3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:33

Laura, sterk van je dat het gewoon lukt om dan gezond te eten! helemaal top joh +:)+ is toch een overwinning. Beterschap voor je zoontje.

Dilan, proficiat met je rit! Ziet er uit alsof het een heerlijke dag was, mooi weertje ook. Zul je ook wel wat calorien verbruikt hebben.

Ik ben ook weer thuis en nood aan weer controle over mijn eten.
Heel leuk zo bij familie enzo, maar vind het toch oprecht heerlijk om te weten wat ik eet en te kunnen koken. Was me ook teveel zoet enzo (krijg je als avondeten taart, tja, dan heb je honger en ga je niet iets anders maken/halen).
Dus heel gezond was het niet. Heb me zondag gewogen, zat weer aan 69 maar wel net periode van de maand op dat moment. We hebben nu een appartement en in juni verhuizen dus vanaf nu heb ik meer controle over eten, ook wanneer ik bij mijn vriend ben. Ben ik wel erg blij om. Dan is het maar af en toe dat het eens ongezonder is in plaats van meteen een of twee weken aan een stuk.

Interessante discussie hier wel, ga ze niet opnieuw oprakelen. Maar snap het wel. Boeiend toch, daarom zijn we hier, om meningen te kunnen uitwisselen en ervaringen te delen. Sommigen hebben nood aan een eerder positieve input omdat ze zichzelf in het negatieve trekken, terwijl anderen nood hebben aan eerder restricties en op fouten gewezen worden. Beetje uitvissen wat voor jezelf werkt. Ik moet bv echt zeggen tegen mezelf: ah geeft niet, morgen weer beter. Anders ga ik de dieperik in en geef het op. Terwijl je natuurlijk ook jezelf niet moet toelaten alle slechte dingen te eten of je niet in te zetten voor je doel. Tis een balans zoeken denk ik.

Ik heb twee weken weinig vezels gehad en dat merk ik meteen. Darmen zijn helemaal in de war.
Vandaag wel gaan hardlopen een rondje.

Lijstje:
o: thee, twee bruine broodjes met kaas en een gekookt eitje.
T: koffie met een paar (4) kleine paaseitjes
L: bruin broodje met kaas
A: vis steak met frietjes, warme groenten en tartaar saus

B: half uur hardlopen, opruimen en in de tuin bezig zijn

Nog niet heel gezond dus, ben nog bij moeder thuis. Vanaf donderdag maak ik zelf terug eten. Kijk er al naar uit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 17:38

Rienn schreef:
Vervelend dat je zoontje ziek werd.

De broodjes die ik de afgelopen 2 dagen in de ochtend heb gegeten, zorgen er voor dat ik met een grote bal in mijn maag rond loop, maar toch vind ik ze te lekker om het te laten staan, daardoor heb ik geen trek.

Maar goed, ik heb geen zin om te hier te moeten verdedigen, want dat is in mijn ogen nergens voor nodig.

Mwah. Als je echt te weinig eet mag daar wel (op een nette manier) wat van gezegd worden. Dat is namelijk erg slecht hoor je en die ‘voorbeelden’ willen we in het topic niet hebben. Zoals Laura zegt is er zonder hoeveelheden niet veel van te zeggen, maar als ik jou was zou ik het toch een paar dagen bijhouden, puur om te zien hoeveel je binnen krijgt. Te weinig eten daar val je misschien snel van af, maar je krijgt er helaas veel complicaties voor terug. Better safe than sorry toch, en het een paar dagen bijhouden voor je eigen inzicht?

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:02

Ik denk dan altijd, Als je niet meer eten op kan... hoe ben je dan aan dat gewicht gekomen dat je nu kwijt wil. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:35

Hoi! Na bijna 3 weken uit de running zijn geweest ben ik weer. Ik kreeg griep en ging na een week weer werken en kreeg toen weer griep omdat ik te snel weer aan het werk ben gegaan.

Ik heb een beetje bijgelezen en ik denk inderdaad dat wanneer iemand teveel of te weinig eet er best iets van gezegd mag worden. We willen toch allemaal afvallen en het lijkt me dat we daar ook hulp bij willen? En precies wat MarlindeRooz zegt, hoe zijn die kilo’s er dan aangekomen als je niet meer kan eten.

Mijn lijstje van vandaag:
O: dubbele espresso met 100ml havermelk
T: 2 maiswafels met 2 plakjes kalkoenfilet
L: 500gr magere kwark met 40 gram muesli en 100gr bosbessen
T: 2 maiswafels met fruitspread
D: 60gr volkoren penne, 200gr Italiaanse roerbakgroente, 100gr rundergehakt, en een lepel groene pesto
T: espresso met 50ml havermelk en 200gr Griekse yoghurt met een lepel honing.

