[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:46

Het is trouwens volgens mij een mannelijke arts
Gelukkig vond mn vriend het niet erg dat er een andere man met zijn vingers in mij zat
hahaha.. nouja..

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:59

Ben ook aan het denken om op spiraal over te gaan de pil vergeet ik te vaak!

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:01

Lenn, koper of de Mirena?

Wat is Tycho een gaaf beest trouwens (sorry, beetje off-topic )!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:02

Gynocologen zijn meestal mannen volgens mij. Snap niet wat ze leuk vinden aan dat wroeten.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:03

Succes Lenn!
Ben benieuwd, ik moet over 2 weken!

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:06

Twellogirl83 schreef:
Suzanne F. schreef:

Eeh ja ik denk dat na 6 jaar dit een andere oorzaak heeft...

Wat dan wel?

Nou misschien ben je toe aan iets nieuws, spannends ofzo??

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:07

@ Bealy: Mirena. Enne dankje

@ gouda: waarschijnlijk moet je ook man zijn om te begrijpen wat daar leuk aan is haha...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:52

Als je van de pil overstapt op nuvaring, hou je dus gewoon je stopweek, en begin je met de ring op het moment dat je een nieuwe strip zou begonnen zijn.

pelipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:28

Twellogirl83 schreef:
Ik slik al zo'n 6 jaar microgynon 30, en nooit klachten over gehad. Maar nu heb ik het laatste jaar ongeveer zo goed als nooit meer zin in seks. Heb gelezen dat dit door de pil kan komen, maar dan had ik dat in het begin toch ook moeten hebben, of niet? Ik zou willen overstappen op de Yasmin, omdat je daar (naar het schijnt) niet zoveel van aankomt, had ik namelijk met de micro 30 wel!

nou,ik heb er dus degelijk last van de microgrynon 30 gehad.Inderdaad gewicht toename en erg wisselend in me humor / .Maar ik slik nu bijna een jaar de yasmin en mijn gewicht is met bijna 3 kilo afgenomen.Puur geen vocht meer vasthouden(tenmiste bij mij).

Humphrey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:28

poes schreef:
Als je van de pil overstapt op nuvaring, hou je dus gewoon je stopweek, en begin je met de ring op het moment dat je een nieuwe strip zou begonnen zijn.

Ok, bedankt . Dat stond ook op de website/in het informatieboekje en in de bijsluiter. Maar waarom zegt die idiote gynaecoloog dan wat anders? Ach ja, het is nu drie tegen één . Dus ik ga het gewoon doen zoals jij het zegt.

Gynaecologen zijn idd meestal mannen. Mijne ook, en vanzelfsprekend is ie oud en grijs .

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:53

Hee ik kom ook even binnenvallen

Ik heb een vraagje, kan goed zijn dat ie al is gesteld maar om nou 42 pagina's door te lezen...

Ik ga van Femodeen over op Diane 35. Ik heb uitslag in mijn gezicht gekregen, klein beetje, op 1 wang. Dermatoloog heeft Diane voorgeschreven maar ik durf er niet aan te beginnen. Ben echt heel bang dat ik er van aankom, het is best een zware pil. Zo erg is die uitslag ook weer niet...

Dus om een lang verhaal kort te maken: Wat zijn jullie ervaingen met de Diane?

Suzanne F.

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:04

Goed! Ben 10 jaar aan de Diane geweest en ga nu weer terug naar de Diane. Krijg puistjes van de Micro30 en misselijkheid.

Ashleey_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:16

Ik ben nu ongeveer 2 jaar al aan de Yasmín. heb er nooit last van gehad! Heb deze voornamelijk omdat ik minder last wilde hebben van acne.. en niet wilde dat ik meteen paar kilo aan kwam. Oftwel een pil met weinig bij verschijnselen! Heb hem ook nog nooit vergeten! (knap he! haha) tot vrijdag...... maar dat was de laatste, en ben toen meteen begonenn met stopweek. Waar ik nu dus ook één dag eerder mee stop. Dit klopt toch?

