3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:06

Ik heb meestal veel trek :+ is wel iets minder nu ik op kantoor werk, maar ver onder de 1800 kcal lukt mij echt niet.

Scheelt misschien wel dat ik nog dagelijks een stukje jog, 3-4x per week een uur a anderhalf uur paardrij en 1-2x wat krachttraining doe

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 19:28

Rienn schreef:
Als ik dan lees wat sommige weg kauwen op een dag, dat red ik echt nooit. :')

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar bij mij valt zo’n opmerking best verkeerd: iedereen heeft hier een ander lichaam en dus andere behoeftes, dus het is niet dat sommige superveel eten (in relatie tot hun energiebehoefte).

Hier drukke week achter de rug, morgen thuis werken! Hebben een soort pressure-cooker en dat is stiekem toch best intens en vermoeiend. Qua eten was het in t weekend nogal slecht maar heb ik de dagen erna wel wat balanst, maar verwacht niet te zijn afgevallen zaterdag. Ach, volgende week weer een week!
Komend weekend alleen wel luxe paasbrunch met de hele familie dus dat zal wel wat meer zijn weer :))

Lijstje vandaag:
T: mueslireep & klein taartje (jarige op t werk)
M: 75gr kibbeling met ~15ml vissaus, 2 sneetjes brood met (1) ei en mayonaise & (2) pesto spread met kipfilet
A: spaghetti aglio a olio

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:22

Ach anderzijds verbaasd het mij weer met hoe weinig sommigen door kunnen :+ is idd per lichaam verschillend

Ik krijg best wel eens naar mijn hoofd 'jij kan echt alles eten zonder dik te worden zeg!'
Euh nee, dat kan ik niet, helaas :') maar ik kan idd wel redelijk veel eten zonder dat ik daar van aan kom, al is het vaak ook veel volumevoedsel :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:49

IMANDRA schreef:
Rienn schreef:
Als ik dan lees wat sommige weg kauwen op een dag, dat red ik echt nooit. :')

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar bij mij valt zo’n opmerking best verkeerd: iedereen heeft hier een ander lichaam en dus andere behoeftes, dus het is niet dat sommige superveel eten (in relatie tot hun energiebehoefte).

Hier drukke week achter de rug, morgen thuis werken! Hebben een soort pressure-cooker en dat is stiekem toch best intens en vermoeiend. Qua eten was het in t weekend nogal slecht maar heb ik de dagen erna wel wat balanst, maar verwacht niet te zijn afgevallen zaterdag. Ach, volgende week weer een week!
Komend weekend alleen wel luxe paasbrunch met de hele familie dus dat zal wel wat meer zijn weer :))

Lijstje vandaag:
T: mueslireep & klein taartje (jarige op t werk)
M: 75gr kibbeling met ~15ml vissaus, 2 sneetjes brood met (1) ei en mayonaise & (2) pesto spread met kipfilet
A: spaghetti aglio a olio

Wauw... maar ondertussen wordt er wel de ene na de andere opmerking gemaakt over de gene die weinig eten in vergelijking met wat andere eten. Daarnaast was het grappig bedoelt, maar ik ben totaal niet grappig :(:)
Laatst bijgewerkt door Rienn op 18-04-19 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:52

Dilan93 schreef:
Ach anderzijds verbaasd het mij weer met hoe weinig sommigen door kunnen :+ is idd per lichaam verschillend

Ik krijg best wel eens naar mijn hoofd 'jij kan echt alles eten zonder dik te worden zeg!'
Euh nee, dat kan ik niet, helaas :') maar ik kan idd wel redelijk veel eten zonder dat ik daar van aan kom, al is het vaak ook veel volumevoedsel :)

Dat heb ik ook altijd aan moeten horen, tot ik ben gestopt met paardrijden en sporten, toen vlogen de kilo’s er aan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:55

Dat scheelt een hoop idd. Ik merkte het ook heel erg toen ik begin dit jaar vanwege een blessure niet hard liep. Sowieso sinds ik gestopt ben met halve marathons lopen, is mn gewicht toch een paar kilo omhoog gekropen :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 21:59

Rienn schreef:
Wauw... maar ondertussen wordt er wel de ene na de andere opmerking gemaakt over de gene die weinig eten in vergelijking met wat andere eten. Daarnaast was het grappig bedoelt, maar ik ben totaal niet grappig :(:)

Komt goed, wilde het aanstippen omdat je het wss niet zo bedoelde idd.
Te weinig eten merk je sneller. Lijstjes die onder pak en beet 1300kcal zitten haal je er sneller uit, en er zijn maar zeer weinig mensen die dat serieus als kcal doel kunnen hebben, dus vandaar de opmerkingen. Er zijn niet veel mensen voorbij gekomen die zichtbaar (zonder hun lengte etc te weten) veel te veel eten maar wel veel die te weinig eten. Snap je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:54

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 dadel voor het hardlopen, daarna havermout met proteinepoeder, amandeldrink en bessen
T: protein cookie :9
L: 2 Nofairytale groentenwraps met hummus en quorn, 100 gram tomaatjes
T: twee meergranen rijstwafels met pindakaas
A: krieltjes, wat ketchup, groentenmix en bonenburger
T: alpro go on met ananas

Kcal: 1803
Beweging: 15 minuten joggen.

