[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:30

Ja, zie ook dat ze de lengte omhoog hebben gegooid, dus ben na 8 maanden sparen halverwege nu. Zit op 15 cm en ze vragen inmiddels om minimaal 30 cm. Dan laat ik het denk ik gewoon bij mijn eigen kapster doen, die vertrouw ik wel het meest met mijn haar, haha. Ik ga het weer op laten meten door mijn moeder in maart. Het komt nu tot mijn schouderbladen ongeveer. Ik had het vorig jaar vlak voor de zomer laten knippen op schouderlengte, dus het groeit wel goed.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:13

ssssuus schreef:
Maar heeft ze niet je haar gedroogd daarna? Lijkt me dat ze dat wel moeten doen na het kleuren toch? Nat kun je toch sowieso nooit zien of de kleur goed is.

Jawel, heel kort omdat als je het echt goed droog wilt fohnen ofzo gaat alles door elkaar en zie je al helemaal niks ervan

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:26

Een goede kapper föhnt het juist zo dat het resultaat goed zichtbaar is. Ik zou echt terug gaan. En volgende keer misschien toch voor een andere kapper gaan.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:38

Een dikke bos krullen föhn je echter niet droog, dat gaat nooit een mooi effect geven. Je föhnt het tot het punt waarop het nog net niet begint te frizzen, en laat het vanaf daar natuurlijk opdrogen.
Neemt natuurlijk niet weg dat de kleur gewoon wel goed er uit had moeten zien!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:20

Killyenn schreef:
Een dikke bos krullen föhn je echter niet droog, dat gaat nooit een mooi effect geven. Je föhnt het tot het punt waarop het nog net niet begint te frizzen, en laat het vanaf daar natuurlijk opdrogen.

Hoeft niet hoor, je kunt krullen prima drogen onder een kap of met een föhn met diffuser :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:00

Ik kom niet eens in de buurt van mijn haar zonder diffuser :+ Maar dan nog. Met te veel hitte wordt het frizzy, met een koude föhn sta je alsnog 2 uur te föhnen. Kun je het beter natuurlijk laten opdrogen het laatste stuk, wordt het ook uiteindelijk veel mooier van. Misschien hangt het ook van het krultype af, niet elke krul is hetzelfde natuurlijk.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:01

Corelli schreef:
Killyenn schreef:

Hoeft niet hoor, je kunt krullen prima drogen onder een kap of met een föhn met diffuser :)

Mee eens, maar dan ligt het wel aan de soort krul. Mensen maken daar te snel de fout in alle krullen in 1 hokje te stoppen. Daar gaat het vaak mis in. Zo heeft ook ooit een kapper mij een pony geadviseerd, maar de een zijn krul is de ander niet -O- ik zag eruit als een poedel.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:40

ik heb blond haar met highlights.. heb hele lichte plukken maar ook bijna bruine plukken. stel dat ik er blonde spoeling in doe (dus niet permanent) hoe zou dat uitpakken? krijg ik dan rare kleuren en vreemde plukjes ? want ik ben als de dood dat ik weer oranje haar krijg, heb ik 1 keer meegemaakt en dat wil ik nooooit meer :+

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:05

Ik heb nu kort mahonie-kleurig haar.. maar ik heb op 1 of andere manier weer zin in wat geks.. zoals te gekken felle punten oid.. maar ik zit of te denken aan echt fel rood, of anders paars of roze..

Wat vinden jullie?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:07

Met een spoeling kun je je haar alleen maar donkerder maken of een andere tint, het kan nooit lichter worden.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:12

ohww.. helaas. dat wist ik niet!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:32

Ik zit nu te denken om een ombre van mijn eigen haar (rood) naar peache te doen.. Maar ik vind het zo lastig om te bepalen of dat wel zou staan of niet.. Ik ga sowieso advies vragen bij een goede kapper die goed is in kleuren, maar ik wil graag jullie idee weten!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:56

Ik denk dat het je wel zal staan, aangezien rood en Peach allebei warme tinten zijn.
Maar je weet het pas echt zeker als je het gewoon probeert ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:35

Iemand een goede shampoo tip? Prijs mag tot 20 euro voor 500ml gaan.

