[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:03

Cassandra en Emma, beterschap! Wat naar van de bijwerkingen :(:)

Wollie, hier eten we gekookte aardappels, groente en vlees, niet veel bijzonders dus :P

lonneke_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:21

Ik eet een broodje als avondeten, niet bijzonder goed, maar ik moet om half 6 werken en ik vind ervoor eten zo vroeg. Iemand hier die daar een tip voor heeft, brood is natuurlijk niet echt geweldig..

Cassandra, Emma, Beterschap! Je kan je zo onwijs beroerd voelen van die zooi :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:25

Ik ben normaal echt niet van de troep in m'n lichaam, ik ga liever niet aan de antibiotica etc maar nou moet het echt even.. Blegh word er helemaal gestoord van.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:30

Wij eten asperges met gerookte zalm en ei! Jummie!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:34

lonneke_ schreef:
Ik eet een broodje als avondeten, niet bijzonder goed, maar ik moet om half 6 werken en ik vind ervoor eten zo vroeg. Iemand hier die daar een tip voor heeft, brood is natuurlijk niet echt geweldig..

Cassandra, Emma, Beterschap! Je kan je zo onwijs beroerd voelen van die zooi :(:)

Maaltijdsalade? :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:43

Dat is op zich wel een idee, kan het alleen niet gekoeld bewaren, dus zou het dan goed blijven tot een uur of 8?

Wat een lekkere dingen komen er voorbij. Die ga ik onthouden, ik ben vaak zo koos inspiratieloos met avondeten! :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:46

Eventueel in een koeltas met een vrieselement ?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:12

wollie2004 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben sinds februari uit huis en ik kan je alvast waarschuwen.. Bij mij heeft het gelijk gestaan aan 5 kilo aankomen. Natuurlijk kan je makkelijker voor jezelf koken en dus zelf bepalen wat je eet, maar zelf bepalen wat je eet houdt ook in dat je snel makkelijk gaat denken en even snel noodles eet of patatjes haalt ipv een goede maaltijd. Daarbuiten moet je de stress die verhuizen, en dan vooral als je voor het eerst op jezelf gaat wonen, niet onderschatten :n Ik ging uit stress gewoon heel veel eten. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat mijn vaste vriend 1 februari ook nog eens voor een half jaar naar het buitenland is vertrokken, samen met die verhuizing veroorzaakte dat wel veel stress.

:j uhhu! Had ik ook last van!!

Ik ben de afgelopen maand ook alleen thuis geweest, omdat ouders op vakantie waren (komt wel vaker voor), en ik ben eigenlijk alleen maar beter gaan eten in die tijd. Als ik van te voren weet dat ik een dag druk ben kook ik de dag ervoor sowieso voor twee dagen zodat ik dat op kan vangen. Ik heb idd wel makkelijker dagen, maar dan zijn er ook wel gezondere oplossingen te bedenken.

Ik heb wel eerder op mezelf gewoond, btw, maar ben terug naar huis gegaan :)

Emmaa_ schreef:
Waar ga je naartoe verhuizen als ik vragen mag?

Ik ga een stukje verderop in de stad wonen. Mijn ouders gaan naar Spanje emigreren en ons huis is nu verkocht, dus moet nu echt op mezelf. Scheelt dus dat ik de omgeving hier al op m'n duimpje ken :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:25

Denice, Jaloers op je avondeten :j

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:59

lonneke_ schreef:
Dat is op zich wel een idee, kan het alleen niet gekoeld bewaren, dus zou het dan goed blijven tot een uur of 8?

Wat een lekkere dingen komen er voorbij. Die ga ik onthouden, ik ben vaak zo koos inspiratieloos met avondeten! :')

Maaltijdsalade hoeft niet gekoeld voor die tussentijd, ligt er ook aan wat erin zit, maar ik ken veel mensen die het gewoon meenemen en niet koud bewaren op hun werk :)
Of een soepje vantevoren?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:00

Dais_ schreef:
Denice, je gaat er weer helemaal voor zo te lezen! Enneuh, als ik vrij ben ga ik juist veel onregelmatiger/ongezonder eten :P

LynnDenise, jammer dat het even wat minder ging. Aardbeien zijn lekker :9

Cass1991, fijn dat er wat af is ondanks je misdragingen :)

Max_en_Max, ik herken dat heel goed! Ik had altijd een thermoskan thee naast me staan. Ik dronk met gemak 3 a 4 liter thee op een dag. Daarnaast is fruit ook heel erg goed, of kook eens een eitje als tussendoortje! Succes ermee :j

Ik heb de 5 ergste dagen ooit achter de rug. Ik ga het niet eens allemaal opnoemen, het is echt ernstig.... Vanochtend ging ik met knikkende knietjes op de weegschaal en wat denk je? Gewoon een halve kilo afgevallen }:0 Zo vermoeiend. Al weken blijf ik hangen op hetzelfde gewicht, en na 5 dagen zondigen val je af.
Nouja, vandaag doe ik een balansdag. Ik eet gezond, maar slechts de helft van wat ik normaal zou eten :) We gaan er weer voor. Ik wil er nog 1 kilo af voor mijn een na laatste doel!