En oo t werk paaseitjes gehad (Tony Chocolonely), dus misschien daar 1 of 2 van :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:20

Imo mag het heftige reageren op elkaars magere lijstjes sowieso wel wat minder. Snap dat we het gezond willen doen, maar er hoeft maar 1x een mager lijstje voorbij te komen of we wordt vol op gereageerd. Terwijl, als iemand weer eens een vreetbui heeft gehad of flink gezondigd heeft is het van: moet eens kunnen. Klopt ook. Maar imo zou het hier wel wat strenger mogen op teveel eten. Net zoals op te weinig eten.

Mijn lijstje van gisteren
O: twee gebakken eieren met 2 plakjes spek
L: 1 wrap met kipschnitzel, ijsbergsla en tomaat
A: klein stukje biefstuk met champignon saus en een paar frietjes (studentenhap, kleine portie dus want het was ook maar 6 euro)
T: 200 gram chocolademousse (weet niet meer welk merk, maar zat echt maar 170 kcal per 100 gram in)
B: anderhalf uur wielrennen

Vandaag
O: 500 ml drinkyoghurt
L: wrap met kipschnitzel, tomaat en sla
A: nog geen idee, denk dat ik iets van sushi haal
B: 8u werken (staand beroep)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 19:50

Hoezo strenger op te veel eten? Zie jij lijstjes voorbij komen die echt te veel eten bevatten?

En als er een opmerking wordt gemaakt over te weinig eten en de reactie is dan ‘ja maar ik heb een balansdag’ dan is het ook oké. We hebben in dit topic maar al te vaak mensen gehad die structureel te weinig eten en dat willen we voorkomen.

We zijn er heel duidelijk over dat we opmerken als we zien dat iemand te weinig eet (zie oa OP); en als iemand dat niet fijn vindt zijn er genoeg topics waarbij dat minder of zelfs niet gebeurd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:03

Ik moet zeggen, ik zie ook zelden een lijstje voorbij komen waarvan ik denk "jemig, die eet echt véél te veel, onmógelijk dat die afvalt!"
Hooguit iemand die deelt een vreetbui oid gehad te hebben, maar diegene is zich dan al ervan bewust teveel gegeten te hebben. Waarom zou ik daar in hemelsnaam nog streng tegen gaan gaan doen?

Het aanspreken oo te weinig eten gebeurt vooral bij nieuwe mensen die binnenkomen zonder de OP gelezen te hebben een mega karig lijstje plaatsen en er trots op zijn hoe weinig ze gegeten hebben (even heel erg gegeneraliseerd natuurlijk, maar dat is wel een beetje de trend) en geen idee hebben wat dat met je lichaam doet. Dat je van te veel eten dik wordt weet iedereen (en als je een afvaltopic nodig hebt, kan je mij niet vertellen dat je nooit teveel eet), wat te weinig eten doet staat echt vrijwel niemand bij stil...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:50

Snap jullie punten :j wilde ook geen discussie uitlokken, het was alleen iets wat mij opviel.

Mijn avondeten is uiteindelijk sushi geworden. Geen uit de hand gelopen AYCE variant, maar gewoon een nette portie :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:51

Ik heb serieus een moment moeten nadenken wat een AYCE portie betekend :') _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:56

Soort YMCA maar dan anders :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:00

En dit allemaal omdat ik een verkeerde woordkeuze heb gemaakt. :=

Er is niemand hier in het topic die mij hoeft te vertellen wat te weinig/niet eten met je lichaam doet... daarnaast voelde ik mij ook niet direct aangesproken op karige lijstjes, maar vind ik het vervelend dat iets wat ik heb geschreven zo opgeblazen wordt. Nooit bedoelt om iemand te kwetsen.

O: zelfde als elke andere ochtend, alleen nu 1 banaan en 2 lepels aardbei
L: 2 gekookte eieren 1 op een spelt cracker met mayo en de ander zo
T: blokjes kaas, worteltjes, handje cashewnoten
A: zelf gemaakte soep van gisteren
T: rocky rise en een proteïne reep van Body&fit (214 calorieën zitten daar in)
B: 1.5 uur cardio en ruim 10.000 stappen.

