Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:24

Wat verwachten jullie dat de HAP voor TS gaat doen? Verder onderzoek is de HAP niet voor, is het spoed en is de vraag opnieuw een opname dan wellicht wel, maar ik begrijp uit de vorige berichten dat TS eigenlijk veel liever thuis is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:36

Jolliegirl schreef:
Je laat je zo ontzettend afschepen, elke keer weer...

Ja, dit.
Je eet inmiddels al wekenlang niets of vandaag dus een halve appel? Hoe blijf je in leven dan? En je vindt dit zelf geen spoedje?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:51

Juist op deze afspraak zou ik niet te laat zijn gekomen. Wetende hoe slecht je er 'geholpen' wordt als je wél op tijd komt en iets als dit was gewoon vermijdbaar.
Als je zelf te laat komt is dat alleen maar weer een excuus om je niet als spoedgeval te zien. Want zo zie je jezelf dan ogenschijnlijk ook niet. Ik zou ook niet weten wat een HAP dan in dit geval nog moet gaan doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:52

Inderdaad.. en ik snap dat het super vervelend is. Ik heb zelf ook gehad dat ik gewoon ben blijven huilen in de wachtkamer van de huisarts omdat ik zoveel (zenuw) pijn had en ze me niet serieus namen. Dat hielp toen wel.

Soms moet je voor jezelf iets doen waar je je trots voor moet overkomen. Ze dwingen om je te zien en wat ze je aandoen door niet te helpen.
Anders ben je meteen weer uit beeld, en zij zitten er echt niet mee als je stilletjes thuis zit weg te kwijnen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:53

Bij gebrek aan energie door het missen van elke vorm van voeding, snap ik dat je strijdlust ten onder gaat. Hopelijk kan er iemand met je mee een volgende keer, die kan dan voor jou opkomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:05

Had je de huisarts gebeld toen je onderweg was ? Wm

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:12

Wanneer je zo ziek bent dat je geen 10 minuten kunt lopen, niet al te assertief bent en dan al 6 ? Weken leeft op een halve appel en half blikje cola per dag hoeven wij haar niet haar aan te pakken. Ts, heb je je nog weer gewogen? Je was een dikke week of twee weken 10 kilo kwijt, en nu ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:17

Maar moeder leeft niet op een blikje cola... Ook zij slaat niet met de vuist op tafel.

En ja als je zo niet in elkaar zit is dat moeilijk om te doen.
Maar misschien iemand anders die het wel voor ze kan inschakelen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:23

Niemand pakt TS aan, echter als je je HA ervan wilt overtuigen dat je een spoedgeval bent maar wel te laat aan komt zakken dan haal je je eigen verhaal op een ongelukkige manier onderuit. Zonde, zeker als je zelf niet assertief bent en de HA al niet te doortastend gehandeld heeft tot dan toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:25

Het is echt moeilijk om daar doorheen te breken en heel vaak schiet je er ook niet veel mee op. Als je een duidelijke vraag hebt met een redelijk duidelijk antwoord, dan kun je dat soms nog wel op kracht bereiken. Zoals dus medicijnen die je op moet halen maar niet klaarliggen - los het maar op. De eindsituatie is duidelijk.

Maar hier wil je vooral ook dat er iemand de leiding neemt, verder kijkt, een bredere blik heeft... en dat kun je bijna niet afdwingen. Als iemand niet mee kan denken als je 10 minuten te laat bent, dan gaat diegene waarschijnlijk ook niet meedenken over een aanhoudende lastige situatie. Zelfs niet als je af weet te dwingen dat je wel een gesprek krijgt, is de kans groot dat de arts daar met volle tegenzin aan begint en alles teruglegt ('wat wilt u dat ik doe?') en dan ben je nog helemaal nergens.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:15

Ik voel echt wel met je mee maar dit verhaal heeft natuurlijk wel twee kanten en je had inderdaad even kunnen bellen dat je niet op tijd kon komen zo kan het ook niet doorgaan maar als je dat zelf niet kunt uitleggen aan een arts welke arts dan ook zal er geen verbetering komen dus ik zal zeggen kom op meid doe er wat aan.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:20

Hé TS, wat balen dat je gisteren niet de huisarts hebt kunnen spreken. Hopelijk kan je snel opnieuw terecht.

Fijn dat het je gelukt is om een blikje cola te drinken en iets te eten. Eet vooral dingen waar je zin in hebt, al lijkt het nog zo gek.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:26

Sommige mensen komen blijkbaar nooit te laat...

