Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:06

Wat een mooie auto SV, veel plezier ermee!

Wat een schatje die pup Busy, en leuk dat je nog samen met je zoon kan lopen!

Geweldige foto Lisitano!

Welkom Melis!

Prachtig Goof, en lekker gelopen ook.

Top gelopen Tiggs! Jammer dat je je niet zo lekker voelde, toch knap doorgezet. En mooie medaille inderdaad!

Balen dat het niet goed ging SV. Soms heb je inderdaad zo’n dag.

Lekker Puera, het is zo mooi in het bos nu.

Wauw super Leonie, inderdaad mooi dat je nu zomaar die afstand loopt hè. Top hoor! Mooie foto’s ook!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:20

leonie87 schreef:
Vorig jaar liep ik mijn 2de halve marathon ooit en tot januari dit jaar, bleef dat ook zo. En nu ga ik op een vrije zondag, in mijn eentje (want dat was ook wel een ding voor mij met lange afstanden) gewoon 22km lopen <3 . Zo geweldig en bijzonder hoe je, door 1 doel te stellen, zoveel kan ontwikkelen en veranderen. Precies 0 keer gekeken naar tempo of afstand. :+ Gewoon lopen en genieten.

Ja, maar echt! Gewoon lopen en genieten inderdaad, dat is echt de kern.
Lekker joh, mooie foto's.

Ja, ik mag in de winter wel in de caravan, maar die is niet geisoleerd, dus dat is echt niet te doen.

Tiggs, goed gelopen.
En Samantha ook. 3 PR's in zo'n korte periode, knap hoor.

Wenk, je bent niet helemaal ongehavend thuisgekomen zeg.

Puera, ook heerlijk en mooie foto's.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:47

Wel mooie foto's van een mooi rondje Goof.

En Tiggs, een mooie medaille zeg.

Samatha, ook lekker gelopen. Ik vind de Hoka Cielo erg fijn op harde ondergrond. Maar kinderkopjes of stukken onverhard, dan blijven ze mooi thuis. Op lange afstanden vind ik ze juist wel fijn, heb er mijn marathon op gelopen. En gebruik ze echt alleen voor 10km en meer op verharde ondergrond. Heel af en toe een training. Heb er nu denk ik een 350km op gelopen.

Leonie ook al het bos in geweest zie ik.

WenK, heb je alleen Gambia bezocht? of ook nog Senegal? Of ben je daar juist niet aan de kust geweest? Want vaak wordt Gambia toch met Senegal gecombineerd?

Hier vandaag een triathlon gedaan, haha. Eerst duiken. Mijn zondagochtend ritueel. Ben er nu achter wat er lekt bij mijn onderwaterhuis, en het is gelukkig geen alu ring die vervormd is, maar een doorvoer/stelschroef zodat je van een bepaalde lens de zoom kunt gebruiken. Dat is natuurlijk balen, en kon ik op vakantie ook niet oplossen als ik dat gewild had, maar het betekent niet dat ik nieuwe onderdelen hoef te kopen. Een servicekitje met nieuwe Oringen is dan genoeg. Dus daar moet ik achteraan wat dat gaat kosten.

Daarna met mijn buddy een rondje in het bos gewandeld, het was echt zo mooi met die herfst en de zon die er door kwam. Dit tel ik niet mee voor mijn triathlon ;)

En toen door naar een run waar ik aan mee wilde doen. 2 rondes van 5km en als het niet zou gaan kon ik dus na 5km over de mat lopen naar de finish. Maar ik wilde de 10km doen en hoewel het een kleine run was, 37 dames, kon het me niets schelen dat ik als laatste aan de 2e ronde begon. Ik had een voor mij doen mooie doorkomst op 5km (38 minuten en een beetje), en dus wildei k echt door naar de 10km. Op km 6 liep ik ineens 8.15 min/km en kreeg het zwaar. Dat was wel net het stuk in het bos wat onverhard was moet ik er bij zeggen. De km er na lukte 8.05min/km en daarna kon ik weer onder de 8min/km komen. Hoewel ik de man die niet ver voor me liep niet in kon halen ondanks dat hij er echt doorheen zat kreeg ik dus het gevoel van ach, na die 10km kun je er nog wel 2km ofzo bij doen. Oftewel, er was sprake van een fijn herstel en nee, ik kon niet heel snel doorlopen, maar ik had wel gewoon nog een ronde van 5km kunnen doen voor mijn gevoel als je dus zeg maar 15km kon lopen. Had nu 10km in 78 minuten. Geen PR, dan moet er iets meer dan 3 minuten af. Maar er lijkt weer wat snelheid bij mij in te komen.