Tellen jullie je drinken ook mee? Ik drink voornamelijk thee, water en Crystal clear.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:08

Komt niet door jouw reactie hoor, het viel mij al langer op. Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden, daarom dat ik er niet verder op in ga.

Ik tel drinken alleen mee als er meer dan 10 kcal per glas in zitten.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 19-04-19 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:09

__Sannne schreef:
Soort YMCA maar dan anders :))

:') ik denk ik beeld en geluid, dus nu zie ik een AYCE-nummer voor me _O-

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:08

__Sannne schreef:
Komt niet door jouw reactie hoor, het viel mij al langer op. Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden, daarom dat ik er niet verder op in ga.

Ik tel drinken alleen mee als er meer dan 10 kcal per glas in zitten.

Ik herken dat wel, ik zou nog wel het een en ander willen vragen/schrijven, maar ik heb besloten het hier bij te laten. Voor nu in ieder geval.

Hoe is jullie Pasen geweest?

Ik weet niet precies meer hoe mijn dagen er uit hebben gezien qua eten...

Zondag:
O: kleine afbak broodjes 3 stuks en 2 eieren
L: -
T: proteïne reep
A: mijn vriend heeft gekookt *\o/* pasta con funghi. Uit het kookboek Man.eat.plant.
T: een waterijsje
B: 12 km gewandeld

Vandaag:
O: zelfde als gisteren
L:-
T: proteïne reep
A: zalm uit de oven, kaasjes en worstjes
T: 5 raketjes. We waren bij de Intratuin en hadden trek in een ijsje, dus een raketje gekocht. Toen we naar huis reden langs de supermarkt om een pak raketjes te halen, bleek onze vriezer het niet te doen thuis. Dus alle ijsjes moesten op :') (we zijn net verhuist en de vriezer staat in de schuur, maar met verbouwen hebben ze denk ik de elektriciteit die naar de schuur loopt verwijderd. :') )
B: 1.5 uur cardio

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:19

Mijn paasdagen zijn gezellig geweest. Qua eten niet zo best, maargoed... :')

Ennnn ik heb mijn tienerdroom EINDELIJK waargemaakt. Ik wil al sinds mijn 15e endurance starten. En na 10 jaar en heel veel pech, is het zaterdag eindelijk gelukt. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:27

Oh wauw, super gaaf!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:57

Hoeveel kcal eet jij eigenlijk Rien? Als ik dan zie wat je afgelopen vrijdag gegeten hebt denk ik, dat is niet veel zeker niet met hoeveel je beweegt.

Maar goed weet ook niet precies wat je doel is ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:45

Mhwa ik vind Rien haar lijstjes niet overdreven karig. Zeker niet als de intentie is om af te vallen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:25

gribaldi schreef:
Hoeveel kcal eet jij eigenlijk Rien? Als ik dan zie wat je afgelopen vrijdag gegeten hebt denk ik, dat is niet veel zeker niet met hoeveel je beweegt.

Maar goed weet ook niet precies wat je doel is ;)

Ik kijk daar niet direct naar.

Maar ik ben wel benieuwd wat jij denkt dat ik moet doen om mijn lijstje voller te maken.... Ik heb simpelweg niet meer trek/honger op een dag en meer eten dan waar ik trek in heb lukt niet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:05

Sowieso is van zo'n lijstje zonder hoeveelheden nauwelijks op te maken of het karig is of niet.
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn.

Hier was pasen wel gezellig. Eerste paasdag paasontbijt met het gezin en gezellig even naar de dierentuin geweest. Helaas kreeg mn zoontje koorts dus we waren sneller dan gepland weer thuis. 's Avonds nog bij mijn moeder gegeten. Zowaar begin ik te leren om me op dit soort dagen niet vol te proppen :)

2e Paasdag moest ik werken dus niet veel bijzonders, 's middags nog ff lekker van het zonnetje genoten in het park.

Nu weer ff in het gareel qua eten, want hoewel ik me niet zo volgestopt heb, heb ik toch wel meer (en slechter) gegeten dan normaal. Mn buik was helemaal van slag :+

O: Griekse yoghurt met aardbeien en havermout
L: rauwkostsalade, maissoep en een cracker met slankie en paprika
T: krentenbol, was niet helemaal de planning :+ en bakje aardbeien
A: weet ik nog niet, bij mn moeder. Maar iig AVG
T: bakje straciatella Kvarg

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:27

Vervelend dat je zoontje ziek werd.

De broodjes die ik de afgelopen 2 dagen in de ochtend heb gegeten, zorgen er voor dat ik met een grote bal in mijn maag rond loop, maar toch vind ik ze te lekker om het te laten staan, daardoor heb ik geen trek.

Maar goed, ik heb geen zin om te hier te moeten verdedigen, want dat is in mijn ogen nergens voor nodig.