ruitje schreef:Grappig wel trouwens dat dezelfde mensen die Willem Engel 10 pagina's terug nog aan het diagnostiseren waren nu over een ander heenvallen omdat iemand van drugsgebruik beticht word. Ironisch

.
Joh weet je, het zou mij niet kunnen boeien, of Willem Engel nou narcist is of dat de Jonge in zijn vrije tijd een hele tafel vol coke snuift. Wat mij boeit zijn iemands acties, iemands werk.
En dan zou ik in nog geen 100 jaar de baan van de Jonge willen, wat een vreselijk ondankbare baan

Ten eerste is er niemand gediagnosticeerd, er werd alleen gezegd dat het gedrag van Engel en Baudet narcistisch overkomt, in de zin dat ze zichzelf duidelijk graag horen praten.
Dat vind ik persoonlijk héél iets anders dan Hugo de Jonge betichten van drugsgebruik, compleet met video en beschrijving van de zogenaamd duidelijk te herkennen symptomen. Het een betreft een vermeende karaktertrek, het ander een strafbaar feit - al helemaal In het geval van iemand met een openbare functie.
En dat is nu exact het doel: iemand met een cruciale publieke functie, niet gehéél toevallig degene met de meest directe verantwoordelijkheid voor het coronabeleid, in een bedenkelijk daglicht stellen.
Kijk, je kunt in gezelschap voor de grap suggereren dat iemand aan de coke is, zo van: tjeez wat ben jij hyper zeg, heb je een lijntje gesnoven ofzo. Dan gaat het om een in wezen onschuldige opmerking, er zit niet per se een waardeoordeel in.
Maar dat is hier niet aan de orde, dit is duidelijk niet bedoeld als een grap, het is bedoeld om iemand zwart te maken met behulp van ongefundeerde suggesties.
Dit soort framing is een bekende tactiek in bepaalde kringen - denk bijv. aan Trump en zijn aanhang (met de kans dat een verwijzing naar Trump door sommigen ook nog als een compliment opgevat zal worden

)
Vandaar dat ik mij hier een heel klein beetje over opwind.
Maar dat mag je gerust overdreven vinden, hoor