Soms als je aan een bepaalde eetpatroon doet went je lichaam er aan en als je dan even out of the box gaat eten schrikt je lichaam even wakker en gaat ie van binnen een keer zo hard werken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:06

Ja, zoiets zal er wel gebeurd zijn denk ik. Nouja, nu weer terug op de gezonde tour! Nog 3 kilo tot mijn allerlaatste doel en het liefst binnen 2 maanden. Zou dat haalbaar zijn :=

Vanochtend met knikkende knieën op de weegschaal, vanmiddag met knikkende knieën de sportschool verlaten... Het ging fijn! :j Gek genoeg barst ik van de energie nu. Dadelijk ga ik nog ff een uur wandelen denk ik :j

Lonneke, dat blijft wel goed in die paar uur hoor :j

Denice, dat maak ik nou echt nooit klaar! Sowieso heb ik nog nooit zalm klaargemaakt, laat staan gegeten haha :+ En voor asperges hetzelfde := Ernstig hè :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:29

Gerookte zalm hoef je niet klaar te maken hoor, is rauw zegmaar! Het was heel lekker, moet je echt eens proberen hoor!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:13

hmmm asperges Denice!! Klinkt heeeeerlijk!

Aleeneh: ik denk dat het dan wel goed komt met je!

Tuurlijk is dat haalbaar Dais!

Lonneke, ik ga op dinsdagavond naar school en ik moet dan eten tussen 5 en half 6 en ik neem ook altijd broodjes met mager beleg en wat cherry tomaatje mee. Kan geen kwaad hoor

Zoo, na het werk heerlijk 2 uur gewandeld met de hond van mn ouders, dat had ik al lang niet meer gedaan!

Ik zeg lekker niet wat ik heb gegeten :Y) Dan weten jullie vast wel wat ik heb gehad, haha!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:18

@Lonneke, ik eet als ik moet werken graag een maaltijd salade. Erg makkelijk, lekker en gezond. :)
@Denice, jummie zalm! Lekker gegeten?
@Aleeneh, goed dat het gezond koken goed gaat. Nu kan je het geheel aanpassen aan wat je zelf lekker vind.
@Dais, wat ga je lekker zeg! Wat is je streefgewicht en hoelang ben je?
@Wollie, vertelllllll. :')

Hier weer 1,3 kg eraf deze week. Ben wel streng geweest en mezelf echt aan mn dagschema gehouden. Nu 64,4 kg. Wil er sowieso nog 4.4 kg af en misschien nog wel meer. Ga over 5 weken naar Mallorca, zou eigenlijk voor die tijd op 60 kg willen zitten maar denk niet dat ik het red.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:21

zelfgemaakte aardappelchipjes en 2 vietnamese loempiaas en een tomatesalade

alleen sprongen de chipsjes en de vietnamese loempiaas zomaaar vanzelf in de frituurpan :o :D :Y)

Netjes Winner! Goed bezig!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:28

Even snel een vraagje tussendoor hoor :o

Wat is het gezondst , appeltaart, kwarktaart, slagroomtaart of cupcakes met pure hagelslag of cupcakes met weinig stukjes appels en citroensap ?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:29

Ik denk kwarktaart

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:47

Dankjullie voor de tips!

Wat is iedereen weer goed bezig, ik morgen ook maar weer eens op de weegschaal ...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:01

Goeiemorgen allemaal!

Ik heb vanmorgen al 15 min buikspier oefeningen gedaan :')
Ik heb er vanavond geen tijd voor dus maar samen met m'n vriend opgestaan.
Verder heb ik gisteren rauwe ham meegenomen en het is inderdaad lekker! Thnx voor de tip :D
En zuurdesembrood, dus dit is mijn lijstje voor vandaag:
O - 4 crackers
T - appel
L - 250 ml yoghurt (alpro soya)
2 plakjes zuurdesembrood
T - 20 druiven
D - frietjes ( :o )

Wollie, Ooh foei haha was zeker erg lekker hè! Maar jij bent zo goed bezig dat dat wel eens mag!
Winner, wat goed!

Ik ga vandaag weer vechten tegen al het snoep en suikerwafels op t werk :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:03

Behalve de frietjes zijn dat volgens mij wel heel erg weinig calorieën.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:11

Iemand een idee over een goede weegschaal, die van mij is overleden

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:14

Haha Tarzan, ja slecht he?! maar wel lekker ja! maar de weegschaal was lief voor me, want er is niets bijgekomen!! Jij al goed bezig zo op de vroege ochtend!
Succes met het weerstaan, maar dat gaat ook vast goed komen!
Wat Katja zegt, is dat niet wat weinig zo verdeeld over de dag? Of probeer je te compenseren voor je avondeten? Mijn diëtiste zegt dat als je verwacht een wat minder gezond avondeten te consumeren, dat je dan toch normale hoeveelheden te moeten nemen gedurende de dag, want anders heb je kans dat je juist bij zo'n iets wat slechtere maaltijd doorslaat omdat je eigenlijk te weinig hebt gehad.....

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:33

Ik hoor allemaal lekkere dingen voorbij komen!
Maandag ga ik voor het eerst in lange tijd weer frietjes eten en kijk er nu al naar uit.
Dit weerhoud mij hopelijk het weekend stabiel te houden.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:36

Ga zo even bijlezen en posten, maar wil even mijn blijdschap delen.
Vanmorgen weer gewogen 66,9 wat dus maakt dat ik 5,1 kg ben afgevallen!!!