nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:04

Ja zalf van de dokter helpt goed, die met hormonen. Maar oh zo slecht voor je huid..
Ik heb 't momenteel op m'n rug zitten al een jaar en dit jaar werd ik niet eens meer egaal bruin op m'n rug in de zon. Allemaal vlekjes, ik kon wel janken.. Vreselijk..

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:06

Het is vet irritant, het jeukt heel erg!
En het komt meestal elk jaar weer terug Bloos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:27

Slikken jullie er ook medicatie bij? Ik slik vanwege mijn hooikoorts - nou ja, koorts voor vanalles - al jaren histamineremmers. En ik moet zeggen dat het eczeem zich daardoor als prettige bijkomstigheid behoorlijk gedeisd houdt..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:31

ook ik meld me maar eventjes!
Al vanaf kinds af aan last gehad van eczeem, en door de jaren heen is het soms heel hefitg geweest en soms uitermate rustig.
Heb nu weer een flinke aanval (zo noem ik het zelf) En heb op heel mn armen, rondom mn ogen en op mn voorhoofd, hals en tussen mn borsten verschillende plekken zitten.
Afgelopen donderdag voor het eerst naar de dermatoloog geweest (waarom heeft mijn huisarts me nooit eerder verwezen?!) En protopic en Diprosone >(3e graads, zware hormonen concentratie)voorgeschreven gekregen. (en op de wachtlijst gezet voor lichttherapie :S)
Ik ben dus net begonnen met protopic en ik moet zeggen dat ik vandaag de hele dag last had van een branderig gevoel. Zo erg dat ik uiteindelijk mn gezicht onder water heb moeten houden om enigsinds van het gevoel af te komen. Protopic mag ik alleen op mn gezicht smeren, de rest moet met diprosone.
Hebben mensen meer deze ervaring gehad met protopic? en gaat het weg op ten duur?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:33

nee niet zulke zware hormoonzalf.

Sinds ik heb besloten ontslag te nemen bij mijn huidige baas is m'n eczeem ook een stuk minder Cool. Kun je nagaan dat stress toch wel behoorlijk samenhangt met eczeem.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:16

Ja ik slik wel medicijnen maar heeft helemaal geen invloed op mijn eczeem verder. Moet zeggen dat het de laatste tijd allemaal wel weer lekker gaat. Lachen Ben te druk met hoesten om op m'n eczeem te letten, heb geen tijd om jeuk te hebben hihi.

@Arabesk; gefeliciteerd! En goed dat je daar weg ben dan ja... kan ik een voorbeeld aan nemen...........

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:43

Ik slik ook medicijnen, naja alleen in de lente en zomer maanden. Aerius tegen m'n hooikoorts. Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:49

Ik heb Psoriasis en sinds een weekje is het enorm verbeterd. Sinds een weekje slik ik Chlorella en probiotica tabletten en smeer ik me 2x daags helemaal in met Amandelolie. Het is zeker al voor 80/90% verbeterd. Jeuk is weg, huid is nog maar lichtroze ipv de vellen en korstjes die er aan hingen. Natuurlijk is dit niet voor iedereen een oplossing, maar ik wilde het toch even kwijt. Als het nog iemand zou helpen zou dat natuurlijk fantastisch zijn!

http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/Chlo/fmChlorel.html

Stukje over Chlorella. Is gewoon te koop bij de apotheek. Lachen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:50

@Hanneke: klinkt heel interessant, haal je alles gewoon bij de apotheek?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:52

ppffff.... ben ik evn blij dat het bij mij nou ook weer niet zo erg is. asl ik het maar niet te veel fohn en als het maar niet te nat is als ik naar buiten ga en het is koud Knipoog

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:58

Sorry ik tikte apotheek, maar ik bedoelde natuur winkel!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:48

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:21

Mijn vriend zit ook weer helemaal onder. Maar geen 1 zalfje helpt, hij heeft de zwaarste zalven gehad en alles, maar niks werkt..

