Ik wil juist aankomen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:02

Sheran schreef:
Jeuj, Miltonlover! Go jij! Go jij!

Met mij gaat het ook alweer beter, ik weeg weer 50 gelukkig. Ik kreg de tip om voor het eten druivensuiker te eten. Dan gebruikt je lichaam dat voor de energie, en slaat hij de koolhydraten op. Zelfde verhaal met een boterham met vruchtenhagel. Zetmeel heeft lange ketens die worden gehakt als suiker Tong uitsteken. Maar als je ervoor zorgt dat er snelle suiker aanwezig is, sla je de rest op Lachen.

Vaag verhaal he Tong uitsteken

Hoooi Haha!
Ben ik ook weer....

Goed dat het weer wat beter gaat Sheran!

Is het trouwens waar dat suiker de vitamine E en D uit je lijf wegvreet?? Als je teveel suiker eet dat je vitamine E en D dus afbreekt? (weet niet of de volgorde van de zin goed is maar jullie snappen mij wel, toch? Clown

Vanavond eet ik weer een snelle hap:
Sla met olijfjes, veel zalm, geitenkaasblokjes, tomaatjes en een klein rood uitje met daarbij een behoorlijk gevaarlijke dressing (veel knoflook) En daarbij (wederom) tomaten cremesoep.....
IK ben nog steeds niet afgekickt van de suiker-banaantjes van Haribo. Minstens 1 hele zak kauw ik er doorheen....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:05

aukje91 schreef:
Na een tijdje meelezen reageer ik ook maar 's Knipoog
Ik ben 1.68 lang en weeg rond de 53 kilo (de ene weegschaal zegt 50 en de andere 55, dus ik hou het maar op 53), ga binnenkort maar eens op een goede weegschaal.
Ik ben niet graatjemager maar wel erg slank, ik zou er graag wat kilootjes bijwillen om een wat vrouwelijker figuur te krijgen.
Dit eet ik ongeveer op een dag:

Ontbijt
1 sneetje brood met smeerkaas/smeerworst/jam o.i.d.
Glas GoedeMorgen/sinaasappelsap

Tussendoor (1e pauze op school)
1 sneetje brood met smeerkaas/smeerworst
Pakje Sultana's
Pakje Wicky/Dubbelfrisss

Lunch (2e pauze op school)
Puntje met ham/kaas of pizzabroodje
Pakje Sultana's
Pakje Wicky/Dubbelfrisss

Tussendoor (3e pauze op school die ik niet altijd heb)
Pakje Sultana's
Pakje Wicky/Dubbelfriss

Tussendoor
Tosti met ham/salami en kaas, met ketchup
Glas sinaasappelsap

Avondeten
1 a 2 borden, altijd groente en vlees
1 a 2 glazen cola

's Avonds
Tosti/Broodjes pindakaas
Vaak ook nog zakje chips erbij

Verder drink ik minstens 2 glazen nog extra tussendoor. Ik fiets 10 a 20 km per dag en rijd 3 a 4 dagen in de week paard.

Eet ik te weinig? Wat kan ik veranderen aan m'n eetpatroon om wat aan te komen?

Lijkt mij geen raar eet-patroon om tenger te zijn Aukje.....
Zeker niet als je zelfs 2 keer avondeten opschept. Misschien wat meer brood eten?

Brocoli is de expert lees ik net. Ik ben benieuwd naar suggesties Brocoli.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:07

Rooslovertje, Het lijkt mij voor jou helemaal moeilijk om aan te komen als je ook ZOVEEL sport. Hoe moet je daar in vredesnaam tegenop eten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:26

miltonlover schreef:
@Sheran: Dankje Haha!
Dat van die druivensuiker trouwens, heb ik ook wel eens gehoord, niet uitgeporbeerd trouwens Knipoog
Maar het helpt wel dus?

@Aukje: welkom!!
Je vroeg om commentaar, dus dat geef ik je maar meteen: Je eet heel goed en voldoende tussendoor, maar niet genoeg bij de maaltijden.
Probeer meer bij je lunch te eten, ongeveer 4 tot 6 goed besmeerde boterhammen, wat je overgins wel kunt opbouwen.
Sucses Knipoog

@Alicia: Wat gaaf!!!
Haha, vertel je ons zo snel mogelijk je resultaten? ikl ben benieuwd Knipoog

Bij mij helpt de druivensuiker wel, inderdaad. tenminste, dat denk ik, want de kilo's schieten eraan (was vandaag 51 Haha!). waarschijnlijk stopt het weer als ik 54 weeg Tong uitsteken. Maar dat is al 7 kilo meer dan een week geleden Tong uitsteken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:53

Toch even een lijstje maken hoor. Ik ben zo slecht in namen Clown

bonney4evver: Lianne
cruesli: Christy
gaapje: Gabriella
miltonlover: Dieuwertje
rooslovertje: Murielle
sabine1985: Sabine
Sheran: Machteld

De namen van de rest kon ik zo snel niet vinden Clown.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:13

Broccoli = Nadine

Bij mij vliegen de kilo's eraf. Ik zie er ook echt weer slecht uit.
Zucht...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:37

ik ben er ook weer Knipoog
ik ben terug van de vakantie Haha!
heb ik nog ernstig belangrijke dingen gemist, of moet ik even terug bladeren ??

nog mensen aangekomen / afgevallen ??

