[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:14

Hier duurt het meestal ook een aantal dagen na een lange periode van doorslikken.
Is dat bij jullie ook dat het zo kan veranderen? De ene keer heb ik misschien 3 dagen een klein beetje (oud) bloedverlies, en nu zit ik al voor de vierde dag in een zee van vers bloed waar geen einde aan lijkt te komen >;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:35

Damned schreef:
Hier duurt het meestal ook een aantal dagen na een lange periode van doorslikken.
Is dat bij jullie ook dat het zo kan veranderen? De ene keer heb ik misschien 3 dagen een klein beetje (oud) bloedverlies, en nu zit ik al voor de vierde dag in een zee van vers bloed waar geen einde aan lijkt te komen >;)

Ja bij mij is dat ook zo. Super vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:35

Damned schreef:

Heel erg inderdaad, ook afhankelijk van hoe lang ik geen stopweek had genomen op een of andere manier. Ik heb meestal wel echt vers bloed en ik bloed ook behoorlijk veel, maar de hoeveelheid en hoe snel het minder wordt wisselt per keer.

Ik stop nu een paar maanden en ga daarna kijken naar een andere oplossing, zit te denken aan een koperspiraal maar ben er op een of andere manier toch een beetje bang voor. De knop in mijn hoofd is echt om gegaan, de enige rede waarom ik al sinds mijn 14e namaakhormonen in mijn lichaam pomp is zodat ik niet of zo min mogelijk ongesteld hoef te worden en ik heb zo veel lichamelijke ongemakjes en minimale klachten die ook rond die tijd zijn begonnen. Denk echt niet dat stoppen de ultieme oplossing voor alles is en misschien begin ik over twee maanden wel weer met de pil omdat ik gillend gek word, maar het is na 8 jaar toch wel eens tijd om te kijken of mijn lichaam een fatsoenlijke normale cyclus heeft.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:29

Emmaa_ schreef:
Damned schreef:

Heel erg inderdaad, ook afhankelijk van hoe lang ik geen stopweek had genomen op een of andere manier. Ik heb meestal wel echt vers bloed en ik bloed ook behoorlijk veel, maar de hoeveelheid en hoe snel het minder wordt wisselt per keer.

Ik stop nu een paar maanden en ga daarna kijken naar een andere oplossing, zit te denken aan een koperspiraal maar ben er op een of andere manier toch een beetje bang voor. De knop in mijn hoofd is echt om gegaan, de enige rede waarom ik al sinds mijn 14e namaakhormonen in mijn lichaam pomp is zodat ik niet of zo min mogelijk ongesteld hoef te worden en ik heb zo veel lichamelijke ongemakjes en minimale klachten die ook rond die tijd zijn begonnen. Denk echt niet dat stoppen de ultieme oplossing voor alles is en misschien begin ik over twee maanden wel weer met de pil omdat ik gillend gek word, maar het is na 8 jaar toch wel eens tijd om te kijken of mijn lichaam een fatsoenlijke normale cyclus heeft.

Ook dat is voor mij een reden om te stoppen, maar ik ben echt zo bang dat het kalingsproces dan ineens weer sneller zou gaan... Morgen is mijn stopweek voorbij en ik twijfel nog steeds of ik moet stoppen of niet. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:34

Oei ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n extra factor het een stuk moeilijker maakt om te besluiten om te stoppen. In principe kan je er natuurlijk zo weer mee beginnen maar dan is er misschien al iets in werking gezet wat niet meer terug te halen is? Heb je het erover gehad met een arts oid? Heel lastig wel, succes met je keuze :(:)

Voor mij is het nu eigenlijk heel makkelijk. Mijn vriend staat vierkant achter me en ik zie hem de komende drie maanden sowieso niet, waardoor ik de keuze heel snel gemaakt had. Een tijdje kijken wat mijn lichaam doet zonder pil (ook als ik terug ben) en dan rustig om me heen kijken naar een andere optie. Misschien toch weer terug naar hormonen, maar eigenlijk neig ik sterk naar een koperspiraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:00

Hoi! Ik heb een klein vraagje. Afgelopen woensdag ging ik naar de apotheek om mijn pilstrips te halen en moest ik ineens €10,00 betalen. Terwijl ik dit nooit hoef en ik ben allang 21 geweest.

