meet, b = net onder borsten en hpl = precies in de heupplooi/tailleplooi)

In level 2 zijn de cm's er dus niet meer zo snel afgevlogen als in level 1, maargoed, als er maar wat af blijft gaan ben ik tevreden :)
En ik zie en voel het verschil wel :D voel me fitter en zit lekkerder in m'n vel :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:39

Gisteren getraind met mijn lieve vriendje langs me, die totáál geen conditie heeft. Dat is lekker motiverend :D Maar wat meer mensen hier al zeggen: level 1 wordt op een gegeven moment wel saai. Nog 2 daagjes, dan mag ik naar level 2.

Overigens: ik blijf aankomen. Ik zit inmiddels al een kilo boven mijn begingewicht >;) Mijn bloesjes zitten ook strakker bij de armen, maar mijn broeken zitten weer losser. Meer mensen die deze ervaring hebben?

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:44

Jose22, ik ben ook een kilo aangekomen ongeveer, maar wel strakker geworden! Ik denk dat je gewoon spieren aan het kweken bent? :D Die wegen namelijk meer dan vet. Ik zou me geen zorgen maken :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:27

Misschien hadden jullie het al gezien, dan sorry.. :D Maarrrr ik was gisteren bij de Action en daar hadden ze hele mooie yogamatjes voor maar 3,99 en ook dumbells van 0,5 kg en 1 kg. Wellicht leuk voor jullie hier? :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:29

xAmigo schreef:
Jose22, ik ben ook een kilo aangekomen ongeveer, maar wel strakker geworden! Ik denk dat je gewoon spieren aan het kweken bent? :D Die wegen namelijk meer dan vet. Ik zou me geen zorgen maken :)

Gelukkig! :D Maar echt motiverend is het niet, vind jij wel?

Julia schreef:
Misschien hadden jullie het al gezien, dan sorry.. :D Maarrrr ik was gisteren bij de Action en daar hadden ze hele mooie yogamatjes voor maar 3,99 en ook dumbells van 0,5 kg en 1 kg. Wellicht leuk voor jullie hier? :)

Wat een goede tip! Morgen meteen eens kijken.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:41

Julia schreef:

Thanx, goede tip.

Gooya schreef:
Zo dan, de eerste keer level 1 gedaan. Ging best goed, op mijn kuiten na. Die deden echt zeer.

De dag daarna doet er nog wel meer zeer := Spierpijn in mijn rechterkuit en schoudersspieren van het opdrukken.
Gisteren foto's gemaakt en die waren motiverend genoeg om er volledig tegenaan te gaan.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:54

@ fantabulous, mooi lijstje hoor! Zijn toch aardig wat centimeters, alleen dat je borsten ook kleiner worden vind ik wat (persoonlijk) minder!

En ElineS. Ik sta elke dag om 7 uur op, maar heb gister idd met mezelf afgesproken dat op de dagen dat ik al weet dat ik 's avonds niet kan, gewoon eerder op moet staan. Gelukkig mag ik ook zelf bepalen hoe laat ik begon op stage. T liefst tussen 8.30 - 9.00 maar dr komen zat mensen ook rond 10.00uur binnen haha! Zolang je je werk maar af krijgt.
Vanavond kan k niet shredden, dus doe k zaterdag maar wat extra's..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:59

myrt3 schreef:
@ fantabulous, mooi lijstje hoor! Zijn toch aardig wat centimeters, alleen dat je borsten ook kleiner worden vind ik wat (persoonlijk) minder!

Ik niet! ik ben er juist blij mee :P heb genoeg, dus d'r mag wel wat af :o

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:01

Oke haha!, dan maakt het idd niet heel veel uit:D!
Ik had ook genoeg, ben vorig jaar begonnen met hardlopen (3x in de week) en heb nu dus amper borsten over..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:13

Zo, ik heb gisteren dus dag 1 van Ripped gedaan na 30 dagen shred. En ik heb spierpijjjn! :P Dus dat zegt blijkbaar toch dat de shred minder effectief was.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:21

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:49

Leuke schema's :D!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:15

Leuke schema's idd!

Ik kan mezelf er echt niet meer toe zetten om de shred af te maken. Zit nu op dag 6 van level 3, maar ben zo ongelofelijk gedemotiveerd :( zit de laatste tijd niet meer lekker in mijn vel, probeer gezond te eten maar val weer terug in m'n oude patroon (lees: hele zak chips in een keer leeg, complete verpakkingen chocolade koeken leeg eten). Het was ook niet motiverend dat toen ik 2 weken erg gezond at ik bijna 2 kilo aan kwam en ze niet meer kwijt ben..

Ik wil nu zo'n 3 keer in de week gaan hardlopen en ga vandaag of morgen met ripped beginnen. Ik hoop dat ik mijn motivatie terug kan vinden..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:28

Woon je nog thuis? Want wat bij mij alles scheelt is het gewoon niet in huis halen. Als je alleen gezond eten hebt kun je ook de fout niet in gaan :D En anders, vertel het tegen iedereen in huis dat je bezig bent zodat ze je een beetje 'in de gaten kunnen houden'.