IMANDRA schreef:Leg dan uit?
En ik zeg ook dat ik geen problemen zie met een beetje druk op een nette manier.
Maar waarom? En zijn ‘wij’ dan de mensen die de druk moeten uitoefenen. Ook gewoon leken zonder vorm van kennis
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Als ik mij niet wil laten vaccineren omdat ik het te veel moeite vind, dan is dat mij goed recht. Je hoeft je keuze niet te baseren op wetenschap. Het is een vrij land en het vaccin is niet verplicht. Dus snap gewoon niet waarom mensen zich moeten verantwoorden. Je kan vragen naar de reden en dat aanhoren en verder je mond houden.
Dat doe ik ook.
lenaa_tje schreef:IMANDRA schreef:Leg dan uit?
En ik zeg ook dat ik geen problemen zie met een beetje druk op een nette manier.
Maar waarom? En zijn ‘wij’ dan de mensen die de druk moeten uitoefenen. Ook gewoon leken zonder vorm van kennis
Miran schreef:Ik (geboren in 79) heb om 13 uur de afspraken gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gezien en ik zie ze ook niet terug als ik inlog, kan ook gewoon nieuwe afspraak maken. Is dit normaal of is er iets niet goed gegaan?
AmyII schreef:Misschien denk ik in de verkeerde richting maar er schijnt een landelijke telefoniestoring te zijn. Mijn wi-fi doet het prut hoewel ik via 4G gewoon uit de voeten kan. Wellicht ligt het daaraan?
Dorus schreef:En mijn afspraak ook gepland
Toen ik er net niet in kwam was mijn man bang dat hij mooi op tijd geënt zou zijn en ik niet, maar ik ben gewoon eerder aan de beurt dan hij
IMANDRA schreef:Leg dan uit?
Nikass schreef:IMANDRA schreef:Leg dan uit?
Daar heb ik ook geen problemen mee, dat hoor je mij ook niet zeggen![]()
Ik zal het proberen uit te leggen, dat is lastig, omdat het om een indruk, gevoelskwestie gaat; jij praat over "gegronde redenen" en "goede onderbouwing", ook uit andere topics weet ik dat je grote waarde hecht aan wetenschappelijk onderbouwde feiten. Daar is niks mis mee, maar sommige mensen zijn heel anders, minder rationeel, ingesteld, en benaderen dingen/situaties soms vanuit een heel andere invalshoek.
Dat kan botsen en iemand het gevoel geven ter verantwoording te worden geroepen.
Dit is alleen een constatering van mijn kant, geen kritiek op jou. Inbreng is van belang en interessant, vanuit welke richting het ook komt.
bigone schreef:Wetenschap en gevoel gaat vaak niet gemakkelijk samen.
Nikass schreef:Imandra natuurlijk ben je in een topic weer anders dan irl. Maar in je reactie doe je toch weer hetzelfde: wat voor jou waarheid is (waarschijnlijk op basis van wetenschappelijke feiten) is voor een ander geen waarheid. Wetenschap of niet (en ook niet iedereen heeft er zin in of heeft de energie of de capaciteit, om op elk onderwerp een wetenschappelijke studie los te laten)
Dus je hebt al niet hetzelfde vertrekpunt. Jouw neiging om onjuiste informatie te corrigeren kan op iemand die gelooft in die "onjuiste" informatie belerend of arrogant over komen.
Nogmaals: ik bedoel niet dat je op mij zo over komt, en ik zeg ook niet dat je iets moet willen veranderen of wat dan ook; het gaat er mij alleen om, om aan te geven waar de communicatie kan botsen.
nynke55 schreef:Nou ja, dat lijkt me ook wel logisch. Als iemand beweert dat hij met een prik een chip ingespoten krijgt, dan vertel ik hem ook dat dat niet waar is. Ik vind dat geen druk om een vaccinatie te halen.
Nikass schreef:nynke55 schreef:Nou ja, dat lijkt me ook wel logisch. Als iemand beweert dat hij met een prik een chip ingespoten krijgt, dan vertel ik hem ook dat dat niet waar is. Ik vind dat geen druk om een vaccinatie te halen.
Het gaat niet om logisch of niet logisch.
Ik ken iemand die soms dingen zegt die mij verbazen, maar die zij zeker weet, uit voor haar betrouwbare bron.
Dan kan ik wel haar bron willen gaan checken (dat alleen al komt niet echt respectvol over) en die gaan weerleggen met bronnen die ik beter en geloofwaardiger vind, maar daar heb ik minimaal een dagtaak aan dus dat doe ik niet. Waarom ook?
Waarom mag zij haar mening niet baseren op een voor mij op zijn minst dubieuze bron?
Dat moet zij zelf weten, en misschien zit ik wel helemaal mis met mijn kennis. Daar komen we toch nooit uit.
En waarom zou je willen weten wie er gelijk heeft?
Op mijn werk hebben we een periode gehad van meer dan 25% ziekteverzuim vanwege te hoge werkdruk.
Dat vond ik nou onbegrijpelijk: wèlke werkdruk?Maar wat de één ervaart, ervaart een ander niet of als totaal anders.