Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:40

Brainless schreef:
ruitje schreef:
En dan zou ik in nog geen 100 jaar de baan van de Jonge willen, wat een vreselijk ondankbare baan :o

Ik ook niet hoor, is 1 van de klootste banen die er is. :n

Meelezer haakt in.

Dit ben ik zo met jullie eens. Het is een ontzettend ondankbare taak, en ik vind het onwijs knap dat ze het uberhaupt nog zo doen. Ook al sta ik niet altijd achter de beslissingen die worden gemaakt, je moet toch maar staande blijven in de wereld waarin een deel van de bevolking je aan de schandpaal nagelt en nare dingen over je zegt. Daar heb ik onwijs veel respect voor, net als Rutte. :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:41

sureido schreef:
Brainless schreef:

Ik weet 100% zeker dat mijn man niet gebruikt.
En ik weet hoe coke- en heroïnegebruik er uit ziet.

Knap, ik ken genoeg mensen die coke gebruiken en daar zie je dat niet aan hoor.

Coke zie je niet per se aan iedereen. De een zie je ‘t wel, de ander niet. Soms merk je het niet eens.

Maar, ik geloof best dat je weet dat hij niet gebruikt hoor! :P

De meeste mensen zien bij drugsgebruiker de typische “meth head” voor zich, terwijl juist in de “hogere kringen” veel cocaïne gebruikt wordt. Of je het kan zien aan iemand is ook afhankelijk van de mate waarin iemand nog in staat is voor zich zelf te zorgen. Als ál je geld opgaat aan drugs en je niet meer eet en geen zorg tot je beschikking hebt kun je het zien dat iemand drugs gebruikt. Iemand die drugs gebruikt maar voldoende geld heeft om gewoon te leven zul je het minder snel zien. Deze mensen hebben de middelen om voor zichzelf te zorgen en er representatief uit te zien

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:48

sureido schreef:

Met die smiley insinueer je nu dat ik het eigenlijk niet kan weten.. ik kan je vertellen dat ik het wel 100% zeker weet.
Iets met corona en altijd thuis zijn...nooit alleen weg gaan en ik krijg geen rare mensen aan de deur die verdachte pakketjes komen afleveren.
Ook geen contante bedragen die worden opgenomen van de rekening.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:49

Brainless schreef:
sureido schreef:

Met die smiley insinueer je nu dat ik het eigenlijk niet kan weten.. ik kan je vertellen dat ik het wel 100% zeker weet.
Iets met corona en altijd thuis zijn...nooit alleen weg gaan en ik krijg geen rare mensen aan de deur die verdachte pakketjes komen afleveren.

Ga je ook mee naar de WC? (Geintje he)

Natuurlijk geloof ik dat je best kan weten of je partner gebruikt. Maar er zullen vele voorbeelden zijn van mensen die dachten dat ze dat ook wisten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:54

MarlindeRooz schreef:
Ga je ook mee naar de WC? (Geintje he)

Natuurlijk geloof ik dat je best kan weten of je partner gebruikt. Maar er zullen vele voorbeelden zijn van mensen die dachten dat ze dat ook wisten.

:D
Wat ik later er ook bij schreef.. ik mis geen geld van de rekening (manlief laat alle financiën aan mij over) en er wordt geen contant geld opgenomen.

edit: ik lieg.. er wordt wel contant opgenomen, door mij om de hoefsmid te betalen :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:00

Askja schreef:
ruitje schreef:
Grappig wel trouwens dat dezelfde mensen die Willem Engel 10 pagina's terug nog aan het diagnostiseren waren nu over een ander heenvallen omdat iemand van drugsgebruik beticht word. Ironisch :+ .

Joh weet je, het zou mij niet kunnen boeien, of Willem Engel nou narcist is of dat de Jonge in zijn vrije tijd een hele tafel vol coke snuift. Wat mij boeit zijn iemands acties, iemands werk.

En dan zou ik in nog geen 100 jaar de baan van de Jonge willen, wat een vreselijk ondankbare baan :o

Ten eerste is er niemand gediagnosticeerd, er werd alleen gezegd dat het gedrag van Engel en Baudet narcistisch overkomt, in de zin dat ze zichzelf duidelijk graag horen praten.