Wat vervelende TS dat er zo op gereageerd wordt, ik kan me voorstellen dat jezelf al genoeg baalt van de situatie en dan nu ook nog dat soort opmerkingen erbij...
Ik hoop dat je snel een nieuwe afspraak hebt en goed door het weekend komt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:30

Balen ts dat je de afspraak gemist hebt, kan gebeuren, kunnen jij en je moeder weinig aan doen. Echter zou ik zelf wel klaar zijn met deze praktijk, je eet nog steeds amper en ze doen niks om actie te ondernemen. Zo raak je ontzettend ondervoed. En eerlijk, ik zeg dit niet gauw maar ik zou denk ik echt op het punt gekomen zijn om klacht in te dienen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:41

Cantodea11 schreef:
Ik voel echt wel met je mee maar dit verhaal heeft natuurlijk wel twee kanten en je had inderdaad even kunnen bellen dat je niet op tijd kon komen zo kan het ook niet doorgaan maar als je dat zelf niet kunt uitleggen aan een arts welke arts dan ook zal er geen verbetering komen dus ik zal zeggen kom op meid doe er wat aan.

Bij mijn huisarts kan ik na 12.00 uur niet meer bellen, dan kom je op het antwoordapparaat en kun je alleen nog herhaalrecepten inspreken zo ongeveer.
Dus als ik om 14.40 een afspraak heb en ik aan zie komen tegen 14.30 dat ik die niet ga halen, heeft bellen geen zin, want dan kom ik nergens meer doorheen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:42

Marije_jiplover schreef:
Cantodea11 schreef:

Bij mijn huisarts kan ik na 12.00 uur niet meer bellen, dan kom je op het antwoordapparaat en kun je alleen nog herhaalrecepten inspreken zo ongeveer.
Dus als ik om 14.40 een afspraak heb en ik aan zie komen tegen 14.30 dat ik die niet ga halen, heeft bellen geen zin, want dan kom ik nergens meer doorheen.

Iedere huisarts heeft toch in het keuzemenu de optie om voor spoed te kiezen waardoor de huisarts tussen 08.00 en 17.00 bereikbaar is?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:53

Ik vind het toch een wat iets eenzijdig verhaal, ts als je werkelijk al weken alleen blikje cola en appeltje kan eten is dat een zeer zorgwekkend toestand voor je lichaam. En dat had de ha assistent aan de telefoon ook kunnen beamen en op kunnen anticiperen. Heeft je moeder niet even doortastend kunnen bellen voor opheldering?

Heb je de diëtist wel gebeld voor overleg?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:56

Ha heeft idd een spoed lijn. Daarna het de hap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:58

De spoedlijn is uiteraard niet om te bellen dat je te laat komt...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:07

Als de gewone lijn niet bereikbaar is zou ik die dan toch kiezen, maar ik snap ook dat anderen dit niet zouden doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:11

Charaz schreef:
Als de gewone lijn niet bereikbaar is zou ik die dan toch kiezen, maar ik snap ook dat anderen dit niet zouden doen.

Absoluut niet doen! Want zo hou je de lijn bezet voor iemand die wel echt spoedeisende hulp nodig heeft.
Kies dan in zo’n geval eerder de keuze collega ofzo

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:14

Ineke2 schreef:
Charaz schreef:

Absoluut niet doen! Want zo hou je de lijn bezet voor iemand die wel echt spoedeisende hulp nodig heeft.

Als je echt spoedeisende hulp nodig hebt, dan moet je toch echt niet je huisarts bellen…

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:15

Charaz schreef:

Nee daarvoor is de spoedlijn echt niet voor bedoeld. Wat je dan eventueel kan doen is een andere waarnemende praktijk bellen ( als er meerdere huisartsen onder een dak werken)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:17

Ineke2 schreef:
Charaz schreef:

Die 2e lijn komt bij ons dan bij een andere assistente of collega binnen, maar inderdaad de keuze intercollegiaal overleg is beter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:18

Love_myhorse schreef:
Charaz schreef:

Nee daarvoor is de spoedlijn echt niet voor bedoeld. Wat je dan eventueel kan doen is een andere waarnemende praktijk bellen ( als er meerdere huisartsen onder een dak werken)

Ik weet heel goed waar een spoedlijn voor bedoeld is, maar als een praktijk op geen enkele normale manier bereikbaar is vind ik ook wat van.