Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:51

Ik had een leuk leven tot mijn derde, op mijn achtste gingen we verhuizen naar de andere kant van het land, maar helaas, we kwamen nog heel erg vaak op dezelfde plek als waar we voor de verhuizing kwamen, dus er veranderde een boel om mij heen, behalve wat er moest veranderen. Later veranderde veel meer dingen, maar ik wou, dat ik voor altijd twee gebleven was. Klinkt vast heel idioot, maar toen was ik vast erg gelukkig, wat ik me niet zo goed meer kan herinneren uiteraard, maar toen was alles nog veilig voor me & goed.

Ik vind je verhaal geen banketstaaf verhaal en ik vind het ook niet vaag. En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Je hebt ook gewoon het recht om jouw verhaal hier te plaatsen, hoe lang het ook is, dat maakt niet uit toch. Ik post ook vaak zat hele lappe met tekst, als iemand dat vervelend vindt, leest die persoon het niet. Zo simpel is dat. Lachen

anne_fury schreef:
@melody: ik vind trouwens nog steeds dat jij de dingen heel goed verwoorden kunt! ,je kan wel zien dat je altijd goed nadenkt over wat je schrijft en je kan het ook nog op zo'n wijze manier brengen goed hoor! kan je mij dat ook niet eens leren ?

Ik kan het je helaas niet leren. Je moet mijn berichten eens lezen toen ik nog niet zo lang op Bokt zat. Dat liep altijd uit op een ruzie, ik betrok alles op mijzelf en gaf de meest kinderachtige reacties terug die ik maar kon bedenken. Ik kon niet tegen kritiek, zowel negatief als positief. Haha, ik was vreselijk, mensen mochten me niet en hadden echt zo iets van '' ga ergens anders zielig lopen doen''. Maar goed, ik ben heel hard aan mezelf gaan werken, voor mezelf en dit is redelijk gelukt. Als ik me nu aangevallen voel in een topic, haal ik adem en betrek ik het niet op mezelf, en als ik dat toch doe, laat ik dat niet merken en reageer ik zo nuchter mogelijk. Soms is dat erg moeilijk, maar anders zet ik mezelf nog negatiever weg. Knipoog

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:16

[quote="MelOdYs_Star"]Ik had een leuk leven tot mijn derde, op mijn achtste gingen we verhuizen naar de andere kant van het land, maar helaas, we kwamen nog heel erg vaak op dezelfde plek als waar we voor de verhuizing kwamen, dus er veranderde een boel om mij heen, behalve wat er moest veranderen. Later veranderde veel meer dingen, maar ik wou, dat ik voor altijd twee gebleven was. Klinkt vast heel idioot, maar toen was ik vast erg gelukkig, wat ik me niet zo goed meer kan herinneren uiteraard, maar toen was alles nog veilig voor me & goed.
Ik vind je verhaal geen banketstaaf verhaal en ik vind het ook niet vaag. En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Je hebt ook gewoon het recht om jouw verhaal hier te plaatsen, hoe lang het ook is, dat maakt niet uit toch. Ik post ook vaak zat hele lappe met tekst, als iemand dat vervelend vindt, leest die persoon het niet. Zo simpel is dat. Lachen

zo iditoot klinkt dat helemaal niet hoor!,ik snap je heel goed,als je twee bent ben je nog zo zorgeloos,niks geen kopzorgen etc,ik kan me van die leeftijd ook niet veel meer herinneren,maar toch herinner ik het me als een zorgeloze veilige tijd,met twee ouders die van me hielden,later hoorde ik pas dat toen ik twee was er al heel veel gaande was,maar wist ik veel,ik was twee jaar,dus dan heb je nog geen gevoel van besef.ik zou ook dolgraag de tijd terug willen draaien en voor altijd twee willen blijven.hoe idioot de rest van de wereld dat ook vind.
maar zoals ik al zei: die tijd van vroeger komt nóóóit meer terug,helaas...

maar ik zal maar even ontopic blijven : het automuliteren gaat laatste tijd niet goed,ik heb een beetje het gevoel dat ik niemand heb,en dat iedereen me een beetje in de steek laat,natuurlijk weet ik wel dat dat niet zo is,maar het voelt wel zo.. Koe

het is jammer dat je je dingen altijd pas later realiseert en niet toen het echt gebeurde,

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:33

Ik weet niet of ze je wel of niet in de steek laten, maar als jij dat zo voelt, dan is dat op dat moment even waar jij aan moet denken, ongeacht of het wel of niet zo is. Soms moet je stil staan bij je gevoel en goed nadenken over wat je precies voelt en waarom je die dingen zo voelt. Ik heb dat soms ook, dat iedereen me laat stikken, ik heb heel vaak het gevoel dat mijn vriendin mij laat stikken, vaak doet ze dit dan ook echt en soms heb ik alleen maar het gevoel dat ze dat doet, juist omdat dat al zo vaak gebeurd is. Misschien is dat bij jou ook zo, je bent zo vaak in de steek gelaten of alleen gelaten op een negatieve manier, dat je sneller dat gevoel krijgt.

