IMANDRA schreef:@Agossie: Maar men mag best vragen waarom jij niet wil vaccineren toch? Dat jij het 'gewoon niet wil' zal een reden hebben. Die hoef je natuurlijk niet te delen, maar puur alleen de vraag 'oh hoezo dan' is het probleem niet toch? Het probleem is (wat ik uit je bericht opmaak althans) dat mensen na jouw antwoord door willen pushen omdat ze per se een antwoord willen?
(dat gezegd hebbende ben ik wel nieuwsgierig over je redenen, maar als je die niet wil delen dan respecteer ik die keuze natuurlijk)
Edit: oh ik zie dat je het hebt uitgelegd, dankjewel! Imo is dat een hele gegronde reden om skeptisch te zijn over het vaccin. Het enige wat je imo kan doen is met je arts of iemand van de GGD die je vertrouwt in gesprek gaan over de voors- en tegens van het vaccin en wat het voor gevolgen voor jou persoonlijk kan hebben, medisch gezien, maar hoe dan ook is het 100% jouw keuze. Ik ben in ieder geval blij dat je het niet op het viruswaanzin-sentiment baseert(niet dat je mij blij moet maken of zo, maar je snapt me hopelijk wel haha
)
Even over het onderstreepte. Hierdoor voel ik mij zo gepusht. Ik wíl helemaal niet met de GGD of iemand anders gaan praten over het vaccin 'om mij gerust te stellen', omdat dit ook weer een vorm is om mij proberen te overtuigen om het vaccin wél te nemen. Dit is ook pushen en nog zwaar ook. "Als wij je niet kunnen overtuigen, dan moet iemand van de GGD het maar doen". Nee. Het maakt niet uit welke reden ik heb of zou hebben, of dat ik al een reden zou moeten hebben, het is mijn lijf, mijn keuze. Ook als dit een viruswaanzin-sentiment zou zijn. En mede daarom voelt jouw laatste opmerking bijzonder voor mij ongepast. Snap je?
(Ik ben niet zo goed in het verwoorden, dus sorry als ik verkeerd overkom, hoor... Ik wil niemand tegen de borst stoten.)