[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:52

@ miracle, als je momenteel erg gestresst bent kan het ook uitblijven. Als je zeker weet dat je niet zwanger bent, gewoon even afwachten of het volgende maand wel komt. Als je twijfelt over zwangerschap, even een testje doen.
Een combinatie van pil en andere medicijnen kan ook je lichaam een beetje van slag laten raken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:38

MandyR schreef:
@ miracle, als je momenteel erg gestresst bent kan het ook uitblijven. Als je zeker weet dat je niet zwanger bent, gewoon even afwachten of het volgende maand wel komt. Als je twijfelt over zwangerschap, even een testje doen.
Een combinatie van pil en andere medicijnen kan ook je lichaam een beetje van slag laten raken.

Okee dankje Ja
Het kan dus ook gewoon helemaal wegblijven?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:30

Als je doorslikt duurt het vaak langer voor je ongesteld word.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:32

Of je wil het te graag... ik bedoel het kan heel goed dat als je (ook onbewust) er op zit te wachten om ongesteld te worden.. dan denkt je lichaam.. je wacht maar effe Nagelbijten / Gniffelen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:24

Het kan inderdaad ook helemaal wegblijven. Gewoon op de juiste dag met je volgende strip beginnen en dan volgende maand even aankijken.
Of het met doorslikken te maken heeft weet ik niet. Ik heb er namelijk geen last van na het doorslikken. Alleen als ik (onderbewust) gestresst ben kan het weleens wegblijven of maar een half dagje ofzo.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:26

Okee dankje voor de reacties! Lachen
Ik ben inderdaad een beetje gestresst de laatste tijd, dus dat zal het wel zijn, denk ik..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:31

Hou wel even in de gaten of het volgende maand wel komt. Anders moet je toch even met een arts overleggen hoor!! Dan kan het zijn dat er gewoon iets mis is in je lichaam (niet om je bang te maken).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:34

MandyR schreef:
Hou wel even in de gaten of het volgende maand wel komt. Anders moet je toch even met een arts overleggen hoor!! Dan kan het zijn dat er gewoon iets mis is in je lichaam (niet om je bang te maken).

Ja dat zal ik zeker doen Ja bedankt!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:49

Even voor de mensen die van de pil af naar de mirena zijn gegaan; Hoe snel ging het afvallen? Ik woog gisterochtend 61 (normaal ochtendgewicht is ongeveer 64) en mijn buik leek al veel platter, sowieso.
Kan dit zo snel?! Ik was eigenlijk erg verbaast, en moet ook op gaan passen, want onder de 60 wil ik niet komen.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:05

Utixo schreef:
Even voor de mensen die van de pil af naar de mirena zijn gegaan; Hoe snel ging het afvallen? Ik woog gisterochtend 61 (normaal ochtendgewicht is ongeveer 64) en mijn buik leek al veel platter, sowieso.
Kan dit zo snel?! Ik was eigenlijk erg verbaast, en moet ook op gaan passen, want onder de 60 wil ik niet komen.

Euh helaas heb ik dat effect nog niet Huilen , ik ben ook zeker niet aangekomen maar ook niet spontaan afgevallen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:15

En jij komt van een "dikmakende" pil af?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:55

Utixo schreef:
En jij komt van een "dikmakende" pil af?

Yep, van de microgynon 30 kwam ik in 3 weken zo 4 kilo aan en had ik ontzettend veel trek. Dat is gelukkig wel minder geworden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:09

Ok. Ik ben van de microgynon in 6 jaar tijd zeker 10 kilo aangekomen. Ik heb ook meer tiet en kont gekregen, die wil ik graag houden, dus er mag niet teveel af. Alleen snap ik het niet, het duurde langer dan het eraan zat dan dat het er nu af is.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:59

Utixo schreef:
Ok. Ik ben van de microgynon in 6 jaar tijd zeker 10 kilo aangekomen. Ik heb ook meer tiet en kont gekregen, die wil ik graag houden, dus er mag niet teveel af. Alleen snap ik het niet, het duurde langer dan het eraan zat dan dat het er nu af is.

