3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:19

Ik bedoel het allemaal echt niet verkeerd jongens. Mijn enige punt is, is dat we allemaal wel een beetje aardiger voor elkaar mogen zijn. Ik volg dit topic al jaaaaren, en ben ook niet van plan om naar andere dieet topics gestuurd te worden. Verder laat ik de discussie hierbij.

Qua afvallen gaat het hier niet zo rap, paasdagen zijn wat uit de hand gelopen en gisteren AYCE sushi gehad. Vandaag weer even een schop onder mn kont en netjes verder. Heb via een vriendin een gratis HelloFresh box mogen ontvangen. Dus ik eet de komende 5 dagen sowieso gezonde gevarieerde maaltijden. Doos en recepten zagen er goed uit! Tis dat ik student ben met een klein budget en gedeelde kleine keuken, anders is dit iets wat ik wel standaard zou doen. Lekker makkelijk en gezond :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:27

Hoi allemaal, ik ben meelezer en wilde me graag (opnieuw? weet ik even niet) voorstellen.

Ik ben Laura. Afgelopen 1,5 jaar veel afgevallen eigenlijk zonder streng dieet, het gaat psychisch beter met me dus veel minder eetbuien en meer beweging.
Nu wil ik de laatste paar kilo er nog af. Mijn vriend doet aan intermitted fasting omdat hij vaak last van zijn darmen heeft en dit voor hem goed werkt. Ik doe regelmatig mee in dit ritme omdat ik op die manier op een makkelijke manier minder kcal eet op een dag.

Ons intermitted fasting ritme is dat we 8 uur mogen eten en 16 uur 'rust' dus niet eten.
Eten vanaf 12.00 uur tot 20.00 dus. Ik houd als minimum 1500 kcal aan en zit vaak rond de 1700-1800.
Daarbij wandel ik veel.

Ik had een paar vragen (en post daarom ook haha).
- Wat vinden jullie van intermitted fasting? En/of reacties op mijn post?
- Gisteren kookte ik pasta voor meerdere personen. Ik zocht op internet op hoeveel gram je dan moet maken. (mijn vriend doet dat altijd op gevoel)
Ik las 100 gram ongekookte pasta per persoon. Dat leek ons erg weinig toen het op de weegschaal lag en ik deed het dubbele. Ging ook gewoon op zonder dat iedereen extreem veel at.
Dus de vraag: is dat vreemd?
Ik zag hier iemand die 60 gram pasta schreef bij haar lijstje. Geen negatief commentaar, maar ik vraag me af of wij dan zulke grote eters zijn?

Verder ken ik ook (geloof normaal?) 100 gram vlees/eiwit per persoon en 200 gram groente. Bij de avondmaaltijd dan. Ik houd zelf erg van groente en eet daar wel vaak meer van. Vlees of vleesvervanger vind ik ook lekker (hahaha wie houdt hier van eten O:) ) maar eet daar echt afgewogen 100 gram van. Dacht dus dat ik ook van koolhydraten zo'n 100 gram at, maar dat blijkt dus heel anders!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:33

Mijn vriend doet ook IF en dat bevalt hem heel goed. Volgens mij doet Maanlicht er ook aan. Die zit ook in dit topic. :)

Weeg je je pasta gekookt of ongekookt af? Volgens mij is ongekookt 100 gram een "normale" portie. (iig volgende de verpakking van mijn pasta) maar ik doe meestal 75 gram ongekookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:45

Safiera: ik eet meestal 60 gram ongekookte pasta omdat het anders een enorme calorieën bom is. In combinatie met 100 gram vlees of vlees vervangers en 200 gram groente heb ik toch echt een bord vol en in totaal rond de 500/600 kcal per maaltijd. dit is wel incl saus.

Ik heb een poosje ook IF gedaan, eigenlijk nu nog steeds maar mijn eetvrije periode is wat korter dus dan mag je het geen IF meer noemen.