@ Nadine heb je ook al een idee waardoor je weer afvalt ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:46

Nadine Ach gut

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:38

Broccoli schreef:
Broccoli = Nadine

Bij mij vliegen de kilo's eraf. Ik zie er ook echt weer slecht uit.
Zucht...

wat balen, is er ook een reden voor ? Ach gut

Ik ga morgen samen met me vriend 2 dagen naar scandic sanadome in nijmegen.
2 dagen volop genieten van zonnebanken, massage's thermo baden mooi 4 sterrenhotel eh oh Lovers
( www.sanadome.nl )

Ik weeg overigens nog steeds boven de 50, ben er echt trots op want ow wat kan dat moeilijk zijn.
Dat van die druivensuiker ga ik onthouden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:23

De reden is stress en weinig tijd om te eten.
Niet zo een handige combi.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:25

Downhill schreef:
Sheran schreef:
Jeuj, Miltonlover! Go jij! Go jij!

Met mij gaat het ook alweer beter, ik weeg weer 50 gelukkig. Ik kreg de tip om voor het eten druivensuiker te eten. Dan gebruikt je lichaam dat voor de energie, en slaat hij de koolhydraten op. Zelfde verhaal met een boterham met vruchtenhagel. Zetmeel heeft lange ketens die worden gehakt als suiker Tong uitsteken. Maar als je ervoor zorgt dat er snelle suiker aanwezig is, sla je de rest op Lachen.

Vaag verhaal he Tong uitsteken

Hoooi Haha!
Ben ik ook weer....

Is het trouwens waar dat suiker de vitamine E en D uit je lijf wegvreet?? Als je teveel suiker eet dat je vitamine E en D dus afbreekt? (weet niet of de volgorde van de zin goed is maar jullie snappen mij wel, toch? Clown
Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus ik denk niet dat het waar is. Maar pin me er niet aan vast hoor Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:50

Ik denk dat dat gedoe met dat D en E wegvreten ermee te maken heeft dat de opname van suiker en de opname van vet elkaar beinvloeden. En D en E zijn vetoplosbare vitamines.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:56

Broccoli schreef:
De reden is stress en weinig tijd om te eten.
Niet zo een handige combi.

Stress kan je ook tengerder door worden Broccoli. Da's nie goe voor ons.......
Kan je de stress niet een beetje temperen door iets waar je ontspannen van wordt? Iets waarbij jij je prettig voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:06

miltonlover schreef:
@Aukje: welkom!!
Je vroeg om commentaar, dus dat geef ik je maar meteen: Je eet heel goed en voldoende tussendoor, maar niet genoeg bij de maaltijden.
Probeer meer bij je lunch te eten, ongeveer 4 tot 6 goed besmeerde boterhammen, wat je overgins wel kunt opbouwen.
Sucses Knipoog

Hoi, bedankt voor je commentaar!
Meer dan 1 broodje bij het ontbijt krijg ik echt niet door m'n strot, bij de lunch zal ik 1 extra boterhammetje gaan proberen Ja

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:13

Aukje: eet gewoon waar je zin in hebt. Ik heb een tijdje geprobeerd mijn dagen van tevoren te plannen, maar dan had ik op het moment zelf totaaaaaal geen trekmeer en at ik alles met tegenzin. Nu ik weer eet waar ik op dat moment zin in heb (met dien verstande dat ik altijd wel probeer zoveel mogelijk te eten) kom ik weer aan Lachen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:55

Wat is het hier stil...

Echt, druivensuiker voor het eten is mijn held! 52,4! Go jij! Go jij!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:26

hey iedereen (ook de nieuwe mensen welkom)

Nou ik heb nieuws, het gaat niet zo goed met me weeg weer veelste weinig en heb me nu dus aangemeld bij een kliniek voor mensen met eetstoornissen. Het word tijd dat ik me laat opnemen en ik weer gewoon een normaal leven kan leiden. (of in ieder geval beter kan leven als nu).

