Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:40

Long-covid bvb is meestal niet aan te tonen op welke scan dan ook. Want het betekend niet dat je longen kapot zijn, wat veel mensen denken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:44

corinep schreef:
Als het fysiek is is het toch aantoonbaar op scans oid?

Reuk en smaak verlies is niet te zien op een scan...net als dat ik zenuwpijn heb (niet covid gerelateerd hoor), dat is ook niet op een scan te zien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:46

996981 schreef:
Je schrijft: “heeft echt niets met cokegebruik te maken hoor”. Of slaat die zin op je eigen man? (Waarvan je overigens ook nooit 100% zeker weet of hij niet gebruikt :D )

However; ík vind de signalen eerder op drugsgebruik lijken dan op stress.

Ik weet 100% zeker dat mijn man niet gebruikt.
En ik weet hoe coke- en heroïnegebruik er uit ziet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:52

Mijn vriend heeft ook verlies van reuk en smaak gehad na zijn besmetting. Hij zegt dat het veel levenskwaliteit neemt. Gelukkig is het bijna altijd maar tijdelijk. Net als de meeste andere restverschijnselen. Het is uiterst vervelend, maar niet het einde :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:53

Brainless schreef:
996981 schreef:
Je schrijft: “heeft echt niets met cokegebruik te maken hoor”. Of slaat die zin op je eigen man? (Waarvan je overigens ook nooit 100% zeker weet of hij niet gebruikt :D )

Knap. Ik durf enkel van mezelf te zeggen dat ik 100% weet wat ik wel en niet doe. Bij een ander niet…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:56

bigone schreef:
Long-covid bvb is meestal niet aan te tonen op welke scan dan ook. Want het betekend niet dat je longen kapot zijn, wat veel mensen denken.

Er bestaat ook geen scheiding tussen lichamelijk en psychisch. Het lichaam is een grote wisselwerking tussen wat er fysiek gebeurt en wat er mentaal gebeurt. En zo kan je dus prima langdurige vermoeidheid hebben zonder dat er nog lichamelijke schade is. Idem met pijn. Maar ook andersom; door mentaal lijden kan er lichamelijk schade optreden.

Het is dus flauw om te zeggen dat klachten psychisch zijn omdat dat nooit zo is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:01

corinep schreef:
Als het fysiek is is het toch aantoonbaar op scans oid? Zolang daar geen bewijs van is ga ik er vanuit dat de waarheid in het midden kan liggen.

Ik vind kotssmilies heel asociaal als reactie op iemand die gewoon een mening geeft.

En ik vind die mening asociaal. Mag ik ook vinden; is een mening ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:01

Ik zeg niet dat klachten psychisch zijn toch? Wel dat psychische klachten op den duur ook lichamelijke klachten kunnen veroorzaken.
Vervelende is dat wanneer er lichamelijk niets gevonden kan worden er vaak direct het stempel psychisch op word gedrukt.
Zelf in het gezin meegemaakt, verwijsbriefje voor vermoeidheidscentrum lag klaar. Nogmaals aangedrongen op hernieuwd zeer uitgebreid onderzoek en wel degelijk lichamelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:03

996981 schreef:
Mijn vriend heeft ook verlies van reuk en smaak gehad na zijn besmetting. Hij zegt dat het veel levenskwaliteit neemt. Gelukkig is het bijna altijd maar tijdelijk. Net als de meeste andere restverschijnselen. Het is uiterst vervelend, maar niet het einde :)

Ik heb het nu ruim 10 maanden last van en ik weet van meer die er al heel lang last van hebben.
Meestal is het na enkele maanden weer normaal, maar bij velen helaas dus niet.

Het kan wel heel vervelend zijn, een kennis van mij kan absoluut niet meer tegen bepaalde geuren oa van deo/shampoo/wasmiddel/zeep, waardoor zij haar vriend maar ook familie/vrienden walgelijk vind en ook mensen oa in de trein en collega's giga vindt stinken tot kokhalzen aan toe.

Ik kan amper tandpasta verdragen (echt moeten kokhalzen), maar ja moet wel mijn tanden poetsen en houdt voor mijn gevoel een hele vieze smaak er aan over die ook een langere tijd blijft zitten.
Ik vind dus ook een ander flink uit zijn mond stinken die net heeft gepoetst of een kauwgompje heeft gegeten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:27

Grappig wel trouwens dat dezelfde mensen die Willem Engel 10 pagina's terug nog aan het diagnostiseren waren nu over een ander heenvallen omdat iemand van drugsgebruik beticht word. Ironisch :+ .

Joh weet je, het zou mij niet kunnen boeien, of Willem Engel nou narcist is of dat de Jonge in zijn vrije tijd een hele tafel vol coke snuift. Wat mij boeit zijn iemands acties, iemands werk.

