[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:27

@Linnypinny: naar wat ik rondom mij hoor zou ik het risico niet willen lopen om na het plaatsen van een koperspiraal zware menstruatie te hebben op vakantie. Je weet niet hoe je gaat reageren.
Mijn vriendin dacht bij plaatsing: "hoe erg kan 2x zoveel bloedverlies zijn als je bijna geen menstruatie hebt". Was ze daar even mis, gezien ze al jaren aan de pil was. Ze heeft 6 maanden bijna lang telkens een week lang serieuze bloedingen gehad en borsten zo gespannen dat haar bh zelfs pijn deed.

@JessiiCaa: ik kan niet zeggen dat ik veel gemerkt heb van mijn stoppen en terug starten met de pil. Ook mijn gewichtstoename en afname zijn daar echt aan te relateren (het maandelijks schommelen van 1-2kg wel helaas). Denk dat ik eerder mijn hormoonspiraal met de vinger kan wijzen voor gewichttoename :+ al geef ik toe dat ik gewoon veel meer gesnoept heb de laatste maanden...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:32

Palmera schreef:
Mijn menstruaties waren inderdaad heviger in het begin, die zijn nu weer wat genormaliseerd.
Jammer van de rest. :+ Ja, ik ben er klaar mee hoor. Ik verwacht binnen 1-2 maanden gesteriliseerd te zijn en dan kan hij eruit.

Ik zou in jou geval maar wachten tot na de vakantie. Nu ik me die eerste menstruaties herinner: dat waren spelbrekers

Bij sterilisatie krijg je toch wel nog gewoon steeds bloedingen uiteindelijk? Of ik neem aan dan dat dat niet zoveel uitmaakt voor jou?

Spiraal lijkt me wel handig dat je geen bloedingen meer krijgt, maar als ik al die negatieve ervaringen lees zou ik er toch niet aan willen beginnen. En ook omdat ik niet zo comfortabel ben met 'het plaatsen'... :')

Als ik door sterilisatie niet meer ongesteld zou worden zou ik het ook echt zo doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:25

Ik heb het plaatsen van de mirena amper gevoeld

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:41

Klopt, DezeNaam, ik blijf verder mijn normale cyclus en dus menstruatie behouden. Dat laatste maakt me op zich niet zoveel uit, daar kan ik wel mee leven.

Met de Jaydess (zusje van de mirena) was ik zo goed als niet ongesteld en zat ik wel hardstikke fijn zwanger te zijn. En mijn haren vielen uit als een malle.
De koperspiraal die ik nu heb zit me gewoon niet goed. Ik heb er last van. 3/4 van de tijd voel ik dat ding zitten. Ook bij lichamelijke activiteiten. Gewoon niet leuk, zelfs braaf op mijn buik in bed een boek lezen en dan voel ik hem regelmatig.

De pil ben ik jaren geleden mee gestopt, die hoeveelheid hormonen hoef ik gewoon niet.

Mijn gyn heeft de implanon nog voorgesteld, maar zei er wel bij dat hoofdpijngevoelige vrouwen nog wat hoofdlijngevoeliger worden. Laat dus ook maar zitten. ;)

Kortom: gyn en ik zijn het eens geworden: sterilisatie is de beste optie.
Morgen richting ziekenhuis en de afdeling anesthesie verblijden met mijn komst. :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:00

Sterkte morgen Palmera, ze zullen vast blij met je zijn :*

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:56

Stille meelezer hier.

Hoe is het gegaan Palmera?

Vraagje; hoelang bleven jullie bloeden na het inbrengen van een spiraaltje?
Vond het inbrengen geen fijn gevoel, maar wel dragelijk. Was ook zo gedaan! Rest van de dag wel flink wat kramp gehad.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:10

Het ging, maar vraag niet hoe. Een hele preek van de anesthesist over hoge risico's bij onnodige ingrepen. Dat bepaald hij niet. Uiteindelijk heeft hij mijn gyn erbij gebeld. Die staat nog steeds aan mijn kant en heeft me stevig verdedigd én de anesthesist duidelijk gemaakt dat redenen van een operatie hem niet aangaan.
Heerlijk, ik blij met mijn ruimdenkende gyn (is besr wat waard in spanje) krijg ik een hork van een anesthesist. :+
Afijn, er is ook bloed afgenomen. Ik wacht vrolijk verder.