Mijn lijstje van vandaag:
O: dubbele espresso met 100ml havermelk
t: 2 maiswafels met mister kitchen's groente spread
L: 500 gram kwark met 100 gr kersen en 40 gram havermout
t: 2 volkoren crackers met 1 plak oude kaas verdeeld over de 2 crackers
D: 100 gr kipfilet, 200 gr thaise wokgroente, 60 gr zilvervliesrijst, 45ml lemongrass woksaus met 75 gr augurk
T: eiwit shake of 200 gr griekse yoguhrt

Beweging: poging tot 10.000 stappen en een half uur roeitraining

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:47

Welkom Laura.

IF is niks mis mee, als het je bevalt gewoon blijven doen. Enkel is dit niet voor iedereen weggelegd.

Ik mag maar 50 gr pasta (ongekookt). Ligt er net aan wat je doel is etc.
Dat je groentje lust is mooi meegenomen, kun je altijd meer van eten.

Rien, het was verder geen aanval maar gezien je niet de hoeveelheden erbij zet, lijkt het weinig.

Wat Marlinde zegt klopt wel, lekker direct :P Maar ieder pondje gaat door het mondje :')
Ik vind, (lees ik) het dan ook een excuus als mensen zeggen heb er geen tijd voor, druk blabla. Je hebt maar 1 lijf.

En als mensen te veel eten mag dat ook gewoon gezegd worden hoor, want karige lijstjes zeggen we toch ook wat van ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:58

Lekker lijstje Angela!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:13

IF is prima als je je er goed bij voelt. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar het past niet bij mij :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:31

Ik meld me ook weer!

Welkom Laura! :) Ik ben fan van IF, voor mij werkt het heel goed en ik wil toch niet ontbijten.

Ik eet altijd 100 gram ongekookte pasta, meer kan ik ook makkelijk op maar dan worden het wel heel veel calorieen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:56

Eulogy schreef:
Ik meld me ook weer!

Welkom Laura! :) Ik ben fan van IF, voor mij werkt het heel goed en ik wil toch niet ontbijten.

Ik eet altijd 100 gram ongekookte pasta, meer kan ik ook makkelijk op maar dan worden het wel heel veel calorieen.

Hahaha precies dat! :') Maar ik kan sowieso heel veel eten, dat is ook de reden waarom ik te zwaar ben. En ik hou gewoon heel erg veel van kaasjes, chippies, koekjes en dropjes. Ik ben een emotie eter en vind/vond altijd wel een excuus om iets van bovenstaande lekkernijen te eten. verdrietig of boos? Ik troost me met snacks. Iets te vieren of ik wil het gezellig maken? Kom maar door met die snacks! :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:32

Welkom Laura!
Ik doe al een paar jaar Intermittent Fasting (met feestdagen en dergelijke wat minder streng en dan eet ik soms wel voor 12 uur of na 20 uur). Het werkt voor mij heel erg fijn. Als ik eenmaal begin met eten blijf ik honger houden, dus door dat moment uit te stellen maak ik het mezelf een stuk makkelijker.

200 gram ongekookte pasta per persoon lijkt me heel erg veel, wat eet je er dan bij? Het is natuurlijk een behoorlijk verschil of je er alleen knoflook, peterselie en olijfolie door doet, of dat je een stevige saus maakt met veel groente en vlees(vervanger). Voor mezelf houd ik over het algemeen 60 gram aan, omdat ik niet zo veel aan pasta heb en snel weer honger krijg, tenzij ik veel gesport heb, dan mag ik wat meer. Ik vul het dan aan met veel groente (250 gram) en wat vlees of vis.

Lekker lijstje Angela!

De afgelopen dagen heb ik geen calorieën geteld, en ik merk toch dat ik die houvast mis. Gister had ik voor mijn gevoel echt een slechte eet-dag, dus toch maar ingevuld. Viel uiteindelijk reuze mee, ik zat op 1700 kcal.
Dus ik ga weer even wat beter bijhouden wat er naar binnen gaat.

Vanmorgen ook weer op de weegschaal gestaan, zit bijna onder de 60 kilo, dus dat gaat lekker! Vreemd hoe je eigen beeld van jezelf kan verschillen van de werkelijkheid. Ik had het gevoel dat ik weer wat was aangekomen, maar dat is dus helemaal niet zo. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik echt geen motivatie heb om te sporten momenteel. Paardrijden doe ik nog wel, maar krachttraining en hardlopen staan op een lager pitje.

