[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:55

Storm schreef:
Iemand een idee?

Ik heb een maand geleden een Mirena spiraal laten zetten. Zetten ging prima. Ik heb er voor mijn 2 kinderen ook een gehad.
Nu ben ik vorige week dinsdag weer ongesteld geworden. De eerste keer dat ik een Mirena had, was ik nog 2 keer licht ongesteld en daarna nooit meer.
Maar nu ben ik enorm ongesteld en heb er zelfs een schimmelinfectie bij. Na 5 dagen is het nog steeds helderrood wat ik verlies. Is dat normaal? Ik dacht juist dat het veel minder zou worden.
Morgen huisarts even bellen of afwachten omdat het de eerste keer na de plaatsing is?

Dat is normaal. Bij mijn eerste twee spiraaltjes was het twee dagen, bij het derde duurde het ruim twee maanden (echt ik wilde m er graag eigenhandig uit trekken). :( En bij de vierde een week ofzo.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:18

Ik zou even de HA bellen Storm.

Heb vanmorgen de huisarts gebeld en gevraagd of ik de Yasmin pil terug mag, maar ik moet eerst mijn koperspiraal laten verwijderen.
Had gehoopt dat ze zei laat hem maar zitten :')
Volgende week zit de arts die dit gaat verwijderen, maar ik heb nu al doodsangsten. Het zetten was een ware hel voor mij dus ben zo bang voor het verwijderen ervan

Storm

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:26

Ik ga dan even bellen.

Sunshine, toen ik mijn eerste spiraal liet zetten (had ik nog geen kinderen) was dat zeer pijnlijk en ben ik flauw gevallen. Het verwijderen was daarna compleet pijnloos, echt! Het was niet anders dan het verwijderen van een tampon. Niet bang zijn hoor! Is niet nodig.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:05

Verwijderen is echt fluitje van een cent!
Hij was er uit voor ik er erg in had, terwijl plaatsen heel pijnlijk was de 1e x

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:40

Sorry geen persoonlijke ervaring, maar mijn HA zei vanochtend dat eruit een stuk makkelijker was dan erin :)

Voor jullie heb ik ook een vraag. Ik ga voor het eerst aan de anticonceptie maar heb ook emetofobie (angst voor misselijkheid en overgeven). Als bijwerking bij vrijwel alle hormonale dingen staat 'misselijkheid'. Zie er dus best wel tegenop! Daarom aan jullie de vraag: hebben jullie daar veel last van gehad? En was het misselijkheid als ik 'bleh' of als in 'ik ga zo over mijn nek?'
Ik heb de nuvaring gekregen trouwens, omdat ik slecht pillen slik.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:49

Sheran schreef:
Sorry geen persoonlijke ervaring, maar mijn HA zei vanochtend dat eruit een stuk makkelijker was dan erin :)

Voor jullie heb ik ook een vraag. Ik ga voor het eerst aan de anticonceptie maar heb ook emetofobie (angst voor misselijkheid en overgeven). Als bijwerking bij vrijwel alle hormonale dingen staat 'misselijkheid'. Zie er dus best wel tegenop! Daarom aan jullie de vraag: hebben jullie daar veel last van gehad? En was het misselijkheid als ik 'bleh' of als in 'ik ga zo over mijn nek?'
Ik heb de nuvaring gekregen trouwens, omdat ik slecht pillen slik.

Ik heb er zeker wel 3 dagen per week last van misselijkheid door de pil. Is meer bleh dan ik ga zo over mn nek. Het trekt ook erg snel weet weg. Met de microgynon had ik dit elke ochtend. Door meerdere redenen overgestapt op Marvelon en ben s’ochtends nooit misselijk alleen af en toe wel is een vlaag zovan bleh.

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:50

Ik ben nog nooit misselijk geweest van de pil. Ook niet tijdens mijn menstruatie oid. van mijn Implanon overigens ook niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:54

Denk ook idd dat het heel erg persoonsgebonden is. Ik ervaar echt wel misselijkheidsvlagen door de pil. Vaak ook als ik er 2 neem als ik bvb ben vergeten. Maar als je sowieso niet zo snel misselijk bent is het waarschijnlijk weer anders. Ik heb trouwens ook emetofobie :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:03

Jolien87 schreef:
Ik betaal zo'n €10,- per half jaar. Geen geld, zolang hij doet waar hij voor gemaakt is. :=

Hier ook en lan gewoon naar de apotheek stappen en krijg dan weer gewoon mee!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:13

Ik heb ook emetofobie :+ en geen last van misselijkheid tijdens gebruik van de pil. Menstruatie is minder hevig dus daarom minder misselijk en meestal slik ik door waardoor je dat al helemaal niet meer hebt. Deze pil is zo klein dat ik hem zonder water doorslik..
Maar het is inderdaad ook persoongebonden en het kan voorkomen, maar het helpt je in je emetofobie echt niet als je verhalen leest van mensen die er wel misselijk van worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:40

Bedankt voor de ervaringen alvast! Grappig, meer mensen met emetofobie. Het heeft jullie nooit tegengehouden?