En ook hier een medaille, ik ben ook blij met een standaard medaille hoor, hoewel ik natuurlijk die speciale ook mooi vind. Maar het was goed georganiseerd en het inschrijfgeld was met 12 euro prima te doen:
Afbeelding

Dus sport 2 afgerond van de triatlon en daarna door naar m'n paard. Sport nr 3.

En nu ben ik best wel moe. :+

WenK

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:15

Haha Goof, niet echt... dus wat meer hersteltijd maar...

Germie, we hebben echt alleen Gambia bezocht. De combinatie wordt idd vaak gemaakt, maar wij hadden 1 week en onze peuter van bijna 4 mee, dus we kozen voor een fijn resort en uitstapjes die qua afstand goed te overzien waren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 06:46

Super van je PR’s, Samantha! Wat leuk dat jij en Muppetmayo elkaar nog gezien hebben.
Hopelijk vind je een paar fijne schoenen waarbij je geen last van je voeten meer krijgt.

Genieten Leonie, heerlijke plaatjes!

Wauw, Gambia! Wat gaaf, WenK!

Leuke triathlon, Germie!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:13

Oh, Gambia is zo mooi! Iedereen gefeliciteerd met de behaalde doelen!
Wat is het een mooie herfst he? Het was echt genieten buiten afgelopen weekend.
Afgelopen vrijdag heb ik meegedaan aan de USP Night Run; een heel leuk event met een route dwars door de botanische tuinen van Utrecht. Die waren prachtig verlicht, zo mooi! Voor het eerst een 10 km binnen t uur gelopen, dus ik was dik tevreden. Daarnaast ben ik ook blij met de progressie: afgelopen week heb ik in totaal ca 35 km gelopen zonder (na)pijntjes en kwaaltjes dus kan ik rustig doortrainen op snelheid en afstand. Volgend doel: halve van Utrecht of Amersfoort!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:16

Lisitano wat een enorm toffe foto met Meeko, het lijkt wel of je vliegt zo snel! De snelheid spat er vanaf.

Melis_93 welkom! Mooi doel de halve in april :)

Supervixen veel veilige kilometers gewenst met je mooie nieuwe auto! Herkenbaar hoor, ik ben ook echt super slecht in onderhandelen. Voor mezelf dan, voor een ander gaat t dan wel weer prima :+
The Offspring klinkt wel als een heel tof concert, leuk!
En jammer dat het even niet ging bij beide gister, volgende keer weer beter.

Goof wat een heerlijke foto's <3 Echt schitterende omgeving!
Mooie afsluiter van het camping seizoen zo.

Leonie87 jij hebt je de afgelopen dagen wel vermaakt met het mooie weer in de natuur zo te zien <3 Heerlijk, was er echt weer voor! Bij jullie foto's word ik altijd stiekum een beetje jaloers dat het bos voor mij altijd een stukje rijden is en ik niet zomaar het bos in kan wandelen. Zo mooi om te lezen dat je zo vooruit bent gegaan ook het afgelopen jaar. Gewoon lopen en genieten klinkt echt geweldig!

Germie jij ookal Garmin ellende :\ Wel weer een positieve flow in het hardlopen zo te lezen :)

BusyMissy als jij met sloopdoos gaat canicrossen in de toekomst wel foto's plaatsen he! Wat een mooie avond foto's ook <3 Als ik jullie foto's zie denk ik altijd, oja ik moet meer foto's maken. Om dat vervolgens altijd weer te vergeten als ik aan het lopen ben :')

Tiggs wat jammer dat je toch nog zo verkouden was zondag! Wel echt heel tof om te zien dat je zo vooruit bent gegaan in een jaar tijd, dat een slechte tijd nu gelijk is aan je goede tijd een jaar terug. Wat een toffe medaille ook trouwens!

