[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Estribo

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:55

Dat staat inderdaad heel natuurlijk. Toffe piercings trouwens!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:03

Drunksheep schreef:
Estribo schreef:
Het wordt ook met PMU gezet toch? Dus dat vervaagt uiteindelijk altijd weer. Ik ben nu toch best benieuwd hoe het er dan bij jou uit ziet (maar ik snap ook dat je niet persé een foto op het internet wil plaatsen).

Kan met PMU inkt inderdaad en dan vervaagt het helemaal. Maar bij mij zijn ze met normale inkt gezet iig.

Ik heb een foto in m'n profiel, maar deze is van deze week (niet m'n beste foto trouwens haha):
Spoiler:
[ [url=m/LLDnqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Drop ajb even je hair routine :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:02

Drunksheep schreef:
Estribo schreef:
Het wordt ook met PMU gezet toch? Dus dat vervaagt uiteindelijk altijd weer. Ik ben nu toch best benieuwd hoe het er dan bij jou uit ziet (maar ik snap ook dat je niet persé een foto op het internet wil plaatsen).

Kan met PMU inkt inderdaad en dan vervaagt het helemaal. Maar bij mij zijn ze met normale inkt gezet iig.

Ik heb een foto in m'n profiel, maar deze is van deze week (niet m'n beste foto trouwens haha):
Spoiler:
[ [url=m/LLDnqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er inderdaad bizar echt uit...

Ik heb vandaag mijn Fenty bestelling binnen gekregen... moet zeggen dat Fenty ook wel echt snel is qua leveren van die afstand.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:51

Ik had inspiratie voor een paarse look. Maar toen kon ik niet gelijk mijn paarse oogschaduw vinden, dus werd het rood :')

Afbeelding

Had al een poos geen makeup meer gedragen. Dus dit is wel ff een lekker gevoel :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:16

Mooi!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:25

Mooi inderdaad!

Ik heb nog steeds een ongebruikte supershock liggen is het rood... heb hem nog niet durven te gebruiken, überhaupt geen rode look... maar wil het wel :')
Ik wacht nog op het juiste feestje :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:19

Leuk Peelie!

Kijk er zo naar uit als we niet meer steeds mondkapjes op hoeven en ik weer dagelijks m’n geliefde lipsticks kan dragen <3

Ik heb paar beroerde weken achter de rug en heel erg behoefte aan me goed en mooi voelen. Dus weer helemaal into de skin- en haircare en makeup. Dus van de week even wat nieuwe dingen gehaald bij Kiko en gisteren moest ik naar nagelstyliste, dus even simpele look gemaakt!

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:31

@Peelie femme fatale :j

@Linoleum mooie frisse look

linoleum schreef:
Kijk er zo naar uit als we niet meer steeds mondkapjes op hoeven en ik weer dagelijks m’n geliefde lipsticks kan dragen <3

Echt he! Ik ook en zeker nu ik vorige week Mac Faux + lipliner + primer heb gekocht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:03

Linoleum, super mooi.

En geen mondkapjes meer lijkt me echt een plan. Als ik nu lippenstift op doe, dan is het telkens matte smudge proof. Mn lippen worden daar op een gegeven moment niet happy van.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:15

Mag ik hier een beetje mee praten? Ik vind het prachtig wat je met goede make-up kan! Toch kom ik vaak niet verder dan mascara, wat oogschaduw en een keer wat lipstick. Laatst had ik wat meer gebruikt, een eyeliner! Heel leuk allemaal, alleen in de loop van de dag zag ik eruit als een doorgelekte panda. Er bleef niks van over. Dus mijn eerste vraag is:wat is goede kwalitatieve make up? Wat gewoon goed blijft zitten. Ik ga normaal gewoon naar het Kruidvat voor de goedkopere merken. Maar misschien moet ik eens verder kijken?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:24

Iedereen mag meepraten hoor.. meeste zijn niet meer mega actief en altijd gezellig als er meer bij zijn wat mij betreft :)

Welke eyeliner gebruik je nu? Ik gebruik momenteel zelf ook een mega budget proof versie van catrice en die gaat echt nergens heen, moet hem s avonds met olie verwijderen :=

