Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:39

Ik lees van begin af aan met jullie mee, tijd om onder de meelees steen uit te kruipen!

28 september bevallen van onze dochter, door een pittige zwangerschap weinig aangekomen en die kilo's + wat extra was ik in de kraamweek al kwijt :+ Maar desondanks zat er vóór de zwangerschap al een extra laagje op mij die er wel af mag! Ik was destijds begonnen met broodje dunner en dat beviel goed, dus die heb ik sinds maandag weer opgepakt. Wel in een light variant, altijd 2 boterhammen ipv 1 en als ik overdag honger heb mag ik gewoon wat extra's pakken van mezelf. Ivm borstvoeding wil ik niet te hard van stapel lopen.

Maar het begin is gemaakt, 2 kilo kwijt in de eerste 2 dagen 8)7 Maar dat is puur vocht door het slechte eten in de kerstvakantie :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:54

2 kilo in 2 dagen? Klopt je weegschaal wel? Bizar veel! :wow:

Wel een fijne kickstart voor het nieuwe jaar natuurlijk!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 10:23

Welkom!

Gefeliciteerd met je dochter. Hoe gaat het met jullie allebei? Zijn de nachten een beetje te doen?

Het is zeker belangrijk om je lichaam goed te blijven voeden, helemaal tijdens borstvoeding. Goed zorgen dat je genoeg eiwitten binnen blijft krijgen.

Succes!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:30

Celebi schreef:
2 kilo in 2 dagen? Klopt je weegschaal wel? Bizar veel! :wow:

Wel een fijne kickstart voor het nieuwe jaar natuurlijk!

In all fairness, zaterdag uiteten geweest en zondag sushi gegeten (met veel sojasaus), dus mijn gewicht van maandag was veel hoger dan mijn werkelijke gewicht. Ik hecht er verder dus ook geen waarde aan, maar het toont leuk :P

EmptyWords schreef:
Welkom!

Gefeliciteerd met je dochter. Hoe gaat het met jullie allebei? Zijn de nachten een beetje te doen?

Het is zeker belangrijk om je lichaam goed te blijven voeden, helemaal tijdens borstvoeding. Goed zorgen dat je genoeg eiwitten binnen blijft krijgen.

Succes!

Tnx! Het gaat goed met ons <3 We hebben al een zoon van 5 (hele trotse grote broer, zo schattig!) en die was met name overdag een hele slechte slaper, of eigenlijk sliep hij gewoon niet :+ 's Nachts wel, maar het kon zo 1,5 uur duren voordat je hem in slaap had. Onze dochter slaapt juist heel erg goed, heb de eerste weken zelfs gegoogled of het normaal is dat baby's zoveel slapen _O- De nachten gaan ook goed, haar co sleeper staat naast mijn bed, ze gaat rond 2100 de nacht in, wordt dan ergens tussen 2 en 4 een x wakker om te drinken en slaapt daarna weer makkelijk verder tot 6 of 7 uur. En ik dus ook!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 11:20

Zulke nachten heb ik met mijn 21 maanden dreumes nog.... zeker 5x per week :+

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 13:20

EmptyWords schreef:
Zulke nachten heb ik met mijn 21 maanden dreumes nog.... zeker 5x per week :+

Pfoe dan gaan ze er wel inhakken.. Ik ben nog vrij tot 2 maart, dus nu is het geen probleem als ze 's nachts 1, 2 of zelfs 3x komt. Vooral omdat de oudste wat ouder is en al naar school gaat. Na een pittige nacht kunnen we een dagje rustig aan doen, dus het is nu prima vol te houden.
Daarnaast is mijn man militair en vaak weg voor werk, dan ga ik gelijk met haar naar bed want in mn eentje beneden zitten is ook niet gezellig. Dus vooralsnog ben ik best uitgerust haha!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:32

Welkom en gefeliciteerd.
Heerlijk goed slapen.
Hier twee perfecte slapers (net 1 en 4)

Hier vanavond plaat pizza.
Pizza deeg is niet gezond maar verder op de chorizo en brie na alleen gezonde dingen.
Courgette, ui, champignons, paprika, tomaat, zuivelspread. Restjes opmaken.

Heerlijk 5km hardgelopen en met de andere hond 4 km gewandeld, paarden gedaan en kind lopen van en naar school gebracht.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:09

Oeps, ik zie dat ik al 3 dagen echt een te groot calorie tekort heb.. Die sneeuw hakt er aardig in en ik heb ook echt wat langer cardio gedaan 's ochtends.

Had het ook veel koud en echt een hongerig gevoel voor elke maaltijd. Afvallen zal zo wel snel gaan, maar dat is ook weer niet de bedoeling. Moet toch iets meer eten als ik zoveel door de sneeuw ploeter.

Goed dat ik dat vanavond weer wat aanvul met vis, rijst en groenten. Dat vult wel goed. Maar wel iets om op te letten dat die kou en en het ploeteren door de sneeuw toch wel een aanslag kan zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:15

Als je er nou geen honger bij had was het nog mooi meegenomen.

Hier vandaag 17180 stappen.
Zo nog twintig minuten hoepelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:49

Nee het was eigenlijk juist niet genoeg honger. Ik had echt veel minder calorieën gegeten dan nodig. Ik had al meer verbrand dan überhaupt gegeten (terwijl ik gewoon lunch en ontbijt al gegeten had) dus zat een soort van op 0 energie en dan tel ik dus niet eens mijn BMR mee. Na mijn avondeten met voor de verandering een toetje ben ik weer goed bij gegeten.

