Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

En als je de Garmin Connect verwijdert en opnieuw op je telefoon installeert?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Puera schreef:
En als je de Garmin Connect verwijdert en opnieuw op je telefoon installeert?

Helpt helaas ook niet. En Garmin uitzetten niet, handmatig koppelen niet, telefoon herstarten niet. Ik weet het echt niet meer helaas.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Vandaag weer gelopen *\o/* de trainingen naar de 5 km toe zitten er bijna op, nu nog 2 en dan de 3e training de 5 km :oo het uitlopen was wat langer, dus een iets minder snelle volgens mn Garmin, terwijl we eigenlijk met het hardlopen wel sneller liepen haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Wat irritant Germie!

Lekker Eef!

Nou ik heb weer een goede grap hoor. Ik kwam er vanavond achter waarom ik zo’n last van mn enkels en voeten kreeg. Er zaten geen zolen in mn schoenen :')

Net terug van baan training, 2x 600/600/800 meter op Interval tempo, met 400 m herstel.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op Gisteren, 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Hé, wat goed!
Tempo boeit niet joh, komt vanzelf een keer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:08

Huh, waar waren die zolen gebleven dan, Samantha? :')

Gewoon een keer naar het bos gaan en lopen, Muppetmayo. Het is zo gaaf, dat trailen!

Mooie afstand alsnog, Lisitano! Heerlijke foto weer!

Veel plezier vandaag met lopen, SV!

Heb je nog vaak zo’n last van je nek, Goof? Kwam dat niet door een aanrijding of iets dergelijks?

Lekker bezig, Eefsel!

Gisteravond met de loopgroep getraind. Heb eigenlijk best wel lekker gelopen, we konden het tempo goed volhouden. We hadden drie rondes met verschillende afstanden die we op tempo moesten lopen met daartussen een aantal meter rust.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Ik gebruik van die my sole zolen in plaats van de standaard zolen, en die wissel ik dus omdat ik 1 paar zolen heb en meerdere paren schoenen.
Lekker handig hè. :D
Gisteren de baantraining ging wel lekker, voelde m’n enkel wel iets maar niet dat ik er minder door liep. De 600 en 800 meter rond de 5:00 gelopen, de 800 was er zelfs onder, dus ik ben tevreden.
Vandaag nog een rustig loopje van 8 km ongeveer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Oooh zo! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Oké even een zeikpost. Dit topic vind ik erg leuk en fijn omdat we allemaal met elkaar meeleven, tips geven aan elkaar en elkaar aanmoedigen of mee trots zijn als iemand iets doet wat gewoon bijzonder is voor die persoon. Iedereen zijn eigen doelen. In al mijn posts probeer ik te reageren op iedereen en daar steek ik dan ook tijd in (vind ik ook gewoon leuk) Waar ik dus echt niet goed op ga is mensen die alleen maar posten over zichzelf. Een keer een ego post omdat je zo een mooie prestatie hebt neergezet, alleen maar leuk. Maar als je bijdrage in dit topic, kijk-eens-wat-ik-heb-gedaan-heb, is. Dan ga ik er geen tijd in steken om te reageren. Zeikmodus uit

Weer helemaal opgeknapt Tiggs? Als het iig niet slechter voelde de dag erna heb je de juiste keuze gemaakt :+

_O- Samantha ik moet hier toch wel om lachen. Al bijna nieuwe schoenen gekocht hahaha, zooltje vergeten.
Wat betreft nieuwe schoenen. Bij een goede schoenenwinkel mag je ze vaak terugbrengen binnen 1 of 2 weken als je "schoon" houd (dus niet mee het bos in gaan). Zelf voel ik het vaak toch wel vrij snel of iets het wel of niet is maar ik ben heel kieskeurig. Zoals toen ik laatst schoenen ben gaan kopen, koste echt veel tijd maar ben erg blij met mijn brooks.
Die foto zegt het wel ja!
Ah ga jij nu voortaan elke week op de baan trainen? Gaat je echt sneller maken!

Weer mooi gedaan SV met die sprintjes. Veel plezier vandaag! Het is inderdaad erg mooi weer.

Ah Goof wat vervelend dat je nog zoveel last hebt. Hopelijk gaat je traject helpen. Wel goed dat je naar je lichaam luistert.