Puera jij ook al zo heerlijk in het bos gelopen. Zelfs herten gezien <3

Samantha_ was leuk je zo spontaan te treffen! Net voor jou liep iemand waar wij nog op stonden te wachten, ineens dacht ik hey wacht die ken ik ook :D Echt tof dat je je PR op de 10 gehaald hebt. Wel super balen dat je daarna zo last kreeg van je enkels/voeten en bilspier. Ik hoop dat je dat snel weer kwijt bent. Maar wel echt heel knap onder de 2 uur, en in 3 weken 3 PR's neergezet!

WenK fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad, het lopen komt vanzelf weer. Wel balen van de tegenslagen tijdens de vakantie. Geen gezeur gehad met de rabies prikken daar?

Gister was het voor mij ook eindelijk zo ver, de 10 km in Gouda. Ik was echt enorm nerveus (slaat werkelijk nergens op maar goed, wat doe je eraan he). Gelukkig kreeg ik al snel van andere vriendinnen allerlei vragen, wat trek jij aan? Hoe laat ga jij erheen? Dus dat stelde me al iets gerust dat ik niet de enige was die het spannend vond.
Doel was om rustig te starten, niet achter de rest aan te zoeven. De 5 startte tegelijk met de 10, ik was bang dat de 5 lopers al snel zouden vertrekken. Bewust ook niet helemaal voorin het startvak gaan staan. Bij de start heb ik mijn vriendinnen al laten gaan, ik wist dat zij sneller liepen dan ik en ik wilde er niet onbewust te snel achteraan vliegen. De 1e km nog wel iets boven mijn geplande tempo gelopen, maar dat ging al beter dan de vorige keer. Na een paar km kwam ik de 1e mensen al tegen die veel te snel van start waren gegaan en moesten gaan wandelen.
Bij de drankpost besloot ik toch een bekertje water te nemen, ondanks dat ik dat niet van plan was. Het was zoveel warmer dan gedacht. Vorige keer verzoop ik bijna in mijn bekertje water, volgens mijn vriend moest ik het bekertje gewoon dicht knijpen tot een tuutje en dan kon je gewoon drinken. Ja leuk, dat werkt met mannen handen maar niet met die van mij in combinatie met mijn klungeligheid :') Bekertje tot een tuutje, en toen klotste het via de bovenkant alsnog over mijn hoofd _O- Conclusie, voor nu toch nog maar even wandelen tijdens het drinken.
Het 2e rondje waren alle 5 km lopers weg, en omdat ik niet zo snel liep, ik bewust wat achterin was gestart en er toch wel wat verschil in tempo was liep ik met maar een paar mensen in een lange trein. Een aantal mensen in kunnen halen, maar ik liep zo alleen op een gegeven moment dat ik echt achterom gekeken heb om te kijken of ik niet de laatste was :') Dat stuk vond ik wel echt zwaarder dat alleen lopen. Ik heb echt ontelbaar keren in mijn hoofd herhaald, iedereen zijn eigen tempo, laat je niet gek maken.
De laatste 1.5 kilometer kwam de halve weer samen met de 10. Ik merkte dat ik toch nog wat energie over had, dus het laatste stuk nog wat meer gas gegeven.
Toen ik over de finish kwam was wel echt het besef, je kunt gewoon 10 km lopen. Echt heel tof gevoel toen ik over de finishlijn kwam. Ik was zeker niet de snelste, maar ik denk dat ik het niet slecht heb gedaan voor de 1e keer in 1 uur 12. Mijn doel was 1 uur 15, dus mooi binnen de tijd gehaald :)
Nu rustig doortrainen voor iets meer tempo. Maar eerst genieten van het feit dat ik gewoon echt 10 km kan lopen met een mooie medaille als herinnering:

