Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:09

Katharinaa mijn vriend en ik doen momenteel om de dag een half uurtje kracht met onder andere wat spul van blackroll. Op de dagen dat we niet of wat korter lopen.

Hoop dat het goed gaat met Gem..

Ik moet 5 januari weer terug.

Als er echt weer obstacle runs doorgaan kunnen we ook als bokt team meedoen :+ en elkaar over de hindernissen helpen :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:14

Ben al tijdje minder actief, zowel op dit forum als in het hardlopen, maar nu toch weer paar keer gelopen. Elk jaar is er een loopwedstrijd de laatste zondag van december in mijn dorp, met 2x 500 à 600 deelnemers. Dit kan door Covid natuurlijk niet doorgaan. De organisatoren hebben echter het parcours bewegwijzerd, en iedereen kan individueel zijn Strava resultaten doorsturen, of tijden in een brievenbus deponeren.

Ik had naar mijn mening niet zo best gelopen, 11,5 km/u, maar in het voorlopig klassement ben ik toch 7de van de meer dan 100 vrouwen. Met zo weinig kilometers in de benen sinds november 2019 hoor je me toch niet (meer) klagen. Het is trouwens een verraderlijk parcours met behoorlijk wat vals plat, lange hellingen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:09

Supervixen schreef:
Als er echt weer obstacle runs doorgaan kunnen we ook als bokt team meedoen :+ en elkaar over de hindernissen helpen :')

Leuk idee! Ik stem vóór!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:55

Lijkt mij ook leuk! Nog nooit zoiets gedaan :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:57

Thanks SV. Ik doe (of probeer toch) 3x per week krachttraining, lijkt me inderdaad het handigst om dan ook de foamroller te gebruiken. Misschien is het ook niet slecht om het te doen na intervallen ofzo, zal ik nog zien.

Vandaag een traag loopje gedaan zonder pijntjes.

Hwn goed gedaan hoor! Leuk dat je weer aan het lopen bent.

Alvast een gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk kunnen we in 2021 eens samen lopen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:37

Een gelukkig en sportief nieuwjaar!
Ik hoop ook dat we eens met elkaar kunnen lopen komend jaar.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:28

Gelukkig nieuwjaar allemaal, ik wens jullie een goede gezondheid en vele hardloopkilometers.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:44

Gelukkig nieuwjaar! *\o/*

Ik ben afgelopen weken te druk om te trainen geweest. Afgelopen woensdag me maar op 30 minuten trap op en af gestort en dat was zwaar. Hopelijk kan ik het nu weer oppikken,de dagen worden langzaamaan wat langer.

Maar ik heb wel meegelezen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:17

Ik ga later bijlezen, maar wil jullie een heel gezellig en sportief 2021 zonder beperkingen van welke aard dan ook toewensen!

En gisteren, OudeJaarsdag ... ik kon het niet laten. Verstandig of niet, ik heb heel voorzichtig een klein rondje gelopen :oo .

Afbeelding

Vandaag is het hele lijf wel een beetje gevoelig, maar niet speciaal rug of been :o

Fijne Nieuwjaarsdag allemaal *\%/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:22

O wat fijn Gem!

Voor iedereen ook een fijn en gelukkig 2021!

Ik wil dit jaar graag 1200km lopen en heb er vandaag symbolisch de kop af gebeten door 12km te lopen. Wat een rustig falderalderlie-loopje moest voorstellen werd mijn beste tijd op de 12 Km :D

Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:43

Ik ging weer lekker.

Helaas 2020 afgesloten met een verzwikte enkel met dank aan een scheve stoeptegel. Ik heb losse enkelbanden maar dit was toch wat anders. Ik schrok van mijn eigen gil inclusief sterretjes zien.

Moest nog 2km naar huis met 3 graden en enkel een thermoshirt en driekwart broek aan. Lang leve Garmin weet ik het precieze moment :\ . Mijn hartslag schiet echt omhoog, met daarna een extra piekje wanneer je de pijn voelt.

Enfin, gisteren een dik ei erop. Vandaag is dat ei wat vlakker, maar veel breder. Nog niet blauw oid. En enorme last aan de binnenkant van mijn enkel terwijl ik daar niet doorheen ben gegaan.

