Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:02

Katharinaa, wind zit er niet bij haha. Het is vuur, water, aarde, metaal, hout.

Lekker ontherun dat je weer gegaan bent. Zo snel hoef je toch niet te zijn op de halve?

Mooie opbouw zo imay1990, dat doel heb je zo te pakken.

Ik heb vanmorgen 15.5km getraild op gpx met mijn vriend. Rustig tempo, er zaten veel hoogtemeters in. Leuke route was het, wel bekende paden voor ons.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:10

Hier ook 15,5km. Veel glibberige paadjes, kon niet overal blijven rennen. En op het eind werd het wel fris zo.

Blijkt dat mijn waterzak lekt :') vond al dat ik wel erg veel gezweet had aan mijn rug en gat :') _/-\o_ kijken of ik hem kan vervangen dus... of dat mijn andere erin past.

Maar best een mooie en fijne route verder en was toch best onder de indruk van mijn tijd gezien de conditie van de paden.

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:31

_O- Poe’s. Niet fijn zo’n lekkende waterbak. Mooie afstand wel hoor.

SV officieel heb je wel even de tijd ja, maar ik zou nu misschien op 6:30-6:50/km kunnen lopen denk ik. En de algemene tendens is wel dat iedereen dat veel te langzaam vind en ik weer als een van de laatste binnen zou komen. Dus ik wil eigenlijk pas starten als ik rond de 6:00 zou kunnen blijven lopen. Is wel een mentaal dingetje hoor, ik zou de afstand best kunnen, maar ik heb ook zo’n stemmetje dat zegt je mag nog niet want je bent te langzaam.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:37

Ik zou heel blij zijn met een halve op 6:22-6:30 :)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:14

Ik herken dat wel heb ook gevoel dat 6 min/km een must is zeker omdat ik nog jong ben. Loop nu rond de 6:10-6:20 en train nog niet heel lang dus het komt van zelf maar voelt ergens alsof het dan nog niet echt is. Stom eigenlijk.

Ik ga dit jaar voor 5km onder de 30 minuten en hoop dit jaar ook nog onder de 27:30 te kunnen komen maar dan moet ik wel echt door trainen, niet mijn sterkste kant.

Maar misschien ook wel mooi om na de 5km in 30 min rustig uit te gaan bouwen naar 10km (maar ik mis ergens het geduld daar voor :+ )

Ik zie trouwens heel veel mooie loopjes echt lekker bezig iedereen. Vooral mega lange lopen zoals eerder gezegd ik heb een gebrek aan geduld :') echt knap!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:01

Ja ik dus ook hoor Poes := Zou volgens mij een vreugdedansje doen als ik dat nu kan lopen. Maar om tijdens een 'evenement' dat te lopen blijf ik gewoon zo'n stom gevoel hebben dat dat dus veel te langzaam is. Ik zal hem waarschijnlijk nooit veel sneller kunne doen ook hoor als 6:00 _O- Ben ik gewoon niet voor gemaakt. En ik wil dus super graag ooit een marathon lopen, maar omdat ik traag ben heb ik dan ook weer het gevoel dat ik daar niet thuis hoor.
Achja, we gaan maar gewoon door. Ik geniet ervan en ik vind het lopen heerlijk, ook al ben ik een slak.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:26

Eerlijk gezegd vind ik dat het vervelendste aan evenementen in NL.

Ik loop wel eens in andere landen, en in Amerika is het vaak anders geregeld.

Daar moet je meestal een tijd van een eerdere race opgeven, en dan wordt je ingedeeld met mensen die ongeveer hetzelfde lopen.
Veel races zijn ook op minimaal tempo van 10 minuten per kilometer. Meedoen is belangrijker dan winnen. Ik loop een stuk sneller dan dat. Maar ik ken wat mensen die zich ‘slowpokes’ noemen. En die doen standaard de ‘party in the back’. Zij zeggen gewoon: ik kan er langer van genieten en ik krijg meer waar voor mijn geld :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:36

Vervelend dat je langzaam kunt zijn om toch op tijd binnen te zijn luxorvalkje? Of hoe bedoel je jammer in Nederland. Ook hier heb je wel tijden die je verwacht te lopen die je op moet (kunt) geven en dan wordt je in dat tijdvak ingedeeld. Of in ieder geval die halve die ik gelopen heb. De 10km was 1 groot startvak, vind ik ook irritanter moet ik zeggen. 10:00 per km kan ik al wandelen doen, dat kan ik wel :') maar 10km/u lopen kan ik echt (nog?) niet op een halve.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:19

Jammer dat in Nederland de tijden vaak strakker staan dan in bijvoorbeeld de usa.

