Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:04

Eulogy, denk dat je met een Naked palette of een palette van The Balm heel goed uit de voeten kan. :) Zijn mijn twee favoriete 'go to' palettes!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:11

Bedankt voor de tips! :) Ik ga zaterdag denk ik inderdaad voor een Naked 1 palette kijken.

Gianti, welke foundation van Chanel gebruik je nu? Ik heb Les Beiges en vind die wel heel erg fijn licht namelijk, voelt helemaal niet zoals de meeste liquid foundations :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:18

Mooie look komen er voorbij!
Leuk filmpje Elke, had ook een andere stem bij je verwacht maar vind dit totaal niet storend.

Twilight, ik vind je blushing ook wat te hard, misschien een idee om gewoon heel licht aan te brengen?

Ik ben de laatste, en ook zeker de komende tijd wat meer afwezig... Door stage heb ik gewoon niet de tijd/energie om hier te reageren. Vind het nog wel leuk om mee te lezen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:48

Gianti Maybelline dream liquid is eenheid lichte vloeibare foundation met medium dekking. Vind hem zelf erg fijn!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:40

linoleum schreef:
Gianti, misschien dan kijken naar een BB cream? En een andere kwast kan ook verschil maken (bijv een stipling kwast ipv buffer kwast/beautyblender).

Mineral foundation kan ook best snel cakey en heftige dekking geven (tenminste die ik gebruikt heb). Met poederfoundation heb ik geen ervaring.

Yanou, dan zou ik in jouw geval kijken naar Naked 1 palette. Past denk ik mooiste.

@eulogy: ik heb nu van chanel Perfection lumière velvet. toch wel erg goede en fijnste in aanbrengen met vingers. ben ook zeker niet ontevreden erover.

BB cream vind ik helemaal niets.... sla ik geel van uit, of oranje...

@mavelle: heel dom, maar ben alleen high end foundations gewend, dus ben toch wel erg bang dat drug store me verkeerd bevalt. en laat me liever full face opmaken, dat ik het een dagje 'op' kan proberen, voordat ik het koop :P

de urban decay powder foundation wil ik eens proberen denk ik

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:02

Heb je een droge huid/velletjes/oneffen of heb je gewoon een zachte gladde huid?
Bij een oneffenhuid zou ik poeder niet aanraden. Maar je laten opmaken door een mua is altijd aan te raden, want foundation moet altijd aan de huid wennen en is pas na een halfuur/uur dragen echt mooi :j

Voor de bril make up is het echt puur even kijken welke kleuren heftig genoeg zijn zodat ze knallen met bril, en zodat het zonder ook niet teveel wordt. Dit is bij ieder gezicht weer anders en kan ik zo niet algemeem advies over geven. Alles speelt mee namelijk; ogen, montuur, de diepte, je huid, het totale plaatje, de make up kleuren en de manier van aanbrengen etc etc

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:16

Elke, mag ik je daar even over pb'en? Ik houd niet zo van met m'n hele hoofd flats op bokt haha.....

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:18

Gianti schreef:
    linoleum schreef:
    Gianti, misschien dan kijken naar een BB cream? En een andere kwast kan ook verschil maken (bijv een stipling kwast ipv buffer kwast/beautyblender).

Mineral foundation kan ook best snel cakey en heftige dekking geven (tenminste die ik gebruikt heb). Met poederfoundation heb ik geen ervaring.

Yanou, dan zou ik in jouw geval kijken naar Naked 1 palette. Past denk ik mooiste.

@eulogy: ik heb nu van chanel Perfection lumière velvet. toch wel erg goede en fijnste in aanbrengen met vingers. ben ook zeker niet ontevreden erover.

BB cream vind ik helemaal niets.... sla ik geel van uit, of oranje...

@mavelle: heel dom, maar ben alleen high end foundations gewend, dus ben toch wel erg bang dat drug store me verkeerd bevalt. en laat me liever full face opmaken, dat ik het een dagje 'op' kan proberen, voordat ik het koop :P

de urban decay powder foundation wil ik eens proberen denk ik

Met de drogisterij BB creams ben ik ook net een oempaloempa, maar ik heb er 1 van Mac en ik vind hem heerlijk! Enige nadeel is dat ik hem niet aangebracht krijg met beautyblender maar heb nu een stiplingbrush en _O_

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:57

Hi ladies,

Mag ik hier ook meekletsen? O.a. (voornamelijk :+ ) door dit topic ben ik nu helemaal into Mac, van lipstick (het begon met lipstick inspiratie van dit topic :') ), lip pensils, tot de concealer en de BB cream (die is heel fijn, ga helemaal met Friemel hierboven mee!). Ik woon (ivm studie) in Zuid Afrika momenteel en vooral de lipsticks zijn hier aanzienlijk goedkoper (12.50 tot 13 euro met huidige koers). Het lijkt me leuk om hier mee te lezen en af en toe mee te kletsen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:58