Heeft er vroeger zelfs voor in eht ziekenhuis gelegen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:22

muiszje schreef:
ook ik meld me maar eventjes!
Al vanaf kinds af aan last gehad van eczeem, en door de jaren heen is het soms heel hefitg geweest en soms uitermate rustig.
Heb nu weer een flinke aanval (zo noem ik het zelf) En heb op heel mn armen, rondom mn ogen en op mn voorhoofd, hals en tussen mn borsten verschillende plekken zitten.
Afgelopen donderdag voor het eerst naar de dermatoloog geweest (waarom heeft mijn huisarts me nooit eerder verwezen?!) En protopic en Diprosone >(3e graads, zware hormonen concentratie)voorgeschreven gekregen. (en op de wachtlijst gezet voor lichttherapie :S)
Ik ben dus net begonnen met protopic en ik moet zeggen dat ik vandaag de hele dag last had van een branderig gevoel. Zo erg dat ik uiteindelijk mn gezicht onder water heb moeten houden om enigsinds van het gevoel af te komen. Protopic mag ik alleen op mn gezicht smeren, de rest moet met diprosone.
Hebben mensen meer deze ervaring gehad met protopic? en gaat het weg op ten duur?

Papa gebruikt ook protopic. Volgens mij kan het idd een branderig gevoel geven..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:54

fijn, dan ben ik niet de enige. Ik moet zeggen dat het nu wel weer meevalt.. ik ben gewoon door blijven smeren en nu is mn huis weer lekker glad en het branderige gevoel is er bijna niet meer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:22

Zoweeee, weten jullie wat effectief is tegen eczeem???

Ontslag nemen Cool. Nadat ik mijn ontslag had ingediend was mijn eczeem de volgende ochtend als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb nu al een week geen hormoonzalf hoeven smeren!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:24

hahaha, ja stress is denk ik de superlatieve factor! Ik merk het ook: zodra ik begon met mn studie opeens overal eczeem op plekken waar ik het nog nooit eerder had gehad!

Nu een week intensief aan het smeren en het lijkt erop dat het heel goed aanslaat. Iniedergeval geen jeuk meer en geen schilfers. Nu hopen dat dat zo blijft!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:57

Ik heb al ruim 3 maand eczeem/ontsteking op mijn knokkel. Hele tijd Elocon Vet erop gesmeerd, hielp niks. 2x van die gele zalf, met hormonen + penicilline, en het is al stukken minder..

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:00

Ik heb ook last van eczeem, vooral op m'n handen en arm.
Nu het kouder wordt, worden mijn plekken ook erger.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:37

Ik ben nu aan 't smeren met slakkencreme en er zit vooruitgang in. Net ff heet bad genomen, gescrubbed en helemaal ingesmeerd. Ik denk ook dat stress een belangrijke factor is..

M'n moeder zou deze week paardenmelkcapsules kopen, ben benieuwd. Ga alles proberen, wil de hormoonzalf zo lang mogelijk uitstellen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:40

Slakkencrème? Wat houdt dat precies in etc? Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:03

Plien91 schreef:
Slakkencrème? Wat houdt dat precies in etc? Lachen

Haha ik wist 't eerst ook niet. Zag 't op tellsell, Celltone heet het. Tegen littekens en van alles. Schijnt te werken.

Bij mij heeft 't wel wat geholpen, maar het eczeem is te hardnekkig dus helemaal weg ging 't niet waardoor ik weer helemaal in de stress zat (voel me zo lelijk, blabla). Dus vandaag maar weer naar de dokter geweest, weer aan de hormoonzalf. Volgens hem is het bij mij deels aangeboren, en steekt het de kop op als ik emotioneel niet helemaal 100% ben. Stress is idd zoals al eerder genoemd een oorzaak..

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:57

Ik merk dat ik nu meer last krijg.. maar ik eet ook erg veel chocola.. en dat merk ik meteen! Ik heb een hele tijd geen suiker gegeten en mijn eczeem verbeterde enorm. Ga dus nu maar weer een tijdje suikervrij; kijken of het weer over gaat.

Ik slik ook al jaren histamineremmers. Zyrtec geloof ik

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:57

Die heb ik voor de hooikoorts & zonneallergie, maar niet voor de eczeem Huilen van het lachen

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:18

ik meld me ook maar weer eens... Stomme eczeem ik heb er in de winter altijd zo'n last van dat is niet meer normaal lig voordurend te krabben en dan zie ik vriendlief mij aankijken van NIET KRABBEN maar dat is nou net de kunst ik zit ook weer helemaal onder Boos!