Ik heb modellenwerk weer wat meer opgepakt, als ik daar verder in wil zal ik wel echt weer meer moeten gaan sporten. Maandagochtend een fotoshoot gehad met zonsopgang, zijn hele gave foto's uit gekomen die ik wel even wil showen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 13:24

__Sannne schreef:
Ik bedoel het allemaal echt niet verkeerd jongens. Mijn enige punt is, is dat we allemaal wel een beetje aardiger voor elkaar mogen zijn. Ik volg dit topic al jaaaaren, en ben ook niet van plan om naar andere dieet topics gestuurd te worden. Verder laat ik de discussie hierbij.

Qua afvallen gaat het hier niet zo rap, paasdagen zijn wat uit de hand gelopen en gisteren AYCE sushi gehad. Vandaag weer even een schop onder mn kont en netjes verder. Heb via een vriendin een gratis HelloFresh box mogen ontvangen. Dus ik eet de komende 5 dagen sowieso gezonde gevarieerde maaltijden. Doos en recepten zagen er goed uit! Tis dat ik student ben met een klein budget en gedeelde kleine keuken, anders is dit iets wat ik wel standaard zou doen. Lekker makkelijk en gezond :)

Ik stuur niemand weg :P. Wilde gewoon zeggen dat als je het hier vervelend vindt er nog tig andere topics zijn. Je bent natuurlijk van harte welkom om te blijven.

Volgens mij zijn we ook best aardig tegen elkaar.. en tja, als iemand gepikeerd gaat doen en boos gaat reageren dan kan diegene verwachten dat de reacties ook niet poeslief gaan zijn. Snap dat je het niet verkeerd bedoelt maar kwam wel een beetje stom over. Maargoed, nu weer lekker over afvallen praten *\o/*

@Safiera: Op IF heb je al antwoord, dus ik reageer ff op de rest. Doe zelf 'semi' IF (ontbijt niet, eet vanaf ±10:30 tot 20:30-21:00 ongeveer, maar wij hebben relatief laat avondeten). Pasta hangt bij ons af van wat voor saus we erbij hebben. Gisteren gevulde courgettes gegeten en daar hebben we 75gr pasta pp bij gegeten. Als we rode saus hebben is het meestal 80-100gr pp. Als we -zoals vanavond- pasta hebben met een 'saus' van olie en kruiden dan doen we 120-150gr pp. (ongekookt allemaal) Wij zijn wel grote eters :j. En daar is niks mis mee: ik moet gewoon mijn kcal voornamelijk 's avonds doen en ik heb 's ochtends nooit honger, 's middags maar een beetje. De verhoudingen die je schrijft heb ik ook! 100gr vlees, 200gr groente, 100-150gr aardappel/rijst/zetmeelshit

@Maanlicht: mooie foto's!

Lijstje gister:

O: /
T: Mueslireep
M: 2 sneetjes brood met avocado + zalm // ei + beetje mayonaise
A: Gevulde Courgette bolognese met wat pasta (tomatensaus, kipgehakt, courgettestukjes, ui, knoflook met wat parmezaanse kaas erover)
T: Skyr met Kellogg en wat hagelslag

Lijstje vandaag:
T: Mueslireep
M: 2 sneetjes brood met avocado + tomaat // ei + beetje mayonaise
A: Spaghetti aglio a olio

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:54

Ik meld me ook weer :Y)
Ben de afgelopen tijd best lekker bezig geweest, dit keer onder begeleiding omdat ik toch erg bleef hangen. Van dagelijks sporten naar 4x in de week gegaan en boek nu eindelijk zichtbaarder progressie. Zit nog wel in een kcal tekort (1550 kcal), maar vrijdag gaan we vet% meten en kijken hoe ver ik ben voordat we op onderhoud kunnen gaan zitten :Y)

In plaats van een strak voedingsschema heb ik percentages welke ik moet behalen aan vetten en eiwitten gedurende de dag. Dit werkt echt heel fijn voor mij :j Misschien ook leuk voor anderen om eens mee te spelen. Via Google kun je je macro's berekenen :j

Ik heb trouwens wel gemerkt dat IF voor mij echt beter werkt, dus dat blijf ik erin houden. Anders heb ik echt de hele dag door trek en overeet ik mezelf al snel.