@elke: hrb een behoorlijk effen huid :)

@friemel: zal eens naar die kijken!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:15

Ook ik lees mee en raak dagelijks door jullie geïnspireerd.
    Ik ben nogal van het gemakkelijke: mascara en mijn wenkbrauwen doen. Maar inmiddels ben ik aan het experimenteren met foundations, blush en natuurlijk die prachtige ooglooks :j

Nu vind ik het alleen moeilijk om een kleur bij mezelf te kiezen.
    Ik heb een bleke huid, bruine ogen en blond haar. Ik zou graag iets heftigers willen dan alleen bruin, maar als ik paars- of roodtinten gebruik kan ik zo in een horrorfilm.
    Ik vroeg me af of jullie misschien een idee hebben wat ik zoal nog kan proberen? Intussen oefen ik lekker door en dankzij jullie heb ik al heel wat in bestelling staan :+

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:57

Mijn uitvoering van een Arabische make-up loop. Wing kan ik niet zetten en enorm veel zwarte khol potlood ook niet want dan ben ik net een panda, dus warme tinten met goed gebruikt en glitter.
    Jammer dat het op foto altijd minder heftig uitpakt dan in het echt.

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:30

Nicee! Voor arabisch mag van mij outer corner nog slagje donkerder. Ik wil dit thema echt proberen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:41

Mooi hoor! En draagbaar :)

Morgen is aan de slag met winter want moet m doen van mezelf :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:44

Ik heb BB cream van clinique, die bevalt mij echt super. Ze hebben er ook meerdere kleuren van.
    Ik heb hem toen laten aanbrengen bij de douglas voor ik hem kocht.

Tessa: mooi hoor! Hoe krijg jij je wenkbrauwen zo strak?

Hier een daglook van mij van vandaag, vrij basic maar dat vind ik voor daags wel mooi
    Tips en tricks zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:27

Gina; ja indd had best gekund hierbij.
    Suus: yep alleen de glitter valt in het echt, echt op haha.
    Liselot: gebruik een potlood om de randen te tekenen en kleur ze in met Aquabrow met een dun penseeltje.
    Ik zou bij jou misschien een randje oogschaduw onder je onderste wimpers doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:07

Ik moet me hier ook melden van mezelf. Nooit echt wat om make up gegeven en in 1 keer helemaal om. Hoe een mens kan veranderen....

Ik ben nog een n00b hoor, maar ik ben druk lerende. :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:20

Wie van jullie weet een fijne lipgloss?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:08

Mooie looks :)

Zodra ik foundation op heb, heb ik continu kriebels.
    En ik doe echt heel weinig.

Ik ga je filmpjes ook volgen elke!
    En iedereen roept dat ze je eerste klant zijn als je een workshop gaat doen.....
    Als je daarvoor wil oefenen wil ik wel proefkonijn zijn hoor hahahaha :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:18

pantuf schreef:
    Mooie looks :)

Zodra ik foundation op heb, heb ik continu kriebels.
    En ik doe echt heel weinig.

Ik ga je filmpjes ook volgen elke!
    En iedereen roept dat ze je eerste klant zijn als je een workshop gaat doen.....
    Als je daarvoor wil oefenen wil ik wel proefkonijn zijn hoor hahahaha :+

Uhm andere foundation proberen. Soms kan primer eronder ook helpen

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:26

Ja die heb ik er inderdaad wel onder en ga binnenkort eens langs de winkel voor een andere.
    Heb ook het idee dat het ook meer is dat ik er niet aan wil zitten en daardoor juist jeuk krijg .
    Net zoals je altijd jeuk heb als je je handen vol heb haha
    Dus ben wel benieuwd met een andere

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:11

Voor de mensen die in de buurt van Uden wonen. Woensdag gaat de v&d open voor uitverkoop. Wij verkopen daar Sleek, en dat gaat mega in de aanbieding. Zeker het ritje waard :j

Mooie look, maar echt arabisch vind ik het niet. Eerder gewoon een super mooie draagbare look!
    Ik zal het morgen eens proberen, dat arabische! Leuk.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:11

Uden is echt niet te doen helaas :(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:12

elkee schreef:
    Voor de mensen die in de buurt van Uden wonen. Woensdag gaat de v&d open voor uitverkoop. Wij verkopen daar Sleek, en dat gaat mega in de aanbieding. Zeker het ritje waard :j

Mooie look, maar echt arabisch vind ik het niet. Eerder gewoon een super mooie draagbare look!
    Ik zal het morgen eens proberen, dat arabische! Leuk.

Owwwww weet je tot hoe laat t open is? :D Uden is om de hoek!!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:12

25% korting op heel veel bij de douglas dames!