Ik ben een tijdje helemaal van de pil afgeweest en in die periode was ik ook net aan het lijnen. Makkelijk dat het ging Haha! Was in 3,5 maand zo 15 kilo kwijt (helaas heb ik een aantal van die kilo's ook weergevonden Bloos )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:51

Toen ik met de pil stopte viel ik in die periode ook flink af, en dat is er niet opnieuw weer aan gekomen met spiraaltje Ja

Utixo: maar zo snel... dat doet mij denken dat je pil je lichaam vocht deed vasthouden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:37

Dat denk ik ook. Ik was vroeger namelijk echt een grasspriet, en echt vet was ik niet. Meer rond. Snappie? Lachen

Ik wacht maar eens af, ik ben benieuwd. Ik moet over 2 weken voor de echo, dan vraag ik het wel even na.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:07

Ging bij mij ook best vlot. Ja Direct na m'n mirena ook met lijnen begonnen, en de eerste week was ik 2,5 kilo kwijt. Ik was in die week meteen het opgeblazen gevoel kwijt en zo zag ik er ook uit.
Nu ben ik in de 5e week bezig en vorige week was ik 5,5 kwijt. Het gaat echt lekker zo. Met de Rigividon (pil) heb ik lopen knokken om af te vallen maar het kwam er harder bij dan het er af ging (in 2 jaar 12 kilo aangekomen)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:08

Nog even een vraagje over de nuvaring, ik blijf hierbij heel de tijd licht bloed verliezen(bruin, oud). Is dit normaal? Voorderest heb ik er geen last van vind het ideaal. Heb hem nu anderhalve week ofzo Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:33

Ik heb ff een dringende oproep.
Ik slik de pil al 5 jaar! Tevens heb ik last van afscheiding, best veel. Naja ik weet natuurlijk niet wat veel is, maar iig wel zoveel dat ik het vervelend en vies vindt. Optie is dus nu stoppen met de pil en iets anders zoeken. Me dokter zegt namelijk dat dit gerelateerd is aan de pil en dat het dus ook geen zin heeft om van pil te veranderen. Nu kan ik dus een spiraaltje ofzo nemen, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten. De pil helpt mij ook goed bij mijn menstruatie.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:35

C_hristel schreef:
Ik heb ff een dringende oproep.
Ik slik de pil al 5 jaar! Tevens heb ik last van afscheiding, best veel. Naja ik weet natuurlijk niet wat veel is, maar iig wel zoveel dat ik het vervelend en vies vindt. Optie is dus nu stoppen met de pil en iets anders zoeken. Me dokter zegt namelijk dat dit gerelateerd is aan de pil en dat het dus ook geen zin heeft om van pil te veranderen. Nu kan ik dus een spiraaltje ofzo nemen, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten. De pil helpt mij ook goed bij mijn menstruatie.

Met een mirena heb je misschien wel helemaal geen last meer van menstrueren, word in ieder geval minder

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:35

ik heb ook mycrogynon gehad.
is nu stediril ofzo?
ben ook wel wat zwaarder geworden maar zoals het nu gaat is dat niet erg.
anders word ik zo sprieterig.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:08

zeanine: kan jij iets over die mirena vertellen? Het is opzich niet zo heel erg dat ik menstureer, maar die afscheiding is het grootste probleem bij mij. Ik zag net dat die maandelijkse ring 15 gram hormonenen bevat, maar dat bevat mijn pil ook. Dus ik denk dat die ring dan niet echt zal helpen voor mijn afscheiding? Ik heb ook heel vaak schimmelinfectie, houd dat allemaal verband met elkaar?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:36

C_hristel schreef:
zeanine: kan jij iets over die mirena vertellen? Het is opzich niet zo heel erg dat ik menstureer, maar die afscheiding is het grootste probleem bij mij. Ik zag net dat die maandelijkse ring 15 gram hormonenen bevat, maar dat bevat mijn pil ook. Dus ik denk dat die ring dan niet echt zal helpen voor mijn afscheiding? Ik heb ook heel vaak schimmelinfectie, houd dat allemaal verband met elkaar?

Nou ik ga mijn best doen Haha! Er is anders ook een site op internet waar heel veel over de Mirena is te vinden. www.mirena.nl
Daar kun je precies lezen hoe het allemaal werkt enzo.
Ik zal dan hier ff wat vertellen over mijn ervaringen. De mirena bevalt mij erg goed, heb er nauwelijks last van gehad na het plaatsen en mijn menstruatie is al sterk verminderd. Wel is er nog niet echt regelmaat in mijn menstruatie.
Qua afscheiding heb ik wel het idee dat dit ietsje meer is geworden, maar dat kan ook komen doordat ik 'm nog niet zo lang heb.
Ik heb zelf ook regelmatig last gehad van schimmelinfecties, de pil en andere conceptie hebben hier naar mijn idee echt een negatieve invloed op Huilen . Sinds de Mirena heb ik het 1x gehad, maar goed je sexuele activiteit, weerstand enz hebben hier natuurlijk ook invloed op.
Hopelijk heb je hier wat aan, en anders overleg het gewoon goed met je huisarts.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:21

Mischien rare vrag maar hoe behandel je zo'n schimmelinfectie ?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:07

Sajnne schreef:
Mischien rare vrag maar hoe behandel je zo'n schimmelinfectie ?

Ik krijg altijd vaginale zetpillen met daarin zalf.
Maar het kan ook met gewoon zalf