verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clinnn_

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:39

ooh vreselijk...
Vorige week weeral zo'n pijn gehad omdat ze groeien. Ik heb genoeg plaats, maar mijn tandvlees ontsteekt telkens dat ze groeien.
Ik ga eens al mijn moed verzamelen en een afspraak maken om ze toch maar te laten trekken denk ik..

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:51

Bij mij zijn alle 4 mijn verstandskiezen er in april dit jaar onder algehele narcose uitgehaald.
Mijn onderste kiezen zaten tegen mijn kaakgewricht aan waardoor ze niet goed konden doorkomen.
Hier zijn ze achter gekomen na een fikse ontsteking aan 1 kant. Op de foto's was duidelijk te zien dat de bovenste kiezen ook te weinig ruimte hadden om door te komen. Aangezien de onderste kiezen er toch al operatief uitgesneden moesten worden heb ik ervoor gekozen, in overleg met de arts, dat de bovenste gelijk meegenomen werden. Aangezien ik ook geen held ben met de tandendokter Bloos
Ik heb 1,5 week behoorlijk last gehad. De eerste paar dagen werd ik gek van koppijn en kloppende kaakjes.
Lang leve de pijnstillers!
Het eten is wel een ramp. Kon pas na 3 a 4 weken weer normaal een sneetje brood eten zonder het in stukjes te hoeven snijden.
Maar als ik voor de dezelfde keuze zou komen te staan zou ik het gelijk weer doen.
Je bent er in 1 keer vanaf. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:54

Hoe oud waren jullie eigenlijk toen je verstandskiezen doorkwamen? Ik ben nu (nouja, volgende week) 21 jaar en mijn verstandskiezen zijn nog niet doorgekomen. Nou ben ik sowieso laat, mijn laatste "gewone" kiezen wisselde ik ook pas toen ik 16 was Knipoog

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:57

brigitta1987 schreef:
Hoe oud waren jullie eigenlijk toen je verstandskiezen doorkwamen? Ik ben nu (nouja, volgende week) 21 jaar en mijn verstandskiezen zijn nog niet doorgekomen. Nou ben ik sowieso laat, mijn laatste "gewone" kiezen wisselde ik ook pas toen ik 16 was Knipoog

bij mij zijn mijn bovenste 2 wel door, maar niet helemaal zeg maar Clown
en ik ben nu 22, het is denk ik wel al een jaartje bezig zo..

voelde laatst dat linksonder nu ook begint door te komen Verdrietig

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:58

Bij mij is alles zo goed als door, ik ben (net) 20

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:02

ik ben 22 en heb nu pas 3 verstandskiezen, de 4e meot nog komen hahaha
ben een paar maanden geleden bij de tandarts geweest omda ik kappot ging van de pijn rechtsonder in me mond, bleek dus dat me verstandskies scheef groeide en me kies ernaast eruit probeerde te douwen, vandaar die pijn. en kreeg ook gelijk een verwijs broefje om die eruit te laten snijden, nouben ik ook geen held bij de tandarts, dus heb geen afspraak gemaakt, nu een paar maanden verder is die kies ergewoon doorheen gekomen, neit helemaal op de plek waar het moest, maar hij zit nu gewoon recht en heb er geen last meer van ,dus zolang dat blijft ga ik ook niet naar de kaakchirurg Bloos

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:11

*Zucht* schreef ik hier van de week dat ik afgelopen maandag voor het eerst in 5 jaar geweest ben en dat ze de verstandskies linksboven hebben getrokken. Nou die 5 jaar ga ik rap goedmaken zo hoor, zat net een broodje hamburger te eten, breekt dus de verstandskies rechts boven grotendeels af, grrr. Morgen dus maar meteen bellen en hopen dat ze plek heeft. Links heelt heel mooi, maar is helaas nog niet helemaal geheeld, dat is wel vervelend Ja

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:10

brigitta1987 schreef:

Ik ben nu 29 en mijn laatste heeft vorige week pas voor het eerst van zich laten horen.
De eerste twee gingen eruit toen ik 23 was (een was al een jaar of wat deels doorgekomen, de ander had zich alleen nog maar laten voelen) en nummer 3 toen ik 26 was.