Lijstje:
13:00 - volle franse kwark met lijnzaad, pompoenpitten en proteïn muesli van zonnatura
14:00 - 20 gram ongebrande en ongezouten notenmix
16:00 - Twee dikke meergranen rijstwafels met kipfilet en hutenkase
17:00 - Een eiwitreep
19:00 - Kipfilet met erwten, worteltjes en zilvervliesrijst
20:30 - Waarschijnlijk nog kwark :j

En mag vandaag weer aan de bak in de sportschool :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:49

Superbedankt voor de reacties!

Schrikken inderdaad hoeveel kcal er in 200 gram pasta zitten! := Kan het makkelijk op, maar dat zegt niks want ik kan inderdaad makkelijk teveel eten.
Volgende keer maar wat minder maken :)

We hadden er trouwens een goed gevulde saus (met tonijn, tomaten en paprika) en een salade bij.

Leuk te lezen ook dat er meer mensen intermitted fasting doen. En idd, het past niet bij iedereen. Maar ontbijten past ook niet bij iedereen net als dat niet iedereen gaat hardlopen.
Vele wegen leiden naar Rome!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:11

Ik probeer ook aan IF te doen, meestal 16/8, soms ook 18/6. Tot nu toe vind ik het wel oke.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout
L: bruin broodje met kaas, twee kleine bolletjes met kaas
A: gekookte aardappelen met feta in tomatensaus, salade, gebakken vis.
T: stukje chocolade

B: veel verhuizen en slepen van meubels en andere dingen. Veel vermoeiender en zwaarder dan ik dacht :x

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:02

Dreamy schreef:
Ik meld me ook weer :Y)
Ben de afgelopen tijd best lekker bezig geweest, dit keer onder begeleiding omdat ik toch erg bleef hangen. Van dagelijks sporten naar 4x in de week gegaan en boek nu eindelijk zichtbaarder progressie. Zit nog wel in een kcal tekort (1550 kcal), maar vrijdag gaan we vet% meten en kijken hoe ver ik ben voordat we op onderhoud kunnen gaan zitten :Y)

In plaats van een strak voedingsschema heb ik percentages welke ik moet behalen aan vetten en eiwitten gedurende de dag. Dit werkt echt heel fijn voor mij :j Misschien ook leuk voor anderen om eens mee te spelen. Via Google kun je je macro's berekenen :j

Ik heb trouwens wel gemerkt dat IF voor mij echt beter werkt, dus dat blijf ik erin houden. Anders heb ik echt de hele dag door trek en overeet ik mezelf al snel.

Lijstje:
13:00 - volle franse kwark met lijnzaad, pompoenpitten en proteïn muesli van zonnatura
14:00 - 20 gram ongebrande en ongezouten notenmix
16:00 - Twee dikke meergranen rijstwafels met kipfilet en hutenkase
17:00 - Een eiwitreep
19:00 - Kipfilet met erwten, worteltjes en zilvervliesrijst
20:30 - Waarschijnlijk nog kwark :j

En mag vandaag weer aan de bak in de sportschool :D

Ipv erwten, worteltjes en zilvervliesrijst heb ik pompoen en paddenstoelenmix met paprika, ui en tijm :9

Pompoen is echt erg lekker (kruiden naar smaak), vult erg goed en is laag in kcal!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:11

Welkom Laura (naamgenoot ;-) )!
Ik heb een tijde IF gedaan, alleen red ik het eigenlijk net niet om laat genoeg te eten ,waardoor ik steeds in de knoop kwam met mijn pauzetijden op het werk. Als ik dat meer zelf had in kunnen delen, zou ik het een hele fijne manier vinden om mijn kcal inname te beperken!
Nu stel ik mijn ontbijt wel uit tot mijn koffiepauze, dat is rond 10 uur, maar echt IF is het niet. Scheelt wel weer iets van een tussendoortje, want als ik om half 8 ontbijt, heb ik om 10 uur alweer ontzettende trek en red ik het niet tot lunchtijd.