'Misselijk' kan ook zoveel zijn. Van een vlaag of een weeig gevoel tot kokhalzend rondlopen. Maakt voor mij nogal verschil :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:51

Ik heb jarenlang de pil geslikt, twee verschillende soorten (niet gelijktijdig :+ ) en ben nooit misselijk geweest.

Ook met de hormoonspiraal ben ik nooit misselijk geweest. En de koper ook niet. Die laatste alle overlast behalve dat. :)

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. A.s vrijdag een vooronderzoek van de anestesie afdeling. Er word vaart achter gezet! *\o/* Ik verdenk mijn gyn hiervan, de lieverd. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:57

Hier ook nog nooit misselijk geweest van de pil (heb hem ongeveer 14 jaar geslikt).
Toen ik stopte had ik wel ineens veel minder hoofdpijn.

Pillen slikken ben ik ook niet goed in, maar de pil is zo klein dat dat nooit een probleem is geweest.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:23

Hoofdpijn (enkele uitzondering daargelaten niet extreem, slechts vervelend) heb ik juist sinds ik zonder hormonale anticonceptie door het leven ga.
Ieder mens is anders, dat blijkt wel weer. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:39

Oef.. Ik lees hier verwijderen is fluitje van een cent,
Ik heb hem gister laten verwijderen. Ik ging door de grond! My God wat een pijn. Het ergste is dat het niet is gelukt en ik over een maand naar de gynaecoloog moet..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:10

Bij mijn eerste spiraal, hormoon, was het eruit trekken te doen. Slechts een felle pijnscheut. Het viel in het niet bij de koperspiraal die meteen daarna geplaatst werd. :+

Maar eerlijk is eerlijk: ik hoop dat ze deze spiraal er gewoon uittrekken als ik onder narcose ben. :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:40

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom toch niet veel tegen. Sinds een klein tijdje overweeg ik de koperspiraal, eigenlijk puur omdat ik merk dat ik toch wel erg gevoelig wordt van de pil en een beetje een koude kikker wordt naar mn vriend soms. :+ Echter ga ik over ongeveer 1,5 maand op vakantie naar Japan. Is het verstandig om hem hiervoor nog te laten zetten of kan ik beter wachten tot na de vakantie?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:14

Ik ben bang dat dat niet te zeggen valt, wat wijsheid is.

Sommige hebben geen dag last, voelt het direct als natuurlijk, etc.

Andere zijn er na anderhalf jaar nog steeds mee in oorlog. Ik dus. :+

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:17

Anderhalf jaar? := Ben je er niet helemaal klaar mee?
En ja dat is inderdaad lastig.. ik ben vooral bang dat ik eenmaal op vakantie dan gigantisch ongesteld ga worden, aangezien het blijkbaar de eerste paar keren erger is :roll:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:21

Mijn menstruaties waren inderdaad heviger in het begin, die zijn nu weer wat genormaliseerd.
Jammer van de rest. :+ Ja, ik ben er klaar mee hoor. Ik verwacht binnen 1-2 maanden gesteriliseerd te zijn en dan kan hij eruit.

Ik zou in jou geval maar wachten tot na de vakantie. Nu ik me die eerste menstruaties herinner: dat waren spelbrekers

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:00

Ik was heel blij dat de spiraal eruit was met continue bloedingen en heb nu alweer een jaar bijna de pil schat ik. Overigens merk ik dat ik ook nu weer de laatste tijd zo nu en dan tussendoor bloedingen heb. ik heb nu op deze pilstrip net weer mijn 2e bloeding gehad en ik moet nog een dag of 5 slikken met de microgynon 30.
Ik krijg er een beetje een hard hoofd in. Had lang doorgeslikt maar na mijn laatste stopweek werd ik niet heel heftig ongesteld. Dus ga maar netjes nu na elke strip stoppen.
Maargoed zo heftig als het voorheen was is het gelukkig nog lang niet :')

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:36

Hallo!
Deze vraag is vast al honderdduizend meer gesteld hier, maar ik heb sinds een paar maand een vriend en wil dus graag de pil weer slikken. Maar lees meer na dan voordelen. (Al is het grootste voordeel dat je niet zwanger wordt)
Maar ik ben dus al de dood dat ik nog meer aan kom. Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe zit het qua stemmingswisselingen? Weet dat het bij iedereen anders is, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:41

Ik heb wel het gevoel gehad dat ik sinds ik van de spiraal terug ben op de pil wat ben aangekomen. Vooral mijn borsten zijn echt voller geworden. Ik moet ook zeggen dat mijn eet en beweeg patroon ook wel wat beter had gekund de afgelopen maanden.. In het begin was ik veel emotioneler maar ik denk dat het ook wennen is aan de verschillende hormonen. Nu ik het al een poosje slik merk ik het eigenlijk niet echt meer en voel mij verder ook stabiel in emoties.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:02

Ik heb positieve ervaringen met koperspiraal. Laten zetten was niet fijn, maar verder liep alles heel normaal. Geen extra bloedverlies, geen extra pijn. Gewoon zoals alle dag, zonder hormonen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:14

Aria_zz schreef:
Ik heb positieve ervaringen met koperspiraal. Laten zetten was niet fijn, maar verder liep alles heel normaal. Geen extra bloedverlies, geen extra pijn. Gewoon zoals alle dag, zonder hormonen.
Idem. :j