Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:13

Is het de week van de 15 km loopjes, ik doe mee Ik heb er zondag ook 15 gelopen, paste precies in de tijdsplanning van dochter op rijles afzetten, rondje lopen en ik kon nog even relaxen voordat ze er weer was.

Misschien ga ik Zo'n dag voor een paar km langer, ik had nog een kwartier tijd over en aan energie geen gebrek.

Ik lees nog mee, maar de energie om mee te praten ontbreekt momenteel.

Ik heb sinds vorige week 2 loopjes met straks gelopen, maar zondag was mijn start-en eindpunt niet hetzelfde volgens straks. Beetje jammer, 2 km minder geklokt en het lijkt nu net of ik ergens ben gestopt. Gelukkig loop ik ook met mijn telefoon. Hopelijk klopt hij morgenavond de juiste km en route.

Ik ga me aanmelden bij straks voor, leuk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:44

Ontherun ik haal ze van afstandmeten.nl.
Werkt prima.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:03

Pabie schreef:
Haha nu heb ik ook wel heel veel zin om me keer voor een evenement in te schrijven als t weer kan. Halve om te beginnen is me alleen te veel dus wordt een 5 of 10 haha

Niet dat ik al 10 kan lopen maar dat lijkt me opzich wel te trainen voor een wedstrijd

Je kan via een Strava Club een event aanmaken. Is het een leuk idee om een keer in de Bokt club een 5k of 10k virtual event te maken?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:06

Imay dat hebben we in de vorige coronaperiode gedaan, een 5km loop, georganiseerd door memuska en ik. Met medaille en bijdrage voor het goede doel.
Memuska en ik waren er weer mee bezig in december, maar we hebben nog niet verder doorgepakt.

Ik heb geen strava en wel meer mensen niet, dus we hebben het niet met een strava event gedaan toen. Gewoon binnen een bepaalde periode lopen en het bewijs inleveren.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:09

Supervixen schreef:
Imay dat hebben we in de vorige coronaperiode gedaan, een 5km loop, georganiseerd door memuska en ik. Met medaille en bijdrage voor het goede doel.
Memuska en ik waren er weer mee bezig in december, maar we hebben nog niet verder doorgepakt.

Ik heb geen strava en wel meer mensen niet, dus we hebben het niet met een strava event gedaan toen. Gewoon binnen een bepaalde periode lopen en het bewijs inleveren.

Lijkt me een leuk idee om ergens in de komende paar maanden dan nog eens te doen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:19

Ja mij ook, alleen heb ik veel gedoe gehad met de medailles dus liever zonder. Maar het is zo saai zonder iets eraan gekoppeld.. dus als je nog ideeën hebt...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:55

Supervixen schreef:
Ja mij ook, alleen heb ik veel gedoe gehad met de medailles dus liever zonder. Maar het is zo saai zonder iets eraan gekoppeld.. dus als je nog ideeën hebt...

Ik ga er eens over nadenken/er naar kijken

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:39

Supervixen schreef:

Ik vind een medaille helemaal niet nodig (maar ik heb ook echt niets met medailles). Vorige keer was er ook een 'certificaat', dat vond ik wel leuk

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:57

Supervixen schreef:

Ik snap het gedoe.. maar vind medailles wel echt heel erg leuk
(De medailles hangen dan ook mooi in het zicht in mijn woonkamer :o )

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:24

Supervixen schreef:

Als we het gaan doen wil ik bijvoorbeeld best de medailles (of iets anders) regelen :-)
Het idee is wel heel erg leuk!
De eerste wedstrijden zullen nog wel even duren :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:24

Oh ja dat certificaat was ook leuk ja!
Ik had het er met Memuska over dat de winnaar of mensen die mee zouden doen bijvoorbeeld ook een speciale naam of titel bij hun boktnaam zouden kunnen krijgen, als ze daarbij bijvoorbeeld ook een kleine bijdrage zouden leveren aan een goed doel als inschrijving voor de run (lange zin haha).

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:51

Supervixen schreef:
Ik had het er met Memuska over dat de winnaar of mensen die mee zouden doen bijvoorbeeld ook een speciale naam of titel bij hun boktnaam zouden kunnen krijgen, als ze daarbij bijvoorbeeld ook een kleine bijdrage zouden leveren aan een goed doel als inschrijving voor de run (lange zin haha).