Pasta neem ik meestal nu zo'n 60 gram ongekookt van, anders kost het me teveel punten (doe nu Weigt watchers, vandaar punten) Zou makkelijk veel meer kunnen eten, maar als ik zorg voor een goed gevulde saus red ik het er prima op.

Oehh klinkt lekker dreamy!

Wij hebben gisteren echt een ontzettend gezellig, maar slopende dag gehad. Er was familie van mijn man over uit nieuw zeeland, en die waren een dag bij ons. Eerst met zn allen naar het strand, daarna bij ons thuis spelletjes gedaan met de kinderen en lekker van het laatste beetje zon genoten. Ze hebben ook bij ons gegeten en de kinderen bij ons in bad gedaan, dus toen ze eenmaal weg waren kon je me opvegen haha. Hele dag mensen entertainen in het engels en vertalen voor de kinderen etc is nog best een energievreter. Maar wel super gezellig!

Vandaag ff dagje balansen, want gisteren wel wat meer gegeten dan gepland.

O: 0% Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met beetje gerookte zalm, beker bouillon
T: appel
A: bloemkoolsoep, tosti met 30+ kaas
T: ik denk nog een gekookt eitje ofzo

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:18

Gezellige dag dus Laura :j
Bevalt WW goed?

Mijn planning voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, bessen en amandeldrink
T: carbkiller eiwitreep :9
L: groentenwraps met hummus en quorn
T: groentenwrap met pindakaas
A: pasta, net als gisteren :))
T: alpro go on met ananas

Kcal: 1712
Beweging; 18 minuten hardlopen, misschien nog een rondje wandelen met t paard, als t droog is

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:30

Ja ik ben tot nu toe echt heel tevreden. Ik heb afgelopen dagen een paar uitschieters gehad, maar het motiveert me steeds wel weer om de draad op te pakken :j
En gestaag verlies ik ook gewicht, helemaal mooi natuurlijk :D

Lekker lijstje heb je!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:46

Laura82: Ja snap ik dat IF wel moet passen met je pauzetijden. Ik werk (nog) niet dus kan makkelijker kiezen. En thx voor de welkom, idd naamgenoot :)

Heel herkenbaar dat familie (op) bezoek heel gezellig is maar ook energie vreet. Mijn partner is uit Duitsland en we waren afgelopen week bij zijn moeder. Daarna nog mijn ouders mee de grens over en met z'n 4en bij hem thuis... Heel leuk maar was kapot :P

Neem jij frambozen uit de diepvries in je yoghurt? Zo'n soort ontbijt is best een idee :)*

Dreamy: Goed om te lezen hoe jij je IF inplant. Hoe zit dat precies met de macro's? Kijk je dan na wat er precies zit in de producten die je eet en puzzel je dan tot je op het juiste vet/eiwit percentage zit? Lijkt me wel veel rekenwerk of vergis ik me?

Zelf tel ik heel globaal kcal en red het daar goed op, vind het ook makkelijk/fijn.

Aria__zz: Nog iemand die IF doet :) Tel je daarnaast ook kcal? Verhuizen is ook sport haha :j

IMANDRA: Fijn te lezen dat jij ook die verhoudingen herkent! Ik heb 's middags wel altijd trek dus neem dan ook echt wel wat kcal. Maar avondeten ook dus daarom probeer ik tussendoor de snacks in het gareel te houden :') Achja. Te weinig eten overkomt mij eigenlijk niet, eerder teveel (hoewel laatst de oma van mijn vriend ''Eet jij überhaupt nog wel??!!'' omdat ik dus duidelijk slanker ben dan 1,5 jaar terug en zijzelf een veel steviger postuur heeft...)

