[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:01

Hoi!
Welk merk van haarverf raden jullie aan voor rood haar ?
Ik heb vroeger een heel aantal jaren mijn haren zelf geverfd in het fel rood(zie mijn foto) en dat ging altijd heel goed en kleur bleef heel lang goed , maar nu weet ik dus niet meer met wat ik dat gedaan heb vroeger ...
Ik las iets van La Riche Directions ? ik ken dit merk niet maar daar zitten zoooo een mooie kleuren rood bij!! <3 <3 <3
Dus nu zou ik heel graag dit terug willen ! Iemand tips ? danku !
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:12

Fennadev schreef:
Nee, ik ga het niet verven, mijzelf leek nr 35 wel gaaf, want ik wil het best wel kort.
Dit is een zomervakantie foto van mij(ik had nogal last van de zon):
http://imgur.com/5YuG4A8

Ik quote mijzelf maar weer even. Ik wil mijn haar dus bobkapsel hebben en dan kort, maar ik weet niet of dat gaat passen bij mijn gezicht.
http://www.short-hairstyles.co/100-best ... tyles.html zo vind ik zelf nr 35 van deze lijst erg gaaf.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:22

Ik vind 35 eerlijk gezegd heel oubollig :+ Denk dat een bob je best heel goed kan staan, maar zou voor een scherpere bob gaan met wat lange laagjes in de onderkant, zodat het mooi net onder je kaak naar binnen valt, met een sideswept fringe :)

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:28

Ik denk ook dat 35 niet heel veel goeds gaat doen. Hij is hier heel erg gestyled, ik denk dat zoiets er heel snel heel raar uit ziet als je 's morgens niet keihard je best doet om alle plukjes op precies de goede plek te krijgen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:29

@LiindseyV: La Riche Directions is heel fijn! Een vriendin van me had rood, die moest het.. om de 2 weken verven? Maar ik met mn blauw maar om de dikke maand ofzo.. hangt een beetje van de kleur af :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:31

Directions kan echt fantastisch pakken, maar het kan ook dramatisch zijn :+ Ligt heel erg aan je eigen haarkleur, de structuur van je haar en hoe vaak je het wast. Vriendinnetje van mij had een felrode dipdye op donkerbruin haar zonder het te bleken en dat is toen echt super goed blijven zitten!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:34

Ik heb het helemaal gehad met rood/paarsige kleuren, maar bij mij vervaagde het idd best snel.. ik deed het om de 2 weken opnieuw erin. Omdat het 'felle' er dan toch wel af was :+

Als het felle eenmaal weg is blijft de rest trouwens wel HEEL lang zitten.. dat kwam ruim een half jaar later opeens weer omhoog toen ik het ging blonderen.. hallo roze haar :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:38

Ik weet dat voor mijn haar net onder de kaak het juist alle kanten op gaat staan. Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt wat ik wil, behalve dat ik het kort wil hebben. Ik heb een lichte slag in mijn haren zitten net op kaaklengte, het is dus niet stijl haar. Verder is het erg dik en pluizig en zeker in de zomer is het gewoon te warm en plakkerig in mijn nek. Ik wil s ochtends niet eerst een halfuur met een stijltang in de weer, ik wil gewoon niet om 6 uur opstaan, dus alles wat stijl is, valt voor mij zeker af.
Ik heb nu haar van 15 cm en ik weet dat het 1,5 à 2 cm groeit per maand in de wintermaanden (pony is halverwege december geknipt en hangt nu weer voor mijn ogen). Ik wil het laten doneren, dus wacht sowieso nog tot april-mei totdat het eraf gaat.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:39

Ja ik heb heel veel en dik haar, die de rode kleur heel fel opneemt vaak zelfs te donker :')
Ik was mijn haar maar 2x per week, voor de rest van de week is droogshampoo mijn vriend :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:02

