[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:50

Haha broccoli in en smoothie? Ieks rillingen!!
Ik heb gisteren ook broccoli gehad, maar dan gewokt met stukjes zalm en mie. Was erg lekker!

Vanochtend weer 200 gr. eraf en dat in de vlaggetjesweek!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:52

Pff volgens mij zit ik ondanks m'n nette eten WEER vast op het gewicht waar ik ALTIJD op blijf hangen. Heel frustrerend. Ik kom wel aan. Ik val ook wel af. Maar NIET voorbij dit punt... =/

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:55

Tijd om drastisch iets te gaan veranderen Aleeneh en misschien het eens op een heeeeeeleeee andere manier te proberen ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:59

Mja dat kan ik gewoon nu niet zolang ik nog thuis woon :)
Ik ga over een maand uit huis en dan kan ik gaan proberen wat ik wil.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:10

Ow dat is frustrerend ja!! Heb je al een plan van aanpak voor als je dadelijk uit huis bent?
Toen ik uit huis ging heeft het erg lang geduurd voordat ik ritme had en ben in het begin ook flink aangekomen....ondanks mn goede voornemens van toen...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:14

Heb je tips? Ik ben verder wel gewend aan voor mezelf zorgen en koken dus dat is op zich geen issue :) Heb nog niet per se een plan van aanpak nee maar zit wel me in te lezen en dingen te overwegen, maar alle tips zijn heel welkom.

(ik ben 21, 1,65m en weeg 75, btw, mocht dat uitmaken. Wil minstens 10 kwijt als dat lukt.)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:15

Sport je er ook bij Aleeneh?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:18

Ik heb gisteren een extreme dag gedaan, 1500 kcal gegeten maar heel veel gesport, even een goede startdag en mn gewicht schiet gelijk omlaag. Ik ga er weer voor! Morgen lekker heel de dag naar de sauna. Ik merk nu ik twee weken vrij heb van werk, dat je zoveel meer tijd hebt om lekker te sporten en gezond te eten..

Heb ontbeten met magere kwark met aardbeien. Lekker!

Kijk inderdaad maar uit met op jezelf wonen, daar liggen de grootste valkuilen! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:49

Ja, ik sport 2x in de week ongeveer 2 uur, een combinatie van vooral cardio en krachttraining (been- en buikspieren). Daarnaast rij ik nog een keer paard.

Netjes hoor Denice!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:56

Lastig, krachttraining zou namelijk mijn eerste idee zijn als je telkens zo'n plateau hebt maar daar heb je dan weinig aan.

Lekker begin Denice!

Ik was zowaar vanmorgen iets afgevallen, normaal als ik veel sport dan kom ik zomaar een kilo aan doordat ik vocht vast ga houden maar dat valt nu gelukkig mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:57

Wissel je wel van sportschema elke 6 tot 8 weken? Anders heeft het sporten alsnog niet zoveel nut :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:10

Mootje, ja tot nu toe wel. En ik verhoog het niveau telkens zodra het lukt enzo. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:12

Is het alleen je gewicht wat blijft hangen of neemt je omvang ook niet meer af?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:13

Als je op een sportschool zit, zou ik tips vragen aan een sportinstructeur. Die weten vaak wel wat je in combinatie met je dieet het beste kan doen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:17

Ik kan qua omvang niet zo goed inschatten, vind het altijd lastig te meten (zit je wel op precies dezelfde plek te meten? enzo)...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:27

Met 2 dagen in de week bouw je niet zoveel op.... Het is natuurlijk alijd beter dan niks.
Maar als je nu 4 x in de week gaat sporten en dan 45 minuten echt intensief interval training bijvoorbeeld zal je al zien dat je gewicht snel omlaag gaat.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:37

Hoihoi dames, laatste 2 dagen geen tijd gehad voor bokt door feesten en examentraining.
Deze week was dus ook wel een ramp qua eten.. :+
Vanochtend gelukkig lekker ontbeten met magere yoghurt (met klein scheutje limo erdoor), muesli en aardbeien erin :D

Bijlezen was me iets teveel.. Jullie gaan zo hard!

Noa nog gecondoleerd :(:) sterkte!
Madeira gefeliciteerd!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:44

ik lees al een klein tijdje mee en nu zit ik zelf toch met een 'probleem', even de voorinformatie:
ik ben 1.66 m en ik weeg 56 kg (dus kwa gewicht hoeft er voor mij niets af), ik heb wel een buikje en dikke bovenbenen, en daar werk ik nu aan met hardlopen en jillian michaels programma's om het allemaal wat strakker te krijgen en wat meer conditie op te bouwen.