Afbeelding

Mijn vriend heeft de halve gelopen, die ging ook lekker en heeft hem uiteindelijk in 1 uur 36 gelopen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:32

Je bent sneller dan ik muppetmayo. Ik eindig zo vaak als laatste. Maar ik verzamel medailles ben ik achter gekomen, dus doe daarom mee. ;) En het is een motivatie om weer eens dieper tegaan. Ik loop echt vaakmet de rem er op.
Jij hebt wel een mooie medaille.
En denk maar zo, je krijgt meer waar voor je inschrijfgeld. :D

En je was met die tijd echt niet de laatste, bij grote runs zijn er die meer dan 90 minuten er over doen. Bij kleinere loopjes moeten ze wel eens 10 tot 15 minuten op mij wachten, maar ben inmiddels zo ver dat het niet mijn probleem is.
En ik start overigens graag voorin. Dan heb ik een minuut minder achterstand, hoeft men ook minder te wachten. Waar het kan start ik in het wedstrijdvak, en ben zelfs dan niet eens altijd de laatste bij de wedstrijdlopers.

Gewoon genieten en doorgaan. Zenuwen zijn eigenlijk niet nodig, maar ik herken het wel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:49

Dat klinkt als een bijzondere loop, Wdj! Fijn dat het zo lekker gaat. Mooi doel heb je, dat komt vast helemaal goed!

Toppie gedaan, Muppetmayo! Mooie medaille. Drinken uit een bekertje is inderdaad lastig tijdens het lopen. := :D
Mooie tijd van je vriend op de halve!

Over zenuwen, dat had ik vroeger vaak als ik een wedstrijd met m’n paard had. Nu met het hardlopen meestal niet voor de loop zelf. Maar vind het nog wel eens stressen om op tijd te komen. :=

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:54

Top gedaan muppet! En dat drinken lukt mij ook nooit haha. Ik heb zelf drinken bij me en soms pak ik een bekertje, maar dan wandel ik even.
Zenuwen heb ik ook altijd, stom hè. Gezonde spanning noem ik het maar.
Ik ben net in de sportschool geweest, straks nog even voer halen en paard doen. En twijfel of ik zo naar Amersfoort fiets om voor schoenen te kijken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:38

Haha goed om te horen dat ik niet de enige ben die (nog) niet kan drinken uit zo'n bekertje. Ik voelde me zo suf toen ik alsnog een behoorlijke klots over mezelf heen gooide :') Was maar goed dat het rustig was op het punt, ik denk dat een hoop mensen zich anders rot hadden gelachen.
Ach ja.. het was lekker weer en de verkoeling kon ik goed gebruiken :')

Toch ook meerdere wat nerveus van tevoren. Mijn vriend heeft nooit ergens spanning voor, die keek me ook echt aan, hoezo heb je spanning.. Je hebt toch getraind? Gewoon leuk lopen is het meer niet.. En hij heeft een punt he.. Alleen het uitzetten van spanning lukt nog niet echt.

Samantha_ hoe zijn je enkels en bil vandaag? Ging het een beetje in de sportschool? Ik ben benieuwd of je wat wijzer wordt evt voor nieuwe schoenen.

WdJ ik heb jouw bericht helemaal gemist, sorry! Klinkt wel als een hele toffe loop, heel erg gaaf ook zo door de botanische tuinen. Mooie doelen voor de toekomst :)

Germie ik wil met mijn tempo niet vooraan staan, ook al heb ik dan wat minder achterstand. Ik ben al zo onzeker met hardlopen en vind het vervelend als ik dan voor anderen in de weg zou lopen (al houd ik strak rechts aan). Voor mijzelf vind ik het niet fijn om mee te doen aan een run als ik net aan de cut-off tijd zou kunnen rennen. Ik weet niet wat ik onderweg tegenkom, als ik ergens vertraging op loop zou ik het al niet halen. Dat heeft ook wel echt te maken met mijn onzekerheid hoor ;) Zelfs nu twijfelde ik aan mezelf, ja maar wat als het niet gaat en ik moet lopen, of als ik mijn 7.15-7.30 min/km niet aan houden en ik het toch niet red in die anderhalf uur? Ik denk dat dat beter gaat nu ik heb ervaren dat ik het prima kan.
Het stomme is dus dat ik het bij een ander volstrekt normaal vind als ze het in bijvoorbeeld die anderhalf uur halen, super knap!
Maar goed, nu ben ik sowieso iemand die hard moet werken aan mijn onzekerheid en het altijd vergelijken met een ander. Dat probleem heb ik niet alleen met hardlopen ;)