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:29

Tuurlijk Nature93! Gezellig :)

Gebruik je een basis onder je eyeliner? Een poeder oid? Mijn ervaring is dat eyeliner of oogpotlood dan beter hecht itt wanneer je het direct op de ooglid aanbrengt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:31

Thanks nog voor de positieve reacties <3

@Nature93: Goedkopere merken zijn tegenwoordig echt niet per se slechter dan high end merken (en andersom geldt ook dat high end niet per se beter is dan goedkoop), maar het is wel altijd een beetje uitzoeken naar welk product voor jou werkt en welke combinatie van producten is ook belangrijk (dus de basis onder je eyeliner bijvoorbeeld).

Een van mijn favoriete eyeliners is bijvoorbeeld van NYX (de Epic Ink), en die kost maar €10,50. En ik heb echt veel merken geprobeerd, zoals Sisley (± €55) of KVD (± €22).

Tytonidae schreef:
Drop ajb even je hair routine :Y)

Wat wil je weten? :D

Ik behandel mijn haar echt als een baby, ik was het 2x per week, slaap met een losse vlecht zonder elastiekjes. Als ik mijn haar in een staart of knot draag gebruik ik een Invisibobble en ik borstel mijn haar alleen met een Tangleteezer. Verder vermijd ik siliconen of sulfaten, gebruik ik altijd een heat protector bij föhnen/stylen en probeer ik het zo min mogelijk te beschadigen met dingen zoals mijn haar ontkleuren. Al heb ik nu dus zoals op de foto wel een pluk blond omdat ik gewoon heel erg behoefte had aan wat anders :Y)

De krullen op de foto heb ik gemaakt met de Remington CI9532 Pearl Pro Curl 32 mm. En heb mijn haar daarvoor geföhnd met een ronde borstel om het glad te polijsten.

Als je nog meer specifics wil hoor ik het graag, haha.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:14

Nature93 schreef:
Mag ik hier een beetje mee praten? Ik vind het prachtig wat je met goede make-up kan! Toch kom ik vaak niet verder dan mascara, wat oogschaduw en een keer wat lipstick. Laatst had ik wat meer gebruikt, een eyeliner! Heel leuk allemaal, alleen in de loop van de dag zag ik eruit als een doorgelekte panda. Er bleef niks van over. Dus mijn eerste vraag is:wat is goede kwalitatieve make up? Wat gewoon goed blijft zitten. Ik ga normaal gewoon naar het Kruidvat voor de goedkopere merken. Maar misschien moet ik eens verder kijken?

Welkom!

Als je bijvoorbeeld kijkt bij Boozyshop heb je veel goede merken voor kleine prijzen.
Bijvoorbeel wet n wild is kwalitatief vaak best goed.

Voor eyeliner zweer ik echt bij colourpop gel liners, maar die bestellingen duren altijd wel langer en er komen taxes bij. Maar alsnog niet duur.

Hier in nederland ga ik voor eyeliner eigenlijk altijd voor die van cinique. Irriteert niet en blijft best goed zitten. Maar geen drukstore prijs.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:17

Ik heb van de week de eyeliner van Kiko gehaald en die verbaasde me ook positief!! En ook maar iets van 11 euro.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:24

Estribo schreef:

Gebruik je een basis onder je eyeliner? Een poeder oid? Mijn ervaring is dat eyeliner of oogpotlood dan beter hecht itt wanneer je het direct op de ooglid aanbrengt.

Ik heb een hele goedkope oogpotlood wat ik direct op de huid gebruik.

Ook oogschaduw zit na verloop van tijd niet meer goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:48

Veel oogschaduw scheelt ook van kwaliteit en hoe lang het goed blijft zitten.
Doe je er een goede eyeshadow primer onder (bv die van sigma) blijft het nog beter zitten.

En goede oogschaduw hoeft echt niet duur te zijn. Zelfs de hele goedkope merken in de drogist hebben soms prima voorbeelden er tussen zitten zoals catrice.

