Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:46

Suus___ schreef:
Mooi zo! Ik heb t alsnog in een la, ben als de dood dat t smelt oid door de zon.. :=

Ik ook _O- Ik heb wel een bakje met everyday spullen op m'n tafeltje staan maar ik heb mijn gordijnen altijd dusdanig dicht dat de zon nooit op dat kastje valt :')

Drunksheep schreef:
Ja, die nieuwe verpakking van de MAC Mineralize Skinfinish is prachtig!

En geen creditcard hier dus. Ouders ook niet :n

Ik heb zeer bewust geen creditcard. Het is voor mij simpelweg niet veilig om iets te kunnen bestellen en dan later pas de rekening van de creditcard te krijgen :n Heb wel eens gedacht aan een prepaid creditcard, maar ik denk dat ik daar pas voor ga als ik eens op reis ga ofzo.

Dominique_96 schreef:
Trouwens [naam], waar haal jij van die truien die net over je billen vallen? Wil ook zoiets eigenlijk :')

Uhm, H&M, Forever 21, ga zo maar door. Gewoon een beetje de standaard winkels en dan goed zoeken. Wat ook wel eens helpt is truien die al vrij lang zijn in de aller grootste maat te kopen, dan heb je echt zo'n "ik verdrink hierin" trui. Heerlijk :D

Suus___ schreef:
Oe deijs :D
Iemand ervaring met strawberrynet?

Ik heb ook wel eens op het punt gestaan daar wat te bestellen, maar las er erg slechte reviews over. Niet eens gemengd zoals bij HQHair, maar gewoon echt heel veel hele slechte reviews

Barbabientje schreef:
Ja daar was ik al over aan het denken, maar dacht misschien heb ik over een makeupwinkel gedacht die jullie wel kennen :)

Volgens mij heeft Maybelline het hele schap omgegooid en hebben ze nu alle oude producten vervangen door de Fit Me producten. Misschien dat je daar eens kan kijken of je iets soortgelijks kan vinden.

Deep Damson, wauw wat een kleurtje <3 Heel mooi voor een avond-look. Ik wil oogschaduws kopen maar ik mag het eigenlijk echt ff niet van mezelf :') Moet vakantie nog afbetalen en ik wil sowieso Velvet Teddy kopen deze week...

Suus___ schreef:
:=

Ik zit te kijken naar een visagie opleiding.. Dat is echt m'n droombaan maar bewust van weinig banen dus dan uiteindelijk vooral voor mezelf.. Is een duur grapje..

Het is inderdaad vrij duur, die opleiding.. Maar als je het een beetje goed speelt kan je echt wel goud geld verdienen in die business hoor! YouTube kanaaltje opzetten, geld innen... Kijk maar naar Nikkietutorials!

Gianti schreef:
en vervolgens wel willen dat je ze opmaakt voor het uitgaan :P

Precies dat _O- Dan zien ze mij tutten met al m'n spullies en dan is het ja kan je mij niet ook even opmaken? Gaat altijd voor geen meter :')

Drunksheep schreef:

Wow, ik had niet verwacht dat ik dat een vet kleurtje zou vinden maar vind hem toch wel echt heel cool staan :oo Jammer dat ik echt een verschrikkelijke grafhekel heb aan lipgloss, veel te plakkerig en smeert veel te snel over mijn hele gezicht. Doe mij maar een goede matte lipstick die nergens meer naartoe gaat tot je er met zwaar geschut overheen gaat schrobben :')

Rienepien_ schreef:
Hoi!

Altijd al een stille meelezer geweest, maar ik zit op het moment met een 'probleem' en aangezien jullie van alles op de hoogte lijken te zijn, hoop ik dat ik er met jullie hulp aan kan komen!
Ik heb een ontzettend lichte huid, waardoor het uitzoeken van foundation voor mij een hel is. Ik ben ooit eens naar de Ici Paris geweest voor hulp bij het kiezen van een geschikte foundation, maar uiteindelijk kwam ik thuis met een foundation die zeker 2 tinten te donker was en me 45 euro heeft gekost. Daarom houd ik het tegenwoordig bij de goedkopere merken, maar dit heeft als nadeel dat écht lichte kleuren vaak niet beschikbaar zijn.
Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij de Max Factor Infinity foundation, voornamelijk door de lichte tint. Wat ik ook heel fijn vind aan deze foundation, is dat hij niet afgeeft en het glimmen kan beperken (vette huid). Echter, de foundation heeft een roze ondertoon en oxideert, wat ik niet mooi vind. Daarom merk ik dat ik toch weer een beetje ga mengen met andere foundations, maar dit maakt hem vaak weer iets te donker. Mijn zoektocht naar de meest geschikte foundation voor mijn huid is dus nog niet ten einde...