Had niet zo door dat de sneeuw en extra wandelingen zo veel extra energie vroegen. Te weinig calorieën en een crash dieet is niet de bedoeling wat mij betreft.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:11

Gelukkig kom je er dan tijdig achter.

Hier nog een rondje met de honden gedaan dus inmiddels over de 20000 stappen.
Nog even bananen pannenkoeken voor morgen bakken en bed in.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:20

Oeh dat klinkt ook lekker zeg!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:31

Is ook echt een aanrader
Voor 2,5 persoon doe ik twee banen, 70 gram bloem, snufje bakpoeder, kaneel of pumpkin spice kruiden, 3 eieren.

Daar bak ik vijf pannenkoekjes van.

60 gram blauwe bessen en 5 gram honing eroverheen, opwarmen op het werk en een heerlijk vullend ontbijtje.
Eventueel nog een scoop eiwitpoeder erdoor, dan wel een scheutje water bijvoegen.

Wil ze binnenkort eens met cottage cheese proberen.
Lust geen cottage cheese maar schijnt in bananen pannenkoeken lekker te zijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:49

Je zou de bloem eventueel nog kunnen vervangen door (gemalen) havermout, of helemaal kunnen weglaten :) wij eten het ook heel vaak, de kindjes zijn er gek op.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 05:13

De havermout is op }>

Wissel normaal gesproken af tussen de havermout fijn malen en bloem.
Moet zeggen vind ze met bloem een stuk lekkerder en het is maar 28 gram per persoon.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 08:58

Ik lust echt absoluut, in geen enkele vorm, banaan. Dan ben ik al misselijk als ik die banaan prak

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:25

EmptyWords schreef:
Ik lust echt absoluut, in geen enkele vorm, banaan. Dan ben ik al misselijk als ik die banaan prak

Kay ook niet, behalve als ik ze in wafels stop en hij het niet weet. :+ Ik daarentegen zou het liefst een tros per dag eten, ik hou ontzettend van bananen!

Vandaag hier even een balansdagje, gisteren was ik in staat het stuc uit de muur te vreten. Nog steeds 'maar' 1800 kcal gegeten en de macro's redelijk netjes verdeeld maar ik was blij dat ik om 19u naar bed ben gegaan en mezelf verplicht heb daar te blijven tot vanochtend. Vanochtend opgestaan zonder dat gevoel, godzijdank. :')

Sowieso vandaag een rustdagje, had ik eigenlijk gisteren willen doen want motivatie om te wandelen was echt onder het vriespunt maar toen zag ik het weerbericht van vandaag en heb ik mezelf toch maar weer bij elkaar geraapt en gisteren toch gaan wandelen. Dan kan ik vandaag in mijn onesie wonen. *\o/*

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:27

Ohh I love bananen. Vult goed, lekker, makkelijk en snel te eten, handig voor onderweg. Maar als je ze niet lust wordt het lastig. :')

Heb momenteel zó geen motivatie om te sporten dus ik denk dat ik zo even mijn serie aanzet en weer een (halve) aflevering ga fietsen. Voelt toch minder intens dan een hele workout op muziek.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:34

Oooh banaan!
In m’n kwark, en dan een beetje chocolade flavor powder overheen :') .

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:04

Ik eet 2 bananen per dag _O-

Door havermout en op rijstwafels met pindakaas.

Zou wel ander fruit willen eten, maar krijg dat niet weg op dit moment. Of vind het teveel werk :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:37

Bananen zitten best veel koolhydraten (en suikers) in. Het is niet het meest geschikte fruit voor afvallen. Maar als het helpt voor een voller gevoel dan is het beter dan een koek.
En het liefst een groenere banaan, die bevat minder suikers.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:44

Ach, als het binnen de calorieën van die dag past kan het geen kwaad lijkt me. Ik doe het vaak door mijn ontbijtje en blijf dan alsnog netjes laag in calorieën. Mijn calorie app geeft aan als ik een banaan gegeten heb dat dat goed kan helpen bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel, tegen een hoge bloeddruk en bij de spijsvertering. Plus ik zit veel langer vol dan als ik er alleen wat rood fruit in gooi.

Maar inderdaad er veel van eten helpt niet met afvallen. Net als cashewnoten. Erg gezond, maar hoog in calorieën. Alles met mate.

En ik heb net toch weer bijna 40 minuten gesport ondanks dat ik echt geen zin en geen energie had. Trots. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:51

Precies, met mate. Zelfde als pindakaas. Kan prima. Maar geen pot per dag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 10:53

Ik heb 100% pindakaas, zonder extra suier oid. Niet zeer ongezond, wel hoog in calorieën.
Ik eet het niet vaak trouwens

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:05

Suzanne F. schreef:
Bananen zitten best veel koolhydraten (en suikers) in. Het is niet het meest geschikte fruit voor afvallen. Maar als het helpt voor een voller gevoel dan is het beter dan een koek.
En het liefst een groenere banaan, die bevat minder suikers.

Ik ga slecht op te weinig koolhydraten.

En ik eet rond de 2100 a 2200 kcal om af te vallen. Langleve zwaar fysiek werk :D