Puera klinkt als een fijne training. Ook wel echt fijn als je zo samen kan lopen.

Maandag had ik rustdag, ik was echt heeel moe. Geen idee waarom. Gister mijn dag begonnen met krachttraining. Mijn armen beginnen toch echt sterker te worden want de gewichten voelen lichter aan. Alleen die pull up... Hij lijkt nog steeds niet. Ooit komt het goed.
In de avond op de baan getraind. Er waren 2 groepen. Degene die wedstrijd hebben dit weekend en degene die dat niet hebben. Ik twijfelde bij welke groep ik me zou aansluiten want ik loop dit weekend zowel zaterdag als zondag de 7heuvelenloop maar wel voor de lol en niet voor de snelheid. De trainer adviseerde me toch echt het minder zware programma dus ik ben eens niet eigenwijs geweest en ben daarvoor gegaan.
Het idee was 6x 400 op 10km tempo (en 400 rust met een korte wandeling). Maar omdat ik met de snelle lopers meeging, wat het voor mij meer 5km tempo of sneller }> ( tussen de 04:00/04:15). Daarna hadden we nog een toetje van 2x200. De laatste liepen we op 3:20! Er liep een nieuw lid mee, ze is 8 weken geleden bevallen. Zij liep ontspannen al deze snelheden... Echt wauw wat een powervrouw is dat zeg! Anyway, ik heb dus toch niet zo licht getraind als wellicht bedoeld maar wel lekker.
Afbeelding
Afbeelding
En deze vond ik ook wel erg leuk om te zien
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Tnx voor alle lieve berichtjes <3
Klinkt goed alle reacties over trailen :D Toch maar een plan maken om binnenkort eens een (klein) rondje bos te gaan doen!

Lisitano wat een lief aanbod <3 Ik loop wel echt heel veel langzamer dan jij, maar als dat geen probleem is neem ik je aanbod graag aan. Hoe is het inmiddels met je buik, gaat het al iets beter? Goed dat je je loop hebt ingekort. Heel toffe foto weer met Meeko zo, echt heel leuk om te zien dat je volgens mij echt altijd met een enorme glimlach loopt! Ik snap wel dat je zusje niet zo blij was met ruim 15 km als ze er normaal max 10 loopt :=

Leonie87 jouw omschrijving van drinken uit een bekertje is wel briljant _O-

Germie vervelend dat je nog steeds zo'n ruzie hebt met Garmin.

Supervixen ik zat te kijken naar de Houttrail in Delft. Ik ga binnenkort zeker even kijken voor een rondje bos, zeker na al jullie mooie herfstfoto's steeds <3 Zo mooi weer je grafiek met je sprintjes, en wat snel :wow: Veel plezier in de hoge veluwe vandaag!

Tiggs ben jij weer opgeknapt? Fijn dat je niet slechter bent geworden van je run zondag!

Samantha_ ik moest stiekem wel even lachen om het verhaal van je zolen := Je ziet op de foto wel dat je je aan het verbijten bent idd, wel toffe foto! Toch geen nieuwe schoenen dus?
Goed gelopen met de loopgroep weer. Ik schrik altijd weer van jullie snelheden haha.

Goof wat vervelend van je nek weer :\ Wandelen is ook fijn maar niet als je hardlopen in de planning had. Ik hoop dat ze je kunnen helpen bij de pijnpoli, ik duim ook heel hard mee!

Eefsel2109 goed gelopen weer, bijna bij de 5 aan 1 stuk! Dat kun jij :j

Puera klinkt lekker de training van de loopgroep :)

