Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:42

Bedankt!
Bij m'n ouders eet ik ook vaak kipfilet, erg lekker :D

Ik ga binnenkort de supermarkt eens goed doorzoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:46

Wat ook super lekker is, is om er dan wat rauwkost overheen te doen! Lekkere puntpaprika (maar gewone is goedkoper), komkommer, sla etc.
Dan heb je een wat gevulder broodje als je zelf het idee hebt dat je meer nodig hebt. Zonder dat je echt heel erg veel kcal naar binnen werkt. Tenzij je er dan ook nog weer dressing of saus overheen gooit :P Maar dat vind ik persoonlijk niet echt heel lekker :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:11

Hebben jullie voorkeur voor een light zuivelspread qua merk en kcal?
Lijkt me wel iets, ik doe nu kipfilet op m'n brood maar iets erbij is wel lekker.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:13

Ik gebruik altijd humus :))

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:15

IMANDRA schreef:
Lijkt me wel iets, ik doe nu kipfilet op m'n brood maar iets erbij is wel lekker.

Ik heb van de appie altijd zuivelspread bieslook light van hun eigen merk. Doe ik altijd op mijn crackers met kipfilet omdat het anders te droog is :)

Ik heb vandaag voor het eerst van iemand te horen gekregen dat ik eruit zag alsof ik ben afgevallen :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:16

Annikoe schreef:
IMANDRA schreef:

Ik heb van de appie altijd zuivelspread bieslook light van hun eigen merk. Doe ik altijd op mijn crackers met kipfilet omdat het anders te droog is :)

Ik heb vandaag voor het eerst van iemand te horen gekregen dat ik eruit zag alsof ik ben afgevallen :D

Die is idd ook heel lekker! Wat goed *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:20

Wat fijn om te horen Annikoe!!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:22

Annikoe *\o/*

Ik vind philadelphia light lekker, en op wraps gebruik ik nu vaak boursin light, die had nog iets minder kcal dan de philadelphia.

Bij mijn lijstje komt een cupcake :o :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:23

Ik wilde gisteravond even kort rijden, maar het weer was zo chill, dat ik pas om 10 uur thuis was :+ dus weer geen crackers gemaakt... :+
Snelle Jelle ligt nog onaangeroerd (van gisteren) in mijn broodbakje, ik denk dat ik zo een appel ga eten, weer wat vroeger brood eten en dan nog wat uit de kantine. Beviel gisteren erg goed.

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Appel
L: Twee speltboterhammen met roomboter en kipfilet bieslook (ik weet niet, maar het gewone brood was op, hoop dat het smaakt) + ???
T: Appel
A: Nog even bedenken... :+

B: ??? Vanavond een stuk lopen als het droog is, of misschien even shoppen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:28

Ik eet nooit brood haha. :P En ik eet heel vaak pas om 11uur oid, maar als ik wel eerder honger heb dan eet ik wel gewoon. Luister graag naar mijn lijf, anders val ik flauw. :P

Vandaag een restjes dagje qua lunch. :P
O: Peer
L: ovenschotel bloemkool-aardappel met wat kaas
B: uur wandelen
A: lasagne met spinazie, rode pesto, verse basilicum en kaas dit samen met salade

Morgen
O: Peer
L / T: 2x Ciabatta met zongedroogde tomaat, beetje groene pesto en verse basilicum
T: patatjes tijdens werken, moet ik proeven of ze goed zijn.
A: lasagne met salade
B: van 11:15 tot 20:30 werken in de horeca. :P

Ik werk bij een friethuys en we hebben een hoge kwaliteit friet. (3e prijs landelijke friettest) Dus ik moet geregeld proeven etc. :P Het is ook erg druk dus tijd voor pauze is er niet echt. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:29

Oh boursin en philadelphia light, daar toch maar even naar kijken dan!

@ Annikoe: altijd leuk om te horen, gefeliciteerd :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 11:35

Goehoed Annikoe! Altijd leuk als anderen het zien :D

En vind zelf ook kipfilet met beetje roomkaas heerlijk. Sla/paprika erbij. Op wrap of brood.
Daarnaast: rookvlees, rosbief, doe het vaak met heel dun laagje roomkaas of truffelmayonaise eronder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:38

Ik vind een klein likt mosterd ook heerlijk bij kipfilet :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:19

Klinkt ook lekker Lieneke!

Mosterd vind ik dan weer echt niet te eten :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:21

Mosterd is zaaalig! Even het mes in de pot stoppen het het puntje aflikken... Omnomnom :D
Maar niet te vaak :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:29

Eske_B schreef:
Hebben mensen tips voor betaalbaar, mager broodbeleg? Andere eis is dat het lang houdbaar is of binnen een week op kan (ga in de weekenden naar m'n ouders).

Ik heb nu pindakaas, 30+ kaas, leverworst en jam in huis. Ik zat te denken aan kipfilet of zuivelspread. Maar veel verder gaat m'n inspiratie niet :') Honing zou ook nog kunnen.

En m'n vriend kwam met de tip om kwark te eten ipv Griekse yoghurt.

