Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:58

Ja daar heb je een punt. Maar ik merk dat ik vrijwel elke vrijdag misselijk ben na de lunch. Nu hebben we twee keer pizza gehad maar daarvoor heb ik bij de Mc een Big Tasty gehad. Daar heb ik zoveel last van gehad. Zat niet op te letten hoe groot ie was toen ik bestelde.

Dus nu een salade, maar wel 6 kipnuggets erbij, haha!
Dan heb ik wel iets gezonds, maar ook iets om van te genieten.

Die kokossoep klinkt heel erg lekker!
Heb je daar een recept van?

Primavera

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:44

Mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met chocoladecruesli
T: mandarijn
L: 2 volkorenboterhammen (gelderse gekookte worst en ham)
T: peer
A: roerbakei met sperziebonen
T: ?

B: werken op de fitness en in het zwembad (als badvrouw) en wss een uur krachttraining en 45 min spinning.

Ik vind sommige lijstjes een beetje kaal eigenlijk := werken jullie met calorieën of eten jullie gewoon naar ''wat goed voelt''?
Doen jullie allemaal ook aan sport of zijn jullie op een andere manier bezig met bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:49

Flups schreef:
Ik vind sommige lijstjes een beetje kaal eigenlijk := werken jullie met calorieën of eten jullie gewoon naar ''wat goed voelt''?
Doen jullie allemaal ook aan sport of zijn jullie op een andere manier bezig met bewegen?

Welke lijstjes bedoel je?

Ik zit vandaag, naar alle waarschijnlijkheid, want ik tel niet, want dat is bijna onmogelijk op een dag als vandaag :P , boven mijn kcaldoel.

Mijn lijstje was/is zo:

O: 450 gram Skyr Naturel
L: Broodje gezond
T: Blondie
A: Oosterse kokossoep met broccoli, minimaïs en noedels
T: Drankjes

Ik hou normaal gezien 1700 - 1800 kcal per dag aan, ongeacht wat ik beweeg op een dag. Ik sport 2 tot 4 keer per week in de sportschool (voornamelijk krachttraining maar ook een beetje cardio) en als het lukt met mijn rug ga ik ook 1 keer per week paardrijden.

Mijn doel op dit moment is voornamelijk mijn rug sterker maken want die is momenteel niet helemaal in orde, maar mijn eigenlijke doel was vooral vet verbranden en spier behouden/opbouwen zover mogelijk.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:50

Flups:
Ik ben wel bezig met calorieën tellen, maar eet ook 'naar wat goed voelt', met als gevolg dat ik vaak te weinig eet en mijn lunch oversla.
Ik werk als medewerker bediening in de horeca en loop sowieso al veel, door het onregelmatige werken ligt mijn eetpatroon wel wat overhoop(net als de rest van mijn leefritme).
Naast mijn werk train ik mijn paard 5/6 dagen in de week. Dit kan verschillen van rijden of werken aan de lange teugel/werken aan de hand. In beide gevallen ben ik dus wel actief bezig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:52

Ohhh Maanlicht, nu heb ik zin in kipnuggets :')

Ik heb vandaag een gek dagje en had net ineens heeeel veel zin in zoetigheid dus ik maak van vandaag maar mijn cheat day denk ik. Komt denk ik omdat ik al sinds 7 uur op kantoor zit, moe ben en me niet zo lekker voel.

O: een stroopwafel en een pruim :+
T: fruyo 0% (Griekse yoghurt met perzikstukjes) en een 220gr tomaatjes
L: chicken tikka sandwich, zakje snack-a-jacks sweet chili en een kinder bueno :+
A: ? geen idee

B: half uur lopen naar het station

Ik ga vanavond met m'n vriend, zijn vader en broer naar Nederland - Wales dus ik heb geen idee wat ik ga eten, het zal wel een kant en klare sandwich of burger king oid worden. Nou ja, morgen weer een dag :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:57

Kipnuggets waren super lekker!
De salade nicoise is geen aanrader, heel saai...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:14

Afbeelding

Mijn lunch :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:21

Kaas met ei en komkommer? Ziet er best lekker uit :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:27

Oeh sharonn jammm.
Flups ik tel geen calorieën en sport 3 tot 4 keer per week cardio en kracht

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:30

Kim: Jep en daaronder ligt ook nog ijsbergsla :) was erg lekker. Kaas ipv dressing smaakt ook wel goed!

