Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlueStar schreef:juudii5 schreef:Ja ik heb al tijdje niet meer kunnen rijdne
Hield het 10 min vol en toen gingen mn benen verzuren zeg maar..
Wil het van de week weer gaan opppakken
Heel herkenbaar, dit was voor mij dus ook de reden om te stoppen met rijden. Mijn tijdelijke rijpaard (ik wist dat hij in de verkoop stond) werd verkocht, ik ben begin van de warmte begonnen met rijden max 10 minuten hield ik het vol. Aan het einde van de zomer kon ik al zonder problemen 20 minuten rijden. Dit zou misschien langer geweest kunnen zijn als ik niet eerst hoefde te poetsen, rusten, en dan zadelen.
Ik heb van de week een veulen gekocht samen met mijn man (die niet kan rijden of mennen) Ik heb dus 3.5 jaar om aan het idee te wennen van rijdenHeeft iemand hier ervaring met rijden met een westernzadel? Dressuur kan ik niet rijden, worden mijn heupen te lang getrokken wat erg snel tot kramp in heup en binnen bovenbeen oplevert. Een veelzijdigheid zadel kan ik dus iets langer op rijden. Ik ben dus benieuwd of hier meer mensen dus in een westernzadel of een boomloos zadel zijn gaan rijden.
barrye schreef:Suus,
Ja, hoor Bingo,
Zit heel veel bekends in.
Je zult er ook mee moeten leren leven, samen met een passende medicatie.
Ik heb een eigen zaak, aantal paarden en pony's . Ben eigenlijk de hele dag in touw. Paarden geven me heel veel positieve energie zodat ik niet bij de pakken neer ga zitten.
Daarnaast leren regelmatig aan de rem te trekken, niet te lang te zwaar, te intensief dingen doen. Niet zomaar ongewone dingen ( voor mij dus keukenkastjes zemen of ramen......grinnik , doe ik dat lekker minder)
Ik neem met dit voortdurende koude takke weer heel vaak 's morgens een tablet Artotec 50 ( diclofenac),. Heb daar erg veel baat bij. Slaap dan ook 's nachts beter. Als ik het erg heb ook 's avonds een pil. Doe ik erg weinig een dag, of mooi weer, dan sla ik eens een dag of soms 2 over met slikken. Vaak begint het bij mij weer met moe worden, verkouden/neusallergie, onderdrukte hoofdpijn. Nou neem dan maar snel een pil. Meestal kan ik het dan redelijk indammen.
Ach , helemaal vanaf kom je nooit, Er mee leren leven kun je wel. Ben blij dat ik niet in een rolstoel zit omdat ik bijv. 2 benen mis. Dat lijkt me erger.
en inderdaad , hel veel artsen sturen je met een kluitje in het riet. In dit topic kun je veel info vinden. Ik heb zelf ook veel steun uit alle reacties, berichtjes uit dit topic. weet ik weer dat ik me niet aanstel
Sterkte en probeer hier het goede voor je zelf er uit te vissen.
Suus schreef:Het oliebol is, ik ben niet zo'n type om naar een arts te gaan. Ik voel me dan snel aanstellerig. Ik vraag me ook altijd af of mijn klachten "erg" genoeg zijn om ermee naar een arts te gaan.
Paintless schreef:en ook juist die houding is weer kenmerkend voor fibromensen..
ik ben er ook weer even. heb even lekker bij gelezen.
ik ben nog steeds niet naar een mensendyck geweest of wat dan ook. heb net een pijnlijke nagelknipserie gehad van dokter (ingegroeide teennagel, wel verdoofd gelukkig) dus pijnstillers slik ik preventief voorlopig. werkt ook goed voor mijn fibro.
waar ik het meeste last van heb is dat ik om de haverklap moet gapen. ook al ben ik niet moe, ik gaap wel. vriendlief ergert zich er aan, en ik ook.
en kortaf zijn.. ook heel herkenbaar. mijn vriend zet me gelijk weer op mijn plaats.. moet dat nou zo??? maar leuk is anders. ik voel het dan alweer helemaal borrelen in mijn buik.. oeh!!!