Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:37

Wat een geweldig nieuws. Dat moet zoveel rust geven *\o/*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:38

Fijn dat de taximachtiging geregeld is!
Dat is inderdaad voor een jaar. Als je daarna nog (oncologisch) behandeld wordt, dan kun je 'm laten verlengen. Als je niet met de taxi zou gaan en eigen vervoer hebt, dan mag je de kilometers van je eigen vervoer declareren bij je zorgverzekering.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:46

robeer schreef:
Wat een geweldig nieuws. Dat moet zoveel rust geven *\o/*

Dat _/-\o_

Nu onderweg naar zkh, net plensbui op mijn kop gehad terwijl ik op de fiets naar station zat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:52

Wat fijn. Goed gedaan!!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:05

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:17

Fijn dat de taxi rond is, dat scheelt weer :) !

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:57

BeFunny schreef:
Ik had met THC van hempieshop

Ik heb een machtiging voor taxivervoer voor tot een jaar lang. Maandag kan ik het taxi bedrijf bellen voor de eerste rit in te plannen daarna kan dag via een app. Ook bezoeken aan oncoloog voor gesprekken etc zijn daarbij in begrepen. Dus ik kan een jaar lang gebruik maken van taxi.

Ik kan bij hempishop alleen maar cbd olie vinden.

Mooi dat je machtiging rond is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 12:18

Mijn zoveelste pet ct scan met vooraf een uur suiker infuus zit er weer op.

Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:34

Mooi dat het er weer opzit!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:48

Wat fijn dat het er weer op zit!

Die PET-scan vind ik ook een drama. Het lange wachten en vooral ook het lange stil liggen. Heb ook al meerdere keren gehad dat ik half jankend naar buiten ging. Pfffffffff........

Heel blij dat je weer naar huis mag!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 13:01

Ik was nou vooral blij dat die zit afgelopen was. Had bijna op de noodknop gedrukt, hield het niet meer bijna, moest zo nodig maar ik wist dat de tijd bijna om was dus dacht kan nog wel even. Zegt ie kan ik het naaldje nog verwijderen of moet u heel nodig? Toen stond ik al en liep ik naar toilet. Dat is de eerste keer dat mij dit gebeurd zeg. Volgende keer druk ik gewoon zodra ik moet hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:02

Fijn dat je naar huis mag. Oscar wat heftig. Ik wist niet dat dit zo naar is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:31

Och germ, wat ellendig.

Pien, ja, eigenlijk wel. Ik vond het altijd al een drama hoor, maar sinds ik aan mijn hoofd geopereerd ben, is het dubbel kak. In die PET-scan moet je heel stil en vlak blijven liggen, en dat matcht voor geen meter met m'n hoofd want dat moet vanwege die schedellichting juist weer hoog liggen. Heel stom.

Maar goed. Genoeg gel*ld over mezelf. BeFunny, hopelijk kom je thuis een beetje tot rust :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 14:01

Nou ik vind dat jij ook echt over jezelf mag praten hoor Oscar. Aan je hoofd geopereerd dat vind ik echt heftig. Uiteindelijk heeft iedereen K patiënt een verhaal. En allemaal veel mee gemaakt en elk verhaal is uniek.

Ik vind de pet scan zelf niet erg (heb alleen altijd wat moeite mijn ademhaling rustig te houden) maar in vergelijking met de mri heb ik veel liever deze.

Maar het infuus vooraf en dat je een uur stil moet zitten en helemaal met allemaal gedachtes in je hoofd dat maakt het veel minder prettig natuurlijk.

Heb ook nog een tijd bij de apotheek staan wachten eerst 25 min voor ik aan de beurt was en toen dachten ze dat ik de pet ct nog moest krijgen want ze moesten de medicijnen nog gereed maken. Maar die hebben we nu ook in huis.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 16:40

YvonneV schreef:
BeFunny schreef:
Ik had met THC van hempieshop

Ik heb een machtiging voor taxivervoer voor tot een jaar lang. Maandag kan ik het taxi bedrijf bellen voor de eerste rit in te plannen daarna kan dag via een app. Ook bezoeken aan oncoloog voor gesprekken etc zijn daarbij in begrepen. Dus ik kan een jaar lang gebruik maken van taxi.

Ik kan bij hempishop alleen maar cbd olie vinden.

Mooi dat je machtiging rond is.

Voorheen was dat niet.
Ik zie ook dat de pagina heel anders is.
De flesjes zien er ook anders uit

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:47

Citaat:
Fabrikant verlaagt de prijs: kabinet laat borstkankermedicijn Trodelvy toch toe tot basispakket
Trodelvy, een nieuw en duur medicijn tegen een agressieve vorm van borstkanker, komt alsnog in het basispakket. Dat heeft minister Agema van Volksgezondheid (PVV) besloten.

Raoul du Pré 28 september 2024, 08:30

Goed nieuws!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:51

Dat is zeker goed nieuws voor de patienten die in aanmerking komen!