Dat vind ik persoonlijk héél iets anders dan Hugo de Jonge betichten van drugsgebruik, compleet met video en beschrijving van de zogenaamd duidelijk te herkennen symptomen. Het een betreft een vermeende karaktertrek, het ander een strafbaar feit - al helemaal In het geval van iemand met een openbare functie.
En dat is nu exact het doel: iemand met een cruciale publieke functie, niet gehéél toevallig degene met de meest directe verantwoordelijkheid voor het coronabeleid, in een bedenkelijk daglicht stellen.

Kijk, je kunt in gezelschap voor de grap suggereren dat iemand aan de coke is, zo van: tjeez wat ben jij hyper zeg, heb je een lijntje gesnoven ofzo. Dan gaat het om een in wezen onschuldige opmerking, er zit niet per se een waardeoordeel in.

Maar dat is hier niet aan de orde, dit is duidelijk niet bedoeld als een grap, het is bedoeld om iemand zwart te maken met behulp van ongefundeerde suggesties.
Dit soort framing is een bekende tactiek in bepaalde kringen - denk bijv. aan Trump en zijn aanhang (met de kans dat een verwijzing naar Trump door sommigen ook nog als een compliment opgevat zal worden }> )

Vandaar dat ik mij hier een heel klein beetje over opwind.

Maar dat mag je gerust overdreven vinden, hoor :D

Mwah, ik heb het dan toch anders gelezen dan jou, maar dat kan. Er word heel veel over de 'geestelijke gesteldheid' of de 'opvoeding' van 'wappies' gespeculeerd in dit topic. Ik zie persoonlijk niet in wat daar anders aan is dan het gespeculeer over drugsgebruik. Het is i.mo. beiden precies hetzelfde: op de man ipv op de bal zonder dat we er ook maar iets van weten :D . En het doel is dan ook 2 kanten op hetzelfde: Of het nu gaat over het vermeend narcisme of de slechte opvoeding van Willem Engel, of het drugsgebruik van de Jonge: het framen.

Dus ja, ik ben het met je eens: ik vind dat niet oke.

Maar het gebeurd wel 2 kanten op en dat vind ik gewoon ironisch. Voor zowel de mensen die nu de Jonge verdedigen en dit 10 pagina's geleden nog bij Engel deden, als de mensen die nu de Jonge zo framen terwijl ze zelf al pagina's roepen: wat jullie doen over mensen zoals Engel is niet fair.

Ik vind het gewoon bijzonder dat niemand inziet dat er van beiden kanten precies hetzelfde gebeurd :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:19

Dimphyl schreef:
Cer schreef:
Werd Baudet niet beticht van drugsgebruik?
(overigens ook door symptomen te benoemen waarvan ik denk 'oh joh? dus zo ziet een coke gebruiker eruit...? wie had dat gedacht..)

Jep, maar met video's en foto's zat aan 'bewijs' van precious minister snuifje de jonge, moeten onze moraalridders over elkaar heen buitelen om het te ontkennen. Dat thierry zou gebruiken, past natuurlijk wel in hun straatje.

*overigens zou het mij van beiden niet verbazen als er wel eens een lijntje in gaat, maar heb ik van thierry nog geen filmpjes gezien die zo duidelijk zijn als van Hugo

precious minister snuifje de Jonge. Gut wat creatief. Helemaal zelf bedacht, of van je FB vriendjes overgenomen?

You've proven my point, waarvoor dank.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:39

ruitje schreef:
Mwah, ik heb het dan toch anders gelezen dan jou, maar dat kan. Er word heel veel over de 'geestelijke gesteldheid' of de 'opvoeding' van 'wappies' gespeculeerd in dit topic. Ik zie persoonlijk niet in wat daar anders aan is dan het gespeculeer over drugsgebruik. Het is i.mo. beiden precies hetzelfde: op de man ipv op de bal zonder dat we er ook maar iets van weten :D . En het doel is dan ook 2 kanten op hetzelfde: Of het nu gaat over het vermeend narcisme of de slechte opvoeding van Willem Engel, of het drugsgebruik van de Jonge: het framen.

Maar het gebeurd wel 2 kanten op en dat vind ik gewoon ironisch. Voor zowel de mensen die nu de Jonge verdedigen en dit 10 pagina's geleden nog bij Engel deden, als de mensen die nu de Jonge zo framen terwijl ze zelf al pagina's roepen: wat jullie doen over mensen zoals Engel is niet fair.