Gister zou ik laat terug zijn van werk en plan was om niet meer te gaan lopen. Uiteindelijk was ik redelijk op tijd waardoor ik bedacht had toch nog even snel mijn hardloopschoenen aan te trekken. Ik had nog een interval training liggen van 15x2 minuten, ik dacht dat is mooi die doen we dan maar even. Benen voelde prima na zondag dus ik dacht dat gaat wel. Er stond bij op gewenst wedstrijd tempo. Ik had bedacht om ze op net onder de 6.00 min/km te lopen, want uiteindelijk wil ik dat kunnen lopen in tempo. Tijdens het lopen bedacht ik me dat het misschien handiger was om eerst nog een tussen tempo te pakken in plaats van gelijk mijn uiteindelijke doel :') Het was zwaar, maar wel gelukt :D Ook heel constant zelfs rond de 5.50 min/km. Tot zover rustig aan doen na de wedstrijddag.
Merkte wel dat ik me met het trainen voor die 10 achteraf wel drukker heb gemaakt met lopen over het tempo en of ik het wel zou redden, gister liep ik voor mijn gevoel een soort van relaxter ofzo? Heel gek om te merken.
Voor nu wel een schema gedownload om sneller te worden op de 10. Ik merk dat een schema me toch een beetje houvast geeft in opbouw/training. Dan hoef ik niet na te denken over welke intervallen ik ga doen en kan ik gewoon makkelijk het lijstje af.

/edit Leonie jij was tegelijk met mij zag ik! Ik snap wel wat je bedoelt, het is gewoon heel erg leuk als men met je meeleeft als je iets schrijft. Zo werd/word ik ook heel blij van jullie enthousiaste berichtjes over mijn 1e 10 km, en de mooie aanmoedigingen voor het trailen :j
Tot zo ver je lichte training :') Jullie baantrainingen klinken toch ook wel heel interessant! Ben je nu inmiddels al iets minder moe?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Wauw super gelopen Leonie! En toch niet heel rustig haha.
Leuk, de Zevenheuvelenloop! Ik heb vorig jaar de avond variant gedaan.
Wauw super van die pas bevallen vrouw zeg, echt een power vrouw inderdaad!

Netjes gelopen muppet! Komt helemaal goed met je doen van 6 min per km.
Wel herkenbaar, ik loop ook graag met een schema.

Leonie, helaas, we lopen om de week op de baan. De andere week in de wijk. Zijn teveel groepen op dinsdagavond dus is om en om. Maar ik vind baan training echt heel leuk ja.

Tja, ik had dus gisteren nog wel de schoenen besteld haha. Maar denk dat ze sowieso wel stabieler zijn dan de hoka’s dus wie weet kan ik daar Enschede op lopen.
Misschien kan ik ze inderdaad schoon proberen te houden en dan een weekje proberen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Samantha_ sorry ik moest wel even lachen om je schoenen proberen schoon te houden. Ik ben een beelddenker en ik zie je al helemaal rennen met van die blauwe zwembad hoesjes om je schoenen _O-
Wel jammer dat als je baantraining zo leuk vind, je dat dan maar om te week doet. Ik denk wel echt dat je er sneller van wordt :j

Leonie wat ik me nog afvroeg, hoe bevalt je Stryd? Dat vergeet ik steeds te vragen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Hahaha nu zie ik dat ook voor me :D

Ja wel jammer. Vind het met tempo verschillen in de groep onderling ook fijner. Als we buiten lopen raak je sneller meer achteraan als je langzamer loopt.
En ik ga dan versnellen om bij te blijven zodat ik dus niet meer in m’n easy tempo loop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

Samantha, dat is wel heel erg, haha. Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan in huis. Wat zitten m'n schoenen raar. Oh, geen zolen (of 2 zolen er in gedaan, dan zitten ze ook heeel raar).

Eefsel, was dat je eerste 5km nu? Goed hoor.

Muttetmayo, 2 minuten op tempo, dat voelt bij mij vaak heeel erg lang, had jij dat ook?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

Leonie, je hebt helemaal gelijk. Ik voel me aangesproken en zal binnenkort hopelijk weer meekletsen. Ik kan voor nu niet elke keer reageren en alleen in mijn hoofd yay roepen voor iedereen is niet goed genoeg.
Sorry Y;(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:06

Leonie ik vind het zo knap hoeveel jij met sport bezig bent en die krachttraining elke keer doet ook. Respect. Die pull up zal wel komen, want volgens mij ben je een doorzetter. Je grafiekjes zien er heel bevredigend uit! Daar word je wel blij van.

Lekker bezig Samantha en fijn dat je enkel beter voelde!
Schoon houden van nieuwe schoenen zou ik niet zo goed in zijn :+

Puera ook al een fijne baantraining gedaan, lekker!

Muppet mooi doel om sneller te worden op de 10km, wil je dan ook voor een pr gaan tijdens een wedstrijd en heb je dan al in gedachten wanneer?