Ik ga een vraag stellen waar jullie waarschijnlijk hard om gaan lachen omdat ik heb gezegd dat 10 ver zat is op asfalt..
Hoe en wanneer zijn jullie begonnen met trailen? Konden jullie al een bepaalde afstand/tempo verhard lopen voordat jullie een keer van de harde paden af gingen?
Ik ben langzaam aan het kijken naar mijn agenda en wat lopen aan het plannen die ik graag eens mee zou willen doen.
Vervolgens kwam ik een trail tegen relatief in de buurt. Voor zover ik kan zien vrij kleinschalig. Maar dat is 13.5 km in april.. Dus met andere woorden: 1, verder dan ik wilde, ik had natuurlijk gezegd dat ik voorlopig bij de 10 wilde blijven... En 2, naast meer kilometers dus ook nog zwaarder. Enorme twijfel nu. Dat kleinschalige en niet gelijk enorm veel hoogtemeters klinkt voor mij echt wel als een super mooie gelegenheid om ook eens aan een trail evenement mee te doen. Die onzekerheid over de afstand en het zwaardere vind ik wel lastig. Heb gelukkig nog even om te beslissen, maar ik was daardoor wel benieuwd hoe jullie dat hebben aangepakt. Die foto's van jullie zien er steeds zo mooi uit <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:45

muppetmayo schreef:
Hoe en wanneer zijn jullie begonnen met trailen? Konden jullie al een bepaalde afstand/tempo verhard lopen voordat jullie een keer van de harde paden af gingen?

Gewoon doen. Daar zitten geen voorwaarden aan verbonden, je kan ook trailen als je 2km gaat lopen.
Gaat het gewoon eens doen en kijk hoe je het vindt.
Die 13,5 is wat langer ja, maar hé, dan wandel je tussendoor een stukje, geniet je van de natuur en loop je daarna weer verder. Gewoon lekker van genieten!

En goed gelopen joh!

Die nightrun klinkt wel bijzonder.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:28

Samantha, wat een mooie tijd! Zonde van die pijn aan je voeten. Hopelijk gaat het weg met andere schoenen.

Muppet, heel knap gedaan! Leuk verslag. Je vriend was snel zeg. Die zenuwen heb ik ook altijd, zelfs als ik geen doel heb :))
Trailen gewoon lekker beginnen. Die sfeer is zo ontzettend fijn. Anders begin je eens met een trail onder de 10 km? Ik wil je ook wel meenemen, gezellig!

Ik heb voor het eerst een loopje ingekort. Ik voel me weer heel erg moe en ik kreeg de nacht voor mijn trail enorme krampen in mijn onderbuik. Zo erg dat ik twijfelde of ik hier een arts voor moest bellen.
In de ochtend trok het weg maar ik bleef van die krampgolven houden en mijn benen voelde ook krampachtig. Ik besloot om de 20 km trail in te korten naar 13. Ik miste alleen een afslag en heb er alsnog ruim 15 van gemaakt, mijn zusje die nooit verder dan 10 loopt was me niet heel dankbaar haha! Maar ze heeft wel haar verste afstand ooit gelopen!

Het was een trail met een 10 km basisroute waarbij je extra lussen kon lopen tot 20 km.

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:05

@ samantha, goede schoenen zijn wel echt belangrijk. Dus denk goede keuze om te gaan kijken voor andere (of dat nou vandaag of morgen is maakt niet zo veel uit he)

Goof nou met dit weer kun je wel in de caravan blijven :') maarja dat zal wel niet aanhouden vrees ik.

