Supervixen schreef:Nee eigenlijk niet.
Min tien prestatieconditie heb ik ook nog nooit gehad. Min vijf ooit een keer geloof ik, maar meestal zit ik tussen -3 en +6.
Mooi van je langste afstand, maar het klinkt wel een beetje alsof je te snel opbouwt na een periode zonder hardlopen. Doe voorzichtig.
Ik heb dus 2 weken niet hardgelopen en zonder hardlopen was na die 2 weken de pijn in de pezen en hakken juist erger geworden. Daar maar 6000 stappen per dag gelopen en de rest gedoken. Dus dat is dan wel raar.
Ik heb nu tussen 3 september en nu 4 keer 10km gedaan. Dit was dan 11km, dus de 4e keer 10km, maar 1km extra. Dus ik ga juist helemaal niet snel met opbouwen. Dat kan ook echt niet met die stomme pezen. Ik ga er al van uit dat ik nooit meer pijnvrij zal wandelen of sporten, maar opgeven wil ik niet. Maar er zat juist een kleine afname in pijn in tot begin december. En het is net of die 2 weken rust funest geweest is. Daar baal ik wel wat van, want dan krijg je bij wijze van spijt dat je op vakantie gegaan bent.
Prestatieconditie van -10 heb ik wel vaker. Maar de laatste tijd was het vaak niet lager als -5, en soms zelfs een hele tijd in de +. Vandaag ook hoor, de eerste 26 minuten waren in de +. Ik weet ook niet wat het precies zegt, maar het viel me dus wel op vandaag. En de - of de + komt vaak niet overeen met het gevoel, tenminste bij mij niet.
Morgen weet ik echt hoe ik me voel.

Overigens heb ik geen blessures. Het is gekomen door antibioticagebruik en daarmee heeft het niets me sporten te maken. Het is dus ook geen overbelasting o.i.d. Het probleem is alleen ook dat niemand weet hoe je weer geheel pijnvrij kunt worden. De fysio zegt max 24 uur extra pijn na sporten. Dat was dus in het begin van het kleinste beetje hardlopen, nog een minuut achter elkaar 2 weken heel veel pijn tot niet kunnen slapen aan toe. Dat heb ik opgebouwd door steeds zodra het weer kon door de pijn te lopen en uiteindelijk kon ik 2 keer per week lopen zonder extra pijn. En dus ook die 3 keer 10km voordat ik naar Bali ging. Bij thuiskomst na Bali was het zonder sporten feitelijk direct weer mis. Maar het gaat al wel weer wat beter. Ik had na de 2e keer weer hardlopen na bali dat ik 's nachts niet kon slapen van de pijn, maar dat gevoel was nu weer helemaal weg. Alleen ik had wel dat ik gewoon ineens NIET meer op mijn hardlopschoenen kon lopen. Dat is wel heel raar, maar ik heb dat bij gewone schoenen ook al eens gehad. Daarom nu dus ook de wandelzolen er in en kijken of dat gaat en anders toch maar eens kijken wat Loopvisie zegt over deze zolen in de hardloopschoenen of toch speciale hardloopzolen. Nu aan andere schoenen wordt me ook wat te gortig, ze zijn nog maar een half jaartje oud.