Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het aantal calorieen je per dag binnen mag krijgen:
Je BMR = calorieen die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen).
Je kunt je BMR hier berekenen: http://www.calculator.net/bmr-calculato ... x=42&y=16#
BMR + onderstaande = aantal calorieen die je per dag mag eten om op gewicht te blijven.
BMR + onderstaande - 500 = aantal calorieen die je per dag mag eten om 0,5 kilo per week af te vallen.
Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levenstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9
Fantabulouss schreef:Volgens mij klopt alleen het eerste stukje van die formule niet ..
Want als je BMR + onderstaande zou doen zou je wel op heel veel kcal uitkomen om op gewicht te blijven, tochof ligt dat aan mij
MissBonny schreef:Meiden !
Wat wil ik dit topic graag volgen, maar heb het momenteel zo druk! Terwijl ik zelf ook nooodig weer moet sporten en zo graag weer wil shredden! Althans...ik wil 6w6p gaan volgen! Heeft iemand daar toevallig linkjes van? Ik kan alleen die van 40 min vinden
Nadir schreef:MissBonny schreef:Meiden !
Wat wil ik dit topic graag volgen, maar heb het momenteel zo druk! Terwijl ik zelf ook nooodig weer moet sporten en zo graag weer wil shredden! Althans...ik wil 6w6p gaan volgen! Heeft iemand daar toevallig linkjes van? Ik kan alleen die van 40 min vinden
Ik heb die van BeFit op Youtube gebruikt, duurt 35:41.
Jolien87 schreef:Als ik die berekening naga voor mezelf kom ik op het volgende uit:
BMR=1475 x 1.55 - 500 = 1786.25 wat ik mag eten. Aangezien er nog wel flink wat kilo's af mogen.
Ik ben 1.65 m en weeg 73 kg.
Maar het viel me echt reuze mee hoeveel ik eigenlijk mag eten. Ik mikte altijd op 1600 maar dat wordt bij deze dus opgeschroefd.