*\o/* muppetmayo. Wat heb je het goed gedaan! Alleen lopen op zulke momenten is ook zwaar maar je eigen tempo houden is echt het beste wat je kan doen, dus super goed! En een mooie medialle.
En ik ben ook nog steeds nerveus voor sommige runs net als ik hier lees van andere. Dus niks geks!

Wat betreft het trailen, ik heb eigenlijk altijd in het bos gelopen :+ . er zijn geen voorwaardes voor (oke misschien dat je beetje stabiel op je voeten staat?) en ik liep tot vorig jaar altijd op mijn wegschoenen dus ook daar hoef je niet meteen in te veranderen. Dus gewoon bos in en gaan. En dan zie je het wel toch? Met gewonde bospaden merk ik niet echt veel verschil (mijn knieën vinden dat overigens wel veel fijner!) in zwaarte. Het wordt in mijn beleving pas zwaarder als er veel verschil is in de ondergrond of mul/modder/blad net welk seizoen we leven.
wat betreft de afstand, dat moet je echt wel aankunnen in april. Zelf zou ik denk ook liever de focus leggen op eerst wat tempo erin krijgen maar het 1 hoeft het ander niet te bijten. Het enige is dat je gewrichten gewoon echt tijd nodig hebben om aan de belasting van hardlopen te wennen en dat duurt heel erg lang. Als je dat in je achterhoofd houd, komt dat vast wel goed.

Drinken uit betertjes is oefening. Mijn tactiek
- pak betertje
- gooi de helft eruit
- maak tuitje
- hang iets voorover en neem een slokje
- kom overeind en slik door
- herhaal dit 3/4/5x keer :')
- gooi indien gewenst de rest van de inhoud in je nek.
- loop 5km lang met een bekertje in je handen tot je een prullenbak ziet want die na de drankpost heb je allang gemist _O-

Voel jij je nu wel beter Lisitano?
Wel knap gelopen dan hoor! En je arme zusje := Zo gaat het altijd met trails he. Het is nooit de afstand die je verwacht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:17

Ik heb mijn eerste trailrun gelopen als halve marathon. Dat kwam toevallig zo uit. Ik wilde ergens een halve lopen en die bleek vol. Dus toen een trailrun gekozen en gelukkig kwam er een plekje vrij waar ik de halve wilde lopen en heb er toen 2 vlak achter elkaar gedaan.

Omdat je tijdens die trailrun ook trailschoenen kon proberen heb ik dus geen trailrun op normale schoenen gelopen, maar dat kan natuurlijk wel in de zomer als het niet nat is. Ik heb na die trailrun dezelfde schoenen gekocht op een online veiling (wel nieuw natuurlijk).

Ik vind singletrails lastig lopen en hou ook niet van blubber. En je bent wat langzamer in het bos is mijn ervaring. Was ik gisteren ook die 30-35% die door het bos ging van de loop.

Ik wandel altijd even als ik wat te drinken neem.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 17:20

Muppetmayo gewoon gaan! Als je een stukje kunt hardlopen kun je ook trailen. Niet zo onzeker zijn!
En dat kan ook gewoon op je wegschoenen. Pak gewoon eens wat onverharde paadjes mee of ga zelf lekker in een stukje bos lopen.
Jij kunt die 13.5km zeker weten en al helemaal als je van te voren een paar keer zelf in het bos loopt. Hoeft trouwens niet eens bos te zijn, onverharde paadjes langs weilanden kan ook natuurlijk.
Welk evenement heb je op het oog? En zoals Lisitano al zegt, de sfeer bij trails is zo anders. Dat komt vast goed.

Heel verstandig om in te korten Lisitano, heb je goed gedaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:01

Muppet, top gedaan die 10 kilometer!
Ik heb twee trails gelopen en vind dat echt veel relaxter dan een wegwedstrijd. Je start niet tegelijkertijd en er wordt ook geen tijd bijgehouden, in ieder geval niet bij de loopjes die ik heb gedaan. Tenzij je dus per se het hele stuk wil hardlopen en op een bepaald tempo, zou je het eigenlijk nu al kunnen doen.