Heb me vandaag aangemeld nu even wachten op het intake gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:32

Amigos_ schreef:

Nou ik heb nieuws, het gaat niet zo goed met me weeg weer veelste weinig en heb me nu dus aangemeld bij een kliniek voor mensen met eetstoornissen. Het word tijd dat ik me laat opnemen en ik weer gewoon een normaal leven kan leiden. (of in ieder geval beter kan leven als nu).

Gadverdamme wat rot zeg Ach gut

Weet je ook waardoor het komt dat je weer te weinig eet?

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:57

ja eigenlijk wel, ben er al zo een 5 jaar mee zoet nu. En heb eindelijk die knoop doorgehakt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:59

hebben jullie t ook als jullie dus enorm zenuwachtig zijn voor iets dat jullie ook zo weinig eten...ik krijg van spanning gewoon niks door me keel..

zo was ik vorige week ook door me zenuwen voor me solicitatie gelijk een kilo afgevallen..van 54 naar 53..
wel at ik smorges nooit..maar dat probeer ik nu t doorbreken door iedere ochtend toch paar boterhammen door me keeltje t proppen

vandaag al 5 broodjes met pindakaas en boter op..en een zak chips..Tong uitsteken haha

en t helpt dus serieus druivensuiker op de vroege ochtend...hmmz misschien ook eens proberen,,

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:29

Amigos_ schreef:

Waar heb je je aangemeld? Ik heb in Rintveld gezeten.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:01

Broccoli schreef:
Amigos_ schreef:

Waar heb je je aangemeld? Ik heb in Rintveld gezeten.

Ursula (leidschendam)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:11

Ow ja, die ken ik wel! Daar zou ik voor booster gaan, maar uiteindelijk ging ik naar het ziekenhuis...

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:24

Zo er zijn dus meer mensen die willen aankomen Tong uitsteken
Dacht zowat dat ik een van de weinige ben, met al die afval tip en lui die zichzelf te dik vinden, maar niet dus er zijn nog genoeg die er wat kilo's bij willen, leuk om te weten!
Hopelijk vind ik hier wat handige tips om op een gezonde manier wat aan te komen Haha!

Ben erg tevreden met mijn lijf, alleen een vetlaagje ontbreek min of meer Tong uitsteken ben al druk bezig met aankomen maar dan wel op een gezondere manier dan voorheen: friet, chips, veel chocolade, koekjes, frikandellen enz. dingen die te dikke mensen juist vermijden.
Ik kwam daar dus niks van aan hoeveel ik er ook van op at.

Een probleem wat ik een beetje had was dat ik vergat te eten tussen de ochtend en lunch, omdat mijn lijf zich daar op aan had gepast had ik geen honger alleen zin in snoep als tussendoortje.
Nu moet ik van me zelf 2x wat eten tussen ochtend en lunch, dat is vaak iets van een liga of fruit, pas als ik het gezonde snackje op heb mag ik een snoep snack nemen van mezelf.
Nu ik dat doe merk ik dat ik een uur na mijn ontbijt alweer honger heb (ja ben daar heel blij mee Haha!) zo vergeet ik dus niet die gezonde tussendoortjes, en eet ik dus meer op een dag.

Na mijn lunch mag ik zoveel snoepen wat ik wil, en met avond eten zorg ik dat ik steeds meer eet dan ik eigenlijk op kan, zodat mijn maag op den duur meer eten kan opslaan en naar meer eten vraagt. (is altijd wel een bord helemaal vol).
Uiteraard gaat er ook een toetje in altijd van Mona boordevol (heet niet voor niks zo Tong uitsteken) want met al die "light" producten tegenwoordig is het soms lastig te zoeken, al is volle yoghurt en gewone vla met veel slagroom ook een goeie Tong uitsteken

Misschien hebben sommige wat aan mijn eet tips die ik nu gebruik.
Ik ga nog even rond lezen of ik nog andere slimme tips kan vinden Nagelbijten / Gniffelen

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:57

@Vivi: welkom op ons aankom topic!!
Je geeft trouwens erg goede tips, en je bent heel goed bezig, dus ga zo door, zou ik zeggen!

@Amigos: ik vind het echt heel dapper van je dat je dit aandurft, en dat je ervoor gaat vechten.
Ik hoop echt dat je ons, in dit topic, op de hoogte blijft houden zodat we je ook wat kunnen steunen.
Je bent in elk geval heel sterk om je aan te melden, en ik denk dat het een hele goede beslissing is!
Knap hoor!!

Is er verder nog iemand aangekomen??
Ik niet, maar ik ben wel tot een andere conclusie gekomen.
Wisten jullie dat rijst veel dikmakender is dan aardappels of pasta?
Echt waar, er zitten veel meer calorieen in, en vooral met een lekkere vette saus gevuld met vlees zit je al gauw op heel wat Kcal!