[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:17

Nu ik kritisch naar mijn tattoo kijk, is die eigenlijk ook niet superstrak gezet.
Maar dat is ook mijn schuld aangezien mijn been steeds trilde.
Denk wel dat ik mijn volgende ergens anders laat zetten. Na keer op keer schetsen, heb ik nu een simpel, maar toch voor mij duidelijk ontwerpje.

Wie weet, weet toevallig iemand dit. Ik heb een ooievaarsbeet op mijn onderrug. (Geboortevlek) Die wil ik camoufleren met een tattoo. Maar weet geen eens of dat kan.. Tattooist was ook niet duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:25

Bel je dokter even, die assistenes weten dat vaak en anders vragen ze je dokter !:-)

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:31

Toevallig kwam ik dit topic net tegen, heb even wat pagina's door gelezen en gekeken er er staan erg gave exemplaren tussen moet ik zeggen!

Ik zelf ben van plan dit (nieuwe) jaar mijn eerste tattoo te laten zetten. Ik ben er nog niet helemaal bij welke artist ik hem wil laten zetten heb de laatste tijd wat site's van artists bekeken maar met name in Gelderland. Zelf woon ik in Arnhem en kom ik elke (school)dag langs Paradigm, deze shop trekt elke keer weer mijn aandacht zo ook hun plaatjes op de site. L'extremiste weet ik niet zo veel van af, vrienden van me zeggen dat ze wel goed zijn maar wat minder vriendelijk (kan ook aan de artist liggen waar het bij is gezet). Wel vind ik ook hun gallery op de site erg interessant.

Ik wil zeer waarschijnlijk tekst laten zetten op mijn heup(?) iets boven de plaats waar je broekrand/riem zit zeg maar. In het kort staat de tekst voor mijn creativiteit en voor mijn persoonlijkheid. De lengte van de tekst had ik me bedacht tussen de 10 en 20 cm lang. En ik wil dat de tattoo in mijn eigen handschrift gezet word, een soort van schets. Ik snap dat ik mijn ontwerp met de artist zelf zou moeten bespreken ivm het zetten etc.

Nu wilde ik vragen of jullie tips voor mij hebben, zowel voor mijn ontwerp (bijvoorbeeld do's en don'ts) als voor de shop wie jullie zouden aanbevelen (ik vind het geen probleem om te reizen).

Je kunt me een PB sturen voor mijn hele verhaal/idee achter de tattoo, ik wil het liever niet zo openlijk maken aangezien het verhaal erachter erg persoonlijk is.

Edit: Misschien klinkt het allemaal een beetje vaag, mijn excuses hiervoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:13

Bijzonder inderdaad dat dotwork! Niet iets wat ik zelf snel zou zetten, maar het is wel heel uniek.

Ruth: leuk hoor dat je voor je eerste tattoo gaat, idee van je eigen handschrift is ook wel tof :j Belangrijk is dat de letters niet te klein worden, dat kan later in elkaar over lopen. Maar daar kan je artist je vast bij helpen. Laatst zag ik iemand die ook een tekst had staan met een soort veertjes pen erbij die als het ware de tekst schreef, zoiets is misschien ook tof als je nog iets extra's wilt bij je tekst.

Verder gewoon van genieten als het zo ver is, een eerste tattoo blijft altijd bijzonder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:17

Ruth1995 schreef:
Toevallig kwam ik dit topic net tegen, heb even wat pagina's door gelezen en gekeken er er staan erg gave exemplaren tussen moet ik zeggen!

Ik zelf ben van plan dit (nieuwe) jaar mijn eerste tattoo te laten zetten. Ik ben er nog niet helemaal bij welke artist ik hem wil laten zetten heb de laatste tijd wat site's van artists bekeken maar met name in Gelderland. Zelf woon ik in Arnhem en kom ik elke (school)dag langs Paradigm, deze shop trekt elke keer weer mijn aandacht zo ook hun plaatjes op de site. L'extremiste weet ik niet zo veel van af, vrienden van me zeggen dat ze wel goed zijn maar wat minder vriendelijk (kan ook aan de artist liggen waar het bij is gezet). Wel vind ik ook hun gallery op de site erg interessant.