Flups: ik tel m'n calorieën als het lukt, maar ik heb geen weegschaal, dus als ik 250 gram pasta nodig ben uit een zak van 500 gram, ga ik dat gewoon verdelen over 2 zakjes (ja, ik tel het helemaal uit :') ) zodat ik dan de helft heb, of een kwart enzovoort. Zo doe ik dat met zoveel mogelijk dingen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:32

Pfoe alles helemaal uit tellen wat een werk! :')

Ik tel wel calorieen, maar alleen op hele slechte dagen niet. Dan wil ik het niet eens weten
Ik heb gelukkig wel een weegschaal. Mijn huisgenoten kijken soms best raar op als ik mijn yoghurt weeg...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:37

Ja slaat nergens op :')

Ik moet gewoon krachttraining gaan doen dan ben ik redelijk snel waar ik weer wil zijn. Ik ben wel goed op gewicht nu vind ik :) ik ga nu weer 3 keer in de week fanatiek paardrijden, dus dat is altijd goed!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:45

Ik heb het idee dat mijn buik weer dikker aan het worden is, maandag toch maar echt naar de sportschool!
Had vanmorgen eigenlijk een fittest maar was gisteren zo brak, moest echt even bij komen dus lekker uitgeslapen vanmorgen.

L: Griekse yoghurt met honing
T: Donut met energiedrank :o
A: Andijvie stampot

Mijn man komt vanavond laat thuis dus misschien eet ik van te voren nog een boterham of koekje.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:49

Kayleigh was meer een dingetje wat me opviel aan sommige lijstjes. Nu was mijn lijstje gisteren ook erg karig :+ dus ik mag eigenlijk niet oordelen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:11

Kayleigh: ik weet niet met welke reden je last hebt van je rug, of wat je doet van oefeningen, maar vaak helpt het heel hard om je buikspieren te trainen. Je buikspieren helpen dan om je zwakkere rug te ontlasten!

Ik zou weer MFP moeten gaan gebruiken om weer wat strenger te doen, zie het alleen niet zitten om dat nu te doen (heb nogal veel alcohol-uitstapjes deze en volgende week), ga proberen mijn gezond verstand erbij te houden en dan daarna de riem weer aan te trekken...
En maandag eindelijk nog eens sportschool ingepland ook!
Vanavond weer rijden, in de hoop dat de rugpijn het hier ook goed toelaat. Vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:27

Samblabla schreef:
Dus ik verbrand minder dan ik denk? Nou lekker dan. Ik dacht al dat ik weinig deed verbranden maar nu zakt me serieus de moed in de schoenen.

Dat hoeft niet per se. Als jij aan de zware kant bent kan het heel goed zijn dat je zelfs een stuk meer verbrand dan dat er op het apparaat staat. Investeren in een sporthorloge en dan weet je het! Die meet je hartslag en daardoor kan je veel beter bijhouden wat je aan het verbranden bent.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:40

Kayleigh_ schreef:
Naaaaaaaaah dat is net zoiets als naar de prutsmutsen gaan om te knuffelen! Als je dan toch gaat, lekker genieten :P

Wij doen hier altijd broodjes bestellen op vrijdag. Dus ik neem lekker een broodje gezond! :D Kijk er enorm naar uit!

Heb ook blondies en brownies gebakken. Voor vanmiddag een stukje blondie gereserveerd. Vanavond eet ik kokossoep met brocolli en noedels. Ben zeer benieuwd!

En vanavond word ik denk ik dronken met mijn date :P

Wat een heerlijke eetdag heb jij zeg :D en dat laatste stukje haha, Enjoy!

Ik tel kcal met MFP, maar niet constant. Soms een weekje wel, dan weer een weekje niet. Raakte voor de zomer een beetje obsessed met wat wel en wat niet wat betreft eten en dat wil ik niet meer.
Wegen doe ik, maar als je een beetje ervaring er mee hebt hoef je steeds minder te wegen haha. Weet ondertussen wel hoeveel m'n brood, plakjes kaas en vlees en kwark enzo wegen. Alleen nieuwe dingen weeg ik en dingen als boter en olie vanwege de kcal hoeveelheid. Soms een controle dagje met wel alles wegen, even kijken of ik nog een beetje goed zit met m'n schattingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:40

Ik tel mijn kcal over het algemeen niet, maar merk toch wel dat ik vaak onbewust een stuk meer eet dan ik voor ogen had.. Dus moet misschien maar weer gaan beginnen. Heb op dit moment zo'n raar eetpatroon dat het me ook geen kwaad zou doen om eens te gaan kijken hoe ik dat kan aanpakken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:48

Stral schreef:
Kayleigh: ik weet niet met welke reden je last hebt van je rug, of wat je doet van oefeningen, maar vaak helpt het heel hard om je buikspieren te trainen. Je buikspieren helpen dan om je zwakkere rug te ontlasten!