Nu mijn vraag! Ik heb het internet goed afgezocht en hoorde overal goede verhalen over de True Match foundation van L'oreal. De kleuren N1, W1 en C1 zouden perfect zijn voor lichte huidjes. Ik zou graag de kleur N1 (neutraal) willen proberen, maar deze is niet beschikbaar in Nederland... Op Bol.com (die vaak uitgebreider is in kleuren dan bijvoorbeeld het Kruidvat) is enkel C1 te koop en ik wil juist niets met een koele en dus roze ondertoon. Is er iemand die weet waar ik de N1 kan kopen? Online mag ook, maar dan wel ergens waar het betrouwbaar is. Of weet iemand eventueel een andere foundation die een match kan zijn met mijn huid? Alvast bedankt!

Als je naar de MAC pro store gaat (is dubbel zo duur als de True Match, maar goed) kan je super lichte kleuren laten aanmeten :j Verder heb ik vandaag toevallig de True Match in C1 gekocht en ook al ben ik neutraal-warm past hij best goed bij mijn huid. Ik doe er wel een druppeltje van mijn Matchmaster doorheen omdat die net iets donkerder is en omdat ik op dit moment dus net iets te bruin ben voor C1. Van de winter is hij denk ik perfect voor mij. Bij Nederlandse drogisten (mijn Etos tenminste) kan je trouwens alleen de C-kleuren krijgen, zag de W nergens staan. In ieder geval niet bij de lichte tinten :n

Deijs schreef:
Is Laguna echt zo geweldig als dat er wordt beweerd?

Hij staat iig bij mij net zo hoog op m'n verlanglijstje als Hoola van Benefit, schijnt echt super fijn te zijn om mee te contouren!

Loose schreef:
Fijn dat je hem dan alsnog hebt Suus! :)
Heb geen ervaring met Laguna, heb genoeg bronzers. := :P

Haha idd zoveel geld voor een feest vind ik ook altijd zonde! Maarja als je dan eenmaal bezig bent en een paar borreltjes op hebt denk je daar anders over. :')
Idd 2 staartjes en dan echt zo'n hele zwarte waterlijn, of een hele felle kleur oogschaduw met een veel te grote wing. :P

Ik denk idd gelijk aan een hele grote wing en rode lippenstift, en een (of twee) hele hoge paardenstaart(en)!
En dat herken ik... Ik denk altijd dat ik maar een paar biertjes ga drinken met uitgaan, maar uiteindelijk ga ik lichtelijk bezopen naar huis omdat ik toch maar een paar borreltjes meer wil _O- Maar meer dan 40 euro zou ik echt niet kunnen/willen uitgeven met uitgaan.

linoleum schreef:
Haha dat lukt mij echt niet, gaat aardig geld door aan stappen en feestjes. Gelukkig nog genoeg geld voor beide.

De twee staartjes had ik ook al bedacht. En dan blauwe oogschaduw en roze lippen. Lekker fout.

Nog iemand foundation aanraders? Ik heb redelijk vette huid en wat oneffenheden, medium tot volledige dekking het fijnste. Prijs maakt me niet zoveel uit.

De studio fix van MAC schijnt heel fijn te zijn, die is olie vrij :j Ik vind de Matchmaster ook best chill maar die wordt wel echt vettig aan het einde van de dag bij mij. Ik ga nu de True Match proberen, kijken of die een beetje te doen is qua vettigheid!

Anoniem

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:47

Zo, ik ben weer bij :Y) Ik wil zo graag weer gaan shoppen voor nieuwe make-up... Vrijdag komt m'n stufi en dan ga ik als eerst even op de MAC site kijken <3 of ik ga even langs in de pro store.. Wil eigenlijk een pro palette en misschien nog 1 of 2 nieuwe oogschaduws erbij. Oh en ik mag van mezelf Velvet Teddy en Whirl lipliner halen :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:56

zoo wat een bijlees post :oo

even grote financiele meevaller en mijn leerlingentoeslag moet nog komen := ik mag niet geld aan make up :x moet slim zijn :x

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:58

Santigo_ schreef:
Laguna is mooi <3

Boujois is voor mij idd wel licht genoeg, maar te geel Glossi. Daarom heb ik nu de max factor, die heeft wel een rozere ondertoon. Maar je hebt gelijk, echt lichte foundations zijn in drugstore heel moeilijk te krijgen in NL. Maybelline BB is me nog wat te donker. De BB Tea Tree van de Body Shop is wel licht! En een neutrale ondertoon.