Ik liep vanmorgen in park de Hoge Veluwe met een vriendin. Bij de ingang kregen we een tracker mee. In het park zitten ongeveer 11 wolven, waarvan 1 een tracker heeft. Ze doen onderzoek naar het gedrag van wolven richting mensen hiermee en willen onderzoeken hoe ze aanvallen kunnen voorkomen.
We hebben geen wolven gezien, wel edelherten, een zwarte specht en wolvenpoep.
Genoten van het weer ook.
Als dank kregen we een voucher om nog eens gratis naar het park te gaan. Dat is altijd welkom natuurlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:05

Germie ik vind het met de 2 minuten wel meevallen gelukkig. De laatste paar werden wel zwaar (logisch ook wel), maar wel vol te houden. Ik vind langere intervallen lastiger dan de kortere, dan wil ik vaak te lang te hard.

Samantha dat lijkt mij ook fijn met baanlopen tov buiten met die verschillende tempo's. Dat verschil in tempo vind ik ook erg lastig in de loopgroep.

Supervixen ik wil idd wel weer voor een PR gaan tijdens een wedstrijd, ik weet alleen nog niet welke. Ik zou heel graag de kwart marathon willen doen in Rotterdam in april, als ik daartussen zou kunnen komen. Anders lijken de CPC in Den Haag of de 20 van Alphen me ook heel leuk, die zijn in maart. Als het goed is dus nog genoeg tijd om sneller te worden :D
Jullie hadden heerlijk weer vandaag <3 Wat tof dat ze onderzoek doen daar! Ik ben benieuwd of er uiteindelijk mooie data uit het onderzoek komt. Leuk dat jullie nog een keer gratis mogen komen ook, dat is helemaal mooi meegenomen. Wat worden die bomen alweer snel kaal he, het valt me ineens op op je foto's. Ging het nu wel weer lekker met lopen tov het weekend?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:11

Mwah, wel iets beter, maar nog steeds wel zwaar.
De kwart marathon lijkt me dan zo net niet en dan bedoel ik net niet 10km. Omdat dat meer is. Ren je dan niet liever precies 10km ergens?
Zodat je echt goed je pr op de 10km kan bepalen. Zo bedoel ik het :+.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:16

Ja dat is ook wel weer een goed punt ja, daar heb ik niet eens bij stilgestaan :') Dan de PR tijdens de CPC of Alphen en dan Rotterdam omdat die mij zo tof lijkt :D
Wel jammer dat het vandaag ook zo zwaar voelde, gelukkig wel beter dan afgelopen weekend.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

Ja ik zou dan ook liever een echte 10 km wedstrijd kiezen muppet.

CPC inschrijving gaat morgen open toch? Ik ga voor de halve.

Wat gaaf SV! En leuk dat jullie nu gratis nog een keer mogen.
Mooie foto’s weer.

Ik heb m’n lunchpauze rondje gedaan, maar merkte wel wat zware benen. Toch die HM van zondag en de baan training van gisteren.
Dus rustig tempo gelopen.Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:36

Leonie, eens met je eerste alinea :j
Wat een mooie training zeg en wat blijft je hartslag mooi laag. Vel plezier komend weekend! Lijkt me een toffe loop.
Ik hoop dat ik ooit nog eens net zo gedreven word als jij voor wat betreft krachttraining. Zou me goed doen.

Muppet, je bent echt lekker bezig. Het klinkt alsof het je steeds beter af gaat. Lekker gevoel he.

Samantha, ben benieuwd naar de schoenen.
En lekker, zo'n lunchpauzerondje. Ik vraag me dan wel af hoe lang jouw lunchpauze is. Ik ben altijd blij als ik mijn eten op krijg, naar de wc kan en een kop thee kan pakken :')

SV, mooie foto's en wat een lekker weer hadden jullie. Ik vind het NP echt mooi, kom er graag, maar wel te weinig. Afgelopen herfstvakantie 2x rond gefietst en ook een prachtige groep edelherten gezien op de hei.
Mooie afstand gelopen :j