Ik zou weer MFP moeten gaan gebruiken om weer wat strenger te doen, zie het alleen niet zitten om dat nu te doen (heb nogal veel alcohol-uitstapjes deze en volgende week), ga proberen mijn gezond verstand erbij te houden en dan daarna de riem weer aan te trekken...
Vanavond weer rijden, in de hoop dat de rugpijn het hier ook goed toelaat. Vervelend!

Daar moet je ook mee oppassen he, als je alleen je buikspieren doet en niet je rug is dat ook absoluut niet goed voor je houding heb ik gehoord. Dan ga je ietwat 'krom' lopen Ofzo? Fitness Trainer van m'n vriend heeft zoiets ooit uitgelegd.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:59

de wedstrijdroeiers moeten ook verplicht zaaltrainen.
Met roeien train je voornamelijk je buikspieren maar je rug moet je ook meepakken.
Anders ga je daar sowieso blessures aan krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:01

Ik doe op aanraden van de fysio core, onderrug en billen trainen :j Ik ben hypermobiel waardoor mijn spieren zwaar geïrriteerd zijn. Dus als ik die spiergroepen train, zou die hypermobiliteit opgevangen moeten worden. We shall see!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:01

Jep Lisa, klopt :+ Ik had op een gegeven moment veel te sterke buikspieren en verwaarloosde m'n rug nogal, kreeg daar dus behoorlijk last van... Maar als je je hele core traint, kan het denk ik juist wel goed zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:08

Rug trainen is zeker belangrijk, maar je kan je rug pas intensief gaan trainen als je buikspieren dusdanig sterk zijn dat ze de kracht op je rug kunnen opvangen als het ware. Ik heb een enorm slechte rug (van een paard gekukeld en ook nog eens flinke scoliose) en als ik zoals nu een periode niet gesport heb dan kan ik niet zomaar beginnen met mijn rug als spiergroep trainen. Ik moet eerst een basis in buikspieren en benen ontwikkelen, daarna kan ik overgaan op mijn billen etc.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:10

IMANDRA schreef:
Stral schreef:

Daar moet je ook mee oppassen he, als je alleen je buikspieren doet en niet je rug is dat ook absoluut niet goed voor je houding heb ik gehoord. Dan ga je ietwat 'krom' lopen Ofzo? Fitness Trainer van m'n vriend heeft zoiets ooit uitgelegd.

'k heb het een beetje fout verwoord (ik bokt op het werk en moet soms snel zijn :P ), wou dus zeggen dat ze hopelijk weet wat ze mankeert, want inderdaad niet alles is goed voor een ander: puur rugspieren trainen om hem sterker te maken zou bij mij dus verkeerd uitdraaien (de mijne staat te hol), bij mij zijn het dus de buikspieren die getraind moeten worden om dat holle op te vangen en voor stevigheid te zorgen. Ik zei het maar omdat het dus de moeite is om je erin te verdiepen, je hebt maar 1 rug en je weet best zeker hoe je het aanpakt om van de pijn af te raken! Maar ik zie dat het met fysio is dus dat zit wel goed!
Wat Emmaaa zegt dus ook: puur op rugspieren trainen zou bij mij ook fout aflopen.

Pilates geeft ook goede oefeningen voor die core stability volgens mij! Wil ik graag doen maar die uren komen niet mooi uit op de sportschool momenteel :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:11

Voor mij is tot nu toe de beste manier om het op te bouwen inderdaad om in de eerste instantie mijn hele core aan te pakken. Ik sla met krachttraining mijn buik en rugspieren over, maar door lessen als pilates of power-yoga (zo'n vervelende term :') ) verbeter ik mijn hele core, waar ik dan later weer op uit kan breiden dmv krachttraining.