Maandag meteen mijn eerste fysio behandeling van het jaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:48

Gem wat heerlijk zeg!! Dus het gaat vooruit met je lijf?

En een mooie symbolische loop voor jou Poes. Mooi doel ook.

Luxorvalkje wat een dikke pech zeg, stond die fysiobehandeling al of is dat speciaal voor je enkel?

Ik ga morgen met mijn beste vriendin een klein rondje in Brabant lopen. Zij is aan het opbouwen, dus dat wordt een half uurtje gezelligheid.

Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor de 5 elementen challenge van virtueel.nl. Je loopt dan 5 runs die iets te maken hebben met water, vuur, aarde, hout en metaal. We hebben al allemaal leuke ideeën over runs die daarbij passen.
Leuk om samen te kunnen doen en weer eens ergens anders te gaan lopen. Daar worden we enthousiast van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:19

Oei luxor. Hopelijk is er niets kapot. Ik heb zo eens betonnen gewrichtsbanden gehad en een stukje van de groeischijf...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:20

Gem fijn dat je weer hebt kunnen lopen! Hoe was de 'day after'?

Lekker bezig Poes, mooi symbolisch loopje!

Oef Luxor! Hopelijk kan de fysio helpen :)

SV leuk die elementen, hoe gaan jullie dat doen?

Vanochtend weer verdwaald in het bos en per ongeluk 2.5 uur gelopen.. Nu even bijkomen, heb een beetje kramp in mijn buik. Heb soms wel last van eten en sporten maar dit voelt meer als ongesteldheids-kramp, vooral als ik rechtop sta, zolang ik mijn rug krom hou is er niks aan de hand. Hoop dat het zo bijter :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:38

Oei beetje de kou op je rug geslagen?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:58

s1993 schreef:
Vanochtend weer verdwaald in het bos en per ongeluk 2.5 uur gelopen..

Dus ik ben niet de enige!! Wilde 10 km doen, het werden er 15!! :') Ik liep als gezelschap met iemand mee die 30 wilde doen (en heeft gedaan) en ik heb ons echt vreselijk de verkeerde kant op gestuurd. :+ Helaas had ik tijdens haar plaspauze mijn meting uit gezet. |o Echt zo zonde! Met ruim 3km mijn afstandsPR verbeterd en gewoon niet goed vastgelegd. -O- Tempo was echt super super laag, maar ook dat komt ooit goed.

S1993 had je verder wel lekker gelopen? Die krampen zijn wel echt naar!

Supervixen, dat klinkt leuk. Wat voor ideeën hebben jullie? Waar in Brabant heb je gelopen? Ging het lekker?

Luxorvalkje, hoe is het nu met je enkel? Wat balen!

Superpoes, gefeliciteerd. Dat voelt vast heel lekker.

Hwn, super netjes 7e van de 100 is echt heel goed!!!

Palmera, is het al gelukt om te gaan lopen?

Ik zou het wel leuk vinden om jullie te volgen op Strava. Voor degene die dat ook leuk vinden: hoe kan ik je vinden?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:20

Gem, fijn, blijf wel voorzichtig doen! :)

Luxorvalkje :(:)

1993 en Zucherro: +1 :+

Nu hoop ik morgen te gaan, eindelijk.... Maar het weer kan weleens roet in het eten gooien.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:32

Nee voorspelling voor morgen is best goed, m.n. in de ochtend. Dus hop hop op tijd je bed uit. :j
Maandag wordt minder dus niet uitstellen. :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:56

Ehm, ik woon nogal ergens anders. Onze weersvoorspellingen kunnen afwijken :+

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:08

Oh! :+ waar woon jij dan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:32

Haha Palmera woont op La Palma.

S1993 doe maar rustig aan dan!

Ik heb gezellig 5.5km bij Wilbertoord gelopen in Brabant. In het bos. Vlakbij Volkel/Uden.