Fennadev schreef:
Ik weet dat voor mijn haar net onder de kaak het juist alle kanten op gaat staan. Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt wat ik wil, behalve dat ik het kort wil hebben. Ik heb een lichte slag in mijn haren zitten net op kaaklengte, het is dus niet stijl haar. Verder is het erg dik en pluizig en zeker in de zomer is het gewoon te warm en plakkerig in mijn nek. Ik wil s ochtends niet eerst een halfuur met een stijltang in de weer, ik wil gewoon niet om 6 uur opstaan, dus alles wat stijl is, valt voor mij zeker af.
Ik heb nu haar van 15 cm en ik weet dat het 1,5 à 2 cm groeit per maand in de wintermaanden (pony is halverwege december geknipt en hangt nu weer voor mijn ogen). Ik wil het laten doneren, dus wacht sowieso nog tot april-mei totdat het eraf gaat.

Ik zou persoonlijk de pony laten bijgroeien of er een schuine pony (lok) van maken. En daarnaast een Bob die lekker lang uit loopt naar voren maar wat korter is achter :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:34

ik ben dus naar de kapper gegaan.. Beetje erg teleurgesteld.. Dit moest het worden: Afbeelding
Dit is het geworden, zoek het paarse..
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:47

Ik zou gewoon teruggaan :). Niet tevreden = fixen. Je had een goed voorbeeld, dus dat moeten ze doen.
Heb ik ook een keer gehad; wilde ombre maar het was niet duidelijk, dus toen ben ik teruggegaan en hebben ze het (gratis) weer gefixt.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:49

Als je je haar korter knipt gaat je haar ook meer golven/hoger golven, dat staat juist prachtig bij een bob! Door een goede kapper in een mooi model laten knippen, en dan met een kleine beetje mousse in de ochtend je handoekdroge haren in de krul 'knijpen'. Imo juist erg mooi met een bob, een beetje speelse krul/slag er in :j

Dat valt inderdaad wel erg tegen zeg mirtheee, hebben ze je haar wel gebleekt? Zou inderdaad ook terug gaan!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:54

Ik zou ook zekerweten terug gaan!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:03

Wat zei de kapper toen ze klaar was Mirthe? Zei ze zelf nog dat het paars niet gelukt was oid? Wat zei jij toen jullie klaar waren?

Erg bijzonder, lijkt er niet bepaald op

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:17

ssssuus schreef:
Wat zei de kapper toen ze klaar was Mirthe? Zei ze zelf nog dat het paars niet gelukt was oid? Wat zei jij toen jullie klaar waren?

Erg bijzonder, lijkt er niet bepaald op

Het paars is van wat ik aan plukjes kan vinden ook niet goed uitgekomen, lijkt iig veel donkerder ook. Kleur zelf was al donkerder dan de foto want die hadden ze niet, ze zouden het meer naar het natuurlijkere laten. Hebben verschillende lagen met plukken paars gedaan zonder bleek (dacht hun zullen het wel beter weten) Zelf zei ze dat het goed moest zijn als het droog was, maar mijn haar word niet snel droog, moet ook echt opdrogen anders word het ontzettend lelijk. En zelf dacht ik: nou we zullen zien.

Denk dat ik naar kinki kappers ga, die schijnen heel goed met kleuren te kunnen werken. Dit was ook de opvallendste paars die mijn kapper had, dus zelf kunnen ze er niet veel meer aan fixen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:25

Dan zou ik toch echt m'n geld (gedeeltelijk) terug vragen, het is totaal niet wat je wilde, en ik denk dat je nu nog een klap extra moet betalen om het wel zo te krijgen als je wilde. Voor zo'n effect als in het voorbeeld moet je, zeker met een bos bruine krullen, echt zeker wel bleken. Nu is het meer een soort halve dip-dye -O-

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:37

Maar heeft ze niet je haar gedroogd daarna? Lijkt me dat ze dat wel moeten doen na het kleuren toch? Nat kun je toch sowieso nooit zien of de kleur goed is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:59

Ik laat mijn pony inderdaad nu ook al lekker groeien, omdat ik niet echt weet wat ik wil nog en ik schuif t al als een scheve pony naar 1 kant. Ik wil t echt wel in laagjes, juist voor het speelse, misschien wel meer zoals nr 9 van de lijst. Nadeel is wel dat lang gaat duren voordat mijn pony bijgegroeid is.