Ik ken genoeg halve marathons in nederland waar ze na 2.30 uur de hekken opruimen. Stel je loopt 7 minuten per km, dan wordt dat wel krap, en moet er onderweg niet veel mis gaan wil je dat halen (oponthoud, waterstop, toilet indien nodig)

Zelfs als je niet snel bent en/of er ‘niet uit ziet als een hardloper’ wordt je niet raar aangekeken in de usa. En ja, er zijn echt mensen die zich inschrijven en 7 uur over een marathon doen. Ik ken een moeder en dochter die er een gewandeld hebben. Zij wilden een grote uitdaging doen samen. In nl zouden zij zich niet eens inschrijven.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:52

Ah zo. Ja dat ben ik helemaal met je eens. Daarom ook mijn ‘angst’ om nog eens in te schrijven. Ik was toen met 2:26 dus inderdaad een van de laatsten. En ik geniet juist van de sfeer, van de mensen langs de kant, het hele gevoel en de vibe eromheen. Ik ben geen snelle loper en ik loop niet om vooraan mee te lopen. Ik geniet gewoon van het hele circus. Maar in Nederland ‘mag’ dat eigenlijk niet. Je moet pro of competitief zijn anders heb je er niets te zoeken. Voor mijn gevoel ten minste. Ja er zijn mensen die langzaam zijn en meedoen. Ja er zijn mensen die wandelen tussendoor en toch meedoen. Maar als je dan de ‘echte hardlopers’ hoort dat dat toch eigenlijk niet zou moeten en bla bla, dan durf ik ook niet meer mee te doen. Wat dat betreft woon ik liever in de vs, om aan evenementen mee te doen. Maar ach, wat ik al zei. Ik geniet toch wel van mijn loopjes, alleen moet dat stemmetje in mijn hoofd soms even tot zwijgen gebracht worden :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:03

Hmm nooit meegedaan aan een evenement maar er zijn ook wel wat evenementen met andere insteek dan prs lopen. Van die city challenges en collour runs, zou dat dan wel wat zijn?

Ik wil ook perse "hard" lopen maar dat is meer naar mezelf eigenlijk. Het competitieve zit beetje in mezelf vastgebrand, moet echt meer leren genieten ook al loop ik dan 6:30 is totaal niet erg en toch denk ik dan ergens harder harder harder en kom ik bekaf thuis :evaw:

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 03:11

Voor langere afstanden ga ik dan toch naar het buitenland. Combi van lopen en sightseeing in een lang weekend. Mooie medaille als souvenir.

Rock ‘n Roll Dublin heb ik bijvoorbeeld twee keer gedaan. Ongeveer elke mijl een rockband. (Bij de 5k dus 3) en een finish op een soort festival terrein. Heel veel goodies en een gratis biertje als je wilt. 3.30 de tijd om een halve te lopen en echt super gezellig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:07

Luxorvalkje schreef:
Voor langere afstanden ga ik dan toch naar het buitenland. Combi van lopen en sightseeing in een lang weekend. Mooie medaille als souvenir.

Rock ‘n Roll Dublin heb ik bijvoorbeeld twee keer gedaan. Ongeveer elke mijl een rockband. (Bij de 5k dus 3) en een finish op een soort festival terrein. Heel veel goodies en een gratis biertje als je wilt. 3.30 de tijd om een halve te lopen en echt super gezellig.

