[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:40

@Mootje ik wordt altijd blijer juist van wegen, want met meten heb ik het idee dat er helemaal niks afgaat :(

@Wollie, lekker hoor dat eten ;)

@Winner goedzo! weer 1,3 kg eraf

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:46

Nomarjet, ik denk dat kwarktaart het beste is. ;)

Karin, super goed! :D

Ik ben een kilo aangekomen, maar had ik ook wel verwacht na 5 dagen zo belabberd gegeten te hebben.
Vanaf vandaag maar weer strak bezig gaan.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:51

Joepie Karin!!

Vanavond weer boodschappen doen! een goed begin is het halve werk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:53

@Naoom even weer goed aan de slag, dan is die kilo er ook weer zo af!

@Wollie Op naar een kar gezonde spullen ahaha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:59

Karin, wat goed!!

Ohja in de morgen en middag drink ik nog soyamelk erbij en in de yoghurt doe ik zemelen en uiteraard beleg op de crackers en brood maar dat bepaal ik op het moment Dat ik het ga eten :P
Maar weinig calorieën ja? Ik heb er geen idee van dacht dat het zo wel goed zou zijn.
Wat zou ik er nog bij kunnen eten? Maar goed dat ik het lijstje dan even neergezet heb!
Daarom val ik dus waarschijnlijk nauwelijks af als ik te weinig eet!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:03

_Tarzan schreef:
Karin, wat goed!!

Ohja in de morgen en middag drink ik nog soyamelk erbij en in de yoghurt doe ik zemelen en uiteraard beleg op de crackers en brood maar dat bepaal ik op het moment Dat ik het ga eten :P
Maar weinig calorieën ja? Ik heb er geen idee van dacht dat het zo wel goed zou zijn.
Wat zou ik er nog bij kunnen eten? Maar goed dat ik het lijstje dan even neergezet heb!
Daarom val ik dus waarschijnlijk nauwelijks af als ik te weinig eet!

Kom ik weer aan..... je kunt bij je lunch en ontbijt ook wat rauwkost pakken, zit vol met vocht, vezels, mineralen en vitaminen, maar bevat geen fruitsuikers, dus een gezonde aanvulling? (ook laag in calorieën als je daar op wilt letten)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:34

Tarzan, zijn de crackers die je neemt van die grote of van die kleintjes? Het klinkt zo weinig.. 4 crackers. Maar als het van die grote zijn dan is het redelijk veel. Kun je misschien beter een boterham eten in de plaats van?

Heeft iemand hier misschien een goede vervanger voor het bekertje sap dat ik 's ochtends altijd drink?
Ik krijg dan echt geen water of thee ofzoiets door mijn keel, ben dus opzoek naar een sapje met niet al teveel suikers. Iemand tips? :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:47

De crackers zijn de volkoren van Lu dus de grote zal ik maar zeggen :)
Die eet ik veel liever dan een boterham :P

Wollie, kan ik buiten de groente nog iets eten waar wat in zit?
(Straks thuis maar even wat groente naar binnen werken! Heb op het werk helaas alleen snoep en brood tot mijn beschikking)

Ik heb overigens geen honger met dit lijstje maar dat komt misschien omdat ik er aan gewend ben?

Ik hoor heel graag tips of iets waardoor ik mijn dagelijkse patroon zo goed mogelijk kan maken, ik wil afvallen!! Haha :P

Naoom, zelf sinaasappels persen geen optie? Kun je ook de avond van te voren doen, gezond en nog veel lekkerder dan jus D'orange uit pak!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:56

Oh oké, dan is 4 crackers niet zo erg. :) Verder zou ik het niet zo weten, misschien nog een stuk fruit tussendoor?

Dat sinaasappels persen is wel een goed idee, jus d'orange uit een pak vind ik sowieso vies, ik drink nu sinaasappel-aardbei smaak.
Zal eens vragen aan mams of ze perssinaasappelen mee wilt nemen. :j

Ik wil sporten, maar heb totaal geen zin. Hmz, baal ervan dat m'n vriendin gister afzei, dan had het vandaag niet zo dringend geweest. :+

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:03

_Tarzan schreef:
De crackers zijn de volkoren van Lu dus de grote zal ik maar zeggen :)
Die eet ik veel liever dan een boterham :P

Wollie, kan ik buiten de groente nog iets eten waar wat in zit?
(Straks thuis maar even wat groente naar binnen werken! Heb op het werk helaas alleen snoep en brood tot mijn beschikking)

Ik heb overigens geen honger met dit lijstje maar dat komt misschien omdat ik er aan gewend ben?

