Op de loopbanen 3x 30 sec hardlopen. Niet veel maar een mooi begin. Verder nu vooral bewegingsoefeningen. Zijwaarts achterwaarts voorwaarts en draaiend manouvreren tussen pionnen en dribbeltempo.
Net weer een rondje gaan hardlopen 4, 5 km in 30 minuten en 40 seconden. Ik heb wat trager gelopen om het te kunnen volhouden want de vorige keer kon ik niet meer na 3,5 km Mijn enkel is nog wat gevoelig bij bepaalde onverwachte bewegingen maar het gaat al veel beter.
Mag ik vragen hoe het bij jou zit met medicatie. Ik vind dat ik heel veel pillen moet slikken. Sowieso 3x per dag 2x 500mg asperine. Als de oijn dan niet zakt een bruistablet. Artsen hebben me aangeraden om ook de maagbeschermer er 2x per dag bij te nemen. daarbij ook nog de spuiten voor trombose.
En als het nodig is een pilletje voor de misselijkheid, waar ik nu af en toe nogsteeds last van heb.
De eerste 5 dagen kwam daar ook nog een onstekingsremmer bij maar daar ben ik gelukkig vanaf. Mijn operatie is nu 10 dagen geleden.
Ik moet sowieso 2 pilletjes nemen en het spuitje. Van het ene pilletje 3 per dag en het andere 4 per dag. Pijnstiller wanneer het nodig is. Ik nam al elke dag een pilletje voor reflux. Die neem ik gewoon door.
Uuuuh voorzichtig al de dag na de operatie. De hele simpele oefeningen als tenen omhoog trekken en knie naar beneden duwen als je been op de bank ligt. Voet ronddraaien. Al was het maar om trombose te voorkomen.
Oh jemig, dat is idd best laat. Ik ging 5 dagen na de operatie voor het eerst naar de fysio. Afgelopen woensdag zijn mn hechtingen eruit gehaald. Volgens de fysiotherapeut van de kliniek lag ik precies op schema qua herstel. Ik kan al helemaal strekken en 90° buigen. vanaf volgende week mag ik met 1 kruk.
Ja, ze zitten altijd snel vol. Das prima dan, want ik kan ook 90° buigen. Strekken gaat nog niet zo vlot. Daarvoor moet ik echt al een tijdje op bed gelegen hebben en dan lukt dat wel. Ik doe nog wel alle oefeningen die ik van de kine in het ziekenhuis gekregen had.
Vandaag voor het eerst terug naar school en gelijk les van 3 uur lang zitten. ging me toch niet zo goed af. Gelukkig stopte ze al 20 min eerder