Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Weetje er zijn zoveel banen onmisbaar.
Ik denk dat het belangrijk is dat we daadwerkelijk weten hoe en waar de besmetting zich heeft uitgebreid. En grenzen dicht zoals al meerdere landen nu doen.
Citaat:Dat snap ik wel.
Maar het is gewoon koffiedik kijken: "waar precies staan we met ons allen begin juli" -?
Geen mens die dat weet.
Dus of we een openingsceremonie hebben op 24 juli of een jaar later: geen idee.
Crista schreef:HopeMyDay schreef:Oké, misschien denk ik iets onmogelijks maar als alle scholen sluiten (waar ik echt op hoop gezien de omstandigheden) dan is er vast wel iemand in de straat die niet werkt en op de kinderen in de straat kan passen. Daarnaast weet ik zeker dat echt niet alle ouders werken/werken op dezelfde dagen. In een gemiddelde straat wonen zo'n 20 kinderen.. dat moet te regelen zijn binnen een buurt en dan zijn er zeker minder kinderen samen dan op een school (althans hier, in het oosten van het land). MBO's en middelbare scholen moeten sowieso dicht. Die "kinderen" kunnen zichzelf prima vermaken.
Sorry, maar ik heb niet zo veel met de mensen uit m'n straat, en laat écht niet zomaar Jan en alleman op mijn kind passen. Dus zeker niet "de buurvrouw van verderop"
Veulen84 schreef:Ik ben er eigenlijk zo langzamerhand wel voor om gewoon alles op slot te doen. De economie is al enorm ontregeld, de mensen hebben al stress en er zijn al heel veel zieken. We weten waar dit heen gaat. Gezien de enorme hoeveelheid stomme reacties van mensen. Is het nu niet zo dat de overheid iedereen ook tegen zichzelf zou moeten beschermen? Als je nu zou zeggen we doen 3 weken alles dicht. Zou dan de schade (en dode/zieke) niet minder groot zijn dan nog 1,5 week doormodderen en dan alsnog de boel 3 weken sluiten?
(Ik ben me er van bewust dat 3 weken alles dicht een enorme inpact heeft op ons leven en veel aanpassing vereist. Maar kunnen we dat als maatschappij echt niet?)
Mjetterd schreef:Ik kom even binnen vallen.
Wat doen jullie qua sociale contacten?
Verjaardagen, koffie drinken bij ouders e.d.?
Shaggy09 schreef:Mjetterd schreef:Ik kom even binnen vallen.
Ik ga nog wel bij vriendinnen op de koffie of naar verjaardagen mits er niemand bij zit
die op vakantie is geweest of klachten heeft.
Mjetterd schreef:Ik kom even binnen vallen.
Jorienn schreef:Zoveel mensen zijn onmisbaar.
Feit is: een hoop mensen ook niet.
Ik ben vertegenwoordiger, en met mij heeel veel bij verschillende bedrijven in verschillende sectoren. Ondanks alle klachten kun je die prima vanuir huis verwerken. Dan dus geen verkoop nu. De huidige klanten worden nu nog met service bediend en hebben leasecontracten.
Zo hebben we in Nederland heeeel veel kantoorpersoneel, personal trainers, boekhouders, accountants, mensen die werken in kleding zaken (denk even aan al het personeel dat überhaupt in 1 stad werkt, in de horeca, in de bouw. ALS (!) alles dicht gaat, zijn deze mensen ook niet aan het werk.
Als Nederland een lockdown krijgt en deze bedrijven dicht gaan zitten die ouders dus thuis.
Zelfs met 1 partner in de zorg, is er dus iemand thuis. En nee: het is niet ideaal en echt niet alles is vanuit huis mogelijk, maar als alles dicht gaat verder houdt het op. Er zijn bedrijven, waaronder die van mij en concurrenten hebben dat ook: je bent normaal gezien onmisbaar en wordt 73837392x per dag gebeld, óók als je vakantie bent maar dit is overmacht en dan houdt het op.
Tuurlijk zijn er nog duizenden beroepen (agrarische takken, zorg, apothekers, supermarkten, vrachtwagenchauffeurs, brandweer, begrafenisondernemers, pompmedewerkers distributiecentrummedewerkers etc) allemaal wel door dienen te gaan. Dus ja, grote opvangplaatsen zullen er nodig zijn.
Feit blijft dat mensen zichzelf altijd onmisbaar vinden maar in een situatie in deze is dat gewoon niet altijd (!) zo.
Shaggy09 schreef:Mjetterd schreef:Ik kom even binnen vallen.
Ik ga nog wel bij vriendinnen op de koffie of naar verjaardagen mits er niemand bij zit
die op vakantie is geweest of klachten heeft.
Joman schreef:Die op vakantie is geweest? Waarom is dat een criterium.
Je kunt het ook verspreiden zonder symptomen. Dus ik weet nog of je criteria nu zoveel zin hebben.