Oeh ben benieuwd Deijs! We willen wel swatches :))

Absoluut die gaan er komen :D

Hmm dan ga ik Laguna ook maar eens even op mijn lijstje zetten ipv benefit

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:07

Vind Hoola en Laguna niet aan elkaar onderdoen, beide heel fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:08

Ik ga denk ik voor Hoola binnenkort. Gebruik nu een bronzer van Loreal om mee te contouren maar hij is gewoon echt te oranje. Ziet er niet uit :n Vooral als ik van de winter weer een wat koelere toon heb

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:08

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:09

eenitraM schreef:
Ook ik kom even binnenvallen.

Momenteel heb ik deze lippenstift: Rimmel London Moisture Renew Oxford Street nummer 130. Een ubervette kleur, maar doordat deze zo zacht is van substantie moet ik deze na elk drankje bijwerken. Ondertussen heb ik m bijna opgegeten en zoek ik dus een alternatief. Maar wel een betaalbaar alternatief (rond de 10 euro) en een vaste. Eentje die zeker 3/4/5 mogelijk 8 uur blijft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:11

Wij zijn ook geen wandelende catalogussen hier :') Ik zou gewoon een keer een drogisterij binnen stappen en kijken welke matte lipsticks in die kleur te krijgen zijn. Ik vind hem lijken op Please Me van MAC, maar dat ligt buiten je budget.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:13

als het over mac gaat gaat zijn jullie wel wandelende catalogus :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:15

MAC wel ja, veel andere high end merken ook. Maar eerlijk is eerlijk, behalve de sporadische foundation of het noodpakket als ik weer eens make-up ben vergeten mee te nemen koop ik gewoon niet zo heel erg veel drogisterij make-up. Heeft niet met een of het ander te maken, ben gewoon een beetje een luxepaardje en ik wil gewoon mijn centjes uitgeven aan dure make-up :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:15

vind prijs/kwaliteit ook best duur :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:42

eenitraM schreef:
Ook ik kom even binnenvallen.

Momenteel heb ik deze lippenstift: Rimmel London Moisture Renew Oxford Street nummer 130. Een ubervette kleur, maar doordat deze zo zacht is van substantie moet ik deze na elk drankje bijwerken. Ondertussen heb ik m bijna opgegeten en zoek ik dus een alternatief. Maar wel een betaalbaar alternatief (rond de 10 euro) en een vaste. Eentje die zeker 3/4/5 mogelijk 8 uur blijft zitten.

Ik durf het zo ook niet te zeggen, maar heb je al gegoogled op dupe Rimmel Oxford Street?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:43

Waarom zijn we eigenlijk zo'n fan van MAC? :')
Zeker omdat het tussen drugstore en high end in zit qua prijzen en ontzettend veel kleuren heeft? :D

Die YSL lipstick vind ik ook gaaf, maar 33 euro vind ik gewoon te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:45

Ik vind die YSL lipstick van Veracamilla ook super vet ja, zat er stiekem ook al op te kwijlen.. Maar denk dat ik het voorlopig niet doe. Heb 1 YSL lipstick liggen en die draag ik echt nooit omdat hij me gewoon niet zo fantastisch staat... Mega zonde -O-

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:51

Oh ik zou hem wel halen alleen moet ik nu even rustig aan doen met geld :')

Nee qua drugstore ben ik ook niet erg bekend :P

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:55

Glossi heb Laguna dus niet haha
Heb orgasm wel in de duo maar Laguna had ze opgebruikt en orgasm niet aangeraakt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:10

Die YSL staat ook al mijn verlanglijstje <3
Bij Miss Lipgloss zag hij er nog mooier uit. Ik ga volgende week even bij Ici Paris XL kijken voor foundation en die lipstick.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:10

Wow Emma, wat een bijleespost… :D Ga je naar A'dam naar de pro-store of hebben ze ook een pro in utrecht?

eenitraM, ik kan je niet helpen met een fijne drugstore lipstick. Wat wel handig is om te onthouden is dat de matte kleuren beter blijven zitten dan romige substanties. Hoe 'vetter' en 'romiger' de lipstick aanvoelt, hoe sneller hij opgaat en hoe vaker je moet bijwerken. Hoe stroever en matter de lipstick eruit ziet en smeert, hoe langer deze meegaat.