Ik weet wel, dat het een heel naar gevoel is, alsof je alles helemaal alleen moet doen, zonder helpende hand. Dat doet pijn..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:15

dat doet idd veel pijn ja,vooral vanbinnen (zal wel een beetje dom klinken Tong uitsteken )
mijn beste vriendin woont verweg en laat nooit meer wat van zich horen,ik vind het jammer dat we nogal uit elkaar groeien,na al die jaren (13 jaar ongeveer) gaat onze vriendschap nou eigelijk een beetje naar de kl*te ..en dat is niet leuk,zij is ook verhuisd,en heeft het harstikke leuk,ik heb niemand,behalve mijn paarden,maar die zijn natuurlijk ook niet van mij.
maar vroeger was alles zoveel beter,toen had ik een hele leuke vriendinnegroep,nu heb ik niemand.
soms denk ik wel eens dat ik gewoon helemaal kapot ben (gemaakt,maar ook deels eigen schuld)
maar ik zet wel door,ik probeer er gewoon het beste van te maken,maar dat is soms echt heel moeilijk... Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:23

Jammer dat jouw beste vriendin ook is verhuisd en dat ze ondanks de verhuizing zo weinig van zich laat horen. Het is logisch dat ze nieuwe vrienden gemaakt heeft en dat ze het leuk heeft, dat recht heeft zij natuurlijk ook. Maar het is erg jammer dat ze jou nu een beetje linkt laat liggen.

Ik denk niet dat ik kapot gemaakt ben, ik weet het zeker, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet zal blijven vechten. Ik blijf wel vechten, niet omdat ik dat zelf zo graag wil, maar ik weet dat ik bepaalde verantwoordelijkheden heb, die ik niet zomaar kan laten liggen of over kan dragen, het zijn dingen die ik zelf hoor te doen. Hoe moeilijk of zwaar ik het ook heb. En dat ik kapot gemaakt ben door andere, 15 jaar lang, daar moet ik maar mee leren leven en het accepteren en achter me laten, maar voor nu, is dat nog wat te vroeg. Alles stap voor stap doen.

Het is zeker moeilijk soms om er het beste van te maken, ik vind ook niet dat je dat elke dag moet doen, je mag ook best een rotdag hebben en even sch..t aan iedereen hebben, en aan jezelf denken! Sterkte ermee. Ik hoop dat je toch nog vrienden kan maken. Waar staan de paarden die je verzorgd want het zijn niet jouw eigen paarden, zoals ik het begrijp? Verzorg je die bij een manege/pension stal of op een boerderij, want anders kun je misschien contacten leggen met de mensen die daar ook komen e.d?

Niet opgeven. Je bent zoveel waard, maar dat is nu misschien nog wat te vroeg om te kunnen inzien! Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:36

nee ik verzorg gewoon bij een meneer die zijn paarden thuis heeft staan,en hij heeft wel kinderen maar die zijn net 2&3 haha Clown ik ben wel jaloers op die kindjes hoor,die hebben nu zo,n leuk leven Lachen wel leuk voor ze iig,
vroeger maakte ik vrij makkelijk nieuwe vrienden en kon ik me ook makkelijk aanpassen,dus ik dacht dat het op de middelbare school ook wel zo zou gaan,niet dus,iedereen kende elkaar al en iedereen hoorde bij aparte groepjes,waar ik dus buiten stond,niet zo heel leuk.maargoed,er is ook nog leven ná school,maar middelbare school had ik me wel wat leuker voorgesteld,lekker uitgaan,nieuwe vriendinnetjes etc..nope ,zit er niet in voor mij,tjá daar moet ik dan mee leren leven.

ik denk trouwens ook wel dat ik kapot gemaakt ben,want als ik bepaalde veranderingen niet was ondergaan,had ik nu denk ik (weet ik wel bijna zeker) een véeel leuker leven gehad,maargoed,het zijt zo.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:53

blehh,ik baal weer es,iedereen gaat vanavond wat leuks doen en ik zit hier .. Boos! nouja toch maar proberen om het gezellig te maken hier in mn eentje .. Tong uitsteken

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:00

Ik heb dat ook altijd, maar ik kan ook niet echt avondjes weg. Anne, je weet wel waarom...