Gefeliciteerd met je PR Samantha!

Dankjewel Leonie! Ik probeer er ook bewust altijd iets positiefs uit te halen (als dat mogelijk is), want het blijft ook gewoon maar een hobby natuurlijk. Jouw loopje van vrijdag is eigenlijk precies waar ik het voor doe; lekker actief in de natuur kunnen genieten :j

WenK, welkom terug van vakantie!

Germie ook goed bezig, toch ruim onder de 8 minuten per kilometer.

Wdj, die night run klinkt heel leuk! De botanische tuinen zijn zo mooi <3

Jouw hond is zo leuk Lisitano! Het plezier straalt er echt vanaf op de foto('s).

Ik voel me vandaag best goed, dus het lijkt erop dat de loopvan gisteren het herstel van de verkoudheid geen kwaad heeft gedaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:55

Gewoon gaan muppet, je kan inderdaad altijd stukje wandelen ofzo toch.

Ik heb vanmiddag even schoenen geprobeerd bij run2day, rest van de week lukt dat niet ivm werk.
Ik heb de Nike zoom en Adidas adizero geprobeerd en die liepen wel fijn. Maar m’n enkel doet nog wat pijn dus vond het nu lastig voelen of het wat is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:00

Ben benieuwd Samantha. De Nike zoom lijkt me ook wel interessant. De trailschoen die ik heb van Nike is in ieder geval erg fijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:36

Ja ik vind het lastig te beoordelen na kort rondje lopen. De Nike Zoom voelde wel veel stabieler en steviger dan de meeste andere snelle schoenen.
Ik ga komend weekend met m’n dochter naar Rotterdam zaterdag en zondag (met hotel) dus ik denk dat ik daar ook wel even ga proberen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 21:39

Ik merk zelf altijd pas na twee uur lopen of een schoen echt lekker zit.
Met zo'n heen en weertje lijkt het soms prima en zit het dan toch niet fijn bij langer lopen.
Ben benieuwd welke je kiest.

Ik heb een korte sprinttraining gedaan. 7.5km met 8x25 sec sprint.

Afbeelding

Woensdag is het plan om met een vriendin te trailen in park de hoge veluwe. Het lijkt prima trailweer te worden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Wauw lekkere tempo’s SV!

Ja dat is het lastige met schoenen, je weet pas of ze lekker lopen als je er minstens een uur op gaat lopen. En ik wil nu ook goede schoenen voor de marathon.

Ik kwam online een foto tegen van zondag waarbij je goed ziet dat ik niet echt lekker liep haha:
Afbeelding

Zit te twijfelen om de Nike schoenen te bestellen. Bij Zalando zijn ze in sale en nu met single day nog extra korting.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Doen dan! Je kan ze altijd retourneren toch?

Zo, wat een mooie training SV.

Ik had vandaag sprintjes staan, maar werd wakker met enorme pijn in mijn nek, dus ik ben lekker gaan wandelen vanmiddag ipv hardlopen.
Over 2 weken start (eindelijk) mijn behandeling bij de pijnpoli. Afgelopen week had ik een goed intakegesprek, hoop echt dat het gaat helpen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:14

Ik duim voor je!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Als je het model van de schoenen niet kent vind ik online bestellen best tricky. Ik heb ook al gehad dat ik ze in de winkel gepast had en toen goed zaten, maar na 16km niet meer.

en hopelijk helpt het dan ook Goof.

Hier net 4km gedaan, gewoon easy. Ik moest vannacht uit m'n bed springen wegens plotselinge kramp in m'n kuit en dat ging er alleen maar uit door er op te gaan staan. En kennelijk heb ik zondag erg m'n best gedaan. Maar tegen de verwachting in ging die 4km dus prima. Wel langzaam, maar ik kon zeker de eerste 1.5km praten als ik dat gewild had. Ik liep echter alleen ;)
Het koppelprobleem met mijn Garmin is er nog steeds. Heel irritant.