Ik was toevallig aan het kijken naar een benefiet run en wat daar eventueel als tegenprestatie bij zou kunnen komen. Ik was na heel veel doorklikken op een t-shirtsite uitgekomen waar je je eigen shirt zou kunnen ontwerpen en via hun zou kunnen verkopen om ergens geld voor op te halen. https://www.bonfire.com/fundraising/

Ik ben er nog niet echt ver ingedoken, en misschien zijn wij daar als groep wel te klein voor maar het zou wel heel vet zijn om iets te kunnen doen met een goed doel

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:53

Pfff mijn dag liep helemaal in het honderd en heb m'n geplande loopje niet kunnen doen en nu ben k chagrijnig en futloos.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:14

Ik heb al bijna een jaar niet meer gelopen en vrees dat ik dus weer bij het begin moet beginnen. Ik kan alleen mijn start to run mp3's niet meer vinden. Heeft iemand toevallig deze en vind je het niet erg om te delen? Wordt erg gewaardeerd :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:44

IMAY1990 schreef:
Supervixen schreef:

Ik was toevallig aan het kijken naar een benefiet run en wat daar eventueel als tegenprestatie bij zou kunnen komen. Ik was na heel veel doorklikken op een t-shirtsite uitgekomen waar je je eigen shirt zou kunnen ontwerpen en via hun zou kunnen verkopen om ergens geld voor op te halen. https://www.bonfire.com/fundraising/

Ik ben er nog niet echt ver ingedoken, en misschien zijn wij daar als groep wel te klein voor maar het zou wel heel vet zijn om iets te kunnen doen met een goed doel

Ja dat is heel leuk, maar denk eraan dat het laagdrempelig moet zijn en ook niet te duur. Hou ook rekening met verzendkosten en dat er een paar hier in dit topic in België wonen. Die moeten ook mee kunnen doen.
De vorige keer hebben er een stuk of 50 mensen meegelopen dacht ik.

Katharinaa dat is balen hè, als het helemaal anders loopt dan je had gedacht. Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:19

Sorry, ik post niet meer zo actief. Ik loop niet zoveel momenteel en kan het hier niet bijhouden. :=

F_Orumster schreef:
Ik heb al bijna een jaar niet meer gelopen en vrees dat ik dus weer bij het begin moet beginnen. Ik kan alleen mijn start to run mp3's niet meer vinden. Heeft iemand toevallig deze en vind je het niet erg om te delen? Wordt erg gewaardeerd :)

Ik heb ze wel op stick staan. Het zijn alleen wel megabestanden, kwam ik onlangs achter.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:48

Half de nacht liggen piekeren over patiënten maar vanochtend toch beetje vroeger uit m'n bed gekropen (bijna letterlijk) om m'n training van gisteren te doen. Ik weet niet of het echt zo verstandig was aangezien ik zo moe was, maar het was een vrij lichte training (anders zou k die zowiezo niet nuchter gedaan hebben, daar ben k nogal strikt in). En het heeft deugd gedaan! Ik kon met meer energie aan m'n dag beginnen. (En ik heb daarnet 6 pralines na mekaar gegeten).

Even een reminder voor de beginnende lopers hier, luister naar je lichaam (ook al gaf k vandaag niet 100% het goede voorbeeld):
https://www.prorun.nl/training/de-groot ... de-lopers/

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:50

Hallo allemaal,
Geen idee of dit topic helemaal bestemd is voor deze vraag, maar gezien de activiteit en de vele deelnemers kan ik mij voorstellen dat iemand mij misschien kan helpen met het volgende:
Ik ben langzaam toe aan weer een nieuwe schoen voor het duurlopen. De afgelopen 8 maanden heb ik veel kilometers gemaakt op de Kayano-gel 25, maar eigenlijk was ik gelukkiger op de 24 (daar heb ik twee paar van versleten). Nu lijken zowel de 26 als de 27 mij nog dikker/lomper dan de 25 en juist het lichte van de 24 (maar iets meer demping dan de 23) sprak mij aan.
Lang verhaal kort, ik ben op zoek naar een anti-pronatie schoen die vooral niet teveel schoen is (en ondanks de vraag om anti-pronatie goede demping in de voorvoet heeft).
Heeft iemand hier toevallig met plezier de overstap gemaakt naar een ander type schoen die voorheen gelukkig was met de Kayano 23/24?
Alvast bedankt!
P.S. Mocht ik ondanks mijn zoekacties een specifiek topic hierover gemist hebben, dan hoor ik het graag. Een link naar een andere website (kon ik niet vinden namelijk) waar deze vraag beantwoord wordt is natuurlijk ook prima :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:17

Fritt_J ik heb de kayano's nog nooit gedragen, maar heb er wel een verhaaltje over.
Ik loop de de asics GT2000. Tijdens de eerste lockdown (maart), toen de winkels toe waren, had ik nieuwe schoenen nodig. Ik had toen gemaild naar mijn vaste hardloopwinkel met de vraag wat het verschil was tussen de GT2000 en de Kayano's. Ik kan het antwoord niet meer vinden in m'n mails, maar het kwam erop neer dat de Kayano's vooral de luxere versie zijn van de GT2000, de Kayano's zijn iets zachter gevoerd en geven in theorie een iets comfortabeler gevoel. Maar dat sommige mensen wel liever met de GT2000 lopen, dus dat ik het gewoon moest uitproberen wanneer het terug kon. (Ik heb toen gewoon GT2000 besteld online) Dus misschien zou je je beter voelen in de GT2000's, die dus iets minder luxe zijn en ik veronderstel dus iets minder dik/lomp?

