Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Airborn schreef:SuperLiesje schreef:Hebben jullie ook wel eens met dingen dat je weet dat je het moet doen, en er ook best mee wil beginnen, maar het dan toch niet doet om onverklaarbare redenen?
He? wat? uitstel gedrag? wat is dat? Welk tentamen over 3 uur waar ik nog voor moet leren terwijl ik op bokt zit?
SuperLiesje schreef:Oh dat herken ik.. naar een studieboek staren zonder wat te lezenTerwijl ik opzich wel heel goed gewone boeken kan lezen, mits ik in het verhaal zit
Wat dat betreft is het voor mij heel dubbel.. soms is mijn concentratie echt 0, maar soms heb ik ook die hyperconcentratie of hoe het ook heet die goed bij add past
SuperLiesje schreef:Hebben jullie ook wel eens met dingen dat je weet dat je het moet doen, en er ook best mee wil beginnen, maar het dan toch niet doet om onverklaarbare redenen?
SuperLiesje schreef:Ik voel dat je het kan Marigold!!
HedwigO schreef:Ik meld me hier ook even omdat mijn psychotherapeut laatst zei dat ze vond dat ik ADD had.
Ik vind ADD een hele lastige "ziekte" om over te beslissen of je het hebt of niet. Het overlapt namelijk ook veel met hooggevoeligheid( wat ik zelf eerder denk dat ik dat heb) en ook vind ik het allemaal heel breed gedefinieerd. Bijv: staren in je boek zonder iets te lezen of chaotisch zijn dat hebben wel meer mensen en vast niet al die mensen zullen ADD hebben.
Overigens zullen er zeker mensen zijn die dit hebben (zeker de mensen waarbij ritalin aanslaat), maar ik vind dus dat mensen (therapeuten) voorzichtig moeten zijn met het diagnosticeren ervan
Heino schreef:Een echt goede test kan je alleen bij een psycholoog laten doen CathalijneIk heb het bij PsyQ laten doen.