Beweging: atletiek training proberen, weet nog niet of het gaat.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:14

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dan altijd, Als je niet meer eten op kan... hoe ben je dan aan dat gewicht gekomen dat je nu kwijt wil. :=

Ligt ook aan de dingen die je eet. Als ik goed en gezond eet, zit ik na 1600 kcal echt goed vol op een dag. Met ongezonde oliebol werk ik op een dag makkelijk het dubbele weg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:23

Maar dan kun je dus prima meer eten als je heel weinig calorieen binnen krijgt :+ Vind het een beetje denigrerend eigenlijk, om ook te zeggen dat je niet snapt hoe sommige mensen "zoveel" eten. Als je gezond en blijvend wil afvallen kun je beter gewoon (tijdelijk) je calorieen tellen en niet te weinig eten. Of je nou honger hebt of niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:44

Systematisch te weinig eten ben ik ook geen fan van hoor. 1600 kcal is een prima aantal voor mij om af te vallen en zit boven mijn bmr.

Ik snap dat we te weinig eten niet willen aanmoedigen, maar ik vind dat de focus er de laatste tijd wel heel erg op gelegd wordt terwijl imo de lijstjes best prima zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:01

MarlindeRooz schreef:

Wat een rare opmerking dit! Denk je dat het binnen een maand of 2/3 er aangekomen is, gewicht sluipt er bij de meeste mensen simpelweg in. Mensen hebben het druk, geen zin om dan nog uitgebreid te koken en dan wordt het snel een pizza of iets anders met vaak erg veel calorieën.

Maar heel eerlijk, er is altijd wel iets te zeggen over mensen die te weinig eten of dit nu vaak voorkomt of een paar keer, maar owee wanneer je iets zegt over iemand die een keer of vaker te veel eet.

Maar goed, voor de mensen die mijn lijstjes te kort vinden, ik geloof dat ik vandaag mijn best heb gedaan. :')

O: zelfde als bijna elke ochtend
L: 2 x speltcracker met pindakaas en een volkoren wrap met Philadelphia, tonijn en geraspte kaas
T: handje cashewnoten en een rocky rise reep
A: zelfgemaakte tomatensoep met een beetje geraspte kaas
T: banaan met yoghurt.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 23-04-19 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:05

Rienn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat een rare opmerking dit! Denk je dat het binnen een maand of 2/3 er aangekomen is, gewicht sluipt er bij de meeste mensen simpelweg in. Mensen hebben het druk, geen zin om dan nog uitgebreid te koken en dan wordt het snel een pizza of iets anders met vaak erg veel calorieën.

Maar heel eerlijk, er is altijd wel iets te zeggen over mensen die te weinig eten of dit nu vaak voorkomt of een paar keer, maar owee wanneer je iets zegt over iemand die een keer of vaker te veel eet.

Je hebt wel echt altijd je weerwoord he? Je kan ook gewoon wat doen met het commentaar wat gegeven wordt en de tips opvolgen i.p.v. altijd van die denigrerende opmerkingen maken en lekker er tegen in gaan.

Ik vreet momenteel ook teveel, maar iemand die teveel vreet die plaatst over het algemeen geen lijstjes. En als iemand teveel kcal eet wordt dat ook echt wel gezegd dus bullshit

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:08

Heb je t weleens geprobeerd Rien? En dan op een constructieve nanier, niet "ik snap niet dat iemand dat allemaal weg kan knagen" na een heel normaal lijstje?
Ik heb namelijk helemaal nog niet gezien dat er niet gezegd kan worden dat iemand te veel eet...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:09

X
Laatst bijgewerkt door Rienn op 23-04-19 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:12

Jullie kunnen mij wel aanvallen hoor, helemaal prima. Maar wanneer jullie mij of iemand anders commentaar geven, kom dan met handige en nuttige tips. Ik heb daar eerder vandaag om gevraagd. Naar mijn idee eet ik naar behoefte, soms geen tijd en vaak ook geen trek. Vanmiddag is de enige tip die ik heb gekregen om nootjes te eten, die heb om ik dan ook gelijk gepakt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:12

Laura82 schreef:
Sowieso is van zo'n lijstje zonder hoeveelheden nauwelijks op te maken of het karig is of niet.
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn.

Zoals hierboven bedoel je?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:13

Laura82 schreef:
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn

Om mezelf maar even te quoten... tips dus...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:13

Laura82 schreef:
Laura82 schreef:
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn

Om mezelf maar even te quoten... tips dus...

Even lezen, dat schreef ik net. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:14

Rienn schreef:
Jullie kunnen mij wel aanvallen hoor, helemaal prima. Maar wanneer jullie mij of iemand anders commentaar geven, kom dan met handige en nuttige tips. Ik heb daar eerder vandaag om gevraagd. Naar mijn idee eet ik naar behoefte, soms geen tijd en vaak ook geen trek. Vanmiddag is de enige tip die ik heb gekregen om nootjes te eten, die heb om ik dan ook gelijk gepakt.