Ik hoor heel graag tips of iets waardoor ik mijn dagelijkse patroon zo goed mogelijk kan maken, ik wil afvallen!! Haha :P

Naoom, zelf sinaasappels persen geen optie? Kun je ook de avond van te voren doen, gezond en nog veel lekkerder dan jus D'orange uit pak!

je kunt ook een keer in de zoveel tijd je broodmaaltijd vervangen door magere yochurt of kwark met muesli. Ik doe er dan nog een vers stuk fruit in stukjes doorheen, is ook erg lekker!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:35

Wollie, ik pak vanmiddag yoghurt en brood omdat ik anders ga snaaien.
Ik vind het best moeilijk om een zo goed mogelijk eet patroon te hebben.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:52

Ik doe ook altijd fruit door de yoghurt, vaak iets van aardbeien. Inderdaad erg lekker. :9

15 min op de crosstrainer gestaan thuis, maar had geen puf meer. Vanavond na het werk dan maar proberen om te sporten, kijken of ik nog energie heb dan voor een Insanity. Die kan ik nu helaas niet doen omdat m'n moeder thuis aan het werk is.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:50

Aleenah, wat heftig dat je ouders helemaal naar Spanje gaan emigreren! Ik bedoel dan zie je ze natuurlijk niet meer zo vaak..

Dais_, 3 kg in 2 maanden zou heel netjes zijn :D

Winner, je gaat lekker zeg :D

Tarzan, ik vind het geen slechte dag :), maar eet je geen beleg op je crackers/brood?

Karin, superrr! Goed bezig :D

Naoom_ schreef:
Nomarjet, ik denk dat kwarktaart het beste is. ;)

Karin, super goed! :D

Ik ben een kilo aangekomen, maar had ik ook wel verwacht na 5 dagen zo belabberd gegeten te hebben.
Vanaf vandaag maar weer strak bezig gaan.

Hier hetzelfde! Vandaag weer gewoon mijn oude eetpatroon oppakken :), gaat goed tot nu toe.

Mag ik vragen wat jullie ideale lijstje is op een dag?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:59

Madeira ik eet wel beleg op m'n brood maar dat wist ik vanmorgen nog niet wat ik erop ging eten dat bepaal ik zodra ik ga eten :P ik heb vanmorgen op de crackers rauwe ham gedaan en op het zuurdesembrood wat ik nu ben nt eten stroop :)
En in de yoghurt doe ik zemelen zodat ik een lekker vol gevoel krijg

Die kilo is er vast zo weer vanaf!

Het ideale lijstje ben ik ook erg benieuwd naar!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:08

Dit zijn bijvoorbeeld 2 lijstjes waar ik me wel lekker bij voel. Voor mij wel ideaal.

O: 2 krackers met stroop, krentenbol en beker drinkyoghurt
T: Stuk fruit
L: 2 bb met kalkoenfilet, tomaat, smeerkaas (of kipfilet, smeerkaas, komkommer/pijnboompitjes/ei) en beker yoghurt
T: stuk fruit
D: wat de pot schaft
T: schaaltje magere yoghurt

O: Schaaltje magere yoghurt
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
L: 2 bb met kalkoenfilet, tomaat, smeerkaas (of kipfilet, smeerkaas, komkommer/pijnboompitjes/ei) en stuk fruit
T: stuk fruit
D: wat de pot schaft
T: schaaltje yoghurt of wat krackers

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:13

Mijn ideale lijst ziet er zo uit ongeveer:

O: magere yoghurt met muesli en fruit erdoor.
T: eierkoek
L: 3 lijnzaad boterhammen of iig volkoren met kipfilet.
T: fruit, appel of sinaasappel
A: groente met vlees, liefst zo min mogelijk aardappelen
T: bakje yoghurt of niks

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:20

Ik heb 2 lijstjes, lijstje 1 voor werkdagen:
O: 2 volkoren boterhammen met mager vleesbeleg (kipfilet, runderrookvlees, rauwe ham of rosbief) + 2 crackers met 20+ kaas met tomaat en huttekase en een berg rauwkost.
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, 1 volkoren beschuitje/cracker met 20+kaas en een berg rauwkost
T: een peer (of een ander stuk fruit) en een volkorenschuitje/cracker met 20+kaas
A: vlees/vis, koolhydraten (aardappelen, zilvervliesrijst/mie) met warme groente en een beetje rauwkost