Ik vind het gewoon bijzonder dat niemand inziet dat er van beiden kanten precies hetzelfde gebeurd :+

Mwah, die opvoeding/gesteldheid/geinformeerdheid heeft een bijna directe verbinding met het gedachtegoed wat gedeeld wordt. Of een politicus nu wel of niet drugs gebruikt.. het heeft imo weinig invloed op de inhoud, hooguit hoe die inhoud wordt gedeeld. In het geval van de Jonge dan. Bij Baudet is het wellicht debatable gezien zijn gekke, vaak onrealistische/niet feitelijke uitspraken, maar ik verwacht dat een eventueel drugsgebruik 'enkel' de (waan)beelden versterkt die er al zijn. Context doet veel, vind ik.

Als iemand anders wordt opgevoed en daarmee een inherent wantrouwen van overheidsinstanties etc krijgt... dat heeft natuurlijk invloed op de inhoud die wordt uitgedragen, in het geval van Engel. Want die waanbeelden komen ergens vandaan. En door o.a. Engel worden ze ook weer flink gedeeld, wat weer invloed heeft op de verspreiding van misinformatie...

Echt diagnostiseren vind ik ook niet oké overigens, maar het bespreken kan prima mits het ook echt inhaakt op de inhoud.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:52

ruitje schreef:
Askja schreef:
Ten eerste is er niemand gediagnosticeerd, er werd alleen gezegd dat het gedrag van Engel en Baudet narcistisch overkomt, in de zin dat ze zichzelf duidelijk graag horen praten.

Dat vind ik persoonlijk héél iets anders dan Hugo de Jonge betichten van drugsgebruik, compleet met video en beschrijving van de zogenaamd duidelijk te herkennen symptomen. Het een betreft een vermeende karaktertrek, het ander een strafbaar feit - al helemaal In het geval van iemand met een openbare functie.
En dat is nu exact het doel: iemand met een cruciale publieke functie, niet gehéél toevallig degene met de meest directe verantwoordelijkheid voor het coronabeleid, in een bedenkelijk daglicht stellen.

Kijk, je kunt in gezelschap voor de grap suggereren dat iemand aan de coke is, zo van: tjeez wat ben jij hyper zeg, heb je een lijntje gesnoven ofzo. Dan gaat het om een in wezen onschuldige opmerking, er zit niet per se een waardeoordeel in.

Maar dat is hier niet aan de orde, dit is duidelijk niet bedoeld als een grap, het is bedoeld om iemand zwart te maken met behulp van ongefundeerde suggesties.
Dit soort framing is een bekende tactiek in bepaalde kringen - denk bijv. aan Trump en zijn aanhang (met de kans dat een verwijzing naar Trump door sommigen ook nog als een compliment opgevat zal worden }> )

Vandaar dat ik mij hier een heel klein beetje over opwind.

Maar dat mag je gerust overdreven vinden, hoor :D

Dat klinkt op zich heel reëel, wat je zegt.
Ik ben het ook zeker met je eens dat je niet te pas en te onpas met de term wappie moet smijten, dat kan ook richting framing gaan. Ik probeer dat zelf te voorkomen - tenzij iemand naar mijn oordeel echt volkomen van het padje is, dan gebruik ik die term wel. Maar niet voor iedereen met kritiek op het coronabeleid.

Anderzijds, Baudet en Engel vergelijken met De Jonge, in de zin dat ze hetzelfde recht zouden hebben op respect, vind ik in dit kader echt (m.i. vrij rotte) appels met peren vergelijken. De Jonge heeft immers niet allebei rare complotideeën de wereld in geholpen/onderschreven, en doet niet aan opruiing.

En ten tweede, nogmaals, er zit wel een verschilletje tussen iemand als narcist betitelen en iemand met een openbaar ambt beschuldigen van drugsgebruik. Zelfs als je drugsgebruik op zich de normaalste zaak van de wereld vindt, voor een minister gelden logischerwijs andere normen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 15:09

Askja schreef:
Dimphyl schreef:

Jep, maar met video's en foto's zat aan 'bewijs' van precious minister snuifje de jonge, moeten onze moraalridders over elkaar heen buitelen om het te ontkennen. Dat thierry zou gebruiken, past natuurlijk wel in hun straatje.

*overigens zou het mij van beiden niet verbazen als er wel eens een lijntje in gaat, maar heb ik van thierry nog geen filmpjes gezien die zo duidelijk zijn als van Hugo

precious minister snuifje de Jonge. Gut wat creatief. Helemaal zelf bedacht, of van je FB vriendjes overgenomen?