En volle producten nemen, vette kaas, volle yoghurt i.p.v. magere, bakken in boter, boter op je brood. Dat soort dingen
Ga gewoon eens een paar dagen tellen, geef veel inzicht.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:15

Ik vraag me af hoe oud je bent Rien? Gewoon even tussendoor :)
Verder ben ik het met de rest eens, alle tips die je tot nu toe gekregen hebt, daarbij is het alleen maar ja maar. Dan wil je ook niet echt geholpen worden.
Verder prima lijstje heb je geplaatst. Meer gelijkmatig en beter qua hoeveelheid. Alleen zou ik je aanraden wat meer fruit te eten.
Verder zijn wij ook niet professioneel. Als je echt tips wil, ga dan naar een goede diëtist :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:16

Maar goed, kan er meer geven hoor... meer volle producten gebruiken, bijv volle zuivel iov magere. Een avocado tikt ook behoorlijk aan. Of voeg eens een scheutje olie toe aan een salade (als je dat eet) ipv bijv een yoghurtdressing.

En ja, ik heb het gelezen, dat heb je geschreven terwijl ik aan het quoten was. Daarvoor, wat je nu verwijderd hebt, is dat je helemaal geen tips kreeg...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:17

Yonker schreef:
Rienn schreef:

En volle producten nemen, vette kaas, volle yoghurt i.p.v. magere, bakken in boter, boter op je brood. Dat soort dingen
Ga gewoon eens een paar dagen tellen, geef veel inzicht.

Ik eet vette kaas, tenminste als oude kaas daar onder valt, yoghurt is nu nog magere yoghurt, maar zal ik veranderen in volle yoghurt. :j

__Sannne

Waarom zou Rien geen weerwoord mogen hebben? Ik begin de sfeer in dit topic echt naar te vinden op deze manier. Er worden steeds met vingertjes naar elkaar gewezen terwijl we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Beetje aardiger voor elkaar mag echt wel. Tips geven prima, maar niet iedereen hoeft het op dezelfde manier te doen.

MarlindeRooz

Ik wilde pizza bestellen eigenlijk... Ik neem nog even een hapje wortel. :=

Was te laat vanmorgen dus had geen eten mee naar werk. Ik werk dus in een frietzaak.

O: paar verse frietjes, zonder saus 10 ofzo (moest snel hahah)
L: 2 kaasbollen en een smoothie met aardbei, banaan en yoghurt
T: kinderbueno
A: heel klein frietje met frietsaus
T: 325 gram wortels + vegaburger van de Mac lol

Zit nu op 12.000 stappen en 3.024 kcal volgens mijn Fitbit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:20

Eens je een tijd met tellen bent bezig bent geweest snap je wel veel beter het hoe en wat van teveel of te weinig calorieën en wat je dan wel of niet moet eten om toch netjes uit te komen :j ik hou er niet van, maar heb het toch 6 maand gedaan en blij dat ik dat gedaan heb, ken mijn porties nu veel beter en kan het nu best op het gevoel (wat dus eigenlijk oefenen en meten is geweest).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 22:06

__Sannne schreef:
Waarom zou Rien geen weerwoord mogen hebben? Ik begin de sfeer in dit topic echt naar te vinden op deze manier. Er worden steeds met vingertjes naar elkaar gewezen terwijl we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Beetje aardiger voor elkaar mag echt wel. Tips geven prima, maar niet iedereen hoeft het op dezelfde manier te doen.

Weerwoord is wat anders dan zo gepikeerd reageren. Volgens mij heeft iedereen gewoon netjes op Rien gereageerd, ik zie niks verkeerds. En toch valt ze steeds terug op het 'JA MAAR JULLIE ZEGGEN NIKS ALS MENSEN TE VEEL ETEN'. Ik kan me geen lijstjes of personen herinneren waarbij ik dacht 'oef die eet (onwetend/structureel) te veel. Ja, wel lijstjes van een (semi)treatday. Maar ik zie ook lijstjes van balansdagen voorbij komen en daar wordt ook niks van gezegd. Waarom dan wel iets zeggen van een treatday? Diegene is zich er al van bewust en je mag jezelf best een dag verwennen. Net als je de dag erna best een keer wat minder mag eten. Daar maken we ook echt geen probleem van.

We geven (netjes!) kritiek wanneer we het idee hebben wanneer iemand te weinig eet. Dat hebben we altijd gedaan en zullen we ook zeker altijd nog doen. Structureel te weinig eten is namelijk ontzettend gevaarlijk. En helaas zien we het (met name bij nieuwe mensen) heel veel terug, dus ja, dan wordt er vaak wat van gezegd. En daar is niks mis mee.