Die elementen.. we willen voor water rondom een plas hier in de buurt lopen waar we nog niet zijn geweest. Voor metaal denken we aan het Landschaftspark bij Duisburg, dat is een verlaten fabrieksterrein, met staalovens, maar ja we gaan nog maar even niet naar Duitsland. Dus misschien het terrein van de Veluwse stoomtreinmaatschappij en daar iets bij. Past ook bij ijzer.
Voor hout dachten we aan de Wodanseiken bij Wolfheze, dat zijn 7 eiken die meer dan 500 jaar oud zijn. De andere moeten we even over nadenken nog.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:35

Oh dat klinkt wel echt heel tof!!!
Hahaha La Palma, daar had ik niet op gerekend. :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:30

Whoehoe Gem is alive and running!! Kan je nu weer beginnen opbouwen of mag/kan het nog niet?

Wow Poes 2021 goed ingezet dus! Knap!

Luxorvalkje oh jij hebt het jaar niet goed afgesloten! Hoe gaat het nu?

SV dat zag er een leuk loopje uit met je beste vriendin, aan je foto's op Instagram te zien!
Klinkt leuk die elementen, je hebt al goede ideeën. Voor wind gewoon op een winderige dag naar de kust? Of is dat niet specifiek genoeg?

S1993 amai 2,5u is lang! Alles weer oké met je buik nu? Misschien wat te weinig gedronken ofzo?

Zucchero haha 10 of 15 is wel een heel verschil!
Er is een bokt-club of Strava!
https://www.strava.com/clubs/bktnl
Er zitten ook wel wat mensen in die groep die hier niet meer posten, maar er zijn er ook wel een deel die hier wel nog actief zijn. Er is een bericht in die groep met de boktnamen en Stravanamen. Dan kan je kijken wie je persoonlijk wil volgen. Dit ben ik: https://www.strava.com/athletes/27315505

Palmera ik hoop dat je vandaag kan gaan!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:40

Ik ben er ook weer. :D Heerlijke 5 km gelopen, niet gedacht dat die zo lekker zou gaan na een maand niet lopen. Vanaf morgen heb ik mijn schema weer opgepakt, wil toch ‘snel’ genoeg worden om weer een halve marathon te kunnen meedoen als het allemaal weer mag. Dus ik bereid mijn duur lopen weer uit naar 10 en langer, en de rest ook kilometers maken en snelheid proberen te krijgen.

Leuk die elementen SV! En je bent echt lekker aan het lopen nog altijd, ik geniet van de foto’s haha!

Gem heeft ook weer gelopen *\o/* hoe gaat het verder?

Knap hoor Poes! Lekker stuk gelopen, en leuk doel. Denk dat ik mezelf ook als doel geef om in ieder geval richting die 2021 kilometers te gaan. Even kijken waar het schip strand.

Zucchero ik ben ook goed in verkeerd lopen in vreemde omgevingen :') ben ook te vinden in de Strava groep.

Ai Luxorvalkje dat klinkt niet goed. Gelukkig kun je snel naar de fysio.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:38

Katharinaa schreef:
Er is een bokt-club of Strava!
https://www.strava.com/clubs/bktnl
Er zitten ook wel wat mensen in die groep die hier niet meer posten, maar er zijn er ook wel een deel die hier wel nog actief zijn. Er is een bericht in die groep met de boktnamen en Stravanamen. Dan kan je kijken wie je persoonlijk wil volgen. Dit ben ik: https://www.strava.com/athletes/27315505

Wat leuk, ik ben lid geworden.

Ik lees hier steeds redelijk stil bij met veel respect voor de snelheden en afstanden die jullie halen. Ik was vorige week zaterdag "klaar" met het opbouwschema van C25K en heb toen voor het eerst 30 minuten aaneengesloten gerend. Omdat de andere twee trainingen die week 28 minuten waren heb ik deze week 3 keer 30 minuten gedaan. Volgende week ga ik naar 33 en de week daarna naar 36. Met 36 minuten kom ik hoogstwaarschijnlijk aan mijn doel van rondje Sloterplas met enkel 5 minuten warp-up wandeleen en 5 minuten cool-down wandelen. Ik kom nu met 30 minuten nog een 850 à 900 meter te kort en loop rond 7 min/km.

Als ik dat doel heb bereikt ga ik voor een iets lagere hartslag, maar dat doel staat nog niet precies vast.