Nu zit ik te leren voor mijn examens en zoals iedere student vind ik het moeilijk om me te blijven concentreren, met als gevolg, elke keer als ik me verveel/niet concentreer ga ik snacken. (dus ik neem een hand van iets en ga weer terug in de boeken!). Maarja Ik kan natuurlijk niet door blijven gaan met dit patroon. Momenteel eet ik dus: cornflakes, popcorn, gepofte rijst, komkommer, dropjes etc..

hebben jullie nog tips voor gezonde(re) snacks? Of tips tegen concentratieproblemen mag ook :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:46

Aleeneh schreef:
Ik kan qua omvang niet zo goed inschatten, vind het altijd lastig te meten (zit je wel op precies dezelfde plek te meten? enzo)...
Ik meet altijd of het aller dunste gedeelte wat ik kan vinden of het dikste gedeelte wat ik kan vinden dan zit ik niet zo snel verkeerd.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:00

bedankt dames! toch wel even stiekum op de weegschaal gestaan vanmorgen omdat dat de bedoeling was vandaag en toch 0,5 eraf na al mijn misdragingen! teller staat nu op 81,5 kg dus al 4,5 eraf! een klein lichtpuntje naast al mijn pijn :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:41

Dame23 schreef:
Met 2 dagen in de week bouw je niet zoveel op.... Het is natuurlijk alijd beter dan niks.
Maar als je nu 4 x in de week gaat sporten en dan 45 minuten echt intensief interval training bijvoorbeeld zal je al zien dat je gewicht snel omlaag gaat.

Als ik nou ERGENS vrije tijd in mijn week over had was dat een optie :+ Ik ga al zo vaak als ik kan maar ik heb heel weinig tijd naast m'n stage/studie en mijn werk. Zodra het gaat wil ik naar 3x in de week gaan.

Katja schreef:
Aleeneh schreef:
Ik meet altijd of het aller dunste gedeelte wat ik kan vinden of het dikste gedeelte wat ik kan vinden dan zit ik niet zo snel verkeerd.

Zal het dan op die manier proberen idd, en goed bijhouden.

cass1991 schreef:
bedankt dames! toch wel even stiekum op de weegschaal gestaan vanmorgen omdat dat de bedoeling was vandaag en toch 0,5 eraf na al mijn misdragingen! teller staat nu op 81,5 kg dus al 4,5 eraf! een klein lichtpuntje naast al mijn pijn :P

Wat goed van je! :) Super!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:58

Aleenah, ik snap je frustratie :(:) maar wel super zeg dat je bijna op jezelf gaat, wat leuk! :D

Super Denice, dat je weer in je gewicht omlaag gaat :D!

Cassandra, wat vervelend van je teen :(:) Wel super van je gewicht! :D

Katja ook afgevallen, super!

Max_en_max, komkommer, tomaatjes, handje ongezouten noten, fruit? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:59

Aleeneh schreef:

Streepje op de muur tekenen en elke keer daarop meten :Y) Ik word gelukkig elke 2,5 week bij mijn sportschool gemeten, daar meten ze me elke keer op dezelfde hoogte.

Hier ging het even wat minder, morgen weer op de weegschaal en kijken wat de schade is. Elke tegenslag word helaas nogsteeds opgevangen door te gaan eten.
Vandaag weer lekker aardbeien gekocht en proberen weer gezond te eten :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:00

Goeie tip, Lynn-Denise :=

Jammer dat dat toch nog niet uit je systeem is om dan te gaan eten! Toch kijken of je dat onderliggende probleem aan kunt pakken misschien :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:18

Denice, je gaat er weer helemaal voor zo te lezen! Enneuh, als ik vrij ben ga ik juist veel onregelmatiger/ongezonder eten :P

LynnDenise, jammer dat het even wat minder ging. Aardbeien zijn lekker :9

Cass1991, fijn dat er wat af is ondanks je misdragingen :)

Max_en_Max, ik herken dat heel goed! Ik had altijd een thermoskan thee naast me staan. Ik dronk met gemak 3 a 4 liter thee op een dag. Daarnaast is fruit ook heel erg goed, of kook eens een eitje als tussendoortje! Succes ermee :j

Ik heb de 5 ergste dagen ooit achter de rug. Ik ga het niet eens allemaal opnoemen, het is echt ernstig.... Vanochtend ging ik met knikkende knietjes op de weegschaal en wat denk je? Gewoon een halve kilo afgevallen }:0 Zo vermoeiend. Al weken blijf ik hangen op hetzelfde gewicht, en na 5 dagen zondigen val je af.
Nouja, vandaag doe ik een balansdag. Ik eet gezond, maar slechts de helft van wat ik normaal zou eten :) We gaan er weer voor. Ik wil er nog 1 kilo af voor mijn een na laatste doel!