Ik wil zeer waarschijnlijk tekst laten zetten op mijn heup(?) iets boven de plaats waar je broekrand/riem zit zeg maar. In het kort staat de tekst voor mijn creativiteit en voor mijn persoonlijkheid. De lengte van de tekst had ik me bedacht tussen de 10 en 20 cm lang. En ik wil dat de tattoo in mijn eigen handschrift gezet word, een soort van schets. Ik snap dat ik mijn ontwerp met de artist zelf zou moeten bespreken ivm het zetten etc.

Nu wilde ik vragen of jullie tips voor mij hebben, zowel voor mijn ontwerp (bijvoorbeeld do's en don'ts) als voor de shop wie jullie zouden aanbevelen (ik vind het geen probleem om te reizen).

Je kunt me een PB sturen voor mijn hele verhaal/idee achter de tattoo, ik wil het liever niet zo openlijk maken aangezien het verhaal erachter erg persoonlijk is.

Edit: Misschien klinkt het allemaal een beetje vaag, mijn excuses hiervoor.

Vincent van Dorrestein van l'extremiste is wel aardig en goed. Zoek m anders eens op op fb :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:31

NatassJa schreef:
Myryana schreef:
Dat bestaat uit allemaal puntjes :)

Zoals mijn chestpiece:
[ Afbeelding ]

Alleen deze komt dus op mijn dijbeen, er staan 2 sessies van 2,5 uur gepland.. dus ben benieuwd hoe het gaat worden. Dit keer wordt het met machine gedaan ipv handpoke, dat lijkt me ook erg interessant.

Nick Cave & Kylie Minogue? :D

Yeps :)

Is mijn favoriete liedje ;)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:29

Slina schreef:
Maar dat is ook mijn schuld aangezien mijn been steeds trilde.

Onzin :n
Hier hoort een goede tattoo artist mee om te gaan.

Denkt aan thtuisprikkersdocu: "Ja maar zíj bewoog!"

:')

Slina schreef:
Wie weet, weet toevallig iemand dit. Ik heb een ooievaarsbeet op mijn onderrug. (Geboortevlek) Die wil ik camoufleren met een tattoo. Maar weet geen eens of dat kan.. Tattooist was ook niet duidelijk.

Ja dat kan.. Ik ken een geval van een vrouw met een wijnvlek over meer dan de helft van haar gezicht, die ze hebben 'gecamoufleerd' met een tattoo.. Inkt in dezelfde kleur als haar huid dus. Zie je (bijna) niks meer van.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:46

Kipzel schreef:
Onzin :n
Hier hoort een goede tattoo artist mee om te gaan.

Denkt aan thtuisprikkersdocu: "Ja maar zíj bewoog!"

:')

Ja dat kan.. Ik ken een geval van een vrouw met een wijnvlek over meer dan de helft van haar gezicht, die ze hebben 'gecamoufleerd' met een tattoo.. Inkt in dezelfde kleur als haar huid dus. Zie je (bijna) niks meer van.

Dan toch maar iemand anders zoeken dan voor de 2e :+

Oh ;o Netjes.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:48

Ik weet niet of je veel last hebt van ongecontroleerde spierspasmes tijdens het tatoeëren?
Maar daar zijn wel trucjes voor.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:53

Ik heb er ook een mailtje uit gedaan, had al eerder contact maar moest later nog een terugmailen endat heb ik gedaan! Ik kan niet wachten op het zien van m'n ontwerp en een afspraak te maken!

Dat worden mijn 3e en 4e priksessie :D

Ik neem een uil op mijn bovenbeen met de tekst: Seize the day en een silhouet van een kat in mijn nek :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:59

Kipzel schreef:
Ik weet niet of je veel last hebt van ongecontroleerde spierspasmes tijdens het tatoeëren?
Maar daar zijn wel trucjes voor.