Maanlicht: ook thx voor de welkom nog :) Al een paar jaar IF, knap! Hoewel het ergens ook niet zo moeilijk is (voor mij tenminste). Ik merk idd ook dat ik juist meer trek heb als ik al vroeg gegeten heb. En de avond-eindtijd helpt mij ook wel :j

Op welke site/app/iets tel jij kcal? Ik meestal dus grof en uit mijn hoofd. Dan kijk ik wel op een verpakking (van brood of kaas enz) en reken ongeveer hoeveel kcal ik zit. Meestal afgerond per 100 of 50. En mooie foto's! Herkenbaar ook dat je idee over jezelf kan verschillen met de concrete getallen van weegschaal of meetlint.

Wilde graag nog verder terug met mijn bijleespost maar moet vertrekken naar vrijwilligerswerk dus tot straks O:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:04

Ik doe IF ook vrij globaal hoor, soms eet ik wel iets voor 1 uur en ik eet ook tot vrij laat 's avonds, als het een keer niet "lukt" is dat geen ramp natuurlijk maar vind het zoals Laura zegt vooral een fijne manier om minder kcal te eten :j

Klinkt wel als een hele gezellige dag Laura!

Mijn valkuil is echt de weekenden, doordeweeks kan ik prima normaal doen en dan werk ik in de weekenden 2 of 3x 3000 calorieen weg en dan eet ik gemiddeld alsnog veel. Maar goed, wil/mag nu ook niet echt afvallen dus het is meer verdere schade voorkomen en heel misschien iets in vet zakken zodat ik makkelijker een mini cut voor m'n vakantie in september kan doen :+

Lijstje gisteren:

O: /
L: olijvenbrood met buffelmozarella, tomaat en milano salami <3, zakje popchips en reep Galaxy
A: kippendij, cajun kruiden, broccoli, 60 gram rijst
T: popcorn chicken :') Was niet de bedoeling maar kwam m'n huisgenoot mee thuis voor me en ik zat nog heel laag in calorieen

B: 3 kwartier trainen, 3 kwartier lopen in totaal

Gok zo'n 2000 calorieen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:10

Die weekenden zijn voor mij ook valkuilen. Zeker met pasen enzo erbij :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:14

Ja pasen was echt niet oke, weekend van 4 dagen en m'n vriend was hier :') Met hem erbij eet ik natuurlijk sowieso meer, ook als het gewoon gezond is, zijn het belachelijke porties.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:18

Eulogy schreef:
Ja pasen was echt niet oke, weekend van 4 dagen en m'n vriend was hier :') Met hem erbij eet ik natuurlijk sowieso meer, ook als het gewoon gezond is, zijn het belachelijke porties.

Bekend probleem. Plus een schoonfamilie die letterlijk altijd gebak/koek/snoep aanbieden. Mijn wilskracht is na 5x aanbieden niet zo sterk :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:38

Ja ik heb een aantal doosjes diepvries fruit in de vriezer liggen :j frambozen, aardbeien, bosfruit. Werkt prima in de yoghurt!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:52

Die diepvries doosjes zijn echt top! Gebruik ze hier ook regelmatig, zeker met een slecht werkende ijskast is een aparte vriezer met dat fruit heerlijk, anders zijn ze in twee dagen niet meer goed.
Oh en gesmolten chocolade en bevrozen fruit is ook prima als je wil genieten zonder echt slecht te gaan O:)

Safiera (zal geen Laura zeggen anders wordt het te ingewikkeld :):) ) ik heb lang geteld :j daardoor ken ik nu mijn porties etc redelijk goed, als ook macros. Maar meestal houd ik af en toe een steekproef en check of mijn gevoel nog klopt bij de realiteit.
Was nu dus ook lange tijd bij familie en dan doe ik het niet, want ze laten het niet toe. Maar in eigen tijd doe ik het wel zoveel ik kan. Vooral omdat het veel praktischer is. Zou heel graag een tijdje omad doen (one meal a day) maar dat doe ik later als mijn lijf het ziet zitten en ik het consequent kan doen. Voor nu is het zo prima. Ik kan soms ook goed misselijk zijn van ontbijten dus vind het wel fijn dat over te slaan en dan langere lunch en gewoon te genieten van goed eten.