Dit lijkt me zó leuk! :)

Ach, wat is langzaam? Ik heb gemiddeld 3 uur nodig voor een halve, afhankelijk van de hoogteverschillen en het gezelschap. Alleen ga ik sneller.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:02

Luxorvalkje schreef:

Ja dat soort dingen vind ik ook super leuk! En inderdaad, in het buitenland is het toch altijd een beetje sightseeing <3 jammer dat het uiteindelijk toch redelijk duur is

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:24

Ik heb nog nooit aan een massa-event meegedaan, dus ik ken de sfeer niet. Maar er zijn hier (in België) heel veel kleinere evenementen waar die tijdslimiet en tijdsdruk er niet is, ik veronderstel dat dat er in Nederland ook wel is. Ik vind die kleinere ook vaak super gezellig, lekker aan de toog blijven hangen na aankomst en iedereen aanmoedigen die nog binnenkomt. De lopers moedigen mekaar ook echt aan dan en vaak staat er langs de kant ook wel veel volk (op de trailruns wel niet, kan moeilijker in de bossen/heuvels). Maar dat gevoel is waarschijnlijk wel nog anders dan wanneer je in een grote stad een marathon loopt, dat lijkt me nog echt een ander soort ervaring. Zou dat wel eens graag doen, maar dan wel in het buitenland, Valencia of Parijs ofzo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:31

Ik heb de halve in Keulen en Hamburg gelopen, maar ik vond het daar vooral heeeeel erg druk. In Keulen kon ik het eerste kwartier niet op mijn eigen tempo lopen. Was wel supertof om eens te doen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:28

Bij de Damloop gaat het ook niet per se om je tijd maar meer op de gezelligheid.
Ik heb mijn tijd op de 10km ingezonden voor een virtuele loop via het werk en blijk de op 1 na langzaamste te zijn (ruim 59 min). Maar goed, als mensen zoals ik niet meedoen wordt de lat inderdaad steeds hoger... met trainingen kan ik mijn hond nog de schuld geven.
Blessure is hier rustig trouwens, dus ik loop 2x per week een halfuurtje en dan als mijn zolen er zijn weer opbouwen :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:59

Mijn doel is dat ik dit jaar weer eens 10km onder 60 minuten kan lopen _O- ben benieuwd of me dat gaat lukken. Fijn dat je weer kunt opbouwen Cindy!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:21

ontherun schreef:
Luxorvalkje schreef:

Ja dat soort dingen vind ik ook super leuk! En inderdaad, in het buitenland is het toch altijd een beetje sightseeing <3 jammer dat het uiteindelijk toch redelijk duur is

Valt reuze mee hoor. Goedkoop ticket voor trein of vliegtuig, twee nachten Bnb en dan de race. Rock n roll was €40 dacht ik voor de halve.

Mijn enkel is ingetapet en mag in ieder geval deze week nog niet hardlopen. Klein voordeel aan losse enkelbanden is dat ik niet zoals een vriendin twee weken met krukken loop. Wandelen lukt alweer.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:21

Dat valt me mee qua prijs! Ik wil het ook weer gaan doen als het allemaal weer kan.
Gelukkig valt het mee, te losse enkelbanden ken ik helaas ook. De mijne zijn eigenlijk gewoon kapot, hebben geen functie meer

Ik heb weer lekker gelopen. Langzaam, heel langzaam maar wel een heerlijke 7km. Fijn gelopen en blokjes toch steeds ietsje harder kunnen doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:55

Zolang het maar leuk is toch :)

Hier niet gereden, met de grote merrie op strafkamp vanavond! Wie nu precies op strafkamp moest laten we in het midden :+

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:02

Haha nu heb ik ook wel heel veel zin om me keer voor een evenement in te schrijven als t weer kan. Halve om te beginnen is me alleen te veel dus wordt een 5 of 10 haha

Niet dat ik al 10 kan lopen maar dat lijkt me opzich wel te trainen voor een wedstrijd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:15

10 is goed te doen ja :j ik ga denk ik nog een jaar mijn zondagbaan doen. Hopelijk daarna ook wat wedstrijdjes lopen. Maar meer voor de mooi idd, minder voor de tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:28

Ik mag morgen weer naar de fysio.. wel rustig aan gedaan qua tempo, maar vorige week toch weer 64km op de teller. Die lockdown helpt niet mee zullen we maar zeggen.
Het bevalt me best wel zonder wedstrijden op het moment, heb veel gpx routes gedownload en die wil ik graag nog lopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:31

Waar vind jij die gpx routes SV? Lijkt me eigenlijk ook wel eens leuk en ik ben niet echt bekend in het bos hier dichtbij... misschien dat ik dan toch eens vaker ergens anders ga lopen.