Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:20

Nee, dat is inderdaad vrij veel. Maar ik denk dat mijn fysio er echt wel wat van af weet. Het zal niet precies op de calorie goed zitten, maar zo intens er naast zal het ook weer niet zijn.

Je hebt overigens toch ook inderdaad gewoon een hartslag meter op die apparaten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:20

Nadine heeft zo'n Polar horloge icm hartslagmeter waarmee ze heel tevreden is, maar die is wel rond de 180.
Zag van fitbit ook leuke, maar die zijn ook redelijk aan de prijs (en daar zit de hartslagmeter op de pols dus minder accuraat dan zon band, maar hoor er ook goede dingen over).

Maar ik sport niet zo veel dat ik echt een hartslagmeter nodig heb dus zou het zo niet weten. Misschien even googlen?

@Rose, nogmaals, die zijn niet zo precies en maken ook maar een grove schatting. Zo'n buikband werkt volgens mij nog altijd t best.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:23

Oww, nee ik ga niet zoveel uitgeven aan een hartslag horloge. Dan maar zonder. Het is ook niet zo dat elke calorie elke dag tel. Het is meer zodat ik voldoening kan halen uit het behaalde aantal calorieen die ik gesport heb.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:24

Samblabla schreef:
Oww, nee ik ga niet zoveel uitgeven aan een hartslag hotloge. Dan maar zonder. Het is ook niet zo dat elke calorie elke dag tel. Het is meer zodat ik voldoening kan halen uit het behaalde aantal calorieen die ik gesport heb.

Je hebt ook zeker goedkopere hoor, dit zijn echt van die horloges die alles bijhouden. Maar alleen hartslag/kcal die zijn een stuk goedkoper, maar die ken ik er geen dus dat zou je moeten googlen. Genoeg reviews te vinden.

Samblabla

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:25

Ah op die manier. :) oke dan zal ik toch eens gaan kijken. Dankjewel. :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:26

Ik denk dan gewoon dat het, het beste is om je gewoon als je kcal doel te houden en te bedenken dat het sporten inderdaad mooi is mee genomen. Het belangrijkste is denk ik, dat je niet denkt dat je 500 kcal aan chocola naar binnen kan werken omdat je er 500 kcal af hebt gesport. Buiten dan is sporten natuurlijk altijd goed.

Heb er even wat over opgezocht en er staat dus ook op internet dat veel horloges het ook niet goed aan geven. Het ene horloge geeft 200 kcal meer aan dan het andere.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:27

Het was een tip, doe ermee wat je wil :) Of de berekening van je fysio accuraat is weet ik niet, maar als je keer op keer dezelfde oefeningen uitvoert, verbrand je daar steeds minder mee (er moet dus opbouw in zitten om resultaten te blijven zien). Zo'n berekening is dus sowieso maar voor een korte periode accuraat, als het dat ooit al was. Bovendien is het niet per se iets waar een fysio verstand van heeft.

Dus om jullie vraag te beantwoorden: ja, die apparaten kunnen er wel degelijk behoorlijk naast zitten, tenzij je echt een hartslagmeter gebruikt (en dan dus niet die op de handvaten).

Het is gewoon niet slim om aan zoiets vast te houden als je probeert af te vallen, maar doe vooral waar je je goed bij voelt :)

xNavatu

IMANDRA schreef:
Nadine heeft zo'n Polar horloge icm hartslagmeter waarmee ze heel tevreden is, maar die is wel rond de 180.
Zag van fitbit ook leuke, maar die zijn ook redelijk aan de prijs (en daar zit de hartslagmeter op de pols dus minder accuraat dan zon band, maar hoor er ook goede dingen over).

Maar ik sport niet zo veel dat ik echt een hartslagmeter nodig heb dus zou het zo niet weten. Misschien even googlen?

@Rose, nogmaals, die zijn niet zo precies en maken ook maar een grove schatting. Zo'n buikband werkt volgens mij nog altijd t best.

Nee dat is gelijk een activiteitsmeter die de hele dag trackt, puur een sporthorloge is veel goedkoper. Voordat ik mn polar kocht had ik een sporthorloge (dus die trackt alleen als je je hartslagband omdoet en heeft geen extra'tjes oid) en die kostte maar iets van 40 euro (inclusief borstband). En die was super fijn, want daar kon je onder het sporten al meteen zien hoeveel kcal je verbrand dus mij pushte dat altijd heel erg.
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 12-11-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Het was een tip, doe ermee wat je wil :) Of de berekening van je fysio accuraat is weet ik niet, maar als je keer op keer dezelfde oefeningen uitvoert, verbrand je daar steeds minder mee (er moet dus opbouw in zitten om resultaten te blijven zien). Zo'n berekening is dus sowieso maar voor een korte periode accuraat, als het dat ooit al was. Bovendien is het niet per se iets waar een fysio verstand van heeft.