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:55

Maar Suzanne F je bent er niet van aangekomen? Daar ben ik echt bang voor. Of dat mijn cupmaat vergroot

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:03

Ik ben ook overgestapt op de Diane 35 en ik ben er heel erg van aangekomen. Ik kreeg zelfs kwabben aan de zijkant/achterkant van mn onderrug, jeweetwel wat zo over je broek hangt, nou daar heb ik nog nóóit vet gehad. Verder kreeg ik ontzettende hoofdpijn in mijn stopweek, had ik heel erge last van stemmingswisselingen en neerslachtigheid. Ook kreeg ik er juist meer puistjes van. Ik ben nu weer een maand pilvrij en voel me een stuk beter!

Die ervaringen zullen voor ieder anders zijn. Maar ik spreek denk ik wel een algemene waarheid als ik zeg dat het troep is, zoals al die hormonenzooi van elke pil trouwens. Ik zou er niet aan beginnen. Het wordt veel te makkelijk voorgeschreven. Ik heb er iig spijt van gehad.

Misschien is de Yasmin iets voor je?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:52

Weet iemand vanaf welke leeftijd je een spiraaltje mag laten plaatsen?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:55

Volgens mij staat daar geen leeftijd voor ShannaY. ik heb de mijne nu twee jaar, dus ik was 23 toen ik hem heb lkaten plaatsen, maar ik ken iemand die een jaar jonger is dan ik en die had hem ook al een half jaar eerder dan ik laten plaatsen.
Kwestie van aan je arts vragen, denk ik.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:58

ik ben 20 en laat hem morgen plaatsen. Volgens mij staat er idd geen leeftijd voor.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:07

Ik ben 18 en laat hem over 2 weken plaatsen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:09

Lenn schreef:
ik ben 20 en laat hem morgen plaatsen. Volgens mij staat er idd geen leeftijd voor.

Okee, zo oud ben ik dus ook.
Maar eens even een bezoekje aan de dokter brengen dan!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:06

Ik ga ook weer over op de diane beviel me uitstekend.
Maar ik ben nu 18 dus ik moet zelf betalen dat is wel jammer, had voor mijn 18de juist nog een hele voorraad ingeslagen liggen hier nu dus nog stukof 2 ongebruikte dozen...

Myrthe87

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:15

Hee bokkerss!
Ben ik weer es, met mijn vragen
Ik weet nl dat de pil niet goed werkt wanneer je ziek bent, overgeeft en of diaree hebt. Nou wil ik graag weten (voor een vriendin, gebruik zelf altijd condoom maargoed ) of dat wanneer je bijv erg verkouden bent, of keelontsteking hebt ofzo..dit ook de werking van de pil beinvloedt. WIe o wie kan ons helpen? Bedankt alvast
Liefss Myrthe en Saskia

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:22

Als je daarbij geen medicijnen gebruikt die de werking van de pil kunnen beïnvloeden (zoals bijv. sommige antibiotica) en je niet overgeeft of aan de diarree bent tegelijkertijd, is de pil dan gewon betrouwbaar.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:06

Ashleytjee schreef:
Ik ben nu ongeveer 2 jaar al aan de Yasmín. heb er nooit last van gehad! Heb deze voornamelijk omdat ik minder last wilde hebben van acne.. en niet wilde dat ik meteen paar kilo aan kwam. Oftwel een pil met weinig bij verschijnselen! Heb hem ook nog nooit vergeten! (knap he! haha) tot vrijdag...... maar dat was de laatste, en ben toen meteen begonenn met stopweek. Waar ik nu dus ook één dag eerder mee stop. Dit klopt toch?

Dat klopt niet tenzij je de pil doorgenomen had (dus 2 strips of meer na elkaar)!!! Stopweek kun je gerust een dag verkorten maar je mag niet zomaar een pil minder nemen.

nirvanahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:52

nirvanahorse schreef:
Ik heb zaterdag, na de stopweek zoals gewoonlijk weer de eerste pil van de strip geslikt, nu heb ik zondag seks gehad. Vorige maand heb ik de pil vrij onbetrouwbaar geslikt. Heb ik nu meer kans op zwangerschap?

Niemand?