Maar dat geldt helaas niet voor TS. Trodelvy is alleen beschikbaar in een bepaalde lijn en ook alleen voor triple-negatieve borstkanker. TS heeft deze vorm niet.
Wel goed nieuws natuurlijk voor iedereen die het wel heeft!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:58

Dat wist ik Oscar, maar ik wilde hem toch hier plaatsen omdat het belangrijk nieuws is en meer mensen als stille meelezers dit topic volgen. Ik heb het ook in het politieke topic geplaatst.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 11:47

Oscar schreef:

Maar dat geldt helaas niet voor TS. Trodelvy is alleen beschikbaar in een bepaalde lijn en ook alleen voor triple-negatieve borstkanker. TS heeft deze vorm niet.

Klopt.
Maar het is altijd fijn als medicijnen vergoed wordt voor ieder die er wel wat aan heeft.

Ik ga mijn haar ook doneren hoop ik ook al wil ik zelf geen pruik. Hopelijk kan het iemand die dat wel graag wil en niet kan betalen wel helpen.

Helaas had de kapper die ik gemaild had geen plek aankomende week. Dat is een kapper waar ik gelijk mijn haar achter kon laten voor donatie dus nu ga ik even kijken hoe ik dat zelf kan doen. Dan kan ik mijn eigen haar knippen of even bij andere kappers kijken of ze tijd hebben. En ik wil het dan zelf uiteindelijk scheren. Dus eerst alvast kort en dan bijna kaal en uiteindelijk door chemo kaal.

Ik moet ook even achter een groep en corona prik aan die heb ik beiden nooit gehad. Maar mijn eigen weerstand is altijd goed maar dat wordt nu anders. Maar ik vraag me af of het dan toch niet te kort op de chemo is maar ga ik maandag wel even de huisarts voor bellen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:56

Goed plan!
De griepprikken zijn volgens mij nog niet voorradig (meestal wordt er tussen half oktober en eind oktober/begin november geprikt), maar coronavaccinatie kan volgens mij wel. Goed om het even uit te zoeken.

Je zou misschien nog eens kunnen kijken naar een kapper in het ziekenhuis? Bij de meeste ziekenhuizen zit ook een kapper en dan zou je het kunnen combineren?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 12:05

Combineren?

Ik had folders gehad van een kapper maar die zit niet aan het zh maar dat was vooral ook met oog op een haarstuk maar daar heb ik niet echt de fealing bij zeg maar.

Niet gedacht aan kapper bij zkh maar dat zou een optie kunnen zijn. Ga ik ook nog wel even kijken.
Het gaat om kort knippen en na de tweede keer ergens zal geschoren gaan worden, misschien na de derde daarmee denk ik dat ik wel wachten tot ik uitval krijg zeg maar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:18

BeFunny schreef:
Oscar schreef:

Klopt.
Maar het is altijd fijn als medicijnen vergoed wordt voor ieder die er wel wat aan heeft.

Ik ga mijn haar ook doneren hoop ik ook al wil ik zelf geen pruik. Hopelijk kan het iemand die dat wel graag wil en niet kan betalen wel helpen.

Helaas had de kapper die ik gemaild had geen plek aankomende week. Dat is een kapper waar ik gelijk mijn haar achter kon laten voor donatie dus nu ga ik even kijken hoe ik dat zelf kan doen. Dan kan ik mijn eigen haar knippen of even bij andere kappers kijken of ze tijd hebben. En ik wil het dan zelf uiteindelijk scheren. Dus eerst alvast kort en dan bijna kaal en uiteindelijk door chemo kaal.

Ik moet ook even achter een groep en corona prik aan die heb ik beiden nooit gehad. Maar mijn eigen weerstand is altijd goed maar dat wordt nu anders. Maar ik vraag me af of het dan toch niet te kort op de chemo is maar ga ik maandag wel even de huisarts voor bellen.

De dochter van een van mijn collega's heeft haar haar gedoneerd door het op te sturen.
Ik heb even voor je gevraagd hoe en wat.
En zij heeft het via de volgende site gedaan.

https://toupim.com/haar-doneren/

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:25

Sorry, ik bedoelde combineren met evt. andere ziekenhuisbezoeken. Als je er toch bent, zeg maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 13:10

Oscar schreef:
Sorry, ik bedoelde combineren met evt. andere ziekenhuisbezoeken. Als je er toch bent, zeg maar.

O ja. Sorry is niet nodig.
Ik had zelf niet goed door gedacht.
Dat zou zeker een idee zijn.

Dank je :j

Ook voor de site voor haar doneren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 18:19

Nou ik ben eigenwijs in de weer geweest en heb zelf de schaar in mijn haar gezet. Ik knip het toch altijd zelf maar nooit kort natuurlijk. Na het wassen straks ga ik het nog wat bijwerken.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-09-24 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt