Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:57

Hier ook schuldig, de buren hadden ons uitgenodigd. Ik was om 3 uur pas thuis vannacht :+
Ze hadden heerlijke hapjes en blokjes kaas <3
Het was super gezellig maar vanaf dinsdag weer normaal, morgen alleen nog taart.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:00

Gisteren bij La Cubanita heerlijk gegeten, maar niet overeten. Dus dat is heel fijn :) wel een kilo zwaarder vanochtend op de weegschaal, maar dat zal in de loop van de week wel weer verdwijnen (als ik geen gekke dingen doe)... Vanochtend 50km op de racefiets gezeten met m'n man samen, dus we hebben er al weer een klein beetje aan gewerkt :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:05

Ik denk dat dit ook de enige manier is om het vol te houden: jezelf dingen gunnen.

Qua eten had ik het gisteren niet heel bont gemaakt maar het hydrateren was wat te fijn. :')
Zelfs nog een heerlijk dutje gedaan op het strand na een van de halve liters bier. Heerlijk geslapen. :')

Ik denk en hoop dat het mee gaat vallen. Ook een uur gefietst gisteren en 21.000 stappen gezet.
Vandaag even in de balans, zowel qua eten als energie want m'n lijf heeft zo nu en dan behoefte aan helemaal niks. :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:27

Jij bent ook wel mega actief hoor Roosch!
En jezelf wat gunnen is denk ik het aller belangrijkste, anders is het ook gewoon niet vol te houden

Ik heb net mijn eerste rondje hardlopen er op zitten, ben helemaal trots op mezelf. Woensdag nog een keer en daarna moet ik even kijken… vrijdag en zaterdag lange bruiloften op de planning en zondag ook een halve dag fotoshoots. Hoop zondag ook een stukje te kunnen hardlopen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:18

Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen omdat ik tijdens werktijd echt haast geen stappen zet en vooral vanuit thuis werk. Stukje compensatie :))
Mijn weekplanning qua sport ook weer gemaakt voor komende week terwijl er naast me iemand op de bank de hele weekvoorraad aan eten en snacks zit weg te werken geloof ik. Hij had niet genoeg aan het avondeten dus chips en zoete aardappelfriet heeft de revue al gepasseerd. :')

Wat goed, hardlopen! Dat is echt weer helemaal niks voor mij, zul je mij niet zo snel zien doen. Op zo een bruiloft zet je volgens mij ook aardig wat stappen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:27

Ik at vandaag bij mijn ouders, hadden stokbroodjes met salades.
Ik voel me echt ellendig van die pillen, heb er meer ongemak van dan gemak. Zweet in alle spleten en kieren, heb de halve ikea al leeggekocht omdat ik al die boeren een stoel moet geven. Afgelopen vrijdag verjaardag van mijn oma gevierd, klein stukje taart gegeten en warm in de avond en hele avond en nacht misselijk geweest. Dan maar geen pillen meer, heb de huisarts al gemaild.

Ik ben van plan om vandeweek eens te gaan zwemmen. Zwembad is weer open en er is ook aquasport.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:53

Hier een weekend vol eten maar ook vol beweging achter de rug. Gisteren 25 kilometer hardgelopen :')
Afbeelding
Daarna ging een frietje als lunch er prima in.

Afbeelding
:D
Vandaag verjaardag van zoontje van mijn vriend, dus daar was genoeg lekkers.

Al met al wel veel gegeten, maar redelijk gezond en wel bewuste keuzes gemaakt, dus daar ben ik blij mee.

Weinig spierpijn, vandaag weer zo'n 15.000 stappen gemaakt en morgenavond gewoon weer lekker bootcampen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:29

Hier ook schuldig :') .

Desondanks vandaag wel Excalibur in Groningen geklommen (37,5 meter, doodeng).

Morgen maar weer in t gareel!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:32

Vet! Mijn broer heeft destijds nog geholpen met bouwen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:56

Ik ga lekker een dagje naar de sauna vandaag. Even lekker mijn horloge af, dus geen stappenteller, geen telefoon, uitgebreid lunchen en verder niks moeten. Echt even aan toe! :)

Voedzaam ontbijtje gegeten van skyr met blauwe bessen, chiazaad en hennepzaad. Straks daar beginnen met een lekkere koffie en vanavond soep op de planning met eventueel nog een eiwitbron. Dan kan ik vanmiddag lekker van een lunch genieten :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:08

Klinkt goed Snippergroen, fijne dag!

Hier ook een gezellig weekend gehad met iets te veel lekkers. Vandaag maar weer de teugels aanhalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:11

Gelijk gebleven...
Maar had ook een kh rijke week

Verder zit ik op een mail van de huisarts te wachten of ik wel of niet door moet gaan met de medicatie

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:17

Hier de weegschaal ff overgeslagen, ga toch maar eens proberen dat eens per week te doen. Vind de taille meting van snippergroen als voortgangsmeting toch ook wel een erg goed idee en overweeg om dat te gaan proberen.

Verder beweging en eten voor deze week alweer redelijk gepland, weer lekker aan de slag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:30

Hoi allemaal?

Mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben Amanda, 32 jaar oud en ik behoor ook tot de club van mensen die veel moeten afvallen. Ik ben een aantal jaren terug al eens 15 kilo afgevallen maar er zijn er weer 5 bijgekomen.

Dus nu wil ik een nieuwe start gaan maken en ben ik begonnen bij een nieuwe dietiste. Ik merk wel, dat ik nu na 1 afspraak, al een beetje in paniek raak met hoe ik het moet aanpakken. Dus ik heb haar even gemaild met de vraag om hulp.

Ik ben al jaren bezig met afvallen, van alles geprobeerd en weinig lukt. Ik probeer overal informatie mee te krijgen maar er worden zoveel tegenstrijdige dingen gezegd, de een zegt, geen koolhydraten, de ander zegt wel koolhydraten en ik merk dat mij dat veel onrust brengt. Ik lust daarnaast vrij weinig, dit heeft niet echt met smaak te maken maar meer met structuren en texturen van voedingsmiddelen dus dat is ook wel een ding waar ik tegenaan loop omdat ik dan niet goed weet met welke producten ik kan vervangen. Dus ik hoop hier geïnspireerd te raken door jullie en mee te mogen lezen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:33

Hoi Amanda, welkom!

Ik lust ook echt weinig en het enige wat voor mij werkt is kcalbeperkend in combinatie met bewegen. In die kcal range mag ik wel eten wat ik lust, zo heb je er zelf controle over.

Als je even zoekt in m'n posts een paar dagen geleden dan heb ik uitgelegd hoe ik alles bereken en hoe ik het registeer, wellicht heb je er wat aan.

Vooral doen wat voor jouzelf werkt anders is het een moeizaam proces. Veel succes!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:58

Veel plezier vandaag Snippergroen.

Ik probeer inderdaad ook niet meer dagelijks te wegen, maar dat blijft een uitdaging. Meten zou ik ook meer moeten doen, geeft soms een beter beeld ook.

Welkom Amanda! Ik eet eigenlijk gewoon alles maar met mate. Dus niet teveel pasta, brood en aardappels. Hiermee beperk je ook al veel koolhydraten. Af en toe genieten van een vers broodje, pasta of een patatje is dan echt heerlijk. Maar bij mij werkt net als bij Roosch beweging en minder calorieën het beste.

Ik merkte de laatste weken dat ik echt geen zin had om actief te doen, maar hoe minder actief ik ben hoe vermoeider en meer lui ik word lijkt het wel. Maar ik heb ook geen zin in de sportschool dus die heb ik opgezegd. Vanaf begin september start ik bij een beginners hardloopgroepje. Dit voorjaar ook geprobeerd, maar door pijntjes niet mee gestart. Morgenavond ga ik banenzwemmen en donderdagavond naar floatfit. Vanmorgen al een uurtje wezen wandelen/joggen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:47

Roosch schreef:
Hoi Amanda, welkom!

Ik lust ook echt weinig en het enige wat voor mij werkt is kcalbeperkend in combinatie met bewegen. In die kcal range mag ik wel eten wat ik lust, zo heb je er zelf controle over.