Lijstje 2 voor in weekenden en schooldagen:
O: magere yochurt met muesli en een verse appel in stukjes
L: L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, 1 volkoren beschuitje/cracker met 20+kaas en een berg rauwkost
A: vlees/vis, koolhydraten (aardappelen, zilvervliesrijst/mie) met warme groente en een beetje rauwkost

Avondeten wil ik ook wel eens vervangen door een eenpansgerecht, zoals risotto of paella of iets dergelijks met dan vaak een rauwkostsalade erbij.
Edit: maar dan zit er dus ook alles in, vlees/vis, koolhydraten en groentjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:23

Hier de ene tegenslag na de andere.. Na beginnende slijtage in mijn heup door mijn scheve rug is er ook astma bij mij geconstateerd.. -O- Dokter zegt dat er prima mee te leven is maar altijd m'n inhaler op zak hebben en echt zwaar sporten zit er als het zo blijft gaan niet in voorlopig

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:34

he bah emma wat vervelend! vandaar ook de antibiotica?

hier is de misselijkheid weg van de antibiotica, nu ben ik aan de diarree :Y) wel weer beter gemeld op werk, verveel me dood haha :o eten gaat dus gelukkig wel, alleen lastig plannen met antibiotica als ik een pil heb genomen moet ik een uur wachten met eten, of ik moet eerst eten en dan na 2 uur innemen. ga zo lekker een eitje koken voor op brood :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:45

Nee de antibiotica was weer voor een ontsteking in mijn maag... Ik ben echt een zielig hoopje haha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:57

Sterkte Emma, ik leef met je mee.

Vanmorgen al om 8 uur in het ziekenhuis voor foto's en bloedprikken en straks nog naar het volgende ziekenhuis voor een tussendoor bezoekje aan de orthopeed.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:59

ahh menn wat een pech hebben sommige hier zeg!!
:(:)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:34

Ik ben hier eigenlijk niet zo actief maar ben nu toch een beetje in de war dus misschien weten jullie wat er gebeurd.

Ik heb vanaf januari tot april geweightwatcht, ik deed dit erg streng en was hiernaast was ik super actief met 6x in de week sporten. ik was in die drie maanden 3.5 kg, 3,5 kg en 2,5 kg kwijt. Wat mij in principe een heel fijn schema leek, gezond en niet te snel en het leek me logisch dat die laatste maand er minder af was gegaan want ik ging al redelijk richting streefgewicht. Ik ben nou een maand gestopt met weightwatcherspunten tellen (maar in je hoofd blijf je natuurlijk wel er iets mee bezig) en vanwege een blessure ook volledig gestopt met sporten (behalve paardrijden) Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ik weer wat ging aankomen, dus ik blijf de weegschaal in de gaten houden. Maar het tegenovergestelde is waar nou verlies ik opeens ruim anderhalve kilo per week. Terwijl ik sowieso niet minder eet dan tijdens het weightwatchen, ik heb zelfs friet gegeten afgelopen weekend en genoeg alcohol met koninginnedag. Ik snap het niet zo goed.. iemand hier een idee?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:47

Emma, wat een pech, veel beterschap! Naar dat alles zo tegelijk komt.
Katja, ook al zo'n ziekenhuisbezoeker, sterkte daaar.
Cass, heel herkenbaar, had ik laatst ook dat ik aan de diarree ging van de antibiotica. Lekker gezond voor je darmen gaan eten, zodat je darmflora weer snel hersteld is.

Volgens mij hebben meer mensen daar last van Arienette, dat het lichaam weer moet aanpassen aan 'ongezonder eten'. En misschien, je bent gestopt met sporten --> aantal spieren omlaag, spieren zijn zwaarder...

Verder weinig te melden, net lekker gesport, moet nog lunchen (ben mn lunch vergeten mee te nemen naar mn studieplek),. dus dat ga ik thuis zo eerst maar eens doen... Lekker laat dus ;).

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:51

jeetje wat gaan jullie hard ben een paar dagen niet geweest en er zijn 14 paginas bij. alle nieuwe welkom. ik heb vluchtig het een en ander gelezen. zie een hoop blessures langs komen sterkte allemaal.

ik sta ff stil met afvallen op het moment. vind ik niet zo erg het ging ook behoorlijk hard. dus ik ga gewoon door met wat ik doe en dan komt het wel weer.

ik loop veel met mijn paardje want die mag voorlopig niet bereden worden. zijn hoeven zijn niet goed. dus zodra dat weer beter is mag ik het rijden weer oppakken. tot die tijd loop ik om de dag 1.5 uur met hem.
dus beweging krijg ik nu wel hahahahaha