Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leonie87 schreef:Vorig jaar liep ik mijn 2de halve marathon ooit en tot januari dit jaar, bleef dat ook zo. En nu ga ik op een vrije zondag, in mijn eentje (want dat was ook wel een ding voor mij met lange afstanden) gewoon 22km lopen. Zo geweldig en bijzonder hoe je, door 1 doel te stellen, zoveel kan ontwikkelen en veranderen. Precies 0 keer gekeken naar tempo of afstand.
Gewoon lopen en genieten.

Echt schitterende omgeving!
Heerlijk, was er echt weer voor! Bij jullie foto's word ik altijd stiekum een beetje jaloers dat het bos voor mij altijd een stukje rijden is en ik niet zomaar het bos in kan wandelen. Zo mooi om te lezen dat je zo vooruit bent gegaan ook het afgelopen jaar. Gewoon lopen en genieten klinkt echt geweldig!
Wel weer een positieve flow in het hardlopen zo te lezen 
Als ik jullie foto's zie denk ik altijd, oja ik moet meer foto's maken. Om dat vervolgens altijd weer te vergeten als ik aan het lopen ben
Echt tof dat je je PR op de 10 gehaald hebt. Wel super balen dat je daarna zo last kreeg van je enkels/voeten en bilspier. Ik hoop dat je dat snel weer kwijt bent. Maar wel echt heel knap onder de 2 uur, en in 3 weken 3 PR's neergezet!
Bekertje tot een tuutje, en toen klotste het via de bovenkant alsnog over mijn hoofd
Conclusie, voor nu toch nog maar even wandelen tijdens het drinken.
Dat stuk vond ik wel echt zwaarder dat alleen lopen. Ik heb echt ontelbaar keren in mijn hoofd herhaald, iedereen zijn eigen tempo, laat je niet gek maken. 

En het is een motivatie om weer eens dieper tegaan. Ik loop echt vaakmet de rem er op. 

Was maar goed dat het rustig was op het punt, ik denk dat een hoop mensen zich anders rot hadden gelachen.

Zelfs nu twijfelde ik aan mezelf, ja maar wat als het niet gaat en ik moet lopen, of als ik mijn 7.15-7.30 min/km niet aan houden en ik het toch niet red in die anderhalf uur? Ik denk dat dat beter gaat nu ik heb ervaren dat ik het prima kan.
muppetmayo schreef:Hoe en wanneer zijn jullie begonnen met trailen? Konden jullie al een bepaalde afstand/tempo verhard lopen voordat jullie een keer van de harde paden af gingen?

maarja dat zal wel niet aanhouden vrees ik.
muppetmayo. Wat heb je het goed gedaan! Alleen lopen op zulke momenten is ook zwaar maar je eigen tempo houden is echt het beste wat je kan doen, dus super goed! En een mooie medialle.
. er zijn geen voorwaardes voor (oke misschien dat je beetje stabiel op je voeten staat?) en ik liep tot vorig jaar altijd op mijn wegschoenen dus ook daar hoef je niet meteen in te veranderen. Dus gewoon bos in en gaan. En dan zie je het wel toch? Met gewonde bospaden merk ik niet echt veel verschil (mijn knieën vinden dat overigens wel veel fijner!) in zwaarte. Het wordt in mijn beleving pas zwaarder als er veel verschil is in de ondergrond of mul/modder/blad net welk seizoen we leven.
Zo gaat het altijd met trails he. Het is nooit de afstand die je verwacht.