Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:46

Nou idd...en als een stukje komkommer al zeer doet dat er onder komt.......dat is wel erg beschadigd hoor...jemig

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:48

Oh nee hoor dat doet ook zeer als je geen nagels hebt, alleen heb je met lange nagels dus kans dat er eerder een stuk komkommer onderschiet en geloof me dat doet zeer en komt niet van de beschadigde nagels ;)

De meeste mensen dragen bij het sorteren ook handschoenen om te verkomen dat er stuk onder de nagel schiet of je de komkommer beschadigd.

Ik vijl ze ook liever dan knippen dat vind ik een heel naar gevoel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:50

Denk eerder dat ladyMadonna bedoelde dat je de gellak even moet laten zitten om je nagels rust te gunnen.
Ik zou gewoon met het werk handschoenen aan doen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:51

maar zo lang zijn ze toch niet bij je? Wel langer dan voorheen, maar korter dan de meesten hier zeg maar..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:51

c_alsemgeest schreef:
Denk eerder dat ladyMadonna bedoelde dat je de gellak even moet laten zitten om je nagels rust te gunnen.
Ik zou gewoon met het werk handschoenen aan doen.

dat denk ik ook, afhalen is toch weer een aanslag

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:54

Oh zo bedoelde je het.

Ik denk dat omdat ik het niet gewend ben lange nagels, sommigen komen net over de vinger toppen heen ik sloop daardoor sneller komkommers en krijg er sneller stukken onder.

In de kas zijn handschoenen niet toegestaan vanwege virussen dat kan in de handschoen blijven zitten.

Mijn nagels voelen nu anders ook erg gevoelig kan het ook komen ik hoorde jullie het hebben over dat het nagelbed ook kan groeien?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:55

Janinevv schreef:
Oh nee hoor dat doet ook zeer als je geen nagels hebt, alleen heb je met lange nagels dus kans dat er eerder een stuk komkommer onderschiet en geloof me dat doet zeer en komt niet van de beschadigde nagels ;)

De meeste mensen dragen bij het sorteren ook handschoenen om te verkomen dat er stuk onder de nagel schiet of je de komkommer beschadigd.

Ik vijl ze ook liever dan knippen dat vind ik een heel naar gevoel.

Dan zou jij toch ook - net als ik een paar pagina's terug opperde - handschoenen aan kunnen doen? Van die dunne nitrile bijvoorbeeld.

Aanvulling: die nitrile worden ook in de medische wereld gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 15-08-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:56

Nee wat onder je nagels zit is lekker schoon :')
In de kas waar ik vroeger vakantiewerk heb gedaan hadden we gewoon latex weggooi handschoenen... werkte prima.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:56

Cinnepin schreef:
maar zo lang zijn ze toch niet bij je? Wel langer dan voorheen, maar korter dan de meesten hier zeg maar..

Flink korter idd, als je meer gewend aan je lange nagels gaat het ook makkelijker.

Zijn handschoenen geen optie? Het word nu alleen nog maar weer gevoeliger als je de gellak er nu af haalt.
Je collega's doen dat toch ook?

Overgens ben ik ook een doe-het-zelver, zet mijn acryl zelf, wel met tips en trucs van een nagelstyliste en werk met magnetic, echt fijn merk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:57

Shenaville bij het sorteren draag ik ook zeker handschoenen, anders zijn mijn handen knal groen aan het einde van de dag.

Sowieso krijgen je handen veel te voorduren in een kas met allemaal komkommer planten.

Het is alsof je word opengehaald door heel veel schuurpapier ..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:57

c_alsemgeest schreef:
In de kas waar ik vroeger vakantiewerk heb gedaan hadden we gewoon latex weggooi handschoenen... werkte prima.

Ja, die bedoel ik. Alleen kunnen sommige mensen een allergie voor latex hebben. Vandaar dat ik nitril voorstelde.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:58

c_alsemgeest schreef:

Hoe bedoel je dat eerste?

Maar in de kas mag je GEEN handschoenen alleen in de sorteer loods :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:00

Onder je nagels zit altijd vuil, zeker als ze wat langer zijn. Daarom mogen lange nagels in de zorg bijvoorbeeld niet.
Ik zou als consument liever iemand met handschoenen aan mijn komkommer hebben gehad dan iemand die zijn nagels erin heeft gezet ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:01

Geen enkele soort in de kas? Ik kan me voorstellen dat die stoffen niet mogen (echt van die werkhandschoenen), maar de chirurgen-versie toch wel?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:01

c_alsemgeest schreef:
Onder je nagels zit altijd vuil, zeker als ze wat langer zijn. Daarom mogen lange nagels in de zorg bijvoorbeeld niet.
Ik zou als consument liever iemand met handschoenen aan mijn komkommer hebben gehad dan iemand die zijn nagels erin heeft gezet ;)

nou idd

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:04

Komkommers waar een plek aan is dus nagel gaan niet meer eerste klas of worden weg gegooid.

Zijn erg streng op ons bedrijf dus wees gerust kan altijd slechte komkommers door gaan maar dat houd je altijd.

Het waarom wij niet mogen werken in de kas zelf met handschoenen is zoals ik al zij vanwege virussen, als er een virus in het bedrijf is en je werkt met handschoenen is de kans groter dat je het virus verspreid met handschoenen.

Daarom doen we gewoon blote handen omdat we ze ook moeten ontsmetten elke keer dat we een nieuwe rij in gaan. Dan zijn natte handschoenen niet zo fijn ;)

Nithril gaat heel snel kapot in komkommer planten omdat er stekels aanzitten schuurt het sneller kapot.

We gebruiken die handschoenen voor bladplukken zodat je aan het einde van de dag nog handen over hebt :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:07

Nithrile handschoenen kan je ook gewoon ontsmetten... maar goed, beleid is beleid

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:16

Ik ben helemaal into meerdere kleurtjes op één hand, vind t zo tof staan.

Heb nu twee groentinten met blanke glitternagellak. Zal morgen een foto maken, in t donker met flits lijken de kleuren zo maf.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:18

Niet zo een hele mooie foto vandaag, maar wel leuk om even te delen :)
Vandaag gellak vam pg gezet. Bordeaux met een zilver van een ander merk :)
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:19

LadyMadonna schreef:
Nithrile handschoenen kan je ook gewoon ontsmetten... maar goed, beleid is beleid

Klopt maar om nu constant handschoenen te gaan verwisselen en die dingen kosten ook nog wel wat de stevigere.

Daarnaast ze gaan gewoon snel kapot in de komkommers dus vind dat zonde.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:26

Tja, nu ff hard hoor, het zijn jouw nagels, je moet doen wat je niet laten kunt, maar dan straks niet piepen...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:28

Nouja ze zijn nu nog steeds gevoellig in pricipe hoef ik deze week nog maar twee dagen kan wachten tot het weekend en hoeveel ze dan bij zijn gegroeid.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:57

Dat was inderdaad een wat uitgebreidere uitleg van de nagel reparatie met thee zakje Haha bedankt... ik doe inderdaad ook eerst het scheurtje beetje glad vijlen dat het gelijk is aan de nagel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:19

Afbeelding

Mijn nageltjes vandaag :D. Positive pine (donkergroen), Therapewter (lichtgroen) en blanke lak met zilveren glitters :).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:11

Erg leuk, _San87_! Zulke variaties droeg ik een paar jaar geleden ook. Tegenwoordig draag ik wat eenvoudiger uitvoeringen, maar het is wel weer leuk om het op te pakken. Nog even een paar weekjes met korte/kale nagels uitzingen en dan kan ik er weer op losgaan! :D