You've proven my point, waarvoor dank.

Welk punt dan?
Snuifje de jonge gaat al 1.5 jaar zo over het internet, dus nee niet zelf bedacht

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:17

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:20

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:27

Gadver dat mensen het woord apartheid ook gaan gebruiken vindt ik ook een behoorlijke steek naar de tijd dat mensen met een donkere huidskleur heel naar werden behandeld. Vindt ik net zo erg als dat mensen vergelijkingen van de tweede wereldoorlog.

Zieke mensen bah dan heb je toch een behoorlijke afslag gemist. Je mag het er niet mee eens zijn maar betrek er dan geen dingen bij waar je totaal niks mee te maken hebt.

Ach ik zal Tim douwsma niet missen op het podium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:29

Ik las laatst dat het dezelfde apartheid zou zijn als je een weegschaal bij de deur zou zetten en mensen met een bepaald BMI niet binnen zou laten.. Klein detail dat overgewicht alleen niet besmettelijk is :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:32

Dymphyl schreef:
Welk punt dan?
Framing volgens het 'waar rook is ...' principe.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:34

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:38

Doutzen is al.langere tijd van het padje. Wat een dramaqueen.

Ook bij Douwsma neem ik die zogenaamde brok in de keel trouwens met een behoorlijk pak zout.

Poseurs ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:40

Wat me dan wel nog een soort van zorgen baart is het aantal likes op die berichten, en de 'steunbetuigingen' in de comments eronder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:43

Cer schreef:
Wat me dan wel nog een soort van zorgen baart is het aantal likes op die berichten, en de 'steunbetuigingen' in de comments eronder....

Maar dat is altijd zo, als je die bekijkt lijkt het haast of iedereen tegen vaccineren en/of de coronapas is.. Terwijl in mijn dagelijks leven ik vooral mensen ken die het allemaal wel prima vinden :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:45

Relaxed schreef:
Maar dat is altijd zo, als je die bekijkt lijkt het haast of iedereen tegen vaccineren en/of de coronapas is.. Terwijl in mijn dagelijks leven ik vooral mensen ken die het allemaal wel prima vinden :j

Ja echt he..

nou ja, ik ken in het dagelijks leven wel mensen die niet willen vaccineren, maar verder doen die niet heel moeilijk.
Ik weet van mensen die doorgedraaid terughoudend zijn, maar die ken ik niet, of heel vaag... Ik kom ze ook tegen, maar goed, ik ben gevaccineerd, dus ik vind dat verder dan weer geen probleem..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:47

Een like is zo gegeven natuurlijk. En wat mensen al niet liken op social media ...

Mujn theorie (OK, beetje van de koude grond): Als je de echte drek op de socials maar vaak genoeg leest/volgt, raak je er vanzelf een beetje mee besmet, in de zin dat de drempel lager wordt om eraan mee te doen.
Gewoon niet, of alleen super selectief, op FB en Twitter kijken, dat scheelt m.i. een hoop (ook qua tijd en energie).

Ik kom in het dagelijks leven ook weinig echte wappies tegen. Gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:49

De vriendinnen waarmee ik graag een hapje ga eten of de spontane dingen doe zijn allemaal gevaccineerd (moest er bij 1 alleen dit weekend nog wel uitleggen dat het gele boekje niet volstaat, die heeft de app nog niet :+ ) dus mij boeit het ook niet. Mijn zusje is een anti-vaxxer en kan/gaat dus straks nergens meer heen en ook dat boeit me niet zo :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:50

Relaxed schreef:
De vriendinnen waarmee ik graag een hapje ga eten of de spontane dingen doe zijn allemaal gevaccineerd (moest er bij 1 alleen dit weekend nog wel uitleggen dat het gele boekje niet volstaat, die heeft de app nog niet :+ ) dus mij boeit het ook niet. Mijn zusje is een anti-vaxxer en kan/gaat dus straks nergens meer heen en ook dat boeit me niet zo :+

En hoe verwerkt je zus dat? Tieren en tekeer gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:57

bigone schreef:
Relaxed schreef:

En hoe verwerkt je zus dat? Tieren en tekeer gaan?

Na 4 maanden radiostilte tussen ons ivm corona meningsverschillen mijden wij dit onderwerp als de pest :') :D Ik weet wel dat ze afgelopen weekend nog vrij halsoverkop met collega's ging eten omdat het nu nog kon..