Hoe is jullie hrv zo in de herfst?
Ik merk nu voor het 2e jaar dat mijn hrv begint te zakken na de zomervakantie en rond deze periode zit hij echt op een ernstig dieptepunt. Daarnaast merk ik ook dat mijn rusthartslag veel hoger is dan normaal. Ik slaap ook nog echt een stuk slechter.
Ik kan niet echt bedenken waarom ik zo inkak in september (behalve dat mijn schooljaar dan weer begint, zou dat het dan toch zijn?...).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:06

Mijn hrv was een paar weken geleden in het rood, daarna weer gestegen tot twee weken geleden en nu daalt hij weer deze week. Ik merk ook dat ik vermoeid ben. Ik slaap wel goed de laatste weken, dat is ook wel heel anders geweest.
Misschien toch de intensiteit van je werk inderdaad.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Mijn HRV was laag maar is sinds een paar dagen weer in het groen.
Mijn lunchpauze is een half uur, maar als ik thuis werk begin ik eerder als normaal dus zo compenseer ik dat.

Wel irritant dat je slecht slaapt zeg. Heb je ook een idee hoe het komt?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:33

Mupper wat ben je toch lekker bezig. Ik denk dat het een super goed plan is om te kijken of je je 10 richting die 60 minuten kan krijgen. En dat hoeft zeker niet vandaag op morgen.
Misschien leuk om te zien, dit was in 2015(kreeg een herinnering van fb:
Afbeelding
Progressie komt niet in 1 dag <3
En ja geen idee waarom ik zoooo moe was. denk toch iets te veel getraind en iets te weinig geslapen. Nu wel weer moe maar ik heb de hele dag zoveel gedaan, dat is niet gek. En zo naar de bootcamp :+

Samantha ik loop dus de avond (op uitnodiging van Iris) en de zondag de hele. Om die reden ook geen record ambities. Lekker lopen *\o/*
Jammer is dat dan dat je niet iedere week op de baan kan. Het is idd gewoon een fijne plek omdat, ook al loop je achteraan, het maakt uiteindelijk niet uit. En ik vind de afkadering van de afstand altijd fijn.
Schoon houden is een groot woord maar als je gewoon op het harde gaat lopen en niet in de regen, dan mogen ze bij mijn winkel iig terug. Of uhm zwembad schoenen _O-

Lisitano schreef:
Leonie, je hebt helemaal gelijk. Ik voel me aangesproken en zal binnenkort hopelijk weer meekletsen. Ik kan voor nu niet elke keer reageren en alleen in mijn hoofd yay roepen voor iedereen is niet goed genoeg.
Sorry Y;(

heb je al Pb gestuurd. was echt niet aan jou gericht :knuffel:

Sv de kunst is dat je het leuk moet gaan vinden }> Dan is het niet moeilijk vol te houden.
Ik ben nu al ruim 1,5 jaar bezig met die pullup. het lijkt zo simpel he.
Wat tof dat onderzoek en het ziet er weer prachtig uit. Geniet altijd zo van jou foto's. Heerlijk.
hoe is het met jou energie en benen?
Edit, lees je update. Misschien toch die 60 die er nog aan nabrander geeft?

Muppet ik zou ook voor een echte 10 gaan. Is fijner.

Bij de CPC hoop ik de halve te mogen pacen Samantha <<)

haha ook voor jou Goof, je moet het leuk gaan vinden. Evt door een luisterboek, leuke podcast, met leuk gezelschap.
Wat vervelend dat je HRV en hartslag zo een slechte waardes hebben. Voel jij je ook zo buiten dat je slechter slaapt? Het verzetten van de klok heeft bij mij altijd wel impact, die is nu eindelijk aan het wegebben.

Ik heb vanmorgen op mijn eerste vrije woensdag ochtend lekker een rondje gelopen. wilde rustig uitlopen na gister maar had volgens mij de wind nog in mijn benen. Na 1 km 06:10 ben ik niet meer onder de 05:15 geweest O:) Oepsie. Achja het was maar een kleine rondje, gewoon omdat het kon en omdat het zo lekker weer was!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:36

Excuus als t voor mij was, ik probeer zeker ook lange posts te maken, maar soms is er zoveel gezegd dat ik t overzicht niet meer zie. Dan doe ik een post zodat ik vanaf daar weer op iedereen kan reageren. Maar soms gaan jullie zo snel haha :o Ik zal er in ieder geval beter op letten!