Djilna, ik ben fan omdat ik de prijs/kwaliteit van mac gewoon heel erg goed vind. Je krijgt een high-end product voor een iets hogere prijs dan van een drug-store product. Wel minder luxe verpakking dan high end maar gewoon lekker no nonsence.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:19

Omg Suus, ik haal vandaag echt alles door elkaar! Je wilt niet weten _O- Maar Orgasm is ook een mooie kleur :Y)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:34

:=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:07

Ik ga vandaag voor die YSL lipstick kijken in 208 :~ vond de 207 erg mooi bij Miss Lipgloss, maar 208 is meer mijn kleur. Hoop dat de Douglas waardebon van 25% korting daarvoor geldt!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:09

oeeeh :D

Volgens mij doet YSL wel mee aan de actie!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:52

Glossi schreef:
Rienepien_, huh je zegt eerst dat je wel online wilt kopen en later dat je niet via Amazon wilt bestellen omdat dat te veel moeite is en je de kleur niet kunt bekijken? Als je online een foundation gaat kopen kun je de kleur niet eerst bekijken of ik lees het allemaal verkeerd en haal het door elkaar dat kan ook :+ Maar als je net zo licht als mij bent en geen een foundation matcht ga je het nog moeilijk krijgen. Bourjois Healthy Mix 51 is vrij licht samen met MAC NC15 en hebben een gele ondertoon. Verder hebben alle lichte kleuren in Nederland een roze ondertoon.. Ik heb nog geen foundation kunnen vinden die lichter zijn die van MAC en Bourjois.. De witte face&body foundation van MAC zou nog een goeie optie zijn, dan kun je iedere foundation de goeie kleur geven.

Ja, hier ben ik een beetje onduidelijk! Met online kopen doelde ik op een webshop, waarbij het mogelijk is om met iDEAL te betalen. Voor de betaalmethodes die Amazon hanteert, moet ik hulp van iemand anders inroepen en daarom is het 'teveel moeite' met de gedachte dat het mogelijk niet eens een match is. Aangezien er tegenwoordig een hele hoop Nederlandse webshops zijn (met iDEAL) die beauty producten verkopen die niet beschikbaar zijn in de gewone winkels, had ik gehoopt dat ik er eentje over het hoofd gezien had. Zo bestel ik altijd mijn Real Techniques kwasten en Sleek paletten via deze webshops en dat is ideaal :j . Hopelijk ben ik nu wat duidelijker!

Ik ben echt al vaak teleurgesteld door foundations! In de winkel leek de lichtste kleur nog een prima match, maar eenmaal thuis in natuurlijk daglicht blijkt het vervolgens een miskoop. Daarom ben ik een beetje huiverig bij het kopen van duurdere foundations. 10-15 euro 'weggooien' is nog te overzien, maar bij 40 euro gaat het toch al een beetje zeer doen. Mijn vertrouwen in het matchen door de dames bij bijvoorbeeld een Ici Paris is ook nihil, maar ik hoor dat ze er bij MAC zo goed als nooit naast zitten. Als ik weer terug ben in Leuven, ga ik er eens binnenstappen! Mijn liefde voor MAC begint sowieso langzaam op te bloeien, want heb laatst mijn eerste MAC product, de lipstick Lush Life, gekocht en draag deze bijna iedere dag. Dus wie weet zijn de foundations ook goed! Voor de witte Face and Body heb ik internet ook al afgezocht, maar deze lijkt altijd uitverkocht of niet beschikbaar :( .

Ook bedankt voor de overige reacties! Iedereen lijkt ook zeer enthousiast over de Bourjois foundations, dus daar ga ik ook zeker naar kijken. Ik hoorde ook iemand een pagina terug over de Chanel Velvet Foundation. Deze zou ik ook graag uit willen proberen, zeker met mijn vette huid, maar als ik de reviews lees op internet hebben ze in Nederland/België enkel een lichte kleur met roze ondertoon beschikbaar.

Emmaa_, laat je even weten hoe de True Match C1 bevalt?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:56