Dus om jullie vraag te beantwoorden: ja, die apparaten kunnen er wel degelijk behoorlijk naast zitten, tenzij je echt een hartslagmeter gebruikt (en dan dus niet die op de handvaten).

Het is gewoon niet slim om aan zoiets vast te houden als je probeert af te vallen, maar doe vooral waar je je goed bij voelt :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:28

_xrose schreef:
Ik denk dan gewoon dat het, het beste is om je gewoon als je kcal doel te houden en te bedenken dat het sporten inderdaad mooi is mee genomen. Het belangrijkste is denk ik, dat je niet denkt dat je 500 kcal aan chocola naar binnen kan werken omdat je er 500 kcal af hebt gesport. Buiten dan is sporten natuurlijk altijd goed.

Heb er even wat over opgezocht en er staat dus ook op internet dat veel horloges het ook niet goed aan geven. Het ene horloge geeft 200 kcal meer aan dan het andere.

Vandaar de buikband. Deze kan je meestal koppelen aan een horloge of apparaat.
En inderdaad, als je sporten gewoon als 'erbij' ziet dan kan dat zeker zo denk ik, maar je moet wel rekening houden dat als jij heel veel sport je je kcal inname ook moet vergroten omdat je anders te weinig binnen krijgt :)

@Nadine; haha ja was het woord kwijt XD. Dat dus!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:31

Het is alleen zo'n bummer dat je denkt dat je veel verbrandt en je zou er wel eens 200 kcal naast kunnen zitten. :+

Ja ik neem ook wel iets extra's, een banaan o.i.d.

Zouden jullie trouwens krachttraining aanraden? Ik doe nu alleen cardio, omdat ik dan voor m'n gevoel meer afvalt, alleen je hoort er verschillende verhalen over.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:51

Ja dat zou ik wel aanraden, althans dat doe ik. Het is leuk en je wordt er strakker van. Dat meek ik nu vooral aan mijn armen maar ook aan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:22

Krachttraining is altijd aan te raden. Zeker als je strakker wil worden. Daar gaat cardio je niet bij helpen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:29

Hey mag ik met jullie mee kletsen?
Ik ben Flups, 22 jaar, 1.61 lang, 56 kilo en werk als sportinstructeur in een fitnesscentrum.

Ik ben niet te dik wil alleen graag vijf kilo kwijt voor het mooie.

vandaag een hele drukke dag gehad dus weinig tijd gehad om te eten.
O volkorenbrood met aardbeienjam en een peer
T mandarijn
L volkorenbrood met Gelderse gekookte worst
T/A dubbele eiwit shake

Beetje weinig als ik het zo opschrijf := morgen iets meer inplannen :)
Laatst bijgewerkt door Primavera op 12-11-15 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:30

Vandaag een beetje rare werkdag gehad, dus een raar lijstje denk ik:

O: 2 sneetjes speltbrood met kalkoenfilet
T: 2 sneetjes speltbrood met leverworst
L: broodje gezond(brie, walnoten, sla en een donker zadenbroodje) + een kaasbroodje...
T: stukje chocola
D: geen idee nog, na het werk meteen gaan paardrijden. Dus ben eigenlijk net thuis.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:40

Oh! Ik heb me nog helemaal niet voorgesteld!
Ik ben Jip, 21 jaar oud. Ben 1.72m en weeg tussen de 60-65 kilo.
Op het moment kan ik helaas niet sporten vanwege "iets" aan mijn benen.
Heb al vanaf de zomer een constante zeurende pijn in mijn benen met steken en zenuwpijnen.
Hierdoor kan ik op sommige dagen nauwelijks normaal lopen. Ik ben al bij de huisarts en het ziekenhuis geweest, meerdere bloedonderzoeken gedaan maar er kwam niets uit en iedereen zit met een raadsel.
Hierdoor probeer ik wat meer op te letten wat ik eet. Hiervoor ging ik 3 keer in de week hardlopen en 1 keer per week paardrijden.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:46