De apotheker wist ook niet hoe dat zat, maar het werd niet meer vergoed.
Het gaat om deze pil:

Afbeelding

Wie weet of dit normaal is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:28

Ik moest laatst ook betalen idd. Het wordt niet meer vergoed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:39

Diegenen die de pil moeten betalen kunnen eens, als ze er toevallig op vakantie zijn, in frankrijk een apotheek binnen stappen.

Toen ik nog de pil gebruikte kostte die hier bijna 10 euro per maand. Mijn moeder ging ze dus gewoon bij haar in frankrijk kopen en daar was het 8 euro voor een halfjaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:57

Ik heb 9,00 euro voor een jaar betaald dus valt ook mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:00

Ohw, is dat alles! Ik dacht dat het veel duurder zou zijn.
Dan niet te moeilijk doen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:14

Ik ben naar een gyneacoloog geweest Emma, helaas is er geen alternatief... Toch weer begonnen met een strip gister. Ik durf het nu nog even niet aan -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:40

AmoorM schreef:
Hoi! Ik heb een klein vraagje. Afgelopen woensdag ging ik naar de apotheek om mijn pilstrips te halen en moest ik ineens €10,00 betalen. Terwijl ik dit nooit hoef en ik ben allang 21 geweest.

De apotheker wist ook niet hoe dat zat, maar het werd niet meer vergoed.
Het gaat om deze pil:

[ [url=m/QWXX3D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet of dit normaal is?

Vanaf (zeg uit mijn hoofd) 21 moet je je er aanvullend voor verzekeren :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:50

Hmm dat is raar. Ik slik al sinds mijn 21ste de pil, ben nu 28 en pas sinds dit jaar moet ik betalen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:51

Amandavd schreef:
Hmm dat is raar. Ik slik al sinds mijn 21ste de pil, ben nu 28 en pas sinds dit jaar moet ik betalen.

Bij sommige verzekeringen (studenten bijv) wordt het al in pakket gedaan :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:53

Gianti schreef:
Amandavd schreef:

Bij sommige verzekeringen (studenten bijv) wordt het al in pakket gedaan :)

Ik heb nog precies dezelfde verzekering als toen ik 21 was.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:14

Verzekeringen mogen alles gewoon aanpassen. Kan dus zijn dat iets opeens niet meer vergoed wordt, omdat de verzekering dat zelf heeft aangepast.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:42

Palmera schreef:
Diegenen die de pil moeten betalen kunnen eens, als ze er toevallig op vakantie zijn, in frankrijk een apotheek binnen stappen.

Toen ik nog de pil gebruikte kostte die hier bijna 10 euro per maand. Mijn moeder ging ze dus gewoon bij haar in frankrijk kopen en daar was het 8 euro voor een halfjaar.

Officieel mogen ze het niet afgeven, in Frankrijk moet je echt een doktersrecept hebben en krijg je slechts een herhaal recept voor 2 doosjes. Huisartsen doen ook altijd een consult voor een recept, er is hier erg goede controle.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:48

Jes schreef:
Palmera schreef:

Officieel mogen ze het niet afgeven, in Frankrijk moet je echt een doktersrecept hebben en krijg je slechts een herhaal recept voor 2 doosjes. Huisartsen doen ook altijd een consult voor een recept, er is hier erg goede controle.

Echt? :oo Dan verbaasd me gewoon het gemak waarmee mijn moeder dat meekreeg! Daardoor dacht ik eigenlijk dat de pil in frankrijk vrij te verkrijgen is.

Dan trek ik bij deze mijn 'tip' ook maar weer in. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:07

Ik betaal zo'n €10,- per half jaar. Geen geld, zolang hij doet waar hij voor gemaakt is. :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:40

Hoi! Ik slik de pil die ik nu heb al bijna een jaar. Dit ging altijd goed, wat met voorafgaande pillen niet het geval was, vaak doorbraakbloedingen en ik kreeg zelfs microgynon 50 waar ik migraine van kreeg. Vorige maand was de eerste keer dat ik een doorbraakbloeding had, en toen heb ik het laten komen. Helaas ben ik nu nog niet eens klaar met mn eerste strip en het gebeurd alweer. Kan ik nu gewoon doorslikken en gaat het dan stoppen, of zal het doorblijven bloeden? En wat als deze pil niet meer goed genoeg zn werk doet? Ik wil niet terug naar elke dag migraine :( iemand ervaring?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:28

Ik had met elke pil heel veel bloedingen, behalve met microgynon 50.. Welke pil gebruik je nu?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:59

isabel_94 schreef:
Ik had met elke pil heel veel bloedingen, behalve met microgynon 50.. Welke pil gebruik je nu?