En dan zou ik in nog geen 100 jaar de baan van de Jonge willen, wat een vreselijk ondankbare baan :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:29

ruitje schreef:
En dan zou ik in nog geen 100 jaar de baan van de Jonge willen, wat een vreselijk ondankbare baan :o

Ik ook niet hoor, is 1 van de klootste banen die er is. :n

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:36

996981 schreef:

Parosmie is wel een stapje verder dan alleen reuk en smaakverlies en als het na 4 weken tot 4 maanden nog niet beter is, zoals bij mensen als Brainless en ik, dan is de kans dus dat het niet meer (binnen afzienbare tijd) normaal wordt, zo is gebleken uit patiënten van de eerste golf.

Er zijn veel meer mensen met blijvende klachten aan het reukvermogen dan men denkt. Zo’n 10% van de Corona patiënten die smaak en reuk verlies hadden bij hun besmetting, hebben na 4 maand nog steeds geen normaal reukvermogen. Bij 30% van die groep mensen gaat het om Parosmie.
Persoonlijk zou ik liever geen of minder geur en smaak hebben dan deze vervormde geur en smaak. Het is erg beroerd als je letterlijk misselijk wordt van even knuffelen met je partner, omdat je de natuurlijke lichaamsgeur van een ander niet kunt verdragen.

En er is niets dat er aan gedaan kan worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:49

Daphara schreef:
996981 schreef:

Parosmie is wel een stapje verder dan alleen reuk en smaakverlies en als het na 4 weken tot 4 maanden nog niet beter is, zoals bij mensen als Brainless en ik, dan is de kans dus dat het niet meer (binnen afzienbare tijd) normaal wordt, zo is gebleken uit patiënten van de eerste golf.

Er zijn veel meer mensen met blijvende klachten aan het reukvermogen dan men denkt. Zo’n 10% van de Corona patiënten die smaak en reuk verlies hadden bij hun besmetting, hebben na 4 maand nog steeds geen normaal reukvermogen. Bij 30% van die groep mensen gaat het om Parosmie.
Persoonlijk zou ik liever geen of minder geur en smaak hebben dan deze vervormde geur en smaak. Het is erg beroerd als je letterlijk misselijk wordt van even knuffelen met je partner, omdat je de natuurlijke lichaamsgeur van een ander niet kunt verdragen.

En er is niets dat er aan gedaan kan worden.

Er staat toch dat het bijna altijd tijdelijk is. Helaas zijn er inderdaad mensen die voor langere tijd dan gemiddeld en misschien wel voor altijd restverschijnselen houden. Lijkt me onwijs klote en ik hoop voor jullie beide dat het weer goed komt!

Het klinkt bijna als een hormoonverstoring? Ik had hg tijdens de zwangerschap en moest overgeven van iedere menselijke geur, eten en afval

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:08

Long covid is geen longaandoening (meer), maar een chronische vorm van covid.
Waarbij er geen tot zeer weinig fysiek aantoonbare aanwijzingen op scans ed te vinden zijn, maar waarbij die mensen wel ontiegelijk veel lichamelijke klachten hebben.
Geen uithoudingsvermogen, geen kracht, bij normaal fysiotherapie programma komen die mensen geen steek verder.
Fysiotherapeuten geven aan dat ze met de patiënten die op de IC gelegen hebben met Covid, sneller en gemakkelijker vooruitgang boeken dan met de mensen die slechts milde klachten hadden maar daar vervolgens niet van herstellen.

Maar nee, als t niet aantoonbaar is, dan komt t vast dat al deze mensen klachten houden omdat er zoveel over gesproken wordt. Natuurlijk...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:19

ruitje schreef:
Grappig wel trouwens dat dezelfde mensen die Willem Engel 10 pagina's terug nog aan het diagnostiseren waren nu over een ander heenvallen omdat iemand van drugsgebruik beticht word. Ironisch :+ .

Joh weet je, het zou mij niet kunnen boeien, of Willem Engel nou narcist is of dat de Jonge in zijn vrije tijd een hele tafel vol coke snuift. Wat mij boeit zijn iemands acties, iemands werk.

Nee hoor, maar Baudet is af en toe in de war.

Als je hem volgt op SM of kijkt naar de politieke debatten, dan zie je, dat hij gewoon af en toe heel raar doet. Hij wordt ook af en toe uitgelachen door de leden van de Tweede Kamer, omdat hij gewoon volledig de plank misslaat.
Hij stapte vorig jaar ineens uit zijn eigen partij, maar later kwam hij weer terug.
Tijdje terug bij de demonstratie van de boeren, wilde hij ineens in een hoogwerker klimmen en moest hij tegen gehouden worden.
Zijn teksten, waar 98% van zijn aanhangers niets van begrijpt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:29

Aantal jaren geleden was hij voor het vaccineren van kinderen op de kinderopvang, en dan konden ouders die dat niet wilden maar wat anders doen.
Begin vorig jaar moest echt alles dicht van Thierry, echt complete lockdown zoals bvb in Australië, en nu, nu vergelijkt hij de toestand in Nederland met de jaren 30, moet alles weer open, geen maatregelen , geen vaccineren.
En Willem Engel had het gore lef om de dood van de vrouw uit Almelo, die door haar partner is gedood , toe te schrijven aan de Nederlandse regering.
Terwijl ze toch echt zijn onzin geloofde.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:18

ruitje schreef:

Ten eerste is er niemand gediagnosticeerd, er werd alleen gezegd dat het gedrag van Engel en Baudet narcistisch overkomt, in de zin dat ze zichzelf duidelijk graag horen praten.