Ik heb trouwens beide keren mijn spiraal laten plaatsen tijdens de menstruatie. Dus bloeden deed ik toch wel. Hooguit een paar dagen langer met een inlegkruisje gelopen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:44

Brrrr lees positieve verhalen en negatieve verhalen van het verwijderen van de spiraal.
Dinsdag bel ik de HA voor een afspraak om hem te laten verwijderen , maar eigenlijk durf ik niet.
Ik denk steeds terug aan die pijn van het zetten dat daaronder direct alles samen knijpt :+

Trouwens, ik heb de laatste weken echt bijna dagelijks hoofdpijn en regelmatig steken linksonder in mijn buik.
Zou dat van de koperspiraal kunnen komen? In de jaren dat ik de spiraal heb amper hoofdpijn gehad, maar de laatste weken echt abnormaal veel...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:58

sunshine schreef:
Brrrr lees positieve verhalen en negatieve verhalen van het verwijderen van de spiraal.
Dinsdag bel ik de HA voor een afspraak om hem te laten verwijderen , maar eigenlijk durf ik niet.
Ik denk steeds terug aan die pijn van het zetten dat daaronder direct alles samen knijpt :+

Trouwens, ik heb de laatste weken echt bijna dagelijks hoofdpijn en regelmatig steken linksonder in mijn buik.
Zou dat van de koperspiraal kunnen komen? In de jaren dat ik de spiraal heb amper hoofdpijn gehad, maar de laatste weken echt abnormaal veel...

Ik zag er ook echt mega tegenop.. Was uiteindelijk zo gefocust op die rot eendenbek dat ik niet heb gemerkt dat t ding al eruit was..

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:00

Nou, ik meld mij ook even.

Ik zit aan de pil

Vooral de laatste 2 jaar merk ik dat ik mij niet meer mezelf voel, ik heb last van hormonen en niet op de goede manier zeg maar :+ .
Ook ben ik vaak moe en heb ik enorme stemmingswisselingen. En heb ik vaak geen zin in bepaalde activiteiten :')

Ik zou dus graag een alternatief willen, maaaaar het enige fijne van de pil is dat ik zelf bepaal wanneer ik menstrueer, aangezien ik zelfs met pil gillend op de bank lig ben ik ook bang dat dit met een verandering van anticonceptie zal verergeren.
Is er iemand die zich in mijn verhaal kan vinden en eventueel tips voor een alternatief heeft?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:07

Ik nam een mirena
Ben niet ongesteld
Op zeer af en toe wat spotting na .
Voorheen was ik letterlijk lek ,en had de begindagen van stopweek veel buikpijn, tijdens was ik lek erg lek en dan een week vreselijk last als ik weer begon met pil .
Dit is mijn 2e spiraal nu .
Ben tevreden

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:39

dames, ik heb een vraagje
ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar nog steeds niet en ik ben altijd op de dag precies en ik heb onveilige seks gehad op me meest vruchtbare dagen...
zwangerschapstest gedaan, maar niet zwanger.. kan ik hier volledig op vertrouwen?
ik heb morgen een echo in het zh om te kijken of me mirena er uit is(ik weet het zelf zeker maar de huisarts wil het zeker weten voor ze een nieuwe wil plaatsen..)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:55

Marieke op de echo zullen ze nog niet veel kunnen zien.
Qua test, bij mij is de test later (dag 39 de eerste keer) pas zichtbaar positief.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:07

Jes schreef:
Qua test, bij mij is de test later (dag 39 de eerste keer) pas zichtbaar positief.

okee... maar ik krijg vrijdag me spriaaltje...er van uit gaan dat ik dan ongesteld ben...
wat kan ik nu het beste doen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:18

mariekekroon schreef:
Jes schreef:

okee... maar ik krijg vrijdag me spriaaltje...er van uit gaan dat ik dan ongesteld ben...
wat kan ik nu het beste doen?