Hoewel Marlinde d'r opmerking niet heel subtiel is, heeft ze wel gelijk. Iedereen die aan is gekomen heeft dus te veel gegeten op een gegeven moment. Anders kom je niet aan. Dat kan binnen een korte of lange periode gebeuren, dat maakt verder ook niet uit en ik snap ook niet zo goed waarom Rien dat als weerwoord heeft op Marlinde. @Rien: wie vind jij te veel eten dan? Structureel? Want zoals ik zei, ik kan me niemand herinneren.

De enige reden waarom je je nu 'aangevallen' wordt is omdat je zelf heel gepikeerd en boos reageert. Had je gewoon netjes een weerwoord gehad of om uitleg had gevraagd, dan was er gewoon ook rustig op jou gereageerd. Je roept het imo een beetje op jezelf af.

Overigens is 'naar behoefte' eten niet altijd goed. We hebben het hier vaker gezien, en ik heb het zelf in sommige periodes ook (en andere periodes niet want anders praatte ik hier niet mee :')): als ik alleen eet wanneer ik honger heb dan eet ik te weinig. Daarom vroeg ik je ook of je misschien wilde overwegen het een paar dagen bij te houden, zo krijg je zelf een goed overzicht wat je eet. Want misschien eet je te weinig, misschien eet je te veel. Misschien eet je wel genoeg voor je lichaam. Je weet het alleen als je het bijhoudt (al is het maar een paar dagen). Meten = weten. Bovendien krijg je een veel beter idee van wat een portie voor energie heeft. Ik kan inmiddels op het oog relatief precies mijn fritessaus afmeten bijv, en hoef (bijv. op mijn werk) niet alles af te wegen om een idee te krijgen van hoeveel iets weegt (ik geef alsnog de voorkeur aan wegen, maar op het werk gaat dat helaas niet).

Oh en Sanne, je weet dat je zelf ook 'meehelpt' aan de sfeer? Door steeds te roepen dat de sfeer zo vervelend is en dat je het vervelend vindt als we een opmerking maken over een mager lijstje? We zijn volgens mij echt wel aardig tegen elkaar, maar als iemand boos reageert dan moet je je niet verbazen als mensen daar dan gepikeerd op antwoorden. En heel eerlijk: als je de sfeer hier zo vervelend vindt zijn er nog tig andere afvaltopics. Genoeg mensen die de kritiek hier niet waardeerden of steeds gingen rellen omdat er kritiek op hun (veel te magere) lijstje kwam, die vervolgens naar andere topics zijn verhuist. En dat is ook prima.

@Marlinde: Als die pizza toch in je kcal van vandaag past of je balanst morgen een beetje, dan pak je die toch lekker :D?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:13

Ik sla de discussie even over ;)

Heb de voeding weer in mn app gezet na de paasdagen. Mijn planning voor vandaag:
O: havermout met eiwitpoeder, amandeldrink en rood fruit
T: protein cookie
L: twee bietenwraps met pompoenhummus en quorn plakjes
T: twee rijstwafels met pindakaas
A: pasta met rode saus, kipstuckjes en groenten
T: alpro go on met ananas

Kcal: 1290, maar heb het avondeten nog niet toegevoegd. Zal rond de 1750 zitten uiteindelijk

B: rondje hardlopen, 17,5 minuten :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:32

Ik ben het volledig eens met Imandra! Ik wilde eigenlijk ook zoiets zeggen, maar ik zat op de iPad en had geen zin om lang te typen. Verder had ik het ook niet zo goed kunnen verwoorden _/-\o_

Mooi lijstje Dilan!

Ik heb eigenlijk de hele week voor pasen en inclusief pasen zelf echt heel veel gegeten. Nu weer wat rustiger aan. Gisteren best een netjes lijstje. Ik moest alleen wel een paar restjes opeten :')
O: yoghurt met een banaan en lijnzaad. (238)
L: een klein beetje salade van couscous, kaas en cherrytomaatjes, een snee paasstol met ongezouten roomboter en poedersuiker en een snee suikerbrood met ongezouten roomboter. (902, oeps, dit was even de verkeerde inschatting van de dag :') )
T: twee volkoren crackers met kalkoenfilet. (128)
A: een varkenslapje, een half bbq worstje, bbq groente, aardappel, stokbrood met ongezouten roomboter, satésaus, kaassaus (vond ik nog in de koelkast en moest op :o ). Als eerste toetje een halve tortilla met nutella. Als tweede toetje magere Franse kwark met muesli mix naturel, branflakes en aardbeien diepvries. (867)
T: een stukje oranjekoek, een friese dumke, een paaseitje wit, een paaseitje wit praline en een paaseitje melk. (322)
B: 12.000 stappen, 10 minuten fietsen en 3 uur bezig zijn met paard.
Totaal kcal: 2457.