Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:20

Relaxed schreef:
Cer schreef:
Wat me dan wel nog een soort van zorgen baart is het aantal likes op die berichten, en de 'steunbetuigingen' in de comments eronder....

Maar dat is altijd zo, als je die bekijkt lijkt het haast of iedereen tegen vaccineren en/of de coronapas is.. Terwijl in mijn dagelijks leven ik vooral mensen ken die het allemaal wel prima vinden :j

Is inderdaad een kenmerk van social media en reviews. Mensen die tevreden zijn reageren amper tot niet. Mensen die ontevreden zijn laten graag hun stem horen. Dus daaruit volgt dus dat je in de comments op social media met name anti-vaxxers en kritische mensen ziet. Dan lijkt het net alsof iedereen zo denkt omdat de balans gewoon heel scheef is.

Ik vind het overigens sowieso wel apart dat influencers zonder enige kennis van zaken de behoefte voelen om zo tegen de experts & kenners in te gaan.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:25

Ik zeg overigens niet dat iedereen zo denkt.. ik vind het er wel veel... :j meer dan ik verwacht eigenlijk..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:30

IMANDRA schreef:
Ik vind het overigens sowieso wel apart dat influencers zonder enige kennis van zaken de behoefte voelen om zo tegen de experts & kenners in te gaan.

Nou ja.... dat is min of meer wat ze doen voor hun geld. Filmpjes maken voor hun volgers en daar instoppen wat betaalt / wat aanslaat en via die weg inkomsten genereert. Dat is hoe dan ook geen recept voor de meeste integriteit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:40

True :j Maar over zang/make-up een claim maken ten opzichte van iets medisch.. das wel een ander verhaal. Maar goed. Is wel een 'hot topic' nu natuurlijk.. dus click-able

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:48

Shadow0 schreef:
IMANDRA schreef:

Nou ja.... dat is min of meer wat ze doen voor hun geld. Filmpjes maken voor hun volgers en daar instoppen wat betaalt / wat aanslaat en via die weg inkomsten genereert. Dat is hoe dan ook geen recept voor de meeste integriteit.

Doutzen hoeft het voor de centen niet meer te doen. Die is multimiljonair en dan is lekker in je bubble blijven net wat gemakkelijk dan de kapper of vuilnisman die gewoon aan het werk moet en zich dit soort opmerkingen niet kan veroorloven.
Dat ze na een half jaar nu ineens weer met een post komt , met trillende handen schrijft dat ze niet meedoet aan de test maatschappij, tja, ik neem het met een dikke korrel zout.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:51

Brainless schreef:
sureido schreef:
Maar, ik geloof best dat je weet dat hij niet gebruikt hoor! :P

Met die smiley insinueer je nu dat ik het eigenlijk niet kan weten.. ik kan je vertellen dat ik het wel 100% zeker weet.
Iets met corona en altijd thuis zijn...nooit alleen weg gaan en ik krijg geen rare mensen aan de deur die verdachte pakketjes komen afleveren.
Ook geen contante bedragen die worden opgenomen van de rekening.

Oh nee, bedoelde die smiley juist als in, ik geloof je echt.

Maar goed. Het zal wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:57

Lekker belangrijk ook, wat Doutzen doet/ervan vindt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:17

Kinke schreef:

Voor jou en mij niet maar ze heeft wel 6,8 miljoen volgers en heeft een groot bereik.
En er zijn jammer genoeg mensen die dit soort Posts meteen geloven omdat ze zelf niet zoeken of het juist is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:40

Relaxed schreef:
Ik las laatst dat het dezelfde apartheid zou zijn als je een weegschaal bij de deur zou zetten en mensen met een bepaald BMI niet binnen zou laten.. Klein detail dat overgewicht alleen niet besmettelijk is :')

Oh ja, want ik kan dan ook dik worden en dood gaan aan te dik zijn :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:05

Earth schreef:
Relaxed schreef:
Ik las laatst dat het dezelfde apartheid zou zijn als je een weegschaal bij de deur zou zetten en mensen met een bepaald BMI niet binnen zou laten.. Klein detail dat overgewicht alleen niet besmettelijk is :')

Oh ja, want ik kan dan ook dik worden en dood gaan aan te dik zijn :+ :')

Ja kijk maar uit :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:16

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ga je ook mee naar de WC? (Geintje he)

Natuurlijk geloof ik dat je best kan weten of je partner gebruikt. Maar er zullen vele voorbeelden zijn van mensen die dachten dat ze dat ook wisten.