Als je even zoekt in m'n posts een paar dagen geleden dan heb ik uitgelegd hoe ik alles bereken en hoe ik het registeer, wellicht heb je er wat aan.

Vooral doen wat voor jouzelf werkt anders is het een moeizaam proces. Veel succes!!

Dankjewel en bedankt voor de tips! Heb mijn BMR uitgerekend met die website. Een vraagje over LifeSum, ik lees op internet dat er een gratis versie is maar ook betaald? Kun je etiketten scannen met de gratis versie?

@Faringo: Dankjewel, ik neem je tips mee!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:57

Welkom Amanda! :)

Zelf niet bekend met Lifesum, maar van wat ik hier hoor kun je volgens mij met de gratis versie ook barcodes scannen. Anders kan het met MyFitnesPal sowieso. Is een soort van dezelfde app, alleen van een andere maker.

Hier na een weekend van pizza, tapas en patat vanochtend wel een plusje op de weegschaal, maar gelukkig geen hele grote. Heb ook wel veel bewogen (vrijdag hardgelopen, zaterdag hardgelopen en gisteren 50km op de racefiets gezeten).. Beetje compensatie is er dus wel geweest. Morgen zal het vast wel weer een beetje minder zijn op de weegschaal :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:18

De gratis lifesum versie is prima Amanda.
Daar kan je alles mee, behalve je macro's aanpassen, en diëten volgen.
Voor het tracken van je kcal werkt de gratis versie prima.

Hier weer terug van vakantie.
Weegschaal vermijden we maar even de komende maand :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:22

Foto's van friet hoeven voor mij niet, krijg er gelijk zin in en ik kom juist voor andere motivatie hier :')

Mijn weegschaal is nog niet binnen, gedoe met pakketje.

Van het weekend bij vrienden geweest. Als goede gastheren gebakje op tafel, zoutjes op tafel. Chocola. Koekje bij de thee. tosti van Turks brood. Ik heb aantal dingen afgeslagen en dan nog. Misschien maar goed ook dat de weegschaal nog niet binnen was _O-

Straks maar ff stuk gaan lopen nog!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:34

Ik heb een nieuwe bikini gekocht :D aan het begin van mijn (hopelijk) afvalstreak. Zat erg in dubio want dacht kan beter eentje kopen als ik wat meer richting mijn streefgewicht zit. Aan de andere kant, hij is echt super mooi en staat erg goed. Wordt er blij van en merk dat afvallen wel makkelijker gaat als ik mij lekker in mijn vel voel. Ook gaan we nog een weekje naar centerparcs en het is voorlopig nog mooi weer dus hij komt zeker van pas.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:37

Je hebt groot gelijk @corinep. Als we altijd maar gaan zitten wachten tot het perfecte moment, dan mis je heel veel van de mooie tijden ;) Lekker genieten van je mooie bikini en geniet ervan dat je er blij van wordt :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:03

Welkom amanda!
Zeker als je weinig lust zou ik eerst je calorieën beperken en als je daarna daar behoefte aan heb verder op koolhydraat arm. Ik voel mij zelf heel goed bij koolhydraat arm maar heel extreem houd ik niet vol. Mijn lichaam heeft gewoon af en toe wat suiker nodig, dus zo af en toe eet ik dat ook gewoon.

Corinep, je heb groot gelijk :D lekker genieten! Als je nou zoveel kwijt bent dat de bikini te groot is was je hem toch een keer wat warmer :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:32

Bedankt voor het welkom en de tips!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:41

MuSLi schreef:
Je hebt groot gelijk @corinep. Als we altijd maar gaan zitten wachten tot het perfecte moment, dan mis je heel veel van de mooie tijden ;) Lekker genieten van je mooie bikini en geniet ervan dat je er blij van wordt :)

Ik had het niet beter kunnen omschrijven!

Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept. Had er weinig zin in maar nu ik er eenmaal ben is het ook weer goed.

Mijn goede voorlopige nieuws van vorige week is omgezet naar definitief: ik heb een hele mooie kans gekregen op werkgebied dus ik ben happy!