Ik eet zelf vaak Linesse, dat is echt mager en smaakt hetzelfde als andere smeerkaas. Ook eet ik vaak rookvlees of kipfilet. :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:32

Janine1990 schreef:
Mosterd is zaaalig! Even het mes in de pot stoppen het het puntje aflikken... Omnomnom :D
Maar niet te vaak :')

>;) :r :r :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:36

Brrrr mosterd vind ik ook zooo ongelofelijk vies :r Truffelmayonaise gaat er bij mij wel weer in <3 Ben ook dol op Japanse mayonaise, wat over sushi gaat hier in NL. Maar probeer daar een beetje vanaf te blijven omdat sausjes zo ongelofelijk kcalrijk zijn... Als ik patat eet dan is het altijd met pindasaus, dat vind ik het allerlekkerst haha.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:39

Oooh truffelmayo <3

Mijn lijstje voor vandaag:

O1: Halve banaan (voor het trainen)
O2: 2 crackers met kipfilet en filet americain
L: wrap met crème fraiche/kruidenkaas, ham en sla
T: Laatste beetje skyr met frambozen en bramen
A: Frietjesssss met een kroket en een eetlepel mayo

B: 30 minuten krachttraining, even de stad in gelopen en hond uitgelaten.

Ik denk ongeveer 1600 kcal, beetje hoog in khd, maar goed :o

Hoeveel snacks eten jullie wanneer jullie frietjes eten? Ik normaal gesproken altijd 2, maar ik kreeg op de sportschool op mijn flikker dat dat véél te ongezond en veel te vet is.. Nou eet ik dit maar 1x in de 2 weken, dus ik vond het zelf wel meevallen maar goed :o Vandaag maar eentje dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:41

Annikoe schreef:
Hoeveel snacks eten jullie wanneer jullie frietjes eten? Ik normaal gesproken altijd 2, maar ik kreeg op de sportschool op mijn flikker dat dat véél te ongezond en veel te vet is.. Nou eet ik dit maar 1x in de 2 weken, dus ik vond het zelf wel meevallen maar goed :o Vandaag maar eentje dus.

Vroeger altijd 2 :j
Nu heb ik een kleine bamischijf, of iets van kip ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:41

Ligt eraan hoe veel honger heb en hoe veel patat ik eet. Als ik zin heb in een groter bord patat eet ik maar 1 snack (of helemaal geen) en als ik niet zo veel zin heb in patat eet ik 2 snacks en dan een paar frietjes. Ben het er wel mee eens dat het echt veel is hoor, je slaat er echt van achterover hoe veel kcal er in de gemiddelde gefrituurde snack zit. Goed alternatief is misschien een airfryer kopen en je snacks thuis klaarmaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:42

Toch maar niet naar de kantine vandaag, we gaan pizza halen :~

Eindelijk een keer op een dag dat ik niet hoef te rijden. :') Met mijn huidige planning heb ik nog 1493 kcal over. Dus moet het lukken :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:44

Emmaa_ schreef:
Ligt eraan hoe veel honger heb en hoe veel patat ik eet. Als ik zin heb in een groter bord patat eet ik maar 1 snack (of helemaal geen) en als ik niet zo veel zin heb in patat eet ik 2 snacks en dan een paar frietjes. Ben het er wel mee eens dat het echt veel is hoor, je slaat er echt van achterover hoe veel kcal er in de gemiddelde gefrituurde snack zit. Goed alternatief is misschien een airfryer kopen en je snacks thuis klaarmaken.

Goed idee! Het enige verschil (vind ik persoonlijk) is dat je snacks er minder mooi uit zien, maar ze zijn echt niet minder smakelijk! Dus zeker een aanrader! Tegenwoordig heb je ook speciale snacks voor die dingen, zodat de snacks er ook nog leuk uit blijven zien. (frikandellen zijn een beetje bleek, net als kroketten :P

Wij hebben een Actifry, dus misschien is dat iets anders. Daar maken we ook altijd de patat in klaar, dus veeeel minder vet. Maar daar moet je wel van houden. En je moet het zelf eigenlijk wel kruiden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:52

Ja wij hebben thuis een frietpan dus bakken alles zelf. Als ik later op mijzelf ga staat een airfryer zeker op het lijstje :j Alleen mijn moeder wil er hier geen aanschaffen. Maar het is altijd zo standaard geweest dat wij 2 snacks eten dat ik niet beter weet :')
Maar wel een goed iets om overna te denken.

Maar mijn diëtiste/voedingsbegeleider reageert wel eens vaker overdreven vind ik :o Vandaar dat ik het even na vraag bij jullie.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:53

Ik vind dat er ook wel smaakverschil is tussen snacks uit de actifry en uit de frituur. Vooral bij zaken als krokketen, die missen echt wel dat knapperige (en moddervette :+ ) laagje. Niet heel rampzalig, maar wel verschil.

Wij eten misschien 1x per maand patat met snacks, denk nog minder eigenlijk. Als we het eten, dan bij de snackbar vandaan, want we eten het echt als "makkelijk eten" als we weg zijn geweest ofzo. Dan neem ik altijd haas saté en 1 snack, en eet ik een paar patatjes mee. Als we thuis al eens patat eten, is dat meestal bij de kip uit de oven :9