Dat vind ik persoonlijk héél iets anders dan Hugo de Jonge betichten van drugsgebruik, compleet met video en beschrijving van de zogenaamd duidelijk te herkennen symptomen. Het een betreft een vermeende karaktertrek, het ander een strafbaar feit - al helemaal In het geval van iemand met een openbare functie.
En dat is nu exact het doel: iemand met een cruciale publieke functie, niet gehéél toevallig degene met de meest directe verantwoordelijkheid voor het coronabeleid, in een bedenkelijk daglicht stellen.

Kijk, je kunt in gezelschap voor de grap suggereren dat iemand aan de coke is, zo van: tjeez wat ben jij hyper zeg, heb je een lijntje gesnoven ofzo. Dan gaat het om een in wezen onschuldige opmerking, er zit niet per se een waardeoordeel in.

Maar dat is hier niet aan de orde, dit is duidelijk niet bedoeld als een grap, het is bedoeld om iemand zwart te maken met behulp van ongefundeerde suggesties.
Dit soort framing is een bekende tactiek in bepaalde kringen - denk bijv. aan Trump en zijn aanhang (met de kans dat een verwijzing naar Trump door sommigen ook nog als een compliment opgevat zal worden }> )

Vandaar dat ik mij hier een heel klein beetje over opwind.

Maar dat mag je gerust overdreven vinden, hoor :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:22

Werd Baudet niet beticht van drugsgebruik?
(overigens ook door symptomen te benoemen waarvan ik denk 'oh joh? dus zo ziet een coke gebruiker eruit...? wie had dat gedacht..)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 10:38

Cer schreef:
(overigens ook door symptomen te benoemen waarvan ik denk 'oh joh? dus zo ziet een coke gebruiker eruit...? wie had dat gedacht..)

Jep, maar met video's en foto's zat aan 'bewijs' van precious minister snuifje de jonge, moeten onze moraalridders over elkaar heen buitelen om het te ontkennen. Dat thierry zou gebruiken, past natuurlijk wel in hun straatje.

*overigens zou het mij van beiden niet verbazen als er wel eens een lijntje in gaat, maar heb ik van thierry nog geen filmpjes gezien die zo duidelijk zijn als van Hugo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:43

"die zo duidelijk zijn als die van Hugo"... want je kunt aan een video bepalen dat iemand gebruikt en wat ie gebruikt?
.. Goed verhaal.... :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:46

Dimphyl schreef:
Cer schreef:

Jep, maar met video's en foto's zat aan 'bewijs' van precious minister snuifje de jonge, moeten onze moraalridders over elkaar heen buitelen om het te ontkennen. Dat thierry zou gebruiken, past natuurlijk wel in hun straatje.

Die video's bewijzen helemaal niks, maar zijn ontzettend suggestief en bovendien zwartmakend. Net zo min als die video over Baudet trouwens. Enige wat ze laten zien is af en toe wat over-the-top energiek [Baudet] en/of extreem vermoeid [De Jonge] gedrag. Daar een beetje over lachen zoals Askja zegt is echt prima, doe ik ook aan mee en heb ik niks op tegen, maar daadwerkelijk betichten van drugsgebruik met benamingen als 'Minister snuifje de Jonge' en een video met ""bewijs""? Triest.

Baudet is nu eenmaal een 'vreemde snuiter' met vaak vreemde/over-the-top opmerkingen, verheft zich overduidelijk boven de rest. Zoals hij nota bene zelf al aangeeft... Daar mag prima de spot mee gedreven worden. Net als dat dit kan met onhandige opmerkingen / awkward gedrag van de Jonge of iemand anders.

Het past net zo goed in jouw straatje om de Jonge zo neer te zetten en dat doen de anti-vaccineerders ook graag. Lees het topic maar eens terug, dat soort ongefundeerde berichten worden vele geroepen. Case van de pot verwijt de ketel?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:24

Wie zegt dat die video’s als “bewijs” dienen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:30

996981 schreef:

Dimphyl... dat staat er toch..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:32

Brainless schreef:
996981 schreef:

Knap, ik ken genoeg mensen die coke gebruiken en daar zie je dat niet aan hoor.

Coke zie je niet per se aan iedereen. De een zie je ‘t wel, de ander niet. Soms merk je het niet eens.

Maar, ik geloof best dat je weet dat hij niet gebruikt hoor! :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:36

Cer schreef:
996981 schreef:

Dimphyl... dat staat er toch..

Nouja, bewijs staat tussen aanhalingstekens. Niemand hier heeft natuurlijk hard bewijs. Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om vreemd gedrag bij beide heren en wat daaraan ten grondslag ligt. Daarbij mogen karaktereigenschappen en psychische gezondheid wel aangehaald worden blijkbaar (terwijl je daar niks aan kan doen) maar eventueel drugsgebruik niet (terwijl je daar juist wel invloed op hebt).

Lijkt mij met twee maten meten….