[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lianne304

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:50

heb zelf me hele haar blauw gehad maar heb ut bijna een jaar gehad en het was nog steeds licht blauwig richting groen. dus denk niet dat je het er goed uit kan krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:19

F_Orumster schreef:
Weten jullie nog fijne (volume) mousse die niet knetterhard wordt? Ik gebruik nu de volume mousse van Alcina, maar dat kost toch weer even €18.95/300ml.

Kun je dan niet beter wax gebruiken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:53

Mijn haar verzwaard/vervet erg snel, de alcina mousse is perfect maar lastiger te verkrijgen. Heb nu john frieda gehaald, morgen testen :)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:38

Ik gebruik ook John Frieda! Bevalt me erg goed!

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:24

Hey ik heb even een vraag:
Kwam net op YouTube een hairdye tutorial tegen. In de clip werd haarverf van het merk punky colour (paarse kleur) gebruikt. Ik vond het effect heel mooi en blijkbaar hoef je voor die kleuring je haar niet te bleken (meisje in de clip had bruin haar en het eindresultaat was echt paars, dus niet alleen een paarse gloed). Zelf wil ik ook heel graag mijn haar paars verven, maar ik mag geen bleek gebruiken van mijn moeder omdat dat heel slecht is voor je haar. Weet iemand van jullie of en waar punky colour in Nederland te koop is? Online mag ook. Of weet iemand anders een mooie paarse haarkleuring waarvoor je je haar niet hoeft te bleken? :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:04

limagirl schreef:
Hey ik heb even een vraag:
Kwam net op YouTube een hairdye tutorial tegen. In de clip werd haarverf van het merk punky colour (paarse kleur) gebruikt. Ik vond het effect heel mooi en blijkbaar hoef je voor die kleuring je haar niet te bleken (meisje in de clip had bruin haar en het eindresultaat was echt paars, dus niet alleen een paarse gloed). Zelf wil ik ook heel graag mijn haar paars verven, maar ik mag geen bleek gebruiken van mijn moeder omdat dat heel slecht is voor je haar. Weet iemand van jullie of en waar punky colour in Nederland te koop is? Online mag ook. Of weet iemand anders een mooie paarse haarkleuring waarvoor je je haar niet hoeft te bleken? :)

Ik merk zelf dat La Riche Directions ook goed op mijn haar pakt; heb donker bruin haar (al is het wel feller waar ik mijn haar heb laten bleken).

Als je zo'n ombre/dipdye leuk vind, kan je het dan niet met je moeder over hebben om naar de kapper te gaan? Die kan je haar bleken en als ze olaplex hebben dan beschadigd je haar ook vrijwel niet!
http://www.olaplex.nl/consumers/

Ken iemand van wie het haar helemaal dood was door het vele bleken (maar dan wel echt wit-wit bleken dus best extreem) en van haar is het haar helemaal weer erbovenop gekomen dankzij die olaplex (en ze heeft nog steeds heel licht haar!)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:19

Ik bleek m'n haar ook al weer 3-kwart jaar helemaal wit. Zonder olaplex. Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je goede bleek gebruikt, uit de kapperswinkel en niet uit de drogist en vooral ooi zo weinig mogelijk wassen. Ik was het echt maar 1x per week.

Als je het dus goed doet hoeft het echt helemaal niet zo schadelijk te zijn. En als je een dip-dye wil, dan hoef je ook maar 1 keer je haar te ontkleuren. En niet meer bij te werken.
Vaak wordt het toch wel echt mooier en feller op ontkleurd haar en het blijft langer zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:54

Klopt, maar ik zou het in ieder geval de eerste keer bij de kapper laten doen. Zeker als je het niet bij hoeft te werken, dan weet je vrijwel zeker dat het goed wordt gedaan :) Verven kan je wel thuis doen daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:55

Ik vind het ook wel erg makkelijk om te zeggen dat met kappersverf je haar niet gaat beschadigen. Als je van jezelf haar met een slechte/droge/broze structuur hebt kan het zelfs bij de kapper gewoon afbreken.. Zou dus echt eerst even langs een goede kapper gaan om advies te vragen over je haar voordat je eraan gaat beginnen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:23

Dat zeg ik toch ook niet? Als ze olaplex gebruiken dan beschadigt je haar vrijwel niet, en sowieso dat kappers beter met het bleken van je haar om kunnen gaan, waardoor beschadigingen misschien nog meevallen. Een goede kapper herkent de structuur van het haar dus die kan inderdaad goed advies geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:24

Oh nee ik had het over het meisje boven jou dat reageerde :))

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:49

Kapper zou opzich wel een optie kunnen zijn, alleen nogal duur. En mijn haarverf betaal ik zelf. Heb momenteel ook geen bijbaantje (wel op zoek) maar heb dus nu geen inkomsten. Verder is m'n haar door het verven wel wat droger geworden, maar met arganolie een een haarmasker (voor droog en gekleurd haar) valt het wel mee volgens mij. Verder heb ik heel dik haar (maakt dat nog iets uit voor bleken?) En was ik mijn haar maar 1 of 2 keer in de week. Thuis bleken of ontkleuren ben ik iig zeker niet van plan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:18

limagirl schreef:
Kapper zou opzich wel een optie kunnen zijn, alleen nogal duur. En mijn haarverf betaal ik zelf. Heb momenteel ook geen bijbaantje (wel op zoek) maar heb dus nu geen inkomsten. Verder is m'n haar door het verven wel wat droger geworden, maar met arganolie een een haarmasker (voor droog en gekleurd haar) valt het wel mee volgens mij. Verder heb ik heel dik haar (maakt dat nog iets uit voor bleken?) En was ik mijn haar maar 1 of 2 keer in de week. Thuis bleken of ontkleuren ben ik iig zeker niet van plan.

Tja, wil je een groter risico op dood haar of wat meer uitgeven? Kapper is dan eenmaal wel een betere optie.

@haha emma gelukkig :P Snapte de opmerking ook niet zo goed xD.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:25

Emmaa_ schreef:
Oh nee ik had het over het meisje boven jou dat reageerde :))

Oh ik bedoelde ook niet dat ze het gewoon zelf moet doen hoor ;)
Ik zou idd ook naar de kapper gaan de eerste keer, heb ik ook gedaan. Het was meer als voorbeeld dat als je het goed, de schade wel mee valt.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:17

Iemand nog voor mij een reactie? Ik heb rood krullend haar (richting het bruine, niet het oranje) en ik wil heel graag mijn haar verven. Nou wordt helemaal paars verven bijvoorbeeld niet gewaardeerd hier thuis, maar ik wil toch wel iets van kleur erin (zoals paars of blauw) Enig idee wat leuk is om te doen? Zat te denken aan een dipdye. Maar verder weet ik ook niet zo goed wat de mogelijkheden zijn..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:21

Zitten hier ook kappers? Zoja, zouden jullie mij wat meer willen vertellen over jullie beroep? Ik ben enorm aan het twijfel maar ik heb moeite met mijn moteriek, dus ik weet niet of kappers dat persee nodig hebben. :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:32

Mirthe, ik vind dipdye eigenlijk nooit mooi worden, en met jouw kleur haar wordt het vooral lastig.
Als ik jou was zou ik kijken naar balayage, kan ook met een opvallende kleur maar de techniek is vele malen mooier.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: fotos als voorbeeld

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:46

daisssx schreef:
Mirthe, ik vind dipdye eigenlijk nooit mooi worden, en met jouw kleur haar wordt het vooral lastig.
Als ik jou was zou ik kijken naar balayage, kan ook met een opvallende kleur maar de techniek is vele malen mooier.

[ [url=m/SBPe3q.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rNlx5w.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: fotos als voorbeeld

thanks! wist nietdat daar verschil in zat! haha

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:54

Gister mijn haar weer laten doen. Ben er weer blij mee. Elke keer wat anders!
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:45

Mega gedurft en super gaaf!

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:46

Oke...

Ik wilde weer eens iets anders met mijn haar. Dit keer wilde ik een ombré look.
Aangezien mijn moeder een kappers cursus heeft gedaan dacht zij dit wel te kunnen, nou niet dus :o

Bij poging 1 was de ombré één rechte lijn geworden, dat zag er niet uit. Nou poging 2, hogerop pakken zodat de lijn minder zichtbaar zou worden. Met als eindresultaat allemaal vlekken in mijn haar |o
De kapster van mijn moeder kwam langs, die had nog verf in de kleur die het op dat moment was en raadde ons aan om het dan maar helemaal te verven. Prima, zo gezegd zo gedaan. Zo zou er bijna niets meer mis kunnen gaan....dachten we.
Volgende ochtend was namelijk, heel leuk, mijn haar geel/goud met allemaal vlekken. Ik durfde amper de deur meer uit aangezien het in daglicht nog erger was :(

Gelijk de kapster gebeld voor een afspraak want dit was niet echt wat ik wilde..

Uiteindelijk heb ik 4 uur bij de kapster gezeten maar ben super blij dat het opgelost is! Ik weet in ieder geval dat ik voortaan gewoon lekker naar de échte kapper ga ;)

Dit was hoe mijn haar er eerst uit zag, hier heb ik het wel in vlechten gehad ;)
Afbeelding

En zo zag het er na alle verfbeurten uit... :(:)
Afbeelding

En uiteindelijk is het gelukkig weer zo geworden! Ik heb nu low-lights en highlights waardoor je het kleurverschil niet meer ziet.
Afbeelding

En inmiddels zijn de dode punten er ook al af waardoor het er beter uitziet +:)+

Afbeelding

Dus mensen, ga altijd eerst naar de kapper :o

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:52

Onderkant van je haar ziet er nog wel redelijk dood uit.. Maar fijn dat het weer mooi is geworden! :D

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:01

Yasmijntje schreef:
Onderkant van je haar ziet er nog wel redelijk dood uit.. Maar fijn dat het weer mooi is geworden! :D

Ja klopt, al die verf hielp ook niet echt mee...gelukkig is er al een stuk af!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:56

paardjeroos schreef:
Yasmijntje schreef:

Ja klopt, al die verf hielp ook niet echt mee...gelukkig is er al een stuk af!

Nee snap ik!
Misschien dat je het een beetje kan verzorgen met wat olie ofzo. Natuurlijk krijg je het niet meer gezond, maar je kan een andere knipbeurt dan nog even uitstellen, zodat je wel steeds lang haar hebt, als je dat belangrijk vindt :)

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:48

Haha, ik wil het inderdaad lekker lang houden :o Heb een verzorgende cremé gekocht dus ben benieuwd of dat een beetje werkt!