Oehh dat klinkt herkenbaar maanlicht, is het toavallig begonnen tijdens of na het hardlopen de pijn aan je benen ? Of heb je er al langer last van, mischien dat ik een idee heb wat het zou kunnen zijn als je wat meer info over je klachten kan geven mag ook via pb als je dat liever hebt, mischien kan ik je verder helpen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:49

Compleet lijstje voor vandaag

O: 2 koppen koffie en een appel
L: jumbo balans maaltijdsalade
T: 10 pepernoten en een kop koffie
A: 250 g kipfilet, 400 gram roerbakgroenten en 200 g aardappeltjes
T: stukje feta :Y)

Beetje bij gegeten, zit nu rond de 1200 kcal.
Die olijfolie tikt aan! Had er maar een drupje bij gedaan maar dat is al gauw 150 kcal...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:34

Mijn lijstje
O: 2 verse spelt triangels met salami en paté en beetje roomboter
L: shake
A:?
T: wijntje

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 10:16

Mijn lijstje voor gisteren bevatte nog wat snoepjes, maar wel binnen m'n doel gelukkig :D

Lijstje voor vandaag:
O: honey rings
T: kwark
L: gekookt ei, kipfilet, komkommer, sla en wat geraspte kaas
T: peer en crackers
A: nog even nadenken

Zit op 723 exclusief avondeten, dus ik zal kijken wat het gaat worden!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:24

Gisteren werd toch iets anders want ik zat opeens gerookte zalm liggen met korting dus die moest ik hebben :o
En had geen tijd voor middag tussendoortje want om 7 uur ging ik al koken haha, dus beetje weinig maar ik krijg toch een enorm vreetweekend waarschijnlijk dus ben alvast aan het balansen haha.

Gisteren;
O: 10gr rozijnen
L: 40gr sla, 50gr kip, 70gr huttenkase, 100gr tomaat
A: 50gr pasta, 100gr gerookte zalm, 60gr kruidenkaas en 170gr spinazie
T: 225gr skyr + questbar

Vandaag:
O: 10gr rozijnen
L: 40gr sla, 50gr kip, 70gr huttenkase, 100gr tomaat, gekookt ei
T: 300gr wortel & een whey shake
A: 50gr pasta, 120gr tonijn, 200gr sugo saus, plakje kaas
T: 225gr skyr + questbar

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:26

Mijn lijstje:

O: 2 sneetjes speltbrood met kalkoenfilet en een gekookt ei.
Een mok zwarte koffie(ik drink eigenlijk geen koffie omdat ik daar lasy van mijn maag van krijg. Maar had vanmorgen de onbedwingbare zin in koffie. Dus koffie gezet).
L: 2 sneetjes speltbrood smeerworst.
D: geen idee, ik eet vanavond op mijn werk
T: biertje of 2/3/4...

Drinken zal verder bestaan uit thee/water.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:32

Bij mijn dierentuindag van gisteren waren nog wat handjes kruidnoten bijgekomen en een warme chocolademelk met slagroom :9 S'avonds voor klimtrainig een boterham met geitenkaas en tomaat en courgette. Training was enorm zwaar, daarna helemaal slap en trillerig dus nog 125 ml kwark op met 30 gram muesli.

Vandaag:
O: overnight oats met banaan, lijnzaad en chia (want die zaadjes moeten nog een x op en ik doe er niks mee _O- )
T: 30 gram liefde en passie Rogge met humus
L: 70 gram liefde eb passie Rogge met 25 gram geitenkaas, tomaat en courgette in tosti ijzer <3
T: appel en pakje lu crackers denk ik
A: iets met aardappel, vlees en ik denk snijbonen
T: yoghurt met honing en nootjes denk ik tenzij ik uit ga, dan kom ik wel aan m'n kcal doel :o

B: 40 min fietsen, stalklusjes, paard intensief rijden, beetje poweryoga als ik zin er in heb

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:44

We hebben op mijn werk op vrijdag altijd snackdag, dat betekent vette hap als lunch.
Vandaag is het mcdonalds. Ik ga voor de salade haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:56

Naaaaaaaaah dat is net zoiets als naar de prutsmutsen gaan om te knuffelen! Als je dan toch gaat, lekker genieten :P

Wij doen hier altijd broodjes bestellen op vrijdag. Dus ik neem lekker een broodje gezond! :D Kijk er enorm naar uit!

Heb ook blondies en brownies gebakken. Voor vanmiddag een stukje blondie gereserveerd. Vanavond eet ik kokossoep met brocolli en noedels. Ben zeer benieuwd!

En vanavond word ik denk ik dronken met mijn date :P