:D
Wat ik later er ook bij schreef.. ik mis geen geld van de rekening (manlief laat alle financiën aan mij over) en er wordt geen contant geld opgenomen.

edit: ik lieg.. er wordt wel contant opgenomen, door mij om de hoefsmid te betalen :P

Je hoefsmid levert de dope voor je man :? Beetje een omweg, niet?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:59

Juist uiterst effectief als je vrouw alle financiën doet :D *D

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:35

bigone schreef:
Kinke schreef:

Voor jou en mij niet maar ze heeft wel 6,8 miljoen volgers en heeft een groot bereik.
En er zijn jammer genoeg mensen die dit soort Posts meteen geloven omdat ze zelf niet zoeken of het juist is.

Maar, als er steeds meer BN’ers zijn die zich uitspreken en nog veel meer niet bekende Nederlanders, zou je dan denken dat echt al die mensen compleet gek zijn geworden?

Waar rook is is vuur heb ik altijd geleerd. Hebben jullie dan echt totaal niet het gevoel dat er misschien toch iets van die complot theorieën waar kan zijn?

Het is al zo lang dat meningen verdeeld zijn. Maar nu is het wel heel extreem en de ene grote groep zegt het een en de andere grote groep het ander. Is het dan echt volgens jullie waarheid tegen complete onzin?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. :)
Ik snap best dat mensen niet alle complottheorieën geloven, maar kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die vraagtekens zetten bij het beleid en het idee hebben dat er meer aan de hand is dan alleen het virus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:46

Zoe_rainbow schreef:
Maar, als er steeds meer BN’ers zijn die zich uitspreken en nog veel meer niet bekende Nederlanders, zou je dan denken dat echt al die mensen compleet gek zijn geworden?

Eerlijk? Ja
Want er zijn nog veel meer bn ers die voor vaccinatie uitspreken..

Citaat:
Waar rook is is vuur heb ik altijd geleerd. Hebben jullie dan echt totaal niet het gevoel dat er misschien toch iets van die complot theorieën waar kan zijn?

…nee…

Citaat:
Ik snap best dat mensen niet alle complottheorieën geloven, maar kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die vraagtekens zetten bij het beleid en het idee hebben dat er meer aan de hand is dan alleen het virus.

Ja, het beleid zwabbert … maar “meer aan de hand”… wat dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:51

Ik zeg niet dat de bn ers complotdenker zijn, soms wel , vaak ook niet. Wat betreft doutzen , ze geeft aan niet gevaccineerd te willen worden en dat is haar recht. Echter, daarna komt de boodschap dat ze uitgesloten word van de maatschappij en dat is gewoon dikke onzin. Ze moet wat meer moeite doen maar zo brengt ze het niet. En bijna de hele Nederlandse scène geeft natuurlijk hartjes en ohhh wat goed van je. Voor mij valt dat onder geslijm en niet dat men het er mee eens is. Joh al die bn ers kunnen banketstaaf wat ze willen, sommigen maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:02

Zoe_rainbow schreef:

Antwoord op je eerste vraag: Ja (als het complotdenkers betreft).
Antwoord op je tweede vraag: Nee.

Waar rook is, is (in overdrachtelijke zin) meestal vooral rook.
Zie mijn vorige posts, geen zin om in herhaling te vallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:10

Zoe_rainbow schreef:

Ja. Het is niet bepaald zo dat de roeptoeterige BN’ers een degelijke achtergrond hebben om die uitspraken te doen.