Ik heb de Kayano's trouwens nog nooit gepast. In augustus had ik opnieuw nieuwe schoenen nodig (ter vervanging van m'n 2de paar). Ben toen naar diezelfde winkel geweest (waar ik voorheen altijd heel tevreden was), maar ik had naar mijn gevoel een heel slechte verkoper. Die liet mij de gel nimbus passen, die neutrale schoenen zijn en die me ook echt niet goed zaten, ik viel precies naar voor ofzo. Toen ik hem zei dat ik dacht dat de kayano net meer gelijkend waren aan de gt2000 sprak hij mij tegen en zei hij dat de kayano helemaal niets voor mij waren en dat deze op de verkeerde plaats zouden drukken. Hij was nogal nors, dus ik heb niet verder gevraagd. Ik heb opnieuw nieuwe schoenen nodig momenteel (ter vervanging van m'n gt2000) en ga nu naar een andere winkel. Misschien kan ik je volgende week meer vertellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:30

Ik zou gewoon ze gaan passen waar ze metingen doen. Dat geeft toch de beste informatie vind ik.

Vandaag 19km gelopen. Nul verwachtingen omdat ik zondag ook al ver gelopen had maar toch mijn beste tempo op een dergelijke afstand gelopen. Ook een heel mooi parcours met veel bos. Heel blij mee :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:10

Gewoon passen. Online voel je niet hoe schoenen zitten.

Vandaag met forse tegenzin mijn training gelopen. Meestal gaat het wel als ik eenmaal loop Maar vandaag liep ik pas lekker na de 19 kilometer :') uiteindelijk 21 gelopen met mijn slechtste tijd ooit (2:42), maar ik heb mijn kilometers weer gemaakt en mijn beweging gehad.
De eerste week van januari 52,3km gelopen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:50

Ik zou ze echt passen voor aankoop Fritt. Ik heb een hardloopwinkel in mijn omgeving die met schoenen aan huis komt. Met de opgegeven info, neemt hij een aantal paar geschikte schoenen mee.

Wellicht is er bij jou ook een winkel die aan huis komt tijdens de lockdown.

Fijn Katharina dat je vandaag wel lekker gelopen hebt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:03

O vervelend 0091! Ik herinner me zo ook 2 lange lopen die gewoon niet wilden. Bleh.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:22

Vandaag weer naar de fysio geweest. Verteld dat twee van de vijf oefeningen echt veel pijn bleven doen en ik dus ook niet elke dag het programma af kon werken. Sterker nog, elke dag dat ik het wel deed, lukte er hoogstens één sessie ipv drie -O- . Slecht voor de motivatie, zeker omdat ik elke opvolgende dag napijn had :\ .
En eerlijk verteld dat ik op Oudejaarsdag een rondje van 4 km op hobbeltempo gelopen heb als goedmakertje van de laatste drie maanden van het jaar 2020 :o . Vond hij enerzijds goed om te horen, maar het was wel veel te ver :x
De k#t-oefeningen zijn eruit, twee nieuwe k#t-oefeningen erin :') , maaaaarrrrrr .... de fysio heeft gezegd dat als ik me écht goed voel (dus géén pijnen, geen vermoeid of zwaar gevoel) ik weer een heel klein beetje mag joggen *\%/* . Niet meer dan 2 - 3 km en hooguit twee of drie keer per week. Maar het is een beginnetje, al vrees ik dat ik niet zo vaak pijnvrij zal zijn per week .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:35

Gem wat fijn dat je weer kunt beginnen!

Een lange loop die niet fijn gaat is altijd balen.

0091 mooi aantal kms zo na de eerste week.

Ik ben gister naar de fysio geweest. De overbelaste spier in de knieholte deed veel minder zeer bij het losmasseren en hij voelde veel minder strak aan zei de fysio. Ik voel ook wel dat er vooruitgang in zit.
Over twee weken gaat hij mijn bilspier aanpakken.. lekker elegante plek :+

Vanmiddag 11km door het bos getraild. Iemand van insta tegengekomen die ik al lang volg, leuk om die even te zien. En nog herten gezien, dus mijn middag was weer goed. Ook lekker gelopen.