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:15

nou dan moeten we er toch maar het beste van maken he Lachen
ookal weet ik dat als er niet zoveel veranderd was ,had ik gewoon meegekunt,maar ik ga mezelf hier niet zielig zitten vinden Tong uitsteken haha,ga wel filmpje kijken ofzo,ben toch alleen thuis..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:17

wat is het trouwens stil hier... Clown

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:25

ik heb ook aan zelf snijding gedaan ben er nu 3 maanden vanaf, maar ik heb soms nog de neiging om het weer te doen. Maar gelukkig is de wil om het niet de doen sterker dan de wil om het wel te doen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:29

ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb een tijdje ervaring op kunnen doen op de afdeling psychiatrie. daar hadden mensen soms gewoon elastiekjes om de polsen. konden ze die aantrekken en loslaten zodat dat pijn deed. is iig minder gevaarlijk, en je beschadigd jezelf ook niet. maar ik weet niet waar jij automutileerd. mss een tip voor anderen hier. sterkte allemaal!

verder geldt natuurlijk wel dat als het komt door verleden zoald bij ts dat het natuurlijk het beste is hulp te zoeken bij het verwerken van het verleden. stap naar de huisarts en laat je doorverwijzen. je hebt alleen jezelf er maar mee anders...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:09

ikenindi schreef:
Stap naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Ke hebt alleen jezelf er maar mee anders...

Sorry, maar een beetje makkelijk gezegd, vind ik persoonlijk. Ik heb al mijn hele leven therapie (vanaf mijn 4/5e), en ik doe het nog, ik werk aan mijn verleden, maar het gaat niet 1,2,3. Kost tijd en heel veel energie, energie die er soms niet eens is. We doen allemaal heel hard ons best hier, proberen elkaar ook te stimuleren sterk te blijven, elkaar te helpen en te steunen.

Ik bedoel het niet aanvallend, ik geef alleen mijn mening. Ik bedoel het niet vervelend, als het wel vervelend/bot overkomt, sorry. Dat is namelijk niet mijn bedoeling.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:10

sorry, het was mijn bedoeling ook helemaal niet om te doen alsof t makkelijk is er van af te komen! dan komt het blijkbaar verkeerd over. ik weet juist dat het heel moeilijk is!

ik bedoel alleen maar te zeggen dat mijn tip niet DE oplossing is er van af te komen, dat dat meestal alleen maar kan door professionele huilp te zoeken... de elastiekjes werken alleen om geen littekens te krijgen, en het is minder gevaarlijk...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:14

@IkenIndi ; Je hebt ervaring op kunnen doen in de afdeling psychiatrie, daar heb je zulk soort dingen uiteraard ook gezien. Ik vraag me af ; heb jij dit zelf ook gedaan, vroeger bijv. Gezien en het zelf ervaren is best een verschil.

Ik heb zelf een opnamen gehad van een klein jaartje en daar zaten ook andere mensen die dit deden, ik deed het zelf ook, maar het was toch anders om het bij andere te zien, dit bedoel ik zeg maar.

Sorry dat ik je eerste post verkeerd interpreteerde, ik heb meteen te fel gereageerd en dat had ik niet moeten doen. Mijn excuses daarvoor.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:15

MelOdYs_Star schreef:
ikenindi schreef:
Stap naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Ke hebt alleen jezelf er maar mee anders...

Sorry, maar een beetje makkelijk gezegd, vind ik persoonlijk. Ik heb al mijn hele leven therapie (vanaf mijn 4/5e), en ik doe het nog, ik werk aan mijn verleden, maar het gaat niet 1,2,3. Kost tijd en heel veel energie, energie die er soms niet eens is. We doen allemaal heel hard ons best hier, proberen elkaar ook te stimuleren sterk te blijven, elkaar te helpen en te steunen.

Ik bedoel het niet aanvallend, ik geef alleen mijn mening. Ik bedoel het niet vervelend, als het wel vervelend/bot overkomt, sorry. Dat is namelijk niet mijn bedoeling.

Dit is idd waar, en bij mij werkte therapie alleen maar averechts omdat ik er dan altijd aan terug denk.

Lang geleden dat ik ben geweest, maar van sommige verhalen krijg ik de creeps en zin om terug te hervallen

Daarnet heb ik me weer gesneden, had er echt zo'n behoefte achter.
Van dees keer niet in mijn bovenbeen maar in mijn onderarm.
Dat wordt weer verstoppen voor iedereen Verdrietig
Ik weet echt niet meer hoe ik het moet doen, studies werk en de paarden.
Het wordt me teveel, en zonder werk geen paarden en zonder paarden geen leven.
Dus stoppen met werken is de oplossing niet... Verdrietig

Er zit ook een jongen in de klas, en vraag me niet wat het is, maar hij haat me echt...
Dacht ik van gepest af te zien, maakt hij opmerkingen waardoor ik me soms dagen rot voel...