Wachten tot morgen of overmorgen. Ik denk dat het vast wel een keertje te laat kan komen :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:19

Huisarts kan bloed afnemen bij twijfel, bel morgen je huisarts op en bespreek dit.

Je zegt dat je huisarts de echo wil om te controleren of de Mirena er echt uit is, is deze er niet door een arts uitgehaald?

Genoeg vrouwen die trouwens wel al heel snel een positieve test kunnen zien maar het kan dus ook langer duren.

Heb je met ochtend urine getest?
En stress kan er ook voor zorgen dat het langer duurt.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:26

Jes schreef:
Huisarts kan bloed afnemen bij twijfel, bel morgen je huisarts op en bespreek dit.

Je zegt dat je huisarts de echo wil om te controleren of de Mirena er echt uit is, is deze er niet door een arts uitgehaald?

Genoeg vrouwen die trouwens wel al heel snel een positieve test kunnen zien maar het kan dus ook langer duren.

Heb je met ochtend urine getest?
En stress kan er ook voor zorgen dat het langer duurt.

de mirena is er tijdens het poepen uit gekomen... tijdens het persen

ik heb niet met ochtend urine getest.. kan dat heel veel verschil maken?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:43

In vroeg stadium kun je het beste met ochtendurine testen.. Dan is je urine het meest geconcentreerd. Al teste ik al positief bij 3,5 week met middagurinr. Het hoeft dus niet altijd.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:50

dan ga ik morgen maar een testje doen :)
misschien klink ik nu heel dom, maar 3.5 week vanaf je laatste menstruatie?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:52

Ja dat klopt!

En gewoon met een simpele action test, niks geen dure testen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:02

okee, ik heb ook nog een paar action testjes liggen
het is nu 30 dagen geleden dat ik ongesteld was... en normaal zitten er 27 dagen tussen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:46

mariekekroon: Ik kan je niet helpen, maar wil je wel succes wensen !!

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld voor het verwijderen van de koperspiraal, zegt de assistent; kun je om 14u langs komen?
Helaas, ik kan alleen voor half 12 of na 16uur.
Zegt ze; mooi, dan kom je om 16uur.

Slik :oo :oo

Heb net 2 paracetamols ingenomen en zal 1 a 2 uur voor HA bezoek ook nog 2 Aleve Feminax innemen.
En verder zit ik aan de bach rescue druppels :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:28

Sunshine wat ik voor de bevalling geleerd heb is door je neus diep inademen, 4 seconden vasthouden en dan door je mond uitademen alsof je een rietje tussen je lippen hebt.
Probeer goed te ontspannen dan is de eendenbek e.d. minder vervelend.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:20

sunshine schreef:
mariekekroon: Ik kan je niet helpen, maar wil je wel succes wensen !!

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld voor het verwijderen van de koperspiraal, zegt de assistent; kun je om 14u langs komen?
Helaas, ik kan alleen voor half 12 of na 16uur.
Zegt ze; mooi, dan kom je om 16uur.

Heb net 2 paracetamols ingenomen en zal 1 a 2 uur voor HA bezoek ook nog 2 Aleve Feminax innemen.
En verder zit ik aan de bach rescue druppels :=

Relax het is zo gepiept! Nu al paracetamols innemen heeft geen zin. Dat is om 16u al lang en breed uitgewerkt! 1 uur van te voren 2 paracetamols of 1 aleve feminax lijkt mij voldoende.
Ik heb van te voren geen pijnstilling ingenomen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:22

sunshine schreef:

Waarom zou je dit doen?
Naproxen voor daarna kan ik me nog indenken, mits je krampen krijgt oid.
Maar waarom al vooruit innemen? Dat heeft niet echt effect op de pijn die de verwijdering zelf met zich mee kan brengen. Paracetamol kan je als je toch al de naproxen in neemt imo best weg laten? Onnodig belastend voor je lever :')
En sowieso al uitgewerkt wanneer je er heen moet.