Citaat:

Totaal niet. Ik zie vooral rook. En er wordt bewust nog een extra rookgordijn opgehangen dmv allerlei bizarre complotten.

Citaat:
Het is al zo lang dat meningen verdeeld zijn. Maar nu is het wel heel extreem en de ene grote groep zegt het een en de andere grote groep het ander. Is het dan echt volgens jullie waarheid tegen complete onzin?

Ik begrijp gewoon werkelijk niet waarom mensen die bizarre complotfantasieën geloven.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:46

Zoe_rainbow schreef:

Dan even een stukje bijscholing: https://www.arbopodium.nl/arbo-index/ar ... -en-nevel/
Er zijn echt heel veel manieren om rook te maken zonder vuur. Weet ik ook nog van mijn tijd toen ik nog Scheikunde studeerde.... :+ }>

Wat er op social media gebeurt is precies hetzelfde. Er wordt neprook gemaakt, hoe meer hoe beter. Zodat mensen denken dat er vuur is. Maar in werkelijkheid zit er iemand met een rookmachine en een ventilator in de hoop genoeg mist te maken zodat mensen de weg niet meer zien.

Kortom: veel geblaat maar weinig wol. Om de schaapjes er ook nog maar even te halen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:16

Cowboy55 schreef:
Je hoefsmid levert de dope voor je man :? Beetje een omweg, niet?

oliebol.. betrapt -O-

:D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:28

Er zitten naast mij erg volks uitziende types in de trein. Ze praten in de stiltecoupé maar ze hebben beide ook geen mondkapje op / in zicht. Dus durf ze echt niet aan te spreken. :=

Als ze al geen mondkapje op willen dan gaan ze ook echt hun smoel niet houden. Gek hè hoe bepalend dat niet dragen is wat betreft hoe ik tegen mensen aan kijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:36

MarlindeRooz schreef:
Er zitten naast mij erg volks uitziende types in de trein. Ze praten in de stiltecoupé maar ze hebben beide ook geen mondkapje op / in zicht. Dus durf ze echt niet aan te spreken. :=

Als ze al geen mondkapje op willen dan gaan ze ook echt hun smoel niet houden. Gek hè hoe bepalend dat niet dragen is wat betreft hoe ik tegen mensen aan kijk.

Oh, gisteren zat op de rij naast mij een oude vrouw zonder mondkapje en er stond een doodnormale man zonder mondkapje bij de deur en een meisje zat ook zonder.

Het is ook niet onze taak mensen daarop aan te spreken, daar zijn de conducteurs mee belast. Arme mensen vind ik dat, steeds minder mensen hebben nog begrip voor mondkapjes en de overheid zadelt er conducteurs en boa’s mee op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:45

Aanspreken op niet stil zijn in de stiltecoupé doe ik normaal gezien altijd wel, aangezien ik die stiltecoupé bewust kies om geconcentreerd te kunnen werken bv.
Heb daar ook al een keer heel nare reacties op ontvangen, we stonden toen nog op het station en ik ben naar buiten gelopen naar de conducteurs en machinist die daar stonden te praten en de betreffende personen zijn daarna door hen opnieuw aangesproken, wat heeft geresulteerd in het verplaatsen van de mensen naar een niet-stiltecoupé.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:49

Ja, dat praten in een stilte coupé is wel irritant. Maar soms hebben mensen ook oprecht niet door dat ze in een stilte coupé zitten.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:51

Ooh ik houd heel erg van complot theorieën en allerlei doemscenario. Vind ik echt geweldig, maar dat betekent nog niet dat ik erin geloof.
Ik houd het liever bij feiten die ik zie. Wel van wetenschappelijke feiten door mensen die weten waarover ze praten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:21

Complottheorieën zie je dan ook terug in talloze films en series. Het is inderdaad aantrekkelijk entertainment, het optuigen en vervolgens ontrafelen van een complot.
Het is wel een probleem wanneer mensen zichzelf gaan zien als amateurspeurder en allerlei zogenaamde complotten gaan opsporen en daar ook anderen toe aanzetten ('doe zelf onderzoek!')