Gisteren was het herdenkingsmis, moest direct aan mijn opa denken die nog niet zo lang dood is.
Tranen met tuiten
Mijn eerste verjaardag is gepasseerd zonder "mijne bompa"
Het is raar , en ik zit met de tranen in mijn oge...
Ik mis hem echt zo, hij kon niet meer praten maar zijn blik zei genoeg...
Het is echt zo raar zonder 'm...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:27

MelOdYs_Star schreef:
@IkenIndi ; Je hebt ervaring op kunnen doen in de afdeling psychiatrie, daar heb je zulk soort dingen uiteraard ook gezien. Ik vraag me af ; heb jij dit zelf ook gedaan, vroeger bijv. Gezien en het zelf ervaren is best een verschil.

Ik heb zelf een opnamen gehad van een klein jaartje en daar zaten ook andere mensen die dit deden, ik deed het zelf ook, maar het was toch anders om het bij andere te zien, dit bedoel ik zeg maar.

Sorry dat ik je eerste post verkeerd interpreteerde, ik heb meteen te fel gereageerd en dat had ik niet moeten doen. Mijn excuses daarvoor.

geeft niet hoor, en om je vraag te beantwoorden:
ja, ik heb zelf ook mezelf beschadigd, heb ook mijn polsen wel eens doorgesneden, en een paar keer bijna. maar dat is nu gelukkig wel over... het was bij mij uit onzekerheid over het leven, geen levenslust meer, maar toch niet zelf er een eind aan durven maken. uiteindelijk wel gedurfd, maar mislukt...

iig kan ik wel zeggen dat ik uit ervaring kan spreken ook;) daar ging je vraag om;)

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:56

iemand heeft het vandaag gezien bij mij Sigaar ik moest wat vasthouden en toen ging mn mouw een stukje omlaag Lips are sealed o, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan,waarom bood ik in godsnaam aan om even te helpen,ik had dit moeten voorzien Frusty diegene keek me vet raar aan,ik kreeg een kop als een boei natuurlijk,gauw mouw naarbenee gedaan Koe gelukkig zei ze der niks van,maar ze keek me wel vet raar aan Nors opkijken ik hoop maar dat ze het tegen niemand zegt en het maar snel vergeet.. Verdrietig

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:32

hey..
wil iemand met mij over AM praten via pb?
ik doe het ook.. maar kan niet in dit forum meepraten..

mvg

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:08

Ik wil wel met je praten erover via PM als jij dat zelf ziet zitten om dat ook met mij te willen.

Denk er maar even over na als je wilt, en laat het maar weten, wat je beslist.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:18

ik heb ook al pb gestuurd

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:37

haha je krijgt het nog druk melody! Haha!

morgen moet ik weer een hele week naar school..Boos! bah bah bah!.dus nu nog even genieten van mijn laatste vrije avondje.
bleh..ik zie er echt tegen op..

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:48

ik zie er ook tegen op Boos!
geniet er idd nog maar even van Ach gut
ik geniet er ook nog even van

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:50

Haha krijg ik het druk? Knipoog Valt wel mee hoor. Op een dag heb ik veel te doen, maar dat zijn meestal dingen waar ik ook een uurtje op moet wachten af en toe. Zoals de tijd tussen de was in de droger doen en het vouwen, zit 60 min. En als ik verder gedaan heb wat ik kon doen, kan ik even een kopje thee drinken en heb ik tijd voor mezelf of anderen in dit geval. Lachen

Gaan jullie maar even genieten van jullie laatste vrije avondje meiden. Maak er een fijn avondje van! En dan er weer vol tegen aan, tegen de aankomende barre tijd. Ach gut Boos!

* Edit - En nu zit ik hier weer lui op me stoel achter mijn laptop en vergeet ik de tijd, ik moet nu dus nu snel gaan, wil er eten op tafel staan zometeen. Bloos

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:52

ja ik bedoel druk omdat je al die pbtjes krijgt,haha Tong uitsteken

nou dat laat dat 'vrij maar weg,ik moet nog aan al mijn huiswerk beginnen en ik moet mijn kamer nog opruimen en ik moet nog douche en piano spelen etc etc...druk druk druk Tong uitsteken agjaa..
ik heb vandaag ook vet lang in de auto gezeten. Boos! ongeveer 5 en half uur.dus ik heb zat geslapen Lachen