Voor van nature super broos en breekbaar dun fijn haar.

Ik zit nu te kijken naar de CHI keratine lijn, iemand daar ervaring mee?

Ik heb al Aussie gehad, goedkopere drugstore merken zoals andrelon wil ik eigenlijk liever niet meer aan m'n haar hebben omdat het zo super kwetsbaar is. John Frieda valt m'n haar vreselijk van uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:44

Heb je al eens gekeken naar L'anza Nelleke? Ik heb met de shampoo geen ervaring maar ze hebben 1 conditioner die echt heel erg veel goeds voor mijn haar heeft gedaan toen het super broos was na het bleken. Heb ook een behandeling van hun gehad bij de kapper en dat is toen echt de overgang geweest van huilen om mijn haar naar blij zijn met mijn haar!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:45

Ken ik niet Emma, ga eens even googlen. :D Thnx voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:47

Ik heb deze!
Wel echt bedoeld voor haar dat beschadigd is door invloeden van buitenaf, maar het is een hele fijne conditioner en hij ruikt ook nog eens super lekker :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:40

Nou mijn haar is van nature nog breekbaarder, dunner en slechter van conditie dan jou mishandelde geblondeerde boblijntje. :') Ik zie dat ze ook lijnen hebben om je haar sterker te maken, niet specifiek voor beschadigd haar van buitenaf.

Enne, ruikt niet naar bubbelgum toch? :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:40

Haha ik kan de geur niet echt beschrijven _O- Het is minder zoet dan Aussie, maar wel op een andere manier vrij penetrant. Die van mij ruikt een beetje naar vanille, maar dan wel weer gemengd met iets super zoets..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:43

La biostetique! Alhoewel die volgens mij duurder is. Geloof 17 euro voor 250ml en enkel bij kappers te kopen die dit merk gebruiken.
Is een wonder voor je haar

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:45

Ik zit bij de kapper in de ontkleuring. Daarna wordt het een flink stuk lichter blond. Zo benieuwd :D

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:53

Weet iemand of er ook goedkopere shampoos conditioners zonder siliconen zijn? Ik heb slag/krul en siliconen werken dan niet heel erg mee..

Ik gebruik het nu van dr. Organic maar ik vind dit wel redelijk prijzig.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:04

Nelleke, als je broos haar hebt is een product met proteïne zoals Emma aanraadt wel fijn, maar let er dan wel op dat je dit product niet teveel gebruikt: anders loop je het risico dat je haar juist nog brozer en breekbaarder wordt!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:08

daisssx schreef:
Weet iemand of er ook goedkopere shampoos conditioners zonder siliconen zijn? Ik heb slag/krul en siliconen werken dan niet heel erg mee..

Ik weet niet wat je budget is, maar de Yes to Carrots/Tomatoes/Cucumbers (hebben ze oa. bij De Tuinen) zijn siliconevrij. Ik geloof dat je daar €10 voor betaalt voor een heel erg grote fles en ik vinder erg fijne shampoo en conditioner!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:09

Yasmine schreef:
daisssx schreef:

Ik weet niet wat je budget is, maar de Yes to Carrots/Tomatoes/Cucumbers (hebben ze oa. bij De Tuinen) zijn siliconevrij. Ik geloof dat je daar €10 voor betaalt voor een heel erg grote fles en ik vinder erg fijne shampoo en conditioner!

Die hebben ze ook bij de Kruidvat voor 4,-! :D
Ik zou die alleen niet te lang gebruiken, de Yes To Cucumbers shampoo werkte in het begin prima, maar op den duur werd mijn haar erg erg droog van :(