Beautybay en colourpop zijn dan inderdaad vanuit het buitenland... maar die bieden echt top kwaliteit voor een lage prijs.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:12

Oh ik zou nog even een update geven over de nieuwe CT foundation die ze nu helemaal in mijn kleur hebben.

CT was normaal net iets te licht in de koele tonen voor mij dus mengde ik het met een hele donkere koele toon. Want dat er tussenin hebben de meeste merken niet, tot nu toe alleen Fenty in mijn "winterkleur" :')

Maar goed, de nieuwe beautiful skin foundation had nog 1 tint donkerder in de koele toon...
Hydraterende foundation, geschikt voor droge huid... zou het?
En ja, ik ben er helemaal fan van. Hij is wel echt heel dewy, dus als je een gecombineerde of vette huid hebt is hij denk ik niet passend. Maar voor mijn woestijn vlakte is het prima :+
Blijft ook heel mooi zitten de hele dag. Je moet wel opletten dat je het heel dun op brengt, dan is het net je eigen huid. Want anders wordt het wel dik, het is namelijk best een dikke vloeistof.
Op de huid lijkt hij heel erg op die radiant van Nars, maar die is dan veel dunner. En voor mij niet in de goede toon/diepte natuurlijk :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:21

Oehh die nieuwe van CT ben ik heel benieuwd naar! Maar mijn (verwachte) kleur is steeds uitverkocht en heb een gecombineerde vette huid. Dus misschien maar beter ook niet.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:31

Nature93 schreef:
Estribo schreef:

Ik heb een hele goedkope oogpotlood wat ik direct op de huid gebruik.

Ook oogschaduw zit na verloop van tijd niet meer goed.

Dan zou je een kunnen proberen om wat poeder aan te brengen en daarna pas je oogpotlood. Dan hecht het waarschijnlijk beter en blijft het beter op z’n plek.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:59

c_alsemgeest schreef:
Oh ik zou nog even een update geven over de nieuwe CT foundation die ze nu helemaal in mijn kleur hebben.

CT was normaal net iets te licht in de koele tonen voor mij dus mengde ik het met een hele donkere koele toon. Want dat er tussenin hebben de meeste merken niet, tot nu toe alleen Fenty in mijn "winterkleur" :')

Maar goed, de nieuwe beautiful skin foundation had nog 1 tint donkerder in de koele toon...
Hydraterende foundation, geschikt voor droge huid... zou het?
En ja, ik ben er helemaal fan van. Hij is wel echt heel dewy, dus als je een gecombineerde of vette huid hebt is hij denk ik niet passend. Maar voor mijn woestijn vlakte is het prima :+
Blijft ook heel mooi zitten de hele dag. Je moet wel opletten dat je het heel dun op brengt, dan is het net je eigen huid. Want anders wordt het wel dik, het is namelijk best een dikke vloeistof.
Op de huid lijkt hij heel erg op die radiant van Nars, maar die is dan veel dunner. En voor mij niet in de goede toon/diepte natuurlijk :')

Welke kleur heb jij genomen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:45

7 cool.

De nummers lopen wat anders dan met bv de lightwonder.
Van die had ik de 5 medium cool en die mengde ik dan met de 10 medium cool. Omdat deze te licht was.

Als ik die 5 in vul (of de 8 cool van de flawless, dat is dezelfde kleur) kom ik op 6 cool uit, dat is inderdaad dezelfde, maar was altijd net iets te licht.

Dus ik ben erg blij met de 7 cool.
Afbeelding

Hier de twee naast elkaar... je ziet goed het diepte verschil.
En mijn fenty pro filtr hydrating foundation in de kleur 270 zit daar weer precies tussen in, dat is voor mijn winter kleur heel passend, maar voor de zomer denk ik net te licht.
Maar ook die is heel fijn als je een wat drogere of gecombineerde huid hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:45

Alle UD 60-70% korting bij de ICI, ze gaan weg uit de EU.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:53

*rent naar de ICI website*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:03

Zo... dat scheelt..
Ik had mn oog al eens laten vallen op de UD marvel Eternals palette.. maar ik vroeg me voor dat geld wel af of het wat was... Nu is het wellicht het gokje waard.. :+