@Cubone, jij bedoelt zeker een beetje zoals dit: http://i0.wp.com/therighthairstyles.com ... .jpg?w=500

Dat is ook wel mooi ja

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:20

Fennadev schreef:
Ik laat mijn pony inderdaad nu ook al lekker groeien, omdat ik niet echt weet wat ik wil nog en ik schuif t al als een scheve pony naar 1 kant. Ik wil t echt wel in laagjes, juist voor het speelse, misschien wel meer zoals nr 9 van de lijst. Nadeel is wel dat lang gaat duren voordat mijn pony bijgegroeid is.

@Cubone, jij bedoelt zeker een beetje zoals dit: http://i0.wp.com/therighthairstyles.com ... .jpg?w=500

Dat is ook wel mooi ja

Dat vind ik inderdaad heel mooi ja :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:41

Je haar is best dik of niet? Denk dat je met een bob dan moet oppassen dat je er niet te veel lagen in stopt, want dan gaat het alle kanten op :P Maar daar kan een goede kapper je mee helpen natuurlijk. Denk dat nr 9 je leuk zou staan.

Ik ben enkele maanden terug kaal gegaan, nu weer terug aan het laten groeien. Gisteren voor het eerst weer eens bijgeknipt, zij en achter kort en de bovenkant lang gelaten. Groeit eigenlijk nog best snel terug, dus ik had alweer een mooie mullet achterin :') Weet nog niet zeker tot hoe lang ik het door laat groeien, misschien dat ik weer eens voor echt lang ga.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:54

Ik mag t sowieso niet helemaal of half kaal. Ik durf dat zelf niet en ben bang dat vriendlief t niks zal vinden. Ik vind dat van achter minder lang/voor meer lengte ook wel geschikt, dan heb ik achter niet last van een dik pak haar in mijn nek en toch voor een leuke lengte. Denk dat ik dus of voor nr 9 ga of voor die ik hierboven ook al heb neergezet. Want ik vind ze beide leuk, jammer genoeg heb ik maar 1 hoofd met haar :')

Mijn haar is niet alleen dik, het is ook veel. Heeft na het douchen gerust 2-3 uur nodig om te drogen |(

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:20

Was ook niet per se voor jou bedoelt hoor, haha, is nogal een groot verschil tussen een bob en kaal :P

Ik heb zelf ook heel dik en veel haar, en heb het al jaren niet lang omdat ik het zo'n gedoe vind, en kort me beter staat. Een stukje laten scheren kan wel echt een heel verschil maken, als je de onderkant weg scheert zie je er niets van (tenzij je het opsteekt, maar dat gaat al niet met een korte bob!) en je haar droogt veel sneller. Plus het valt vaak mooier, en voor mij voelde het veel lekkerder op m'n hoofd! Dan krijg je dus zoiets of zoiets :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:56

Ik wil het nu inderdaad ook kort vanwege het gedoe met haar dat altijd in de weg zit. :j
Ik vind het idee van Cubone echt leuk, gewoon achter wel kort en voor wat langer. En nog korter kan altijd nog, want als ik het meteen zoals nr 9 van die lijst laat doen, dan kan ik als ik het niet mooi vind niet even gemakkelijk switchen naar iets anders, of ik moet t wel kaal willen :D
Ook houd ik van haar dat makkelijk in onderhoud is, dat lijkt me die bob wel. Ik ga ervan uit dat de kapsalon waar ik mijn haar ga laten doen, weet wat ze doen. Ze staan namelijk bekend als professioneel. Ik kan het niet laten doen bij mijn eigen vertrouwde kapsalon, want die doneren niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:00

Je kan toch gewoon naar je eigen kapsalon? Dat doneren hoeft niet per se via de kapper.. Je kapper knipt gewoon de staart / vlecht er af en je kan m zelf opsturen naar de instantie. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan :j

Schuine bob staat leuk denk ik!