De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:10

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:12

Joman schreef:
dakplaat schreef:

Je zal mijn punt wel begrijpen hoop ik.

Ik heb getemd. Je bent ontzettend kinderachtig bezig. Wil je een punt maken, stuur een pb. Dit slaat nergens op. Nog even een trap nageven. Nergens voor nodig. Ruziemakerij. Bah.

Prima, jammer dat zelfreflectie jou vreemd is
:Y)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:13

zonnebloem18 schreef:
Hier: https://www.aivd.nl/onderwerpen/veiligh ... e-sectoren staan de standaard vitale (onmisbare) sectoren in dit geval zal de overheid hier waarschijnlijk wat sectoren aan toevoegen en misschien ook wel iets weglaten.

En de zorg valt hier niet onder?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:15

Ik weet niet of de aivd ook iets met veiligheid op het gebied van gezondheid te maken heeft... maar de genoemde sectoren zijn volgens mij niet perse passend en volledig. Gaat vgm meer om criminaliteit etc.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:15

Er gaat morgen toch overleg plaats vinden Ze zijn wel wispelturig ja nee ja nee ja nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:16

Dit is natuurlijk een niet limitatieve opsomming :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:17

Ailill schreef:
Hier in Spanje een groot drama, vanaf maandag gaat het hele land, sowieso voor 15 dagen op slot.

Heftig hoor.

Mijn nicht zit er ook, maar die wilt nog naar haar thuis (Dublin) vliegen als het kan. Of zijn de vliegvelden ook al dicht?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:20

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:
Hier in Spanje een groot drama, vanaf maandag gaat het hele land, sowieso voor 15 dagen op slot.

Heftig hoor.

Mijn nicht zit er ook, maar die wilt nog naar haar thuis (Dublin) vliegen als het kan. Of zijn de vliegvelden ook al dicht?
Ik ben net terug in NL, vloog vanaf Mallorca. Was waarschijnlijk de laatste vlucht voor de komende weken.

Dublin weet ik niet, plan was kort Dub bezoeken (werk), maar dat doe ik niet. Blij dat ik 'weer' in NL ben.

Dublin we

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:21

Ailill schreef:

Heftig hoor.

In Griekenland ook.
Wat een drama, bovenop alle ellende.

Ik werk vanaf maandag thuis.
Maar ik ben vandaag nog boodschappen gaan doen, visite gehad en morgenavond uit eten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:23

Mag hopen trouwens dat ouders hun koters dan wel binnen houden.
Zul je zien dat we dezelfde taferelen krijgen als dit weekend: gaan ze lekker vakantie vieren op terrassen en in kroegen, en vermaken kunnen ze zich ook niet alleen dus dat wordt overdag naar Jan en alleman.

Ik mag echt echt echt hopen dat de scholen sluiten met het logische gevolg -> kids thuis.

Sowieso lijkt het me slim dat geen enkel mens zonder nood ergens heen gaat. Dus alleen het nodige reizen voor werk, eten en hulp.

Shaggy09

Ja er gaan flink wat vliegvelden op slot volgens mij, ben benieuwd wanneer NL volgt.

Situatie in Ierland is overigens best oke toch?

Paardenfan25

Hannanas schreef:
Mag hopen trouwens dat ouders hun koters dan wel binnen houden.
Zul je zien dat we dezelfde taferelen krijgen als dit weekend: gaan ze lekker vakantie vieren op terrassen en in kroegen, en vermaken kunnen ze zich ook niet alleen dus dat wordt overdag naar Jan en alleman.

Ik mag echt echt echt hopen dat de scholen sluiten met het logische gevolg -> kids thuis.

Sowieso lijkt het me slim dat geen enkel mens zonder nood ergens heen gaat. Dus alleen het nodige reizen voor werk, eten en hulp.

Denk dat als scholen sluiten, ook de horeca op slot moet.

Hannanas

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:24

Lijkt mij inderdaad ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:24

Shaggy09 schreef:
Ja er gaan flink wat vliegvelden op slot volgens mij, ben benieuwd wanneer NL volgt.

Nou dat denk ik niet. Ook geen vluchten meer vanaf uk en Ierland naar de us.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:25

Electra63 schreef:
Ailill schreef:

Heftig hoor.

In Griekenland ook.
Wat een drama, bovenop alle ellende.

Ik werk vanaf maandag thuis.
Maar ik ben vandaag nog boodschappen gaan doen, visite gehad en morgenavond uit eten.
Ben er best wel van geschrokken. Plan was a.s. woensdag terug, dat werd dus vandaag.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:25

Weet iemand of er extra voorzorgsmaatregelen worden genomen in en rond de vluchtelingenkampen? Als daar iemand met corona langskomt zijn de gevolgen redelijk desastreus ben ik bang.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:26

En welke kampen bedoel je specifiek?
Denk dat er sowieso een hoop kampen aan de goden zijn overgeleverd :( dus als dit virus daar komt dan is er geen tot weinig hulp.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:26

Shaggy09 schreef:

Weet ik niet, althans niet up 2 date. Ik zat echt even in een Spaanse bubbel en daar gaat het nu keihard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:27

dakplaat schreef:
Weet iemand of er extra voorzorgsmaatregelen worden genomen in en rond de vluchtelingenkampen? Als daar iemand met corona langskomt zijn de gevolgen redelijk desastreus ben ik bang.

Wat stel je voor? Allemaal een eigen toilet? Een eigen wasbak? Allemaal vanuit je eigen tent leven? Geen handjes schudden?
Daar is al een nieuwsbericht over geweest. Als het bij de vluchtelingen kampen aankomt op bijv lesbos, is er een levens groot probleem.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:32

Hannanas schreef:
En welke kampen bedoel je specifiek?
Denk dat er sowieso een hoop kampen aan de goden zijn overgeleverd :( dus als dit virus daar komt dan is er geen tot weinig hulp.

Ik had geen specifieke kampen in gedachten, maar een rondje Google bevestigd al dat bijvoorbeeld de kampen in Griekenland kansloos zijn bij een uitbraak (aldus AzG)
https://www.nu.nl/coronavirus/6037218/a ... ampen.html

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:43

Hoe hoog schatten jullie de kans dat de grens tussen bijvoorbeeld Belgiƫ en Nederland ook dicht gaan? En zoja, al snel of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:44

Saskia9 schreef:
Hoe hoog schatten jullie de kans dat de grens tussen bijvoorbeeld Belgiƫ en Nederland ook dicht gaan? En zoja, al snel of?

Hoe meer Belgen in nederland komen drinken en eten, hoe sneller denk ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:45

Ik hoop dat de grens dicht gaat of tenminste dat de NL horeca snel sluit. Belgen komen nu massaal de grens over voor hun vertier en de kans dat ze Brabant nog verder besmetten is te groot.

Gewoon alles in lockdown wat niet noodzakelijk is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:45

True, maargoed als ze in nl de scholen en horeca sluiten zal dat sowieso minder worden gok ik zo..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:46

Als ze de scholen sluiten dan ook graag alle speeltuinen, kinderboerderijen e.d. Gewoon binnen blijven met die kids en er niet op uit trekken!