Maar zit nu dus met die laatste en ik ben bang dat ik het niet ga uitzingen tot ik in februari weer naar de tandarts mag. Hij doet niet meer zeer zoals in het begin, maar hij is wel heel erg aanwezig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:23

Ik ben 23 en ik heb nog geen enkele verstandskies Nagelbijten / Gniffelen Op de rontgenfoto's zitten ze ook nog hoog, dus de kans bestaat dat ze helemaal niet doorkomen (hoera!).
Was met wisselen van de tanden wel vroeg: 10 jaar en alles was vervangen Tong uitsteken

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:02

vanochtend geweest.
09:05 kreeg ik 4 prikjes. voelde het amper, hij deed het heel langzaam.
09:25 kwam hij weer terug (hij had ondertussen een andere patiënt gedaan) en binnen een paar minuten waren ze er uit (2 stuks).
pas nu begin ik wat te voelen. maar kan gelukkig gewoon eten (cake en zachte dingen). hij had niet hoeven snijden, dus ook niet gehecht.
het viel me echt 100% mee Lachen

hij wilde trouwens wel alle 4 tegelijk doen, maar hij raadde het af. ik zou dan heel moeilijk kunnen slikken. en ik merkte het al nadat de ene kant verdoofd was dat het slikken moeilijker ging. vond het een eng gevoel... ben dus blij dat ik er geen 4 gedaan heb.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:11

dat is wel fijn tisje, dat het allemaal zo snel is gegaan... geeft mij ook weer een beetje moed om nou toch maar eens die afspraak te gaan maken (hoewel ze bij mij 1 echt moeten snijden Nagelbijten / Gniffelen )

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:14

ik had ook nooit verwacht dat hij niet hoefde te snijden. ze staken ongeveer 1 cm boven het tandvlees uit...
de kaakchirurg was ook superaardig, ik lag aardig gespannen in de stoel, en hij stelde me steeds op mn gemak.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:17

dat is wel fijn Ja 3 van mn kiezen kan hij gewoon trekken denk ik, maar 1 ligt echt gigantisch scheef... ook de hele wortel ligt scheef (was te zien op de röntgenfoto) dus dat is wel even balen Nagelbijten / Gniffelen

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:32

dat is wel balen ja.. maar wees dat maar blij dat ze niet allemaal zo krom zijn Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:35

ach ja... enerzijds kan ik niet wachten tot ze eruit zijn, maar anderzijds ben ik echt een watje Nagelbijten / Gniffelen

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:38

bij mij werden ze al een beetje grijzig. ik kon ze niet goed schoonmaken. in één zat een beginnend gaatje (had ik nog wel kunnen tegengaan met ACT vloeistof) dus die hebben we er als eerste uitgehaald (rechterkant). kaakchirurg was trouwens I. ten Hove

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:39

hier trouwens een foto van mn verstandskiezen Tong uitsteken (ik kreeg ze in een zakje mee Lachen
ze zijn goed schoongemaakt in de bleek hoor Tong uitsteken
Afbeelding
de linker was heel makkelijk eruit te halen de rechter had een klein haakje naar buiten (en de wortels waren een beetje vergroeid)
de pen ligt erbij om een idee van grootte te krijgen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:11

jeetje, wat een dingen nog!! Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:14

Ja, Loes...
Ze zijn best groot!
Die van mij had alleen nog helemaal geen losse wortels, zoals de linker op de foto... Dat vond iedereen hier heel raar.
Maar uhh.. Loes, het gaat echt meevallen hoor, echt!
Wanneer moest je ook alweer?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:14

ik moet nog een afspraak maken Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:16

Gewoon even doen, anders zit je er nog langer tegenaan te hikken....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:16

ik ben morgen 'vrij' dus dan ga ik gelijk even bellen Ja

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:17

Zo sinds half 1 vanmiddag ben ik op de helft van mijn verstand Clown Nu alleen de andere helft nog, kaakchirurg, ieeel..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:18

niks iiieeehlll (ik zet me net over mijn angst heen dat ik morgen ga bellen, dus je mag me nu niet meer bang maken Clown )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:22

Loesje88 schreef:
niks iiieeehlll (ik zet me net over mijn angst heen dat ik morgen ga bellen, dus je mag me nu niet meer bang maken Clown )

Oeps, sorry had even gemist dat dat voor kaakchirurg was, dacht gewoon TA. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou dus ook afspraak moeten maken, maar heb nog even bedankt voor de verwijzing Bloos Zucht ik wéét dat ik er vroeg of laat niet meer onderuit kom, maar het idee Nagelbijten / Gniffelen Dat ziekenhuisidee bevalt me niet, als ie nou een gewone praktijk had Clown En ik weet niet hoe het daarna gaat, verder ben ik voor de ingreep zelf niet zo bang Ik heb nu nauwelijks last van de kies die er vanmiddag uitgegaan is, en van de vorige ook vrijwel geen last gehad, maarja die konden ze trekken, die lagen niet plat Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ga jou niet bang maken Wij zijn nl onzinnig bang Ja Dus jij gaat morgen gewoon lekker stoer bellen toch? Haha!