Het is meer die natuurlijke reactie dat als iemand je 'pijn' doet, je terug wilt trekken.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:26

Hmm van echt terugtrekken heb ik nooit last, maar af en toe 'spast' het lichaamsdeel waar ze mee bezig zijn bij mij wel.
Maar dat komt omdat je met de naald gewoon zenuwen aan het prikkelen bent.
Wat bij mij dan goed werkt is om met een ander lichaamsdeel, bijvoorbeeld mijn hand of vingers of tenen, met de muziek mee te bewegen, al is het maar heel subtiel (voor anderen amper waarneembaar). Wat er dan gebeurt is dat het als een soort bliksemafleider werkt en de opgebouwde spanning in zenuwen en spieren daar hun uitlaat in vinden, in plaats van het te tattooeren lichaamsdeel.

:Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:53

Kipzel schreef:
Slina schreef:

Bijzonder zeg!

XxJustinexX, gefeliciteerd!

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:47

Mars, ik zelf dacht eerst na over een klein gummetje of potloodje erbij maar weet dat nog niet helemaal zeker. Een veertjespen zou ik zelf niet willen.

Joolien, ik heb even gekeken op de fb van Vincent van Dorrestein maar ik twijfel een beetje, er zitten hele mooie werken tussen naar mijn idee maar ook wel wat mindere wel lijkt het alsof hij wel wat meerdere stijlen kan zetten. Ook vraag ik me een beetje af of hij ALLEEN maar hele strakke teksten kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:37

Hij is wel heel strak maar als je zeker wilt zijn kan ok je ook nog sailors and crooks aanraden, die is ook heel strak! Zit in Almelo overigens.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:42

Zo, dat viel me echt reeeeeeeuze mee! ben van het ergste uitgegaan maar viel echt ontzettend mee op 2 kleine plekjes na, de napijn echter is bijna niet te harden, loop gewoon mank :')

4 februari afmaken *\o/*

Willen jullie nu al foto? voet is wel mega gezwollen en nog wat zwart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:45

Joolien schreef:
Hij is wel heel strak maar als je zeker wilt zijn kan ok je ook nog sailors and crooks aanraden, die is ook heel strak! Zit in Almelo overigens.

Dat 't van hem strak is ben ik inmiddels ook zeker van ja :D

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:48

Het is zon soort idee: http://www.dafont.com/remi.font

Alsof je iets vrij snel hebt geschreven/geschetst en dan wil ik dat het zeg maar wat zachte randen heeft.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:51

Hoi hoi! Ik kom ook maar eens binnen zetten...
8 mei ben ik jarig en dan kan ik eindelijk een tattoo laten zetten. :) Ik weet al sinds mijn 11e wat ik wil.
Ik heb even een plaatje op Google opgezocht, en zoiets wil ik. Natuurlijk wordt hij nog helemaal gepimpt en geef ik er totaal mijn eigen draai aan. Ik wil hem op mijn pols laten zetten.
Afbeelding

Kennen jullie nog goede tattooshops in de provincie Groningen?
En hoeveel geld denken jullie dat ik hiervoor ongeveer kwijt ben?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:56

Tattoo Bart, nieuwe Pekela
Tattoo factory Stadskanaal.
House of paint, nieuw buinen.
High voltage Stadskanaal.

Start tarief is bij de meeste shops 50. Maar geld maakt niet zoveel uit. Als die maar goed gezet wordt.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:57

Top, dankjewel ;)
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in. Alleen ik wist écht niet van wat voor'n bedrag ik moest uit gaan en dan kan ik daar een beetje rekening mee houden.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:06

Oh ik wil ok weer 1 erbij. Beetje jammer dat ik nergens betekenissen aan heb/mee heb.
En ik niet zou weten wat ik op mijn lijf moet zetten. Heb nu twee betekenis loze tribals. Waar ik overigens nog steeds blij mee ben. En heb nog een armband om mijn pols met aan de onderkant paarden hoofd en letter van zijn naam.
Nu wil ik weer 1 :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:29

_Friemel schreef:
Zo, dat viel me echt reeeeeeeuze mee! ben van het ergste uitgegaan maar viel echt ontzettend mee op 2 kleine plekjes na, de napijn echter is bijna niet te harden, loop gewoon mank :')

4 februari afmaken *\o/*

Willen jullie nu al foto? voet is wel mega gezwollen en nog wat zwart..

Hell YEAH!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:32

Ja, benieuwd !

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:41

Dotwork <3 <3

Ik heb zelf ook een dotwork tattoo. Ik ervaarde dat ook als veel minder pijnlijk.