Is dat bij jullie ook dat het zo kan veranderen? De ene keer heb ik misschien 3 dagen een klein beetje (oud) bloedverlies, en nu zit ik al voor de vierde dag in een zee van vers bloed waar geen einde aan lijkt te komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Hier duurt het meestal ook een aantal dagen na een lange periode van doorslikken.
Is dat bij jullie ook dat het zo kan veranderen? De ene keer heb ik misschien 3 dagen een klein beetje (oud) bloedverlies, en nu zit ik al voor de vierde dag in een zee van vers bloed waar geen einde aan lijkt te komen
Damned schreef:Hier duurt het meestal ook een aantal dagen na een lange periode van doorslikken.
Emmaa_ schreef:Damned schreef:Hier duurt het meestal ook een aantal dagen na een lange periode van doorslikken.
Heel erg inderdaad, ook afhankelijk van hoe lang ik geen stopweek had genomen op een of andere manier. Ik heb meestal wel echt vers bloed en ik bloed ook behoorlijk veel, maar de hoeveelheid en hoe snel het minder wordt wisselt per keer.
Ik stop nu een paar maanden en ga daarna kijken naar een andere oplossing, zit te denken aan een koperspiraal maar ben er op een of andere manier toch een beetje bang voor. De knop in mijn hoofd is echt om gegaan, de enige rede waarom ik al sinds mijn 14e namaakhormonen in mijn lichaam pomp is zodat ik niet of zo min mogelijk ongesteld hoef te worden en ik heb zo veel lichamelijke ongemakjes en minimale klachten die ook rond die tijd zijn begonnen. Denk echt niet dat stoppen de ultieme oplossing voor alles is en misschien begin ik over twee maanden wel weer met de pil omdat ik gillend gek word, maar het is na 8 jaar toch wel eens tijd om te kijken of mijn lichaam een fatsoenlijke normale cyclus heeft.
AmoorM schreef:Hoi! Ik heb een klein vraagje. Afgelopen woensdag ging ik naar de apotheek om mijn pilstrips te halen en moest ik ineens €10,00 betalen. Terwijl ik dit nooit hoef en ik ben allang 21 geweest.
De apotheker wist ook niet hoe dat zat, maar het werd niet meer vergoed.
Het gaat om deze pil:
[ [url=m/QWXX3D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wie weet of dit normaal is?
Palmera schreef:Diegenen die de pil moeten betalen kunnen eens, als ze er toevallig op vakantie zijn, in frankrijk een apotheek binnen stappen.
Toen ik nog de pil gebruikte kostte die hier bijna 10 euro per maand. Mijn moeder ging ze dus gewoon bij haar in frankrijk kopen en daar was het 8 euro voor een halfjaar.
Jes schreef:Palmera schreef:Diegenen die de pil moeten betalen kunnen eens, als ze er toevallig op vakantie zijn, in frankrijk een apotheek binnen stappen.
Toen ik nog de pil gebruikte kostte die hier bijna 10 euro per maand. Mijn moeder ging ze dus gewoon bij haar in frankrijk kopen en daar was het 8 euro voor een halfjaar.
Officieel mogen ze het niet afgeven, in Frankrijk moet je echt een doktersrecept hebben en krijg je slechts een herhaal recept voor 2 doosjes. Huisartsen doen ook altijd een consult voor een recept, er is hier erg goede controle.
isabel_94 schreef:Ik had met elke pil heel veel bloedingen, behalve met microgynon 50.. Welke pil gebruik je nu?
Emmaa_ schreef:Als je eerste strip nog niet klaar is altijd doorslikken tot je eerste stopweek Savannah. Als het in de tussentijd niet weg gaat zou ik een afspraak bij de huisarts inplannen om te kijken wat eventuele andere opties zijn. Ik zie je best vaak in dit topic met problemen met de pil en misschien komt dat gewoon omdat de pil niet de juiste manier van anticonceptie is voor jou. Met je huisarts kan je goed overleggen wat eventueel alternatieven zijn (denk aan de prikpil, een Implanon of een spiraal).
Ik ben gestopt met de pil. Was het zo zat, voelde me niet goed, had enorme migraines en na bijna 8 jaar continu hormonale anticonceptie in mijn lijf wil ik een tijdje kijken wat er gebeurt als ik gewoon mijn natuurlijke cyclus z'n gang laat gaan. Ik zie mijn vriend pas over 2 maanden weer dus dat geeft wat opties, maar het is in overleg met hem gegaan en we zijn het er allebei over eens dat dit even goed is. Als ik terug ben wil ik rustig rondkijken naar een andere optie als mijn cyclus op gang is gekomen, waarschijnlijk wordt dat een koperspiraal, hoe bang ik er ook voor ben.