Marvelon. Met microgynon 50 idd geen bloedingen maar elke dag migraine omdat de hormonen daarin heel hoog zijn. 30 kwam ik doorheen, dus daarom Marvelon voor geschreven en ik deed het hier echt heel goed op maar nu al 2 keer raak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:23

Als je eerste strip nog niet klaar is altijd doorslikken tot je eerste stopweek Savannah. Als het in de tussentijd niet weg gaat zou ik een afspraak bij de huisarts inplannen om te kijken wat eventuele andere opties zijn. Ik zie je best vaak in dit topic met problemen met de pil en misschien komt dat gewoon omdat de pil niet de juiste manier van anticonceptie is voor jou. Met je huisarts kan je goed overleggen wat eventueel alternatieven zijn (denk aan de prikpil, een Implanon of een spiraal).

Ik ben gestopt met de pil. Was het zo zat, voelde me niet goed, had enorme migraines en na bijna 8 jaar continu hormonale anticonceptie in mijn lijf wil ik een tijdje kijken wat er gebeurt als ik gewoon mijn natuurlijke cyclus z'n gang laat gaan. Ik zie mijn vriend pas over 2 maanden weer dus dat geeft wat opties, maar het is in overleg met hem gegaan en we zijn het er allebei over eens dat dit even goed is. Als ik terug ben wil ik rustig rondkijken naar een andere optie als mijn cyclus op gang is gekomen, waarschijnlijk wordt dat een koperspiraal, hoe bang ik er ook voor ben.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:13

Emmaa_ schreef:
Als je eerste strip nog niet klaar is altijd doorslikken tot je eerste stopweek Savannah. Als het in de tussentijd niet weg gaat zou ik een afspraak bij de huisarts inplannen om te kijken wat eventuele andere opties zijn. Ik zie je best vaak in dit topic met problemen met de pil en misschien komt dat gewoon omdat de pil niet de juiste manier van anticonceptie is voor jou. Met je huisarts kan je goed overleggen wat eventueel alternatieven zijn (denk aan de prikpil, een Implanon of een spiraal).

Ik ben gestopt met de pil. Was het zo zat, voelde me niet goed, had enorme migraines en na bijna 8 jaar continu hormonale anticonceptie in mijn lijf wil ik een tijdje kijken wat er gebeurt als ik gewoon mijn natuurlijke cyclus z'n gang laat gaan. Ik zie mijn vriend pas over 2 maanden weer dus dat geeft wat opties, maar het is in overleg met hem gegaan en we zijn het er allebei over eens dat dit even goed is. Als ik terug ben wil ik rustig rondkijken naar een andere optie als mijn cyclus op gang is gekomen, waarschijnlijk wordt dat een koperspiraal, hoe bang ik er ook voor ben.

Haha zo vaak kom ik niet met vragen hoor. Maar het kan inderdaad zijn dat dit niet (meer) de juiste anticonceptie is voor mij. Ik zal morgenochtend de dokter eens bellen voor andere opties, de pil houd mij juist in balans qua emoties, dus de hormonen houden mij juist in balans dus stoppen wil ik niet (kan ook niet). Bedankt voor je reactie. Spiraal vind ik ook een eng idee haha ik snap het wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:23

Ik heb twee keer een spiraal laten zetten. Echt, het zetten viel me meer dan reuze mee. Ik had meer moeite later. :+ Door spiraal 1 heen raakte ik na 11 maanden zwanger en spiraal 2 is een koperspiraal maar ik blijf dat kreng maar voelen. Niet zwaar pijnlijk, maar wel hinderlijk. Hij zit goed, dat is gister weer bevestigd door de gyn.
Hopelijk over 2-3 maanden van het gemekker af.

Maar: de spiraal staat bekend als een goede en veilige anticonceptie. Voor velen is het een goede oplossing. :)
En als je daarna tig jaar